Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5636
Postat 24 August 2012 - 08:23 PM
#5637
Postat 24 August 2012 - 08:43 PM
La gabiile mai mari, într-adevăr, capetele de berbec sunt fixate la nivelul platformelor, iar la gabia bompresului nu prea este loc pentru ele pe platformă. Însă, după cum mi se pare mie, problema nu este soluționată prin reamplasarea bracheților. Să examinăm puțin prima poză pe care ai pus-o în precedenta postare cu poze (poză care provine din versiunea rusească a DeA).
Dacă ai vrea să plasezi capetele de berbec aproape de platforma gabiei, n-ar fi un impediment, ele ar putea fi „spânzurate” la 2-3 mm de platformă, nu la înălțimea care zice DeA, fără ca legăturile lor să fie împiedicate de capetele bracheților.
Însă se pare că alta este problema: gabia aia fiind așa de mică, dacă am pune capetele de berbec pe platforma 6 a gabiei, direcția sarturilor ar fi aproape paralelă cu a arboretului 9, așa că forțele se descompun prost (componentele orizontale sunt mici), practic nu ar putea rigidiza arboretul. Ca urmare, din poza pusă de tine rezultă că „spânzurarea” se face de inelul 7, nu de platforma 6. Ori în acest caz, spațiul dintre bracheți este exact același, în ambele variante, a rusului și a DeA. Deci nu lipsa de spațiu este justificarea amplasării diferite a bracheților la rus. Există următoarele justificări: omul a văzut la altă navă o platformă și s-a luat după aia, sau omul nu a reușit să pună bracheții cum zice DeA (nu e greu, acum e noapte, dar mâine vă pun o poză). Asta ultima n-o prea cred, căci lucrează admirabil.
Mă interesează foarte mult dacă rusul este un modelist consacrat sau un simplu fan cu îndemânare, experiență și un atelier bine dotat (vezi macaralele).
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 24 August 2012 - 08:51 PM
#5639
Postat 24 August 2012 - 09:14 PM
Aceasta operatie nu se aplica la firele sintetice.
Eu folosesc pt parime ata sintetica cu care se coase incaltamintea.Avantajul ei este ca nu se scamosaza deloc,si are un aspect placut ochiului.Dezavantajul ei ar fi ca nodurile trebuiesc strinse tare,si finalizate cu un strop de super glue sau picatura.Du pa metoda lui Tulaji ,fiecare nod este atins cu virful unui ac care a fost introsus inainte in superglue sau picatura.Daca puneti lipici prea mult,este inestetic.
#5641
Postat 25 August 2012 - 09:42 AM
Despre ate am 2 "mici" probleme - baniuesc ca nu sunt singur - greco-romana DeA nu zice nimic si in ce am eu nu am gasit invatatura:
1. cum arata diversele noduri specifice diverselor legaturi?
2. cum si cu ce se executa nodurile si atsismele astea mititele?
Multumesc anticipat.
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 25 August 2012 - 10:32 AM
#5642
Postat 25 August 2012 - 11:37 AM
Mai gasesti si AICI o gramada de noduri animate.
Pentru zbirii scripetilor eu folosesc ata aia de 0.15 furnizata in revista iar nodurile sunt normale (nod simplu) pe care-l asigur, asa cum zicea jeli, cu un strop de cianoacrilat pus cu un ac.
Da' te rog io frumos... Daca imi spui ca cianoacrilatul este toxic, nu se folosea in acele vremuri nefiind inventat, sau mai stiu si io ce consideratii savante pe aceeasi tema, ma duc si ma impusc.
Asa ca... ai mila Preamarite, rogu-Te.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 25 August 2012 - 12:07 PM
#5643
Postat 25 August 2012 - 12:10 PM
Leo: multsam, Tot nu stiu cum sa le fac ( lupe, ace, brice...). Cat despre adezivi, io sunt ala de a lipit furnirul cu prenadez, varii chestii cu varii sorturi de cianoacrilati (ex brachetii), alte dude cu epoxi, vopsesc cu acrilice si lacuiesc cu alchidice - si nu-s macar chimist
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 25 August 2012 - 12:50 PM
#5646
Postat 25 August 2012 - 02:21 PM
#5648
Postat 25 August 2012 - 04:51 PM
Așa cum spune Leo, în cartea aia se văd multe legături. Majoritatea sunt patronate, așa că eu, ce voi putea reproduce la scara asta, voi reproduce, iar ce nu, voi ascunde sub patronări. Patronarea reală este destul de greu de realizat, capătul final trebuie trecut pe sub mai multe „spire”, dar eu folosesc una pe care o pot face. Îmi trebuie o „a treia mână”, care este o mică menghină, care să țină „obiectul”. Mâna stângă ține ce trebuie patronat și o buclă a firului de patronare. Mâna dreaptă înfășoară. Apoi, capătul trece prin buclă și se strânge înfășurarea. Nu pretind că e „profi”, asta pot face. La noduri, menghina ține verga sau ce este cazul. Traian a spus că ne putem ajuta cu o pensetă stomatologică „cioc de barză”, iar eu zic că este utilă și o croșetă.
@gobi71 și Leo2003: Mulțumesc și eu. De carte știam, dar mulțumesc pentru confirmare.
@jeli: Mie Traian mi-a spus să rigidizez parâmele cu aracet diluat și să le usuc întinse. Sper să nu se supere că am „divulgat rețeta”. Gobi71 a zis că el nu folosește sintetic, ci bumbac.
Și acum filmulețul:
LE: Dacă vi se oprește, mergeți direct pe youtube:
http://www.youtu.be/H5SuDkheOJY
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 25 August 2012 - 04:56 PM
#5650
Postat 25 August 2012 - 06:41 PM
Nu am centură neagră. Am probleme cu denumirea fișierelor. Este primul (1) filmuleț cu patronare al lui... d din pe_dos este una din inițialele mele.
O să încerc să stau jos
O să folosesc capete mai lungi. Deh, deformație profesională: adaosuri de prelucrare minime.
„araspinca” ?
#5653
Postat 26 August 2012 - 08:03 AM
Concluzia practica: e obligatoriu sa imi construiesc un dispozitiv pentru facut legaturile. Cum n-am menghina si nici unde sa o montez, cred ca ma voi inspira din sculele destepte ale lui Ilhan Gokcay, la care voi adauga o lupa maaaaare.
Sper ca firele din revista vor fi suficient de bune ca sa nu am nevoie de vartelnita....