Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5614 Useril este offline   FlorinDumitru 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-August 12

Postat 23 August 2012 - 09:55 AM

Vezi postareaLeo2003, la 08 August 2012 - 05:36 PM, a spus:

M-am mai luminat si am modificat. Acum pare OK.
Deci:
- Lungimea totala a bompresului, cat zice in instructiuni - 270mm.
- Lungimea efectiva (cat iese din nava) - 234mm - conform planului.
- Cele 3 piese din bagheta 2x2mm pot fi puse la 99mm, dar, asa cum e in poza de mai jos, nu ca in instructiuni si nici ca in plan. Io, dupa ce am pus bompresul pe nava si am masurat, am preferat sa o pun pe cea de deasupra la 97mm, iar pe cele laterale putin decalat datorita inclinarii bompresului.
- Matisarile le-am facut conform planului, dar am mai adaugat una care nu e in plan.

Atasament DSCF0001.JPG

P.S. Traiane, sau care se pricepe, rogu-te, ce rol au matisarile alea, sa nu mor prost. Imagine postata


Salut.
In primul rand felicitari pentru lucrare. Pozele tale mi-au fost de ajutor in momentul in care m-am blocat la constructie.

am nevoie sa imi spui cum ai facut cele 4 matisari. cred ca spun bine. nu ma pricep la termeni marinaresti sa zic asa.

multumesc,

Florin

#5615 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 August 2012 - 01:40 PM

Vezi postareaVALIX, la 23 August 2012 - 08:47 AM, a spus:

Un mic sfat, dacă nu-i bai:


Nu e obligatoriu, sunt multe variante cu sprijin in 4 puncte, fara canal pentru chila si nu genereaza probleme. Varianta cu canal e doar una din multele posibile si la modelul de fata nu e o cerinta stricta. Parerea mea.

#5616 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 August 2012 - 02:00 PM

Vezi postareaConfucius, la 22 August 2012 - 09:39 PM, a spus:

Am facut o barca de ~18x5 picioare (cca 105x32mm) din 2 exemplare de revista si am dotat-o cu butoiasul de apa de 4 galoane (lungime de 21' cf. dl. Manfred von M), un colac de franghie si o ancora.
Am si io o indoiala: merge ancora aia? Si o intrebare ce lungimi ar trebui sa aiba vaslele si cangea?


Barcuta e faina, furchetii nu prea cadreaza, la epoca erau la moda strapazanele sau damele. Despre ancora nu ma pot pronunta ca nu se vede in poze. La vasle, depinde daca sunt vasle sau rame implicit daca e un vaslas sau doi pe fiecare pereche. vasla poate fi actionata de un singur vaslas pe pereche caz in care partea interioara barcii poate fi putin mai lunga decat 1/2 din latimea barcii iar exterior = latimea barcii. Pentru cate un vaslas/ vasla, partea interioara ceva mai scurta de 1/2 din latimea barcii, cea exterioara poate fi ceva mai lunga decat latimea. Ca notiune, vasla e actionata de un singur vaslas pe pereche iar rama de un vaslas pe una - asta in cazul ambarcatiunilor mici, la galere de exemplu putem avea mai multi vaslasi la o rama dar ei actioneaza aceeasi rama dintr-un bord. Cangea are dimensiuni variabile functie de necesitate, la o barca 1/3 din lungime e in norme.

P.S. supararile sunt trecatoare, din pacate de cele mai multe ori motivele raman.

Aceasta postare a fost editata de traian: 23 August 2012 - 02:02 PM


#5617 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 23 August 2012 - 02:26 PM

Traian, iti multumesc frumos. Iata mai jos detaliul cu ancora. Am facut-o din cel mai mic carlig de pescuit, pe care l-am taiat cu freza. Cred ca mai trebuie taiat din brate.
Nasol cu furchetii - m-am muncit mult sa ii fac. Voi incerca sa ii scot. Daca nu reusesc fara sa stric barca, cred ca va trebui sa ma resemnez ( la fel ca la indoitura aia urata din bordaj la prova babord...)
Imagine atasata: ancora1.jpg

#5618 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 23 August 2012 - 02:39 PM

Din păcate iar o întrebare despre ancore. Mă mănâncă, trebuie neapărat să mă scarpin. :pardon:

Când stă la ancoră o barcă de serviciu? Că dacă e la cheu, e legată de un inel sau de o bintă, dacă e la mal, e legată de ceva de pe mal, dacă e la o plajă, e trasă puțin pe plajă, dacă e lângă navă, e legată de navă. Dacă e în apă mică de câțiva metri, marinarii aruncă ancora și înoată până la țărm? Înțeleg că la pescuit pe râu în apă mică, sau pe baltă când e vânt este nevoie de priponirea bărcii. Dar la barca de serviciu a unei nave?

Această întrebare nu este off-topic, se referă la modelarea bărcii de serviciu a SIB-ului. Întrebarea vizează cu ce este natural să fie echipată barca, căci de obicei nimic nu este de prisos, deoarece îngreuiază barca și vâslitul.

@Confucius: Apreciez că voi, tu și Leo, v-ați dat osteneala cu ancora, nu vreau să credeți că am ceva cu voi.

#5619 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 23 August 2012 - 03:07 PM

pe_dos: Nici urma de suparare.
Iti spun cum m-am gandit eu:
Barca pe care am incercat-o e ceva intre longboat si captain's gig. Asa ceva era adesea unica barca a unei corabii.
Adesea aveau si catarg cu vela latina (triunghiulara). Inca ma gandesc sa ii fac o gaura in paiol, cele doua bete demontate si vela stransa.
De asemenea inteleg ca aveau si o cange pentru impins barca si pentru agatat franghii.
Puteau fi folosite la calatorii destul de lungi (chiar mai multe zile) pe mare sau ape curgatoare. Astfel ca la bord ar trebui sa fi avut de toate, inclusiv posibilitatea de a ancora in mijlocul apei (peste noapte; stationare in larg la o distanta sigura de oarece ostil; poate chiar pescuit). De asemenea o ancora carlig ca aceea pe care am comis-o poate fi folosita si pentru agatare de oarece prin aruncare la distanta.
Acuma ce sa zic, la asta m-am gandit eu, e posibil ca imaginatia sa fie prea multa. Oricum inca nu am lipit ancora de barca....

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 23 August 2012 - 03:08 PM


#5620 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 August 2012 - 04:11 PM

Aici suntem intre literatura de specialitate care clasifica, stabileste, comenteaza totul dupa standarde care nu intotdeauna corespundeau si realitatii, si conditiile real existente asupra carora iarasi nu putem avea descrieri exacte, doar aprecieri dupa diferitele sa le zic povestioare din epoca, aproape de adevar dar de cele mai multe ori romantate dupa inclinatiile autorului. Revin asupra a ce am mai spus, datele pretinse exacte din arhivele amiralitatii sunt date ideale de birou a ceea ce trebuia sa fie, realitatea diferea mult chiar si in cazurile ideale. E apreciere proprie, nu am pretentie de a fi luata in considerare si e bazata pe propria experienta in domenui.
Cred ca cel mai simplu e ca fiecare sa imagineze o expeditie a unei astfel de nava, in lumea larga, pe o perioada de cateva luni cu o multime de situatii in care s-ar putea afla. Totul e legat de asta, dotari, amenajari, accesorii. Pe tema, o barca de serviciu nu are nevoie de multe dotari, vasle si un colac de parama sunt suficiente. Daca din intamplare linia ancorei cedeaza mai trebuie cate ceva legat de recuperarea ancorei. Daca se iese la un mal incert ca siguranta, e posibil sa fie nevoie de un falconet undeva pe prova. Daca apare o diversiune la bord intre ofiteri, rezolvata totusi fara victime dar nu cu intelegere, e posibil ca parte din carcotasi sa fie imbarcati pe barcuta si trimisi unde le-o fi norocul si priceperea. Un minim de giumbuslucuri li se dadea, ceva provizii de hrana si apa, un instrument de navigatie, un catarg si o vela, ceva armament si munitie si posibil si o ancora mica. De altfel, o ancora mica cu patru brate putea fi utila si in alte situatii in care posibilitatea de a ajunge la un mal primitor lipsea. La nave mai mari, cu mai multe barci dintre care unele mari, o ancora mica tip amiralitate facea parte din echipamentul permanent alaturi de catarg si vela.
Suntem iarasi in situatia de ,,fiecare face cum crede'' iar retina hotaraste.

