Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 289
  • 290
  • 291
  • 292
  • 293
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5787 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 20 September 2012 - 02:38 PM

Vezi postareaLeo2003, la 20 September 2012 - 12:51 PM, a spus:

Mai baietii, aici e ca la judecata rabinului - toata lumea are dreptate. Eu va pot arata, tot din carti, zbirii aia legati si sub sarturi si peste sarturi, ba chiar si legati de straiuri. N-am s-o fac ca nu vad rostul.
...................................
Si mai am o intristare. Sunt convins ca prezentul kit nici macar nu a fos atractiv pentru pustani care sa devina adevarati modelisti. Din ce mi-am dat eu seama, majoritatea de aici sunt oameni maturi prntru care aceasta nava este prima si probabil ultima.

:hi:

#5788 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 20 September 2012 - 06:45 PM

Vezi postareapasionatul, la 18 September 2012 - 08:03 PM, a spus:

@Leo2003': multam,acum imi este clar si mie.
@Eugen_hobby: referitor la grilaj mie nu mai mi-a ramas decat un singur grilaj complet,in rest ce mi-a mai ramas sint resturi,la voi cum este?


Eu am folosit grilajul complet, dar nu a ajuns. Am completat cu ramasitele ramase din etape anterioare. Dupa decupare marginile nu aratau bine, asa ca am lipit un furnir jur-imprejur, conform fotografiei alaturate.Imagine atasata: rsz_img_4567.jpg

#5789 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 20 September 2012 - 07:31 PM

@Leo2003: In primul rind va pot spune ca doua nave construite in acelasi santier dupa aceleasi planuri,nu erau la fel.Ba mai mult diferentele erau majore.Pe vremea aceea fiecare constructor vroia sa faca ceva cu care sa imbunatateasca navele.Ca exemplu ar fi ca unele nave au arborele trichet inclinat,altele nu.Cautind o explicatie la acest lucru s-a gasit ca ca nu exista o explicatie logica pt asa ceva.In urma unor calcule stiute doar de constructor a crezut ca va creste viteza cu X noduri.Tot asa este si cu legarea zbirilor dar si a altor piese.


Pe_dos,tu vrei sa ti se spuna pe un forum cam ce au studiat altii in ani de zile investind timp si bani.Daca tot esti asa de interesat sa intelegi navele de epoca,iti recomand cartile si netul.Atunci cind eu am expus citeva variante de legat zbirii,la text nu am scris nimic,tocmai ca sa nu se inceapa iar filozofia inutila.Unii de pe acest topic cred ca sint certati cu lumea si incearca sa sa traiasca pe acest topic,contrzicind pe oricine si lansindu-se in niste discutii care se vor a fi interesante.De fapt nu sint decit niste pierderi de timp.ASa cum spune si colegul nostru Leo ,nava aceasta nu merita asemnea dezbateri.

Leo ,legat de ce spui tu ,aceasta nava neavind nici cele mai simple schite,nu prezinta interesul modelistilor experimentati.O alta chestiune ar fi varianta kit,care este respinsa de multi pt ca toate piesele sint varza.Daca tot dureaza doi ani sau cinci ca sa termine o nava,majoritatea prefera ca la sfirsit sa detina o nava frumoasa si facuta cit se poate de bine.Tot din lipsa unor planuri cei care au experienta nu pot discuta pe tema legate de sib.Tot cei cu experienta au anumite pretentii legate de finisaje,forma si corectitudine.Atunci cind X care detine ceva experienta a spus ceva pe acest topic,a fost luat la misto,sau au sarit toti in sus ca nu merg cu nava la concurs.Acum toti vor detalii si explicatii cit mai exacte pt nava lor.Daca am privi putin inapoi ,am vedea cum Traian a sarit si a ajutat pe fiecare de pe acest topic.A dat explicatii,a pus poze ,a pus desene.Ca sa faca Traian aceste lucruri a trebuit sa rapeasca din putinul lui timp liber,si in final se alege doar cu contraziceri.Foarte multi pe ideea " lasa-ma ca stiu,lasa-ma sa fiu",isi dau cu parerea fara macar sa fi deschis un alt topic despre nave( ca sa nu mai zic de vreo carte in domeniu).Din cei care au urmarit topicul cu Santa Leocadia,au vazut ca in paralel cu artistul care a facut acea frumoasa nava,Traian venea cu complectai si explicatii.Repet,toate aceste lucruri necesita timp.

