Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5676
Postat 03 September 2012 - 02:45 PM
Sunt mai multe aspecte care mi se par ciudate.
Primul este că n-am nicio încredere în cuiele alea de care sunt legați zbirii macaralelor, mai ales în cuiul J. De macaraua J vine legat un strai, iar tensiunile care apar la montaj (să nu mai vorbim de cele din realitate) scot cuiul ăla. L-am înlocuit cu un belciug care trece prin bompres și este fixat dedesubt în sistem scoabă.
Și la celelalte cuie am renunțat, zbirii sunt legați de bompres, nu de cuie.
DeA zice să facem zbirii de macarale și școtele din ață de d0,15. Ața de 0,15 este la scara 1:50 echivalentă cu o saulă de 25 (cca 8 mm în diametru) ceea ce mi se pare cam subțire la o corabie. Am făcut zbirii din ață de d0,5 , adică la scară reală frânghii de cca. 20-25 mm în diametru. Cum este mai corect?
Am încercat să înțeleg funcția fiecărei macarale. Perechea încercuită cu roșu am înțeles că servește la manevrarea pânzei ridicate pe arboretul bompresului, iar manevrele respective vin de-a lungul arboretului și trec prin gabie. Ca urmare, eu cred că macaralele respective trebuie poziționate astfel încât manevrele să nu frece de gabie, că dacă freacă, macaralele sunt ca și când n-ar fi. Restul macaralelor nu au poziții așa de critice.
Cu ce spunea Leo2003 despre gabia înghesuită la bompres, așa este. Totuși, am plasat capetele de berbec cât am putut de distanțat, fixându-le pe traverse. La fel vin plasate și cele care întind sarturile arboreților pe cele 3 catarge. Nu sunt convins că am făcut bine, deoarece la arboreți traversele servesc doar ca distanțiere, intinzătoarele fiind legate sub ele de gabieri prin parâme. Însă la bompres n-ai de ce lega aceste parâme, tot efortul este preluat de gabie și traversele ei.
Ar mai fi o ultimă chestiune: Cum îi spune la vela arboretului bompresului? Acest arboret, pornind de la o gabie, este de fapt analog cu un gabier. Velele celorlalți arboreți sunt însă „zburători”.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 03 September 2012 - 02:45 PM
#5679
Postat 03 September 2012 - 05:30 PM
pe_dos, la 27 July 2012 - 06:30 PM, a spus:
Nu este chiar fictiva.In primul numar se spunea ca acesta nava apartine marelui ducat al Toscanei.Acesta este stema Toscanei din aceea perioada:
http://www.bandiered...oscana400an.gif
http://upload.wikime...562-1737%29.svg
De asemenea nava apartinea marelui ordin :THE SACRED MILITARY ORDER OF SAINT STEPHEN, POPE AND MARTYR
http://www.chivalric...any/stephen.htm
Acest galion a fost construit pentru a lupta impotriva piratilor de pe coasta Africii de nord care faceau prapad in toata Mediterana insa ajungeau frecvent si in Anglia samd.Se pare ca nu a avut o viata prea lunga:
http://www.corsaride...ami-iacopo.html
http://documents.med...m?personid=3323
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 September 2012 - 08:06 PM
#5681
Postat 03 September 2012 - 05:53 PM
Da, contracivadă. Nu-mi aminteam, să mă pici cu ceară.
#5683
Postat 03 September 2012 - 06:31 PM
pe_dos, la 03 September 2012 - 05:53 PM, a spus:
La arborii la care te referi tirantii capetelor de berbec erau tot metalici dar sub gabie se terminau cu un ochi. De acest ochi se lega o parama care, la partea de jos, se lega la sarturi sau chiar la catarg. Acu' ia-o sub rezerva, da' io asa am vazut.
@Mondeo
Alta poza nu mai am.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 03 September 2012 - 06:54 PM
#5685
Postat 03 September 2012 - 08:19 PM
Eu ziceam că am primit trei piese identice, cu traverse, care vin în zonele încercuite cu roșu. La trinchet și arborele mare acolo nu sunt gabii (platforme), ci doar traversele, dar arboreții respectivi au câte patru sarturi. Cred că și acolo vin întinzătoare de sart, dar cică acolo capetele de berbec ar fi mai mici, de 4 mm (astea de acum au 5) însă mă îndoiesc că DeA se complică cu două tipuri diferite de capete de berbec.
La bompres este o „combinație” între traverse mici și o mică gabie. Eu cred că acolo sarturile vin mai lateral decât la tine, adică ca la zonele roșii de la catarge. Chestiune de descompunere a forțelor.
M-am mai uitat la vele. Parcă civada și contracivada vin ambele sub bompres. Până la urmă cum e?
@pasionatul: Eu m-am fript tăind bagheta coloanei trinchetului la 252 mm și a trebuit s-o „lipesc” la loc, că gabia trinchetului venea prea jos și nu încăpea trinca, a cărei înălțime este de 110 mm, și mai trebuie ca sub gabie să încapă verga ei și macaralele. Acum aștept să vină și coloana arborelui mare și o să văd apoi alinierea gabiilor, deci cât trebuie să tai din coloanele trinchetului și a arborelui mare. De notat că vela mare are înălțimea de 145 mm și și acolo trebuie să încapă sub gabie verga ei și macaralele.
LE:
@Zoltan190D: Acum am văzut postarea dv. Mulțumesc pentru informații.
Deci, scutul ar fi al Toscanei, coroana și lanțul din partea de jos ale Aragonului, iar ramura verde a Spaniei moderne. Ziceți să revopsesc scutul, galben cu 5 puncte roșii și unul albastru?
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 03 September 2012 - 08:57 PM
#5687
Postat 04 September 2012 - 10:19 AM
„Cârcotelile” (adică comentariile) sunt două. Primul este că pe ce spune Wikipedia se poate conta numai când citează „surse de încredere” (așa le zic ei la sursele serioase), ori în articolul de pe Wikipedia italiană nu este citată nicio sursă. Noroc că noțiunea este confirmată de alte surse.
A doua chestiune, rezultă că velele civadă și contracivadă de aici nu sunt bine definite?
#5688
Postat 04 September 2012 - 11:20 AM
pe_dos, la 04 September 2012 - 10:19 AM, a spus:
Noroc că noțiunea este confirmată de alte surse.
A doua chestiune, rezultă că velele civadă și contracivadă de aici nu sunt bine definite?
La ,,A doua chestiune'' se aplica concluzia de mai sus. Iar sursa e departe de ,,net''.
#5689
Postat 04 September 2012 - 03:03 PM
Cauta si vei gasi!
Fratilor, daca orice informatie pusa pe forum trebuie verificata din cel putin trei surse independente io ma las pagubas.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 04 September 2012 - 03:47 PM
#5692
Postat 04 September 2012 - 09:11 PM
Ady, la 04 September 2012 - 03:55 PM, a spus:
Adica impreuna la aceeasi taraba si la acelasi pret cu al galionului .......
* Referitor la velele pricinoase, ele sunt - cea de sub bompres ,,Vela prova'' iar cea de sus ,, Vela de sus'' si normal ca e ridicata pe ,,Catargul velei de sus''. E din sursa autorizata, controlata de expert, la pag, 7, nr. 1 a enciclopediei ,, Mari Corabii''.
Am mai invatat ceva.
Aceasta postare a fost editata de traian: 04 September 2012 - 09:18 PM