Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5666 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 31 August 2012 - 02:25 PM

Dupa ce am mai rasfoit topicul Santa Leocadia, dar si alte surse de documentare, m-am hotarat sa mai fac o modificare fata de ceea ce propune DeA.
Din ce am vazut eu, gabiile, se fixau de straiuri prin intermediul unui intreg ansamblu de parame si macarale, care, habar nu am cum se numeste.
Traiane, ma ajuti, rogu-te.
Asa ca am purces la treaba pentru trinchet.

Imagine atasata: DSCF0001.JPG Imagine atasata: DSCF0003.JPG


Capatul paramei care formeaza acea "lira" si care acum este infasurat pe catarg, se va volta la un tachet din ineriorul gabiei, dupa ce voi intinde paramele. Capatul paramei legat la scripete va forma macaraua care va fi intre strai si respectiva "lira".
Nu stiu daca acest sistem se folosea la data de nastere a Sfantului si nici nu ma preocupa deloc acest aspect cel putin la aceasta nava.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 31 August 2012 - 02:35 PM


#5667 Useril este offline   MDC 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 01-May 12
  • Location:Constanta

Postat 31 August 2012 - 04:57 PM

Vezi postareaLeo2003, la 31 August 2012 - 06:05 AM, a spus:

Da, am luat doua numere.

Stiu ca nu arata asa in revista dar asa arata la mine.


arata mult mai bine am sa incerc si eu sa fac

#5668 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 31 August 2012 - 05:18 PM

Nu stiu daca e corect, si aici nu ma refer numai la acele inele, asa ca fiecare face cum crede.
Revenind la postarea anterioara, si intre diversii producatori ai aceluias kit, practic exista diferente. In timp ce cei de la DeA nu au in plan asa ceva, cei de la Artesania Latina, care are un kit similar, au o astfel de solutie.

Imagine atasata: san giovanni.jpg

Cum mi-am luat gandul ca aceasta nava chiar a existat, ca a fost construita in acel an, etc. eu am sa adopt solutia prezentata.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 31 August 2012 - 05:34 PM


#5669 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 31 August 2012 - 09:49 PM

Vezi postareaLeo2003, la 31 August 2012 - 05:18 PM, a spus:

......mi-am luat gandul ca aceasta nava chiar a existat, ca a fost construita in acel an, etc.....

Zic eu : - Flota spaniola a abundat de ,,Sfinti Ioani'' unii mai cunoscuti, altii mai putin. E totusi diferenta intre ei ( a nu se face confuzie intre kituri cu nume asemanator). Din cate se vede multi se pierd in sirul navelor posibil existente dar fara mare renume inafara publicitatii facuta de un producator de kituri, mai bine sau mai rau - bine in cazul de fata, pe o piata receptiva la asa ceva -. Nava a existat dar celebra, pana in momentul de fata, din cele ce se vede e facuta doar de contributia fiecaruia dintre voi. Daca ar fi ceva in plus, cred ca ar fi de datoria producatorului sa vina cu amanunte. Cat priveste adaugirile facute modelului, atat timp cat nu sunt date planuri macar aproximative si detalii apropiate, orice e in limite si nu zgarie retina, merge. Trebuie totusi tinut cont de epoca si zona, nu se poate forta in detrimentul realitatii chiar daca arata bine.

#5670 Useril este offline   comalion 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 05-June 11
  • Location:Slatina, jud. Olt

Postat 01 September 2012 - 07:25 PM

Cam asta este ce am lucrat pana acum. Am fost lenes. Astept pareri.

Imagine atasata: a1.jpg Imagine atasata: e.jpg

Imagine atasata: f.jpg Imagine atasata: c.jpg

#5671 Useril este offline   Ady 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 157
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:galati

Postat 01 September 2012 - 07:51 PM

Nimic de obiectat, de aici incolo incepe "maiestria". Succes!

#5672 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 01 September 2012 - 08:01 PM

@comalion Mie imi plce. E lucrat ingrijit. Daca puneai acele file de la pupa inclinate invers era si mai bine. (Ultima imagine, zona unde sunt sabordurile tunurilor.)
Spor la treaba in continuare!

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 01 September 2012 - 08:03 PM


#5673 Useril este offline   pasionatul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 02-September 12

Postat 02 September 2012 - 08:02 PM

salut

in nr 83 piesa nr 16 coloana arbore trinchet este patrata,este cumva inversata cu piesa O?in plus in revista la 83 d ne spune sa taiem o bucata din coloana arborelui trinchet dar nu spune si dimensiunea pe care ar trebui sa o aiba,multumesc ptr sfaturi

#5674 Useril este offline   MDC 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 01-May 12
  • Location:Constanta

Postat 03 September 2012 - 12:09 PM

trebuie sa aiba 252 mm.
dimensiunea era in planuri

#5675 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 03 September 2012 - 12:42 PM

Sa vezi si sa nu crezi, a venit cavaletul pentru barca.... Parca vad ca nu se potriveste, de fapt ar fi ciudat daca e bun....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: uploadfromtaptalk1346668906938.jpg

Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 03 September 2012 - 12:44 PM


#5676 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 03 September 2012 - 02:45 PM

Am lucrat la bompres. „Instrucțiunile” DeA sunt ca în poza următoare:

Imagine atasata: SIB-bompres2.jpg

Sunt mai multe aspecte care mi se par ciudate.

Primul este că n-am nicio încredere în cuiele alea de care sunt legați zbirii macaralelor, mai ales în cuiul J. De macaraua J vine legat un strai, iar tensiunile care apar la montaj (să nu mai vorbim de cele din realitate) scot cuiul ăla. L-am înlocuit cu un belciug care trece prin bompres și este fixat dedesubt în sistem scoabă.

Și la celelalte cuie am renunțat, zbirii sunt legați de bompres, nu de cuie.

DeA zice să facem zbirii de macarale și școtele din ață de d0,15. Ața de 0,15 este la scara 1:50 echivalentă cu o saulă de 25 (cca 8 mm în diametru) ceea ce mi se pare cam subțire la o corabie. Am făcut zbirii din ață de d0,5 , adică la scară reală frânghii de cca. 20-25 mm în diametru. Cum este mai corect?

Am încercat să înțeleg funcția fiecărei macarale. Perechea încercuită cu roșu am înțeles că servește la manevrarea pânzei ridicate pe arboretul bompresului, iar manevrele respective vin de-a lungul arboretului și trec prin gabie. Ca urmare, eu cred că macaralele respective trebuie poziționate astfel încât manevrele să nu frece de gabie, că dacă freacă, macaralele sunt ca și când n-ar fi. Restul macaralelor nu au poziții așa de critice.

Imagine atasata: SIB-bompres3.jpgImagine atasata: SIB-bompres4.jpg

Cu ce spunea Leo2003 despre gabia înghesuită la bompres, așa este. Totuși, am plasat capetele de berbec cât am putut de distanțat, fixându-le pe traverse. La fel vin plasate și cele care întind sarturile arboreților pe cele 3 catarge. Nu sunt convins că am făcut bine, deoarece la arboreți traversele servesc doar ca distanțiere, intinzătoarele fiind legate sub ele de gabieri prin parâme. Însă la bompres n-ai de ce lega aceste parâme, tot efortul este preluat de gabie și traversele ei.

Ar mai fi o ultimă chestiune: Cum îi spune la vela arboretului bompresului? Acest arboret, pornind de la o gabie, este de fapt analog cu un gabier. Velele celorlalți arboreți sunt însă „zburători”.

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 03 September 2012 - 02:45 PM


#5677 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 03 September 2012 - 02:57 PM

@pe_dos, poti sa pui niste poze detaliate sau ceva mai mari are cuibuilui, vazut din parti si de sus, te rog

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Clipboard01.jpg


#5678 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 03 September 2012 - 03:21 PM

Iată. Sper să treceți cu vederea micile imperfecțiuni :-)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-bompres5.jpg
  • Imagine atasata: SIB-bompres6.jpg
  • Imagine atasata: SIB-bompres7.jpg


#5679 Useril este offline   Zoltan190D 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 03-September 12

Postat 03 September 2012 - 05:30 PM

Vezi postareape_dos, la 27 July 2012 - 06:30 PM, a spus:

Studiind „ornamentul" dat de DeA am constatat că se vrea a fi o stemă, dar este una fictivă. Însă conține o mulțime de elemete inspirate (adică sunt diferențe) din diferite steme. Interpretând aceste elemente, iată rezultatul.


Nu este chiar fictiva.In primul numar se spunea ca acesta nava apartine marelui ducat al Toscanei.Acesta este stema Toscanei din aceea perioada:

http://www.bandiered...oscana400an.gif

http://upload.wikime...562-1737%29.svg

De asemenea nava apartinea marelui ordin :THE SACRED MILITARY ORDER OF SAINT STEPHEN, POPE AND MARTYR

http://www.chivalric...any/stephen.htm

Acest galion a fost construit pentru a lupta impotriva piratilor de pe coasta Africii de nord care faceau prapad in toata Mediterana insa ajungeau frecvent si in Anglia samd.Se pare ca nu a avut o viata prea lunga:

http://www.corsaride...ami-iacopo.html

http://documents.med...m?personid=3323

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 September 2012 - 08:06 PM


#5680 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 03 September 2012 - 05:30 PM

Daca tot mi-a adus aminte pe_dos de capetele de berbec din gabia bompres, m-am gandit sa le pun si io.

