Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5662
Postat 30 August 2012 - 12:35 PM
La fel am de gând să execut și capătul coloanei arborelui mare.
La arborele mare coloana va fi deci 250 + 33 = 283 mm.
Deoarece gabiile la trinchet și la arborele mare sunt cam la același nivel, bănuiesc că iarăși avem în tabel o cotă greșită, coloana trinchetului nu este de 252 mm, ci de 282 mm (cam la fel de lungă cu cea a arborelui mare). Cred că și eu am greșit, va trebui să adaug 30 mm la baza coloanei trinchetului, dar nu e problemă, acolo nu sunt eforturi de încovoiere și nu se prea vede.
@gogudiver: Impresia mea este că pentru traducere DeA a plătit un „traducător autorizat” (conform legii, doar ei au dreptul să facă traduceri și să fie plătiți pentru ele), care a făcut în facultatea de limba engleză 18 ore/săptămână de Shakespeare (atât au în programă), dar nicio secundă de termeni marinărești.
„Macaralele” de care se vorbește sunt niște piese 2 x 8 x 8 (4 buc în total, 2 poz 25 și 2 poz 41), care vin în dreptul îmbinărilor dintre gabieri și arboreții zburătorilor, fiind similare cu piesele care vin în dreptul gabiilor, poz 18 (vezi și în pozele din acest mesaj, sub traverse). Eu am de gând să folosesc acolo bucățile rămase de la decupajele sabordurilor și să nu stric bagheta 2 x 8 x 300.
#5664
#5666
Postat 31 August 2012 - 02:25 PM
Din ce am vazut eu, gabiile, se fixau de straiuri prin intermediul unui intreg ansamblu de parame si macarale, care, habar nu am cum se numeste.
Traiane, ma ajuti, rogu-te.
Asa ca am purces la treaba pentru trinchet.
Capatul paramei care formeaza acea "lira" si care acum este infasurat pe catarg, se va volta la un tachet din ineriorul gabiei, dupa ce voi intinde paramele. Capatul paramei legat la scripete va forma macaraua care va fi intre strai si respectiva "lira".
Nu stiu daca acest sistem se folosea la data de nastere a Sfantului si nici nu ma preocupa deloc acest aspect cel putin la aceasta nava.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 31 August 2012 - 02:35 PM
#5668
Postat 31 August 2012 - 05:18 PM
Revenind la postarea anterioara, si intre diversii producatori ai aceluias kit, practic exista diferente. In timp ce cei de la DeA nu au in plan asa ceva, cei de la Artesania Latina, care are un kit similar, au o astfel de solutie.
Cum mi-am luat gandul ca aceasta nava chiar a existat, ca a fost construita in acel an, etc. eu am sa adopt solutia prezentata.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 31 August 2012 - 05:34 PM
#5669
Postat 31 August 2012 - 09:49 PM
Leo2003, la 31 August 2012 - 05:18 PM, a spus:
Zic eu : - Flota spaniola a abundat de ,,Sfinti Ioani'' unii mai cunoscuti, altii mai putin. E totusi diferenta intre ei ( a nu se face confuzie intre kituri cu nume asemanator). Din cate se vede multi se pierd in sirul navelor posibil existente dar fara mare renume inafara publicitatii facuta de un producator de kituri, mai bine sau mai rau - bine in cazul de fata, pe o piata receptiva la asa ceva -. Nava a existat dar celebra, pana in momentul de fata, din cele ce se vede e facuta doar de contributia fiecaruia dintre voi. Daca ar fi ceva in plus, cred ca ar fi de datoria producatorului sa vina cu amanunte. Cat priveste adaugirile facute modelului, atat timp cat nu sunt date planuri macar aproximative si detalii apropiate, orice e in limite si nu zgarie retina, merge. Trebuie totusi tinut cont de epoca si zona, nu se poate forta in detrimentul realitatii chiar daca arata bine.
#5672
Postat 01 September 2012 - 08:01 PM
Spor la treaba in continuare!
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 01 September 2012 - 08:03 PM
#5673
Postat 02 September 2012 - 08:02 PM
in nr 83 piesa nr 16 coloana arbore trinchet este patrata,este cumva inversata cu piesa O?in plus in revista la 83 d ne spune sa taiem o bucata din coloana arborelui trinchet dar nu spune si dimensiunea pe care ar trebui sa o aiba,multumesc ptr sfaturi
#5676
Postat 03 September 2012 - 02:45 PM
Sunt mai multe aspecte care mi se par ciudate.
Primul este că n-am nicio încredere în cuiele alea de care sunt legați zbirii macaralelor, mai ales în cuiul J. De macaraua J vine legat un strai, iar tensiunile care apar la montaj (să nu mai vorbim de cele din realitate) scot cuiul ăla. L-am înlocuit cu un belciug care trece prin bompres și este fixat dedesubt în sistem scoabă.
Și la celelalte cuie am renunțat, zbirii sunt legați de bompres, nu de cuie.
DeA zice să facem zbirii de macarale și școtele din ață de d0,15. Ața de 0,15 este la scara 1:50 echivalentă cu o saulă de 25 (cca 8 mm în diametru) ceea ce mi se pare cam subțire la o corabie. Am făcut zbirii din ață de d0,5 , adică la scară reală frânghii de cca. 20-25 mm în diametru. Cum este mai corect?
Am încercat să înțeleg funcția fiecărei macarale. Perechea încercuită cu roșu am înțeles că servește la manevrarea pânzei ridicate pe arboretul bompresului, iar manevrele respective vin de-a lungul arboretului și trec prin gabie. Ca urmare, eu cred că macaralele respective trebuie poziționate astfel încât manevrele să nu frece de gabie, că dacă freacă, macaralele sunt ca și când n-ar fi. Restul macaralelor nu au poziții așa de critice.
Cu ce spunea Leo2003 despre gabia înghesuită la bompres, așa este. Totuși, am plasat capetele de berbec cât am putut de distanțat, fixându-le pe traverse. La fel vin plasate și cele care întind sarturile arboreților pe cele 3 catarge. Nu sunt convins că am făcut bine, deoarece la arboreți traversele servesc doar ca distanțiere, intinzătoarele fiind legate sub ele de gabieri prin parâme. Însă la bompres n-ai de ce lega aceste parâme, tot efortul este preluat de gabie și traversele ei.
Ar mai fi o ultimă chestiune: Cum îi spune la vela arboretului bompresului? Acest arboret, pornind de la o gabie, este de fapt analog cu un gabier. Velele celorlalți arboreți sunt însă „zburători”.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 03 September 2012 - 02:45 PM
#5679
Postat 03 September 2012 - 05:30 PM
pe_dos, la 27 July 2012 - 06:30 PM, a spus:
Nu este chiar fictiva.In primul numar se spunea ca acesta nava apartine marelui ducat al Toscanei.Acesta este stema Toscanei din aceea perioada:
http://www.bandiered...oscana400an.gif
http://upload.wikime...562-1737%29.svg
De asemenea nava apartinea marelui ordin :THE SACRED MILITARY ORDER OF SAINT STEPHEN, POPE AND MARTYR
http://www.chivalric...any/stephen.htm
Acest galion a fost construit pentru a lupta impotriva piratilor de pe coasta Africii de nord care faceau prapad in toata Mediterana insa ajungeau frecvent si in Anglia samd.Se pare ca nu a avut o viata prea lunga:
http://www.corsaride...ami-iacopo.html
http://documents.med...m?personid=3323
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 September 2012 - 08:06 PM