#5621 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 23 August 2012 - 05:02 PM

Am cam terminat ce era de terminat pe la numarul de miercuri. Cu mici modificari a iesit cam asaL:

Imagine atasata: DSCF0005.JPG Imagine atasata: DSCF0002.JPG

Lipirea acelor bracheti - cam impropriu denumiti - am facut-o cu adeziv epoxi bicomponent. Cu alte "zemuri" n-am reusit neam. Vopsirea cu negru am facut-o dupa lipire cu o pensula marimea 3 nule (000).

@FlorinDumitru Modul de matisare a fost prezentat de Traian cu putin timp in urma. E cam similar cu nodul de legat carligul de pescuit ceva mai simplificat. Nu e complicat dar e greu de explicat. Vezi AICI. Mai clar nu am gasit.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 August 2012 - 05:24 PM


#5622 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 23 August 2012 - 05:46 PM

Leo, daca brachetii sunt "razele" alea ale "cosului", in poza din dreapta mi se pare ca sunt cazute. In poza din revista pareau putin in sus. E iluzile mele care le-am avut?
PS maine sper sa le pun si io.

#5623 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 23 August 2012 - 05:56 PM

Am ramas nitel in urma. Am mai cosmetizat ferestrele la pupa si m-am apucat de asezat tunurile si eu incercand o varianta cat de cat a legaturilor.Imagine atasata: IMG_8758.JPGImagine atasata: IMG_8764.JPG

Acuma am o alta dilema citind cele discutate de voi...si rog putina lumina. Care e diferenta intre furcheti, strapazane si dame ca naiba sa ma ia daca am gasit pe net ceva . In alte limbi nu stiu cum le zice deci n-am stiut sa caut.

#5624 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 23 August 2012 - 05:59 PM

Si acuma off top... ca s-a tot vorbit de artizanale. Facui si eu ceva inaintea SIB-ului, total in necunostinta de cauza doar dupa cateva poze, o machetuta doar pentru ca vroiam tare mult sa am o corabiuta in casa. Chiar daca cioplita. Scuze off-ul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_8768.JPG


#5625 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 23 August 2012 - 06:05 PM

Vezi postareaConfucius, la 23 August 2012 - 05:46 PM, a spus:

... E iluzile mele care le-am avut?

Nu e.
Am preferat ca partea pe care am lipit primul inel sa fie orizontala. Oricum, modul in cate am montat razele alea difera esential de solutia propusa de producator care mi s-a parut aiurea rau si care pune probleme in montarea capetelor de berbec pentru sarturile arboretului.. Am sa incerc sa le fac pe toate cam la fel. Pana la urma nu cred ca-i mare bai. E cuib de cioara... e. Si nici nu cred ca va fi ultima nerespectare a planurilor.Imagine postata

@jack
- Furchet e ceea ce ai pus tu la barcuta sau cum au barcile din Cismigiu.
- Strapazan este un suport pentru prinderea unei rame, format dintr-un cui de strapazan de lemn, fixat in copastie si un zbir din piele sau parama care era pe rama.
- Dame erau niste crestaturi facute in niste piese fixate pe copastia barcii in care intrau ramele.

Imagine atasata: zzzz.jpg Imagine atasata: yyyy.jpg

Sper ca n-am gresit.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 August 2012 - 06:30 PM


#5626 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 23 August 2012 - 09:47 PM

... " si un zbir din piele sau parama fixata pe rama ", care se numeste ujba!...:crazy: tot ca fapt divers, furchetii se matisau integral , ca sa protejeze ramele, fireste, care este...:drinks:

#5627 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 23 August 2012 - 10:32 PM

Vezi postareagobi71, la 23 August 2012 - 09:47 PM, a spus:

... " si un zbir din piele sau parama fixata pe rama ", care se numeste ujba!...:crazy: tot ca fapt divers, furchetii se matisau integral , ca sa protejeze ramele, fireste, care este...:drinks:


Si tu si leul aveti dreptate (salut Traian), dar pentru tine am o veste proasta: :rofl: daca scap viu din Serbia, saptamana viitoare ne vedem la Galati. :-D
Pana atunci, :drinks: si

Bafta!