Cop[ii nu au prea fost atrasi de asa ceva din mai multe motive.Unul dintre ele ar faptul c a sint prea pasionati de iphone i alte nebunii.Personal cunosc un copil care a renuntat la sib dupa primele 4 numere pe motiv ca parintii nu aveau bani de asa ceva.Nu este vina lui ca el nu cistiga banii necesari pt achizitionarea fiecarui numar.

Din putinele mele cunostinte am explicat si am ajutat mai multi modelisti sa construiasca o nava.Unii dintre ei pe linga explicatii au primit si material lemnos debitat la cotele date in plan.Tot unii dintre ei au expus lucrarea lor pe forumuri si chiar au finalizat-o.Altii au disparut fara urma de pe mess,forum sau facebook.De aici trag concluyzia ca s-au plictisit de modelism( cam 90 % dintre cei care m-au contactat se incadreaza in aceasta categorie).Si atunci imi pun intrebarea:dece sa pierd timpul cu explicatii care nu vor fi folosite?Singurul mod prin care eu "jeli" pot sa fac ceva este sa expun pe un forum ce stiu,si sa dau planuri si carti celor interesati.Nu se merita sa postez pe alte topice decit cele deschise de mine pentru ca nu folosesc decit unui mic numar de oameni.

L-ati avut pe Traian aici si nu ati stiu sa il apreciati.Acum fara el va este greu.Pt cei care nu stiu Traian este printre putinii care pot sa vorbeasca despre tot ce tine de marina pe orice forum din Romania.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 September 2012 - 09:03 AM


#5790 Useril este offline   pasionatul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 02-September 12

Postat 20 September 2012 - 07:53 PM

salut
eu am 12 ani,imi place corabia,in vacanta am lucrat numai la ea,acum am inceput scoala

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 September 2012 - 09:07 AM


#5791 Useril este offline   Ady 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:galati

Postat 20 September 2012 - 08:07 PM

Ca sa conchid; NU POTI SA FACI DIN SIB BICI SI SA MAI SI POCNEASCA!
Am zis!

#5792 Useril este offline   TomaGabrielAndrei 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 03-March 12
  • Location:Bucuresti

Postat 20 September 2012 - 09:25 PM

Bine v-am regasit. Nu am mai postat de mult din lipsa de timp dar cu lucrarea sunt aproape la zi.

Varianta mea de usi si geamuri. Nu stiu daca e cea mai buna, dar la asta m-am gandit eu. "Geamul" este din folie vopsita cu aquamarin de la Revell diluat f mult.


...si bineinteles voi decupa peretii cabinelor unde le voi monta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P9200049.JPG

Aceasta postare a fost editata de TomaGabrielAndrei: 20 September 2012 - 09:27 PM


#5793 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 20 September 2012 - 10:58 PM

Pai da, si la toate, eu mai trebuiam ca sa fiu ,,motul'' si eventual sa intru iar in discutii pincipiale cu moderatorii. Sunt prin zona dar nu am vazut nici o motivatie la intervin pe reluarea discutiilor vechi. Daca eu imi fac timp sa mai rasfoiesc topicul, nu vad de ce nu ar putea face asta si cineva direct interesat.
Jeli, Jeli, iti multumesc pentru apreciere dar acum sunt obligat sa incep studii profunde ca sa ma ridic la nivel. Mai e pana acolo.
Pe subiect, mi-am spus de multe ori parerea despre galion. Personal nu sunt pentru kituri dar nu inseamna ca dintr-un kit nu se poate face un model reusit. Pentru orice varianta, intai trebuie sa incepi iar pentru unii sfantul e un inceput, esential ramane urmarea.
Am inceput si eu constructia, usurel, printre altele si consider ca pana in urma reusesc sa scot ceva dragutel din el. Nu o sa ma folosesc de calcule de rezistenta nici de scheme vectoriale si nici nu o sa merg strict dupa tratatele de constructie a modelelor, si despre asta am discutat in trecut. Jeli a atins aspectul, indiferent ce spun arhivele amiralitatilor, constructorii vremii aveau secretele lor care duceau la mari diferente intre planurile acceptate si ceea ce iesea din fiecare santier, pentru acelasi model de nava. Esential e armonizarea constructiei pentru o finete cat mai mare, finete fiind o variabila de constructie de care depinde esential calitatea nautica a navei. In cazul de fata respectiva tine major de acel mijloc de masura pe care l-am numit ,,retina''. Solutii pentru toate alea s-au gasit si sigur la urmatoarele etape se mai gasesc asa ca parerea mea e sa fie cat mai putina vorbarie si mai multa migaleala.
Spor!

#5794 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 21 September 2012 - 06:26 AM

Daca imi perimiteti o mica sugestie.

Nu va grabiti sa puneti vergile pe arbori asa cum zice in instructiuni. Vergile se pun dupa fixarea tuturor arborilor.

#5795 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 21 September 2012 - 06:38 AM

@TomaGabrielAndrei

Frumos lucrat! A meritat efortul.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 September 2012 - 09:44 AM


#5796 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 21 September 2012 - 08:04 AM

@Leo2003
E o sugestie buna.
Si daca tot ai deschis discutia, ar fi bine daca ar spune cineva care este ordinea de asamblare (montarea sarturilor si a straiurilor, arborii, vergile...) ca multi o fac dupa instructiunile DeA si nu stiu daca sunt tocmai corecte.
Eu am montat deja trinchetul si deja imi pare rau, cred ca trebuia doar sa asamblez preliminar gabierul, acum o sa ma chinui sa pun sarturile.

#5797 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 21 September 2012 - 08:58 AM

Vezi postareajeli, la 20 September 2012 - 07:31 PM, a spus:

Pe_dos,tu vrei sa ti se spuna pe un forum cam ce au studiat altii in ani de zile investind timp si bani.Daca tot esti asa de interesat sa intelegi navele de epoca,iti recomand cartile si netul.

Mulțumesc, așa fac. Mi-am comandat, între altele, dicționarul lui Bujeniță, mă va costa 80 lei. Însă orice învățăcel are nevoie, în afară de cărți, și de dascăli, căci un autodidact este o persoană instruită de o persoană foarte puțin competentă.

Îi înțeleg pe meșterii de nave din vechime, nu le convenea să dezvăluie secretele meseriei. Însă secretele nu sunt ceea ce se găsește în cărți. Iar indicațiile unde se găsește ceva fac să nu reinventăm roata. Noi, cei de aici, nu cred că vom concura pe instructorii de modelism de la cercuri, n-au de ce să se teamă că vom atenta la puținii bani care se găsesc în România pentru modeliști. Dimpotrivă, dacă se creează un curent, poate vor putea deschide cercuri private, nu vor mai depinde de federație.

Luni va începe și pentru mine anul școlar, și va fi dificil, deoarece va fi o schimbare de profil. Nu știu dacă voi mai avea atâta timp pentru SIB. Vă doresc tuturor succes și, printre picături, să mai discutăm despre machetă și marinărie, ca o evadare din viața de toate zilele. :friends: :drinks:

@panzerseba: în numerele 80-82 DeA a dat planurile. De acum încolo ordinea de montaj este intuitivă, dar planurile tebuie studiate în amănunt. Nu este o treabă simplă și scurtă, este la fel cu studierea desenelor pe șantier. Eu încă nu știu traseul fiecărei manevre, așa că voi monta doar pe măsură ce înțeleg cum vin toate ațele. De exemplu, Leo2003 a spus ordinea: artimon, arbore mare, trinchet, bompres. Din asta eu am înțeles :hi: că motivul sunt straiurile spre prova. Uită-te și în topicul despre Santa Leocadia ce a asamblat Papy alături, urmând a fi montat ulterior.

#5798 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 September 2012 - 09:42 AM

Jeli, zic si eu ceva, hai sa zicem ca moderator, ca in materie de nave sunt habarnist. Apreciez foarte mult pe cei ce au muncit ca sa dobindeasca cunostintele pe care le au acum. Din pacate, iertat sa-mi fie, a aparut o generatie care vrea mura-n gura si ce stie, stie de pe net. Pentu aceasta generatie, studiul individula e sublim, dar lipseste cu desavirsire. Ei stiu de pe net! Apoi, daca tot e net la dispozitie, vor ca cineva sa le spuna imediat ce si cum, ei facind un efort minin ca sa afle. De multe ori, raspunsul nefiind in concordanta cu ce stiu ei, incep contrazicereile, mai mult asa, de amorul artei. Stiu, sunt incepatori, nimeni nu s-a nascut maestru in veliere, Bf-109, SDKZ-nu-stiu-cit, sau vopsit cu aerograful. Da, dar unii au pus osul la munca, au citit, au experimentat au dobindit cunostintele necesare pasiunii lui, cunostinte pe care le impartasesc atunci cind sunt ascultati. Am vazut si pe alte forumuri discutii de acest tip, nu este singurul acest forum cu astfel de "bube", de aceea am zis cele de mai sus.
Cei ce pun intrebari ar trebui sa aiba un minim de cunostinte elementare, dobindite prin munca individuala. Cei ce pun intrebari, ar trebui sa stie ca, asa cum bine a remarcat si Jeli, cel ce raspunde o face pe timpul lui. Cei ce pun intrebari ar trebui sa avina cu argumente pertinente, daca raspunsul e altfel decit s-au asteptat ei, pentru al contrazice. Cei ce pun intrebari ar trebui apoi sa vina si cu un simplu "multumesc".
Contraziceri au fost, si vor mai fi. Pentru ca unul stie ceva, altul altceva. Dar, cum spunea Negruzzi, scopul cuvintarii nu este de a impune, ci de a convinge. Ori, folosind argumente pertinente, se poate ajunce la un numitor comun. Aici, imi permit sa dau in sfat: folosii cartea, pentru mine, la argument, are prioritate cartea scrisa, nu Google. Informatiile de pe net trebuie luate cu masura si circumspect. Chiar si celebra Wikipedia trebuie privita cu oarece retinere. Nu mai am link-ul respectiv, dar am gaist o "lucrare" in care se demostra cu argumente "pertinente" ca Pamintul este ...plat!
Cind exista un forumist care maminca hobyul (indiferent care ar fi ala) pe piine, este bine sa va uitati in gura lui si sa-i urmati sfaturile, pentru ca stie ce vorbeste. Contraziceri repetate, intrebari stubide, mistouri nu duc decit la lehamite din partea orcui.
Cu rugamintea de a-mi fi iertata dizertatia prea lunga si, aparent, pe linga subiect, pun punct aici.
A, nu mai aim o rugaminte, ca moderator: cind aveti ceva de "lamurit", de contrat sau mistocarit, folositi facilitatea oferita de PM. Dar si atunci cu masura si civilizat.
Spor!

#5799 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 21 September 2012 - 02:39 PM

Am refacut tunurile. Vopsite nu aratau bine, asa ca am folosit o metoda chimica. Dupa degresare se introduc pentru o ora in urmatoarea solutie: sulfura de potasiu 10g, clorura de amoniu 3g in apa distilata 0,5 l. Solutia se foloseste fierbinte. Atentie PUTE!
Dupa colorare se spala cu multa apa si se usuca. Trebuiesc lustruite cu o carpa si putin ulei. Stratul este foarte rezistent si subtire. Se pot vedea toate detaliile metalului.

Imagine atasata: rsz_img_4570.jpg

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 September 2012 - 04:21 PM


#5800 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 21 September 2012 - 04:10 PM

Arata f bine, daca le si debavurai aratau ff bine. :rolleyes:

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 September 2012 - 04:22 PM


#5801 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 21 September 2012 - 04:53 PM

Vezi postareatitishor, la 21 September 2012 - 04:10 PM, a spus:

Arata f bine, daca le si debavurai aratau ff bine. :rolleyes:


Ai dreptate :)

#5802 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 22 September 2012 - 12:48 PM

In Ship Modeling from Stern to Stern am gasit o unealta de mare ajutor pt fixarea capetelor de berbec sau pentru matisari, avand rol de "a 3-a mana"
Am folosit o bucata dintr-un segment de antena de radio si sarma (cea de la DeA e foarte buna intrucat e putin oteloasa, avand suficienta elasticitate). Se trece sarma in doua prin tub, apoi acesta se aplatizeaza la un capat incat sa se formeze un ochi.
Modul de utilizare e simplu: se trece capul de berbec prin ochi, iar acesta se strange prin tragerea sarmei

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1000290.JPG
  • Imagine atasata: P1000291.JPG
  • Imagine atasata: P1000292.JPG
  • Imagine atasata: P1000293.JPG

Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 22 September 2012 - 01:01 PM


#5803 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 22 September 2012 - 12:52 PM

Si modul de lucru "pe viu"
Dupa fixarea primei legaturi se muta dispozitivul pentru a tine ata intinsa si se matiseaza.
De asemenea dispozitivul poate fi util la orice fel de matisari (de ex. la fixarea sarturilor pe arbore)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P1000294.JPG
  • Imagine atasata: P1000295.JPG
  • Imagine atasata: P1000289.JPG


#5804 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 22 September 2012 - 04:06 PM

Vezi postareaEugen_hobby, la 21 September 2012 - 04:53 PM, a spus:

Ai dreptate :)


Am montat pe suportul tunurilor "dispozitive de reglaj" si cabluri de ancorare. Fixarea altor elemente (scripeti) ar incarca prea mult dispozitivul si ar distrage atentia.
Imagine atasata: rsz_img_4572.jpg

#5805 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 22 September 2012 - 05:09 PM

Întrebare: patronarea „eye seizing” (sursa desenului din stânga este binecunoscuta „Rigging Period...”) se execută așa cum am desenat-o eu cu roșu alături?

Imagine atasata: RPSMchannels.jpg Imagine atasata: RPSMchannels2.jpg

În afară de asta, vă rog să examinați cu atenție figura din „Rigging Period...”
Nodul de unde începe întinzătorul este spre pupa și spre interiorul navei. Deci, figura din stânga este un întinzător de sart de la babord, văzut din interiorul navei. Cum e cu săgeata „Stern” (pupa)?
Dacă figura din stânga este corectă, înseamnă că sartul se încrucișează la „eye seizing” cu capătul trecând spre interiorul navei. Vederea din dreapta înțeleg că reprezintă același întinzător de sart, din babord, văzut dinspre exteriorul navei. Deci, capătul liber al sartului trece prin spate. Vi se pare corect desenul cu patronarea „eye seizing” în această vedere? Eu nu reușesc să am o imagine clară a acestor două probleme (săgețile și patronarea) doar din aceste două desene.

Am consultat și alte surse. Dar înainte de a continua discuția vreau părerile voastre.

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 22 September 2012 - 05:11 PM


#5806 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 22 September 2012 - 05:25 PM

Tu reusesti sa ai o imagine clara la ceva?

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 289
  • 290
  • 291
  • 292
  • 293
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

18 useri citesc topicul
0 membri, 18 vizitatori, 0 utilizatori anonimi