Imagine atasata: cap de berbec gabie bompres_2.JPG Imagine atasata: cap de berbec gabie bompres_3.JPG


@pe_dos Vela la care te referi cred ca se numeste contracivada.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 03 September 2012 - 05:33 PM


#5681 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 03 September 2012 - 05:53 PM

Mulțumesc, Leo2003, acum am înțeles unde vin fixate pe bompres tiranții capetelor de berbec. :hi: Nu mi-e greu să refac acești tiranți. Părerea mea este însă că ei trebuie să treacă pin vârfurile grinzilor transversale. Și asta și la arboreții trinchetului și a arborelui mare.

Da, contracivadă. Nu-mi aminteam, să mă pici cu ceară.

#5682 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 03 September 2012 - 06:25 PM

Asa da, se intelege perfect, Leo poti sa pui si o poza din cealalta parte, vreau sa vad cu ai montat scripetii.
Mii de multumiri, din desene si planuri parca nu se distingea bine.

#5683 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 03 September 2012 - 06:31 PM

Vezi postareape_dos, la 03 September 2012 - 05:53 PM, a spus:

Nu mi-e greu să refac acești tiranți. Și asta și la arboreții trinchetului și a arborelui mare.

La arborii la care te referi tirantii capetelor de berbec erau tot metalici dar sub gabie se terminau cu un ochi. De acest ochi se lega o parama care, la partea de jos, se lega la sarturi sau chiar la catarg. Acu' ia-o sub rezerva, da' io asa am vazut.

Imagine atasata: bbbb.jpg


@Mondeo

Imagine atasata: cap de berbec gabie bompres_1.JPG


Alta poza nu mai am. Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 03 September 2012 - 06:54 PM


#5684 Useril este offline   pasionatul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 17
  • Inregistrat: 02-September 12

Postat 03 September 2012 - 07:06 PM

Vezi postareaMDC, la 03 September 2012 - 12:09 PM, a spus:

trebuie sa aiba 252 mm.
dimensiunea era in planuri




merci,sa aveti rabdare cu mine daca nu inteleg ceva,am 12 ani.

#5685 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 03 September 2012 - 08:19 PM

@Leo2003: Da, legăturile la gabie (adică zonele încercuite cu albastru) sunt așa cum zici.

Eu ziceam că am primit trei piese identice, cu traverse, care vin în zonele încercuite cu roșu. La trinchet și arborele mare acolo nu sunt gabii (platforme), ci doar traversele, dar arboreții respectivi au câte patru sarturi. Cred că și acolo vin întinzătoare de sart, dar cică acolo capetele de berbec ar fi mai mici, de 4 mm (astea de acum au 5) însă mă îndoiesc că DeA se complică cu două tipuri diferite de capete de berbec.

La bompres este o „combinație” între traverse mici și o mică gabie. Eu cred că acolo sarturile vin mai lateral decât la tine, adică ca la zonele roșii de la catarge. Chestiune de descompunere a forțelor.

Imagine atasata: SIB-plan3.gif

M-am mai uitat la vele. Parcă civada și contracivada vin ambele sub bompres. Până la urmă cum e?

@pasionatul: Eu m-am fript tăind bagheta coloanei trinchetului la 252 mm și a trebuit s-o „lipesc” la loc, că gabia trinchetului venea prea jos și nu încăpea trinca, a cărei înălțime este de 110 mm, și mai trebuie ca sub gabie să încapă verga ei și macaralele. Acum aștept să vină și coloana arborelui mare și o să văd apoi alinierea gabiilor, deci cât trebuie să tai din coloanele trinchetului și a arborelui mare. De notat că vela mare are înălțimea de 145 mm și și acolo trebuie să încapă sub gabie verga ei și macaralele.

LE:
@Zoltan190D: Acum am văzut postarea dv. Mulțumesc pentru informații. :hi:
Deci, scutul ar fi al Toscanei, coroana și lanțul din partea de jos ale Aragonului, iar ramura verde a Spaniei moderne. Ziceți să revopsesc scutul, galben cu 5 puncte roșii și unul albastru?

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 03 September 2012 - 08:57 PM


Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 283
  • 284
  • 285
  • 286
  • 287
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

40 useri citesc topicul
0 membri, 40 vizitatori, 0 utilizatori anonimi