#5628 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 August 2012 - 07:54 AM

Vezi postareacrios, la 23 August 2012 - 10:32 PM, a spus:

......... daca scap viu din Serbia...........


Salut Crios, sarbii sunt oameni de treaba, multe am avea de invatat de la ei, nu vad de ce sa iti faci griji poate doar pe motive de rachie.

#5629 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 24 August 2012 - 08:51 AM

Problema bracheților (iar o „mică” problemă a kitului) este cota „1” din figură, care era mai convenabil dacă era 2.
Însă, tot răul spre bine, dacă din inelele A se pilește partea gri deschis (cu cantul unei pile, merge repede) apare o bază de lipire excelentă a bracheților.

Problema de la bompres se poate rezolva prin scurtarea unde este cazul a bracheților respectivi, ca în figura de jos. Dar n-am înțeles unde este cazul, din examinarea nr. 95 de la ruși nu par să fie dificultăți, căci capetele de berbec au legături, nu sunt în contact cu gabia. Poate Leo2003 să explice care este de fapt problema?

Imagine atasata: SIB-pozN.png

Eu propun următoarea ordine a operațiilor:
- debavurarea bracheților
- vopsirea lor cu sprayul
- pilirea canalelor gri
- lipirea bracheților în canale, respectând alinirea la înălțime la celălalt capăt al lor
- așezarea și lipirea inelelor de gabie poz 8, 23, 39 și 55. Dacă sunt mici împiedicări, mici piliri locale a acestor inele în dreptul bracheților.

#5630 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 24 August 2012 - 09:08 AM

Vezi postareaLeo2003, la 23 August 2012 - 06:05 PM, a spus:


@jack
- Furchet e ceea ce ai pus tu la barcuta sau cum au barcile din Cismigiu.
- Strapazan este un suport pentru prinderea unei rame, format dintr-un cui de strapazan de lemn, fixat in copastie si un zbir din piele sau parama care era pe rama.
- Dame erau niste crestaturi facute in niste piese fixate pe copastia barcii in care intrau ramele.

Atasament zzzz.jpg Atasament yyyy.jpg

Sper ca n-am gresit.


Mare domn, mare caracter, mare multzam :hi:




#5631 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 24 August 2012 - 11:12 AM

Cam asa ar arata arhitectura prin cuibul de cioara a bompresului.

Imagine atasata: PA131634.jpg

Sigur, cine doreste poate sa respecte strict instructiunile, dar iese cam naspa.

#5632 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 24 August 2012 - 12:45 PM

Mulțumesc, Leo, pentru detaliu. :hi: Este cum a făcut amicul tău rus?

Nu am înțeles în ce constă aspectul nașpa, dar nu insist. :friends:

#5633 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 24 August 2012 - 07:02 PM

Da, asa a facut amicul rus si asa propune si DeA pentru sarturile celorlalti arboreti. Deoarece in varianta DeA pentru montarea brachetilor apare o ingramadeala de nedescris in gabia bompresului, baietii nu se mai incurca ci propun o varianta de compromis, spanzurand, zic io aiurea, "ochiu' lu' mortu". Adicatelea cam asa:

Imagine atasata: bbb.jpg

Acum fiecare alege solutia care i se pare mai elegata si mai putin naspa.

Ca tot aveam ce-mi trebuie, m-am ocupat de arboretul bompresului.

Imagine atasata: DSCF0004.JPG

In locul gaurii din plan, am pus un rai si doua intaritoare in dreptul lui. Deasemenea am pus si sarturile arboretului iar apoi scripetii. Cei trei scripeti i-am pus desupra raiului, nu ca in plan. Io nu inteleg de ce pentru ceilalti arboreti chiar si cei de la DeA propun o astfel de solutie, dar, pentru bompres, nu.

Imagine atasata: aaaaa.jpg

Asa ca io am modificat fara remuscari.

Si asa arata bompresul cu arboretul montat provizoriu:

Imagine atasata: DSCF0001.JPG

Acu, am si io o intrebare: Marul din varful arboretului il las asa natur sau il mozolesc negru?

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 24 August 2012 - 08:01 PM


Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • 284
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi