jeli, la 19 September 2012 - 05:36 PM, a spus:
Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5777
Postat 19 September 2012 - 10:44 PM
Am sa incerc sa pun si o portiune dintr-un plan de concurs cu o cogga hanseatica din anul 1470 ,ca sa vezi ca tot una dintre cele trei variante foloseste.Oare merita sa imi pierd vremea?
#5779
Postat 19 September 2012 - 11:02 PM
#5781
Postat 20 September 2012 - 12:05 AM
"Prin 1999 ,Toni Alvarez Silva (istoric naval si modelist de top,in acelasi timp) s-a deplasat de trei ori la muzeul naval din Madrid ,intr-o incercare lamuritoare(sa spun asa).Nu a gasit nici o informatie care sa clarifice dilema: daca San Felipe a existat ,sau nu.
I-a contactat pe cei de la Mantua Models si Artesania Latina ,intrebind in legatura cu kiturile lor ce reprezinta nava (la 1690),fara sa primeasca raspunsuri convingatoare.Kiturile ce apar pe piata si in prezent(trei la numar) ,par a fi produse dupa planurile desenate in 1950 de catre Departamento de Falanges del Mar. Cel mai probabil nava de linie San Felipe nu a existat niciodata ,cum bine spui si tu.
Planurile ,dupa cum concluzioneaza si Dr.Markus Leber ,ilustreaza elemente constructive comune navelor spaniole de la sfarsitul sec.XVII - in jurul lui 1700. Producatorii de kituri ar fi putut la fel de bine sa ilustreze/produca o nava asemanatoare ,din aceasi perioada,care a existat cu siguranta :„Nuestra Seńora de la Concepción y de las Ánimas”(1688). Sau cum bine spui "Real Felipe".
Oricum kitul/propunerea arata extraordinar ,fie ca este realitate sau mit."
Cam tot in aceasta situaite se afla si Dea.Pe ei nu ii intereseaza ce a fost si ce nu.Pe ei ii intereseaza doar sa isi vinda gunoiul si sa ajunga la profit.Am mai spus si repet: fiecare este liber sa aleaga ce varianta vrea.Eu am expus trei variante din trei carti renumite in modelism si istoria navelor.
Spunea cineva pe acest forum ca o discutie trebuie sa convinga ,si nu sa se impuna.Daca nu am fost destul de convingator,sa fi sanatos.
#5783
Postat 20 September 2012 - 09:32 AM
pe_dos, la 20 September 2012 - 08:24 AM, a spus:
Dacă ai putea să ne explici și de ce respectivii făceau așa și nu altfel, am putea învăța (înțelege) mai multe.
Si eu vreau sa inteleg cum functioneaza in realitate (sunt de profesie inginer) si am incercat sa gasesc si o explicatie. Nu stiu daca tine, dar ma gandesc ca e dificil sa mai treci cu altceva pe langa sarturi, acestea fiind deja foarte ingramadite. Zbirii s-ar impiedeca de sarturi si nu s-ar mai putea intinde .
Ai dreptate in ceea ce priveste dificultatea de a inlocui zbirii daca se rup, insa din ce am vazut din prima img. postata de jeli sarturile se sprijina pe un distantier, nu direct pe gabie, asa ca ar exista spatiu suficient pt schimbarea zbirilor.
#5784
Postat 20 September 2012 - 12:21 PM
Cu tot respectul, nu vreau sa intru in polemici sterile cu privire la Victory, SIB...., dar lucram cu "materialul fabricantului"si fie vorba intre noi DeA habar nu are ce introduce in pungile alea cu reviste; ce tip de gabie, cum sa arate tunul, ce fel de scripeti, cate si mai cate. Sa sti ca am desfacut cateva cutii de la firme de prestigiu cu HMS Victory si sa sti ca 'PARADOXAL" asta de la DeA e cel mai bine reprezentat din punct de vedere la detalii si reprezentare dupa original, (binenteles ca originalul, vazut din pozele actuale).
#5785
Postat 20 September 2012 - 12:51 PM
Sa intram in mintea constructorilor de corabii din evul mediu, daca erau prosti sau destepti, mi se pare cam mult. Oricum, in epoca, constructiile navale se faceau empiric si dupa ochiul si urechia "spionilor de tehnologie". Intre noi fie vorba, nici prea inteligenti nu erau. Spun asta gandindu-ma numai la celebra nava VASA, care, nu cred ca a navigat doua mile, scufundandu-se pe o mare calma, la un vant cam de 3 Beaufort, adica un vanticel usor. Si nu este singurul caz.
Cine a inceput sa faca acest kit nu cred ca a vrut sa faca o nava de concurs mai ales ca imensa majoritate faceau un model pentru prima data. Asa ca pretentii prea mari de la cei care s-au apucat si care vor duce lucrarea pana la capat, nu prea cred ca ar trebui sa apara. Ca modelistilor cu experienta le repugna kit-ul, firma, etc., OK, ii inteleg. As fi curios sa vad prima lor nava facuta, fara ajutorul profesorilor (antrenorilor) din mai stiu si eu ce club, sau cerc de modelism.
Pe mine ma mai intristeaza un aspect. Niciun modelist cu experienta nu a abordat aceasta lucrare, considerand, probabil, sub "demnitatea" lui sa se ocupe de o asa "mizerie". Unii poate o fac dar nu sunt dispusi sa impartaseasca din experienta lor. La rusi a fost altfel. Modelisti cu experienta au lucrat, si aratat, pas cu pas lucrarea lor venind in ajutorul debutantilor in domeniu. La noi... kk-mak si nici nu ma mira avand in vedere... Dar, mai bine ma opresc.
Si mai am o intristare. Sunt convins ca prezentul kit nici macar nu a fos atractiv pentru pustani care sa devina adevarati modelisti. Din ce mi-am dat eu seama, majoritatea de aici sunt oameni maturi prntru care aceasta nava este prima si probabil ultima.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 20 September 2012 - 12:56 PM
#5786
Postat 20 September 2012 - 01:36 PM
In mare parte iti dau dreptate, nu este o lucrare de concurs si fiecare e liber sa o faca dupa propria viziune. Insa nu strica sa schimbam idei si pareri (fara sa ne infierbantam) despre ce si cum ar trebui facut. Eu am inceput SIB-ul in joaca, apoi m-a prins si am intrat (destul de tarziu) pe topicul asta, am inceput sa ma documentez si sa invat din experienta celorlalti.
In ce ma priveste nu va fi ultima nava pe care o fac, chiar daca pana acum am lucrat doar blindate si figurine.
Am strans si revistele cu Bismark-ul si le voi desigila cand va creste ala mic (adica peste vreo 8-10 ani) ca sa lucram impreuna, poate ia si el microbul - are perspective ca m-a "ajutat" si la SIB, l-am lasat sa pileasca si el cu smirghel resturi de scanduri.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 20 September 2012 - 04:06 PM
#5787
Postat 20 September 2012 - 02:38 PM
Leo2003, la 20 September 2012 - 12:51 PM, a spus:
...................................
Si mai am o intristare. Sunt convins ca prezentul kit nici macar nu a fos atractiv pentru pustani care sa devina adevarati modelisti. Din ce mi-am dat eu seama, majoritatea de aici sunt oameni maturi prntru care aceasta nava este prima si probabil ultima.
#5788
Postat 20 September 2012 - 06:45 PM
pasionatul, la 18 September 2012 - 08:03 PM, a spus:
@Eugen_hobby: referitor la grilaj mie nu mai mi-a ramas decat un singur grilaj complet,in rest ce mi-a mai ramas sint resturi,la voi cum este?
Eu am folosit grilajul complet, dar nu a ajuns. Am completat cu ramasitele ramase din etape anterioare. Dupa decupare marginile nu aratau bine, asa ca am lipit un furnir jur-imprejur, conform fotografiei alaturate.
#5789
Postat 20 September 2012 - 07:31 PM
Pe_dos,tu vrei sa ti se spuna pe un forum cam ce au studiat altii in ani de zile investind timp si bani.Daca tot esti asa de interesat sa intelegi navele de epoca,iti recomand cartile si netul.Atunci cind eu am expus citeva variante de legat zbirii,la text nu am scris nimic,tocmai ca sa nu se inceapa iar filozofia inutila.Unii de pe acest topic cred ca sint certati cu lumea si incearca sa sa traiasca pe acest topic,contrzicind pe oricine si lansindu-se in niste discutii care se vor a fi interesante.De fapt nu sint decit niste pierderi de timp.ASa cum spune si colegul nostru Leo ,nava aceasta nu merita asemnea dezbateri.
