Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 288
  • 289
  • 290
  • 291
  • 292
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5765 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 19 September 2012 - 11:36 AM

Leo te mai sacai cu ceva, te rog sa nu ma injuri!! Fa oeva fotografii cu detalii la modul cum ai prins berbecii de gabie si scripetii de arborele trinchet!! Eu is cam greu de minte si tre' sa vad pana inteleg!! Nu sunt sigur de ceea ce fac si pana nu vad clar la alcineva ma cam tine o teama sa ma avant!!

#5766 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 19 September 2012 - 12:32 PM

Eu cred că zbirii macaralelor (legăturile scripeților) ăia care se leagă de arbore ar veni ca în figură. Cota x ar trebui pusă în așa fel încât zbirii să nu frece de platforma gabiei, că pe mare se rod. Cred că trebuie plasate întâi sarturile, iar apoi văzut cum vin zbirii macaralelor. Dacă n-am spus bine, spuneți voi cum ar trebui.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-legaturi1.png


#5767 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 19 September 2012 - 12:38 PM

@Leo2003: Multumim, tabelul chiar e de ajutor, mai ales la rubrica observatii
@Leo2003 si pe_dos: Cred ca ne-am grabit sa fixam pe gabii capetele de berbec de 5 mm pe care le aveam ramase de la numerele anterioare (eu am fost si mai "tare", am intins si straiurile pe arboretul bompresului).
DeA "loveste din nou" si ne surprinde, "complicandu-se" cu două tipuri diferite de capete de berbec., de 4 si 5 mm
Tocmai au venit in nr 86 cele de 4 mm (H- cap de berbec gabier) - 24 de bucati. M-am uitat si la rusi si am vazut ca urmeaza sa mai vina unele de 4 la nr 94. Cele de 5 mm (numerotate cu 1), pentru straiurile "principale", vor mai veni in nr. 92.
Asa ca ma gandesc sa demontez ce am facut si sa le inlocuiesc
de la rusi
@SorinR: Pentru prinderea berbecilor am urmat schita si sfaturile lui Leo: am prins berbecul cu sarma, am dat gaura in gabie (3 gauri de 1 mm pe fiecare parte) si am trecut sarma prin ea, iar sarma am chinuit-o pana am realizat un ochi. Aproximativ ca in schita postata de Leo My link

Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 19 September 2012 - 12:41 PM


#5768 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 19 September 2012 - 12:43 PM

Vezi postareapanzerseba, la 19 September 2012 - 12:38 PM, a spus:

Asa ca ma gandesc sa demontez ce am facut si sa le inlocuiesc

Fii serios! De acel tip de capete de berbec au dispus meșterii când au construit galionul. :-P

#5769 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 19 September 2012 - 12:48 PM

Vezi postareape_dos, la 19 September 2012 - 12:32 PM, a spus:

Eu cred că zbirii macaralelor (legăturile scripeților) ăia care se leagă de arbore ar veni ca în figură. Cota x ar trebui pusă în așa fel încât zbirii să nu frece de platforma gabiei, că pe mare se rod. Cred că trebuie plasate întâi sarturile, iar apoi văzut cum vin zbirii macaralelor. Dacă n-am spus bine, spuneți voi cum ar trebui.

Nu stiu daca trebuie sa fie deasupra sarturilor.
In cartea Rigging Period Ship Models este o schema in care apar doi astfel de zbiri (burton si pendants) dupa care urmeaza sarturile.
Eu am ales metoda asta, nu stiu daca e bine

Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 19 September 2012 - 12:50 PM


#5770 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 19 September 2012 - 01:04 PM

În acest moment nu am cartea la mine (și nici altele), dar promit că până deseară mă uit.

Eu mi-am pus problema cum se înlocuiesc în caz că se rupe ceva. Sarturile sunt foarte tensionate, așa că este practic imposibil de schimbat un zbir care a fost montat sub ele fără a le slăbi. Pe de altă parte, dacă se rupe un sart, e dandana mare, pe lîngă care este nimica toată să fie scos un zbir de macara și apoi pus la loc (dar în poza pusă de mine nici măcar asta nu este necesar, noul sart poate fi trecut lejer pe sub el). Însă este posibil să fie și altă logică decât asta, așa că să vedem ce spun și ceilalți. Vă previn să argumente de genul „așa scrie în cartea cutare” mă lasă rece. Constructorii de atunci nu erau deloc proști, există explicații adevărate.

#5771 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 19 September 2012 - 01:10 PM

Nu stiu daca zbirii respectivi (din carte) erau cei pentru scripeti sau aveau alt rol. Stiu ca am gasit o schema asemanatoare si in alta parte, dar nu mai stiu exact unde, cand ajung acasa incerc sa o caut.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 20 September 2012 - 04:02 PM
Motiv editare: citat inutil


#5772 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 19 September 2012 - 04:17 PM

Si la mine zbirii scripetilor cu pricina vor fi sub sarturi si asa vor ramane.
Nu vor ramane asa "ochii lu' mortu'" pe care, probabil maine, am sa-i inlocuiesc cu astia mai mici.

#5773 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 19 September 2012 - 05:36 PM

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: tttt.jpg


#5774 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 19 September 2012 - 05:45 PM

Vezi postareajeli, la 19 September 2012 - 05:36 PM, a spus:

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: uuuuuuuuuuuuu.jpg


#5775 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 19 September 2012 - 09:25 PM

si varianta lui Vincenzo Lusci

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: mmmmmmmmmmmmmmmmmmm.jpg


#5776 Useril este offline   Ady 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:galati

Postat 19 September 2012 - 09:49 PM

@jeli
Alta gasca in alta traista, ce arati tu e din alta epoca, peste vre-o 100 si ceva de ani cam de pe vremea lui HMS Victory ia uite aici My link

Sau mai bine aici My link

#5777 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 19 September 2012 - 10:44 PM

Asa este.Ce am pus eu sint niste pagini din trei renumite carti de modelism si de istorie navala,iar tu imi pui link-uri de la DEA.care are credibilitate mai mare las la aprecierea fiecaruia.Sa nu uitam ca cei de la DEa sint mari experiti si in pietre,plante ,corpul uman si in inca citeva domenii in care au scos penibilele lor reviste.Incep sa il inteleg pe Traian si tacerea lui.

Am sa incerc sa pun si o portiune dintr-un plan de concurs cu o cogga hanseatica din anul 1470 ,ca sa vezi ca tot una dintre cele trei variante foloseste.Oare merita sa imi pierd vremea?



#5778 Useril este offline   ovidiusc23 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 114
  • Inregistrat: 25-May 06
  • Location:Ploiesti
  • Interests:Navomodelism

Postat 19 September 2012 - 10:47 PM

Daca poza lui Jeli este din cartea lui Vincenzo Lusci despre La Couronne, anul de constructie al "barcutei" este prin 1636.

#5779 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 19 September 2012 - 11:02 PM

pagina 11 din cartea Historic Ship Models_Wolfram zu Mondfeld.Probabil ca nici asta nu este buna pt ca dezbate o nava facuta in Anglia

Este foarte greu sa pun toate cartile pe forum din mai multe motive.Cel mai important este ca trebuie sa micsorez foarte mult imaginile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: rrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr.jpg


#5780 Useril este offline   Ady 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:galati

Postat 19 September 2012 - 11:13 PM

@jeli
Ai dreptate, numai ca diferente dintre SIB si Victory e de aici pana in galaxia vecina, paradoxal de la DeA amandoua.

Ma refer la modul de executie, prelucrare si prezentare a kitului.

#5781 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 20 September 2012 - 12:05 AM

In afara de tine a pomenit cineva de Victory?"Paradoxal " pt mine Victory nu vine de la Dea.Vine de la John Mckay,care a lansat o carte cu nava in varianta structurala.Daca aceasta nava o are si Dea sub forma de parodie,este problema lor.Tot ce inseamna kit se face in tari de origine bananiera si orice kit,este facut comercial.Daca tot sintem la capitolul kit-uri am sa iti mai dau un exemplu,si anume nava San Felipe.In afara de Mantua si Amati nu stie nimeni sa fi existat aceasta nava.Imi permit sa pun un citat al lunui coleg (Longinus) ,care complecta o discutie pe tema existantei aceste nave pe un alt forum:

"Prin 1999 ,Toni Alvarez Silva (istoric naval si modelist de top,in acelasi timp) s-a deplasat de trei ori la muzeul naval din Madrid ,intr-o incercare lamuritoare(sa spun asa).Nu a gasit nici o informatie care sa clarifice dilema: daca San Felipe a existat ,sau nu.
I-a contactat pe cei de la Mantua Models si Artesania Latina ,intrebind in legatura cu kiturile lor ce reprezinta nava (la 1690),fara sa primeasca raspunsuri convingatoare.Kiturile ce apar pe piata si in prezent(trei la numar) ,par a fi produse dupa planurile desenate in 1950 de catre Departamento de Falanges del Mar. Cel mai probabil nava de linie San Felipe nu a existat niciodata ,cum bine spui si tu.

Planurile ,dupa cum concluzioneaza si Dr.Markus Leber ,ilustreaza elemente constructive comune navelor spaniole de la sfarsitul sec.XVII - in jurul lui 1700. Producatorii de kituri ar fi putut la fel de bine sa ilustreze/produca o nava asemanatoare ,din aceasi perioada,care a existat cu siguranta :„Nuestra Seńora de la Concepción y de las Ánimas”(1688). Sau cum bine spui "Real Felipe".
Oricum kitul/propunerea arata extraordinar ,fie ca este realitate sau mit."

Cam tot in aceasta situaite se afla si Dea.Pe ei nu ii intereseaza ce a fost si ce nu.Pe ei ii intereseaza doar sa isi vinda gunoiul si sa ajunga la profit.Am mai spus si repet: fiecare este liber sa aleaga ce varianta vrea.Eu am expus trei variante din trei carti renumite in modelism si istoria navelor.

Spunea cineva pe acest forum ca o discutie trebuie sa convinga ,si nu sa se impuna.Daca nu am fost destul de convingator,sa fi sanatos.



#5782 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 20 September 2012 - 08:24 AM

@jeli Îți mulțumesc pentru că ne-ai arătat cum făceau cei prezentați în cărțile alea :hi: (unele le am).

Dacă ai putea să ne explici și de ce respectivii făceau așa și nu altfel, am putea învăța (înțelege) mai multe.

#5783 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 20 September 2012 - 09:32 AM

Vezi postareape_dos, la 20 September 2012 - 08:24 AM, a spus:

@jeli Îți mulțumesc pentru că ne-ai arătat cum făceau cei prezentați în cărțile alea :hi: (unele le am).

Dacă ai putea să ne explici și de ce respectivii făceau așa și nu altfel, am putea învăța (înțelege) mai multe.


Si eu vreau sa inteleg cum functioneaza in realitate (sunt de profesie inginer) si am incercat sa gasesc si o explicatie. Nu stiu daca tine, dar ma gandesc ca e dificil sa mai treci cu altceva pe langa sarturi, acestea fiind deja foarte ingramadite. Zbirii s-ar impiedeca de sarturi si nu s-ar mai putea intinde .
Ai dreptate in ceea ce priveste dificultatea de a inlocui zbirii daca se rup, insa din ce am vazut din prima img. postata de jeli sarturile se sprijina pe un distantier, nu direct pe gabie, asa ca ar exista spatiu suficient pt schimbarea zbirilor.

#5784 Useril este offline   Ady 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:galati

Postat 20 September 2012 - 12:21 PM

@jeli
Cu tot respectul, nu vreau sa intru in polemici sterile cu privire la Victory, SIB...., dar lucram cu "materialul fabricantului"si fie vorba intre noi DeA habar nu are ce introduce in pungile alea cu reviste; ce tip de gabie, cum sa arate tunul, ce fel de scripeti, cate si mai cate. Sa sti ca am desfacut cateva cutii de la firme de prestigiu cu HMS Victory si sa sti ca 'PARADOXAL" asta de la DeA e cel mai bine reprezentat din punct de vedere la detalii si reprezentare dupa original, (binenteles ca originalul, vazut din pozele actuale).

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 288
  • 289
  • 290
  • 291
  • 292
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi