Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5706 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 08 September 2012 - 07:36 PM

Vezi postareape_dos, la 08 September 2012 - 03:01 PM, a spus:

Velele „pătrate” reale nu sunt dreptunghiulare, la mijloc sunt mai scurte, însă DeA le dă dreptunghiulare.


Adica arata cum?

Bafta!

#5707 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 09 September 2012 - 08:52 AM

Cam asta este comparația:

Vele „pătrate” (Bujeniță, Nigaru - Îndrumător marinăresc)
În stânga, vedere din pupa, în dreapta, vedere din prova.

Imagine atasata: Bujenita-vele.jpg

1. marginea de învergare
2. marginile de cădere
3. marginea de întinsură
4. colțurile de învergare
5. colțurile de mură/școtă
6. căptușeli
7. întărituri
8. întăriturile cargafungii
9. filiera de terțarolă, pe care se găsesc baierele de terțarolare 10
11. ochiuri pentru terțarole și strângători
12. mere călăuză pentru cargafungi
13. grandee
14. ochiuri de cioară pentru cargafungi
15. ochiuri de învergare

În topicul despre Santa Leocadia vedeți cum sunt velele modelului respectiv.

Trinca dată de DeA este așa:

Imagine atasata: SIB-trinca.jpg

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 09 September 2012 - 08:59 AM


#5708 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 September 2012 - 09:10 AM

Epoci diferite, nave diferite, vele diferite.

De data asta DeA propune, zic eu, o solutie corecta cel putin ca forma, pentru velele patrate.

Imagine atasata: aaa.jpg

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 September 2012 - 09:12 AM


#5709 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 09 September 2012 - 10:22 AM

Fiind o navă fictivă, credeam că e de la sfârșitul anilor 1600. Ok, accept că e de la începutul secolului.

Explică tu cum vezi că vine trinca cu cota de 252 mm la coloana trinchetului.

#5710 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 September 2012 - 11:26 AM

Eu ma refeream strict la forma velei. Daca cota aia e buna ori nu, habar nu am si nici n-am de gand sa cercetez acum.
O sa vedem.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 September 2012 - 12:14 PM


#5711 Useril este offline   Eugen_hobby 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 20
  • Inregistrat: 09-September 12

Postat 09 September 2012 - 04:30 PM

Am ramas putin in urma cu asamblarea. Am terminat plita de gatit si ancora. Am mutat plita pentru un acces mai bun.
Imagine atasata: Img_4545.jpg
Burlanul nu se afla in acest caz imediat dupa scara.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 September 2012 - 07:52 PM


#5712 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 10 September 2012 - 02:06 PM

Confucius, pregătește-te de petrecere. O să fii surprins de cât e de „tare”. :crazy:

Acum am înțeles de ce este nevoie de ațe răsucite de noi. E diferență de la pământ până la cer față de ațele de gata, inclusiv cele furnizate de DeA. Încercați și voi, veți vedea diferența la montare. :-)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-bompres8.jpg


#5713 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 10 September 2012 - 06:49 PM

credeam ca sunt singurul care vede diferenta , acum suntem doi.... bine ai venit in club! :yahoo:

#5714 Useril este offline   panzerseba 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 446
  • Inregistrat: 24-December 04
  • Location:Focsani
  • Interests:Figurine, AFV si diorame, in special Germania WW2

Postat 11 September 2012 - 04:58 PM

Cam asta am facut pana acum:
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata
Imagine postata

Barcuta
Imagine postata
Imagine postata

Ancora
Imagine postata
Imagine postata

#5715 Useril este offline   Kykone 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 10
  • Inregistrat: 10-September 12
  • Location:Bucureşti

Postat 11 September 2012 - 06:14 PM

Salutare!

Sunt nou pe aici, dar va urmaresc de ceva vreme si va mutumesc pentru sfaturile si ideile pe care le dati.

Am inceput mai tarziu asamblarea. Mi-am cumparat "bulk" primele 50 si ceva de numere si am avut un mare spor.

M-am oprit pe la jumatatea filelor de bordaj (mi se parea ca nu se mai termina si ma cam plictisisem), apoi mi-am luat un we si cateva zile libere si am trecut vertignos peste asta. Acum sunt in stadiul in care erati voi pe la Craciun:


Din pacate pozele nu s-au atasat corect, adica nu se vad. Revino, urmarind procedura de aici:
http://www.cartula.r...rafii-pe-forum/


Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 12 September 2012 - 06:16 AM


#5716 Useril este offline   sapla 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 10-March 12

Postat 11 September 2012 - 06:47 PM

Salutare tuturor

Nu stiu daca numai eu am probleme cu capetele de ancorare E si G, dar nu stiu cum sa o scot la capat.
Capetele de ancorare pe care le-am primit eu, au cele doua gauri prea departate una de alta.Normal distanta dintre marginile apropiate a celor doua gauri, ar trebui sa fie egala cu grosimea placajului din care sunt facute separatoarele,barele de margina si traversele,adica 2mm, dar ea este de 3mm. in consecinta arbori care sunt montati pe capetele de ancorare nu pot fi montati paralel.
Ce parei aveti, care ar fi solutiile?

Va multumesc si spor la treaba.

#5717 Useril este offline   Ady 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:galati

Postat 11 September 2012 - 07:12 PM

@sapla
Simplu, pilesti, masori, pilesti, largesti gaura si zic ca-i de ajuns. Eu asa am facut. Bafta!:acute:

#5718 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 September 2012 - 08:01 PM

@sapla Butucul mic de la bompres se potriveste. Butucul mare de la trinchet nu se potriveste neam asa cum zici. Gaura infundata de 4mm in care intra capul coloanei trebuie deplasata cam 4 catre gaura prin care trece gabierul trinchetului. Cel putin asa e la mine. Maine voi incerca sa dau alta gaura sau chiar sa fac un canal alungit, ca de pana. La ceilalti butuci nu stiu ca n-am arborii inca.

Am infipt si trinchetul in corabie. Masurtat de la la puntea teugii (in axa navei catre prova) la mine este 162mm. Intradevar ramane un soatiu cam mic pentru trinca. Dar trinca nu se pune intinsa ca cearceaful pe sarma. Daca pui velele "umflate de vant", datorita curburii, este posibil ca trinca sa se potriveasca chiar cu dimensiunile ei. Daca nu, cred ca voi umbla la dimensiunea verticala a velei facand-o mai mica. Nu m-am hotarat inca, dar, cel mai probabil, voi reface toate velele. Voi lua o decizie cand le voi vedea pe viu.

Maine cred ca mai apare o problema la coloana arborelui mare. Tare ma tem ca nu va zice nicaieri nimic de conicitatea lui. La capatul dinspre gabie se termina cu un cep patrat 7x7mm care, teoretic, nu iese decat dintr-un diametru de 10mm. In consecinta coloana ar trebui sa fie cilindrica de sus pana jos. Ciudat... Dupa consultari cu modelisti mai iscusiti am hotarat sa fac totusi coloana, intre coverta si gabie, usor conica. La gabie 9mm.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 11 September 2012 - 08:06 PM


#5719 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 12 September 2012 - 02:28 AM

Pe etapa asta, corect. Nici un segment al unui catarg nu e cilindric, primele catarge, ,,din bucata'' aveau conicitate dat fiind cresterea naturala a trunchiului din care se confectionau, ulterior au aparut studiile care stabileau forma pentru a asigura concomitent rezistenta si elasticitate iar asta a dus la forma usor conica spre partea superioara. Forma ideala e fusiforma dar dat fiind ca mult din arbore e ,,ingropat'' sub punte, vizibil ramane conicitatea spre in sus. Acum, pe material, depinde de inventica fiecaruia cum trece de la diametrul / diagonala de 8 mm sau 10 mm la profil de 7 x7 sau 8 x8. Se poate merge pe conicizare pana aproape iar apoi portiunea ramasa finisata pentru asezarea gabiei si a falcilor.
Parerea mea e ca trinca se potriveste, indoielile pe care le am sunt legate de calitatea cu care deja sunteti invatati.
Spor! (incepe sa fie necesar)

#5720 Useril este offline   bullseye 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 22-February 12
  • Location:Galati

Postat 12 September 2012 - 10:52 AM

Salut, ce ziceti sunt bune aceste tunuri pentru puntea superioara? http://sierra.ro/upload/7049.jpg (teava pentru tun D5x31mm)

#5721 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 12 September 2012 - 11:02 AM

@sapla: Eu n-am vrut să mă ating de butucul metalic, așa că am căutat o soluție „din lemne”. Ajustările sunt în figură. Apare în plus un adaos de 2 mm și, evident, gabierul nu va putea fi instalat de jos în sus, ca în realitate. Dacă ziceți că nu merge, distanța dintre coloană și gabier fiind prea mare, mai pot modifica. Oricum, eu nu mă grăbesc să lipesc până nu așez sarturile și straiurile.

Imagine atasata: SIB-trinchet3.jpg

Din păcate, coloana trinchetului este dificil să fie subțiată. Am sperat să fie d9, ca etambreul său, dar bagheta este doar d8.
Furcile gabiei sunt distanțate între ele la 7 mm și fălcile lor trebuie să fie lipite la aceeași cotă. Dacă coloana este subțiată la d7, atunci suprafața de lipire este foarte proastă. Cei foarte pretențioși pot subția coloana până sub fălci. Apoi, gabierul are d6, iar coloana este natural să fie mai groasă. Iar subțierea de la d8 la d7 este foarte puțin vizibilă. Deci, hotărâți dacă la coloana trinchetului merită complicația, chiar dacă teoria și recomandarea DeA zic să subțiem. Eu am renunțat, dar dacă ziceți că e musai, se face, că din pantaloni mari pantaloni mici se poate, invers merge doar la gropi. :-)

#5722 Useril este offline   masulik17 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 07-August 11
  • Location:ALEXANDRIA

Postat 12 September 2012 - 05:50 PM

buna seara.e nasoala treaba cu explicatiile date de dea in instructiuni.eu ca incepator nu inteleg absolut nimic.am dat de belea.am incurcat toate catargele.

#5723 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 12 September 2012 - 06:09 PM

Deocamdata nu s-a lucrat (dupa instructiuni) dacat la bompres si trinchet, deci nu aveai cum sa le incurci pe toate.
Zi aici care sunt nelamuririle si sunt convins ca se rezolva. Ma gandesc ca nu sti denumirea catargelor, partile lor componente, etc si de aia ai intrat in panica.
Apoi, daca ai ajuns cu corabia la catarge nu mai esti chiar incepator.
Zi ce te doare ca o lamurim cumva.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 12 September 2012 - 06:11 PM


#5724 Useril este offline   FlorinDumitru 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-August 12

Postat 12 September 2012 - 06:37 PM

Salutare.

vreau sa va intreb, bineinteles cu acordul vostru: nu credeti ca acum inainte de o etapa asa importanta sa avem un meeting in care sa dezbatem aceste aspecte pe viu grai. sa avem si ce am facut pana acum.

pe mine unul ma ajuta mai mult explicatiile fata in fata decat asa. nu zic ca nu sunt bune astea, sunt chiar foarte bune dar in conditiile in care innebunesc cu denumirile astea imi va fi fooooarte greu sa ies la capat.
multumesc.

Florin

#5725 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 12 September 2012 - 07:12 PM

Idea ar sta in picoare dacat toti ce participati la discutii despre SIB ati fi din acelasi oras. Ma tem ca nu este asa...

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 285
  • 286
  • 287
  • 288
  • 289
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

4 useri citesc topicul
0 membri, 4 vizitatori, 0 utilizatori anonimi