Leo ,legat de ce spui tu ,aceasta nava neavind nici cele mai simple schite,nu prezinta interesul modelistilor experimentati.O alta chestiune ar fi varianta kit,care este respinsa de multi pt ca toate piesele sint varza.Daca tot dureaza doi ani sau cinci ca sa termine o nava,majoritatea prefera ca la sfirsit sa detina o nava frumoasa si facuta cit se poate de bine.Tot din lipsa unor planuri cei care au experienta nu pot discuta pe tema legate de sib.Tot cei cu experienta au anumite pretentii legate de finisaje,forma si corectitudine.Atunci cind X care detine ceva experienta a spus ceva pe acest topic,a fost luat la misto,sau au sarit toti in sus ca nu merg cu nava la concurs.Acum toti vor detalii si explicatii cit mai exacte pt nava lor.Daca am privi putin inapoi ,am vedea cum Traian a sarit si a ajutat pe fiecare de pe acest topic.A dat explicatii,a pus poze ,a pus desene.Ca sa faca Traian aceste lucruri a trebuit sa rapeasca din putinul lui timp liber,si in final se alege doar cu contraziceri.Foarte multi pe ideea " lasa-ma ca stiu,lasa-ma sa fiu",isi dau cu parerea fara macar sa fi deschis un alt topic despre nave( ca sa nu mai zic de vreo carte in domeniu).Din cei care au urmarit topicul cu Santa Leocadia,au vazut ca in paralel cu artistul care a facut acea frumoasa nava,Traian venea cu complectai si explicatii.Repet,toate aceste lucruri necesita timp.
Cop[ii nu au prea fost atrasi de asa ceva din mai multe motive.Unul dintre ele ar faptul c a sint prea pasionati de iphone i alte nebunii.Personal cunosc un copil care a renuntat la sib dupa primele 4 numere pe motiv ca parintii nu aveau bani de asa ceva.Nu este vina lui ca el nu cistiga banii necesari pt achizitionarea fiecarui numar.
Din putinele mele cunostinte am explicat si am ajutat mai multi modelisti sa construiasca o nava.Unii dintre ei pe linga explicatii au primit si material lemnos debitat la cotele date in plan.Tot unii dintre ei au expus lucrarea lor pe forumuri si chiar au finalizat-o.Altii au disparut fara urma de pe mess,forum sau facebook.De aici trag concluyzia ca s-au plictisit de modelism( cam 90 % dintre cei care m-au contactat se incadreaza in aceasta categorie).Si atunci imi pun intrebarea:dece sa pierd timpul cu explicatii care nu vor fi folosite?Singurul mod prin care eu "jeli" pot sa fac ceva este sa expun pe un forum ce stiu,si sa dau planuri si carti celor interesati.Nu se merita sa postez pe alte topice decit cele deschise de mine pentru ca nu folosesc decit unui mic numar de oameni.
L-ati avut pe Traian aici si nu ati stiu sa il apreciati.Acum fara el va este greu.Pt cei care nu stiu Traian este printre putinii care pot sa vorbeasca despre tot ce tine de marina pe orice forum din Romania.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 21 September 2012 - 09:03 AM
#5792
Postat 20 September 2012 - 09:25 PM
Varianta mea de usi si geamuri. Nu stiu daca e cea mai buna, dar la asta m-am gandit eu. "Geamul" este din folie vopsita cu aquamarin de la Revell diluat f mult.
...si bineinteles voi decupa peretii cabinelor unde le voi monta.
Aceasta postare a fost editata de TomaGabrielAndrei: 20 September 2012 - 09:27 PM
#5793
Postat 20 September 2012 - 10:58 PM
Jeli, Jeli, iti multumesc pentru apreciere dar acum sunt obligat sa incep studii profunde ca sa ma ridic la nivel. Mai e pana acolo.
Pe subiect, mi-am spus de multe ori parerea despre galion. Personal nu sunt pentru kituri dar nu inseamna ca dintr-un kit nu se poate face un model reusit. Pentru orice varianta, intai trebuie sa incepi iar pentru unii sfantul e un inceput, esential ramane urmarea.
Am inceput si eu constructia, usurel, printre altele si consider ca pana in urma reusesc sa scot ceva dragutel din el. Nu o sa ma folosesc de calcule de rezistenta nici de scheme vectoriale si nici nu o sa merg strict dupa tratatele de constructie a modelelor, si despre asta am discutat in trecut. Jeli a atins aspectul, indiferent ce spun arhivele amiralitatilor, constructorii vremii aveau secretele lor care duceau la mari diferente intre planurile acceptate si ceea ce iesea din fiecare santier, pentru acelasi model de nava. Esential e armonizarea constructiei pentru o finete cat mai mare, finete fiind o variabila de constructie de care depinde esential calitatea nautica a navei. In cazul de fata respectiva tine major de acel mijloc de masura pe care l-am numit ,,retina''. Solutii pentru toate alea s-au gasit si sigur la urmatoarele etape se mai gasesc asa ca parerea mea e sa fie cat mai putina vorbarie si mai multa migaleala.
Spor!