Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5607
Postat 22 August 2012 - 05:47 PM
#5608
Postat 22 August 2012 - 06:22 PM
Chiar acum s-a terminat la Viasat Explorer un episod din „Imperiul mărilor” (este vorba de marina engleză), iar speakerul vorbea de pe puntea a diferite nave muzeu, care aveau parâmele în culori exact ca la Santa Leocadia (de exemplu sarturile negre, dar întinzătoarele de sart deschise la culoare).
#5610
Postat 22 August 2012 - 07:46 PM
Încă ceva: astăzi a venit o baghetă de diametrul 4. Din tabelul componentelor reiese că dacă se fac toate cele trei vergi ale zburătorilor dintr-o baghetă, iar restul de două vergi de diametrul 4 din alta, sunt suficiente două baghete. Dacă se taie ambele vergi de 86 mm din aceeași baghetă vor trebui neapărat trei baghete. Bănuiesc că DeA ne va da 3-4 baghete de diametrul 4, întotdeauna a dat mai mult decât strictul necesar.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 22 August 2012 - 07:46 PM
#5611
Postat 22 August 2012 - 09:39 PM
Am facut o barca de ~18x5 picioare (cca 105x32mm) din 2 exemplare de revista si am dotat-o cu butoiasul de apa de 4 galoane (lungime de 21' cf. dl. Manfred von M), un colac de franghie si o ancora.
Am si io o indoiala: merge ancora aia? Si o intrebare ce lungimi ar trebui sa aiba vaslele si cangea?
PS: Imi pare rau sa vad supararile din ultimele postari. Sper sa fie trecatoare.
#5613
Postat 23 August 2012 - 08:47 AM
#5614
Postat 23 August 2012 - 09:55 AM
Leo2003, la 08 August 2012 - 05:36 PM, a spus:
Deci:
- Lungimea totala a bompresului, cat zice in instructiuni - 270mm.
- Lungimea efectiva (cat iese din nava) - 234mm - conform planului.
- Cele 3 piese din bagheta 2x2mm pot fi puse la 99mm, dar, asa cum e in poza de mai jos, nu ca in instructiuni si nici ca in plan. Io, dupa ce am pus bompresul pe nava si am masurat, am preferat sa o pun pe cea de deasupra la 97mm, iar pe cele laterale putin decalat datorita inclinarii bompresului.
- Matisarile le-am facut conform planului, dar am mai adaugat una care nu e in plan.
DSCF0001.JPG
P.S. Traiane, sau care se pricepe, rogu-te, ce rol au matisarile alea, sa nu mor prost.
Salut.
In primul rand felicitari pentru lucrare. Pozele tale mi-au fost de ajutor in momentul in care m-am blocat la constructie.
am nevoie sa imi spui cum ai facut cele 4 matisari. cred ca spun bine. nu ma pricep la termeni marinaresti sa zic asa.
multumesc,
Florin
#5615
Postat 23 August 2012 - 01:40 PM
#5616
Postat 23 August 2012 - 02:00 PM
Confucius, la 22 August 2012 - 09:39 PM, a spus:
Am si io o indoiala: merge ancora aia? Si o intrebare ce lungimi ar trebui sa aiba vaslele si cangea?
Barcuta e faina, furchetii nu prea cadreaza, la epoca erau la moda strapazanele sau damele. Despre ancora nu ma pot pronunta ca nu se vede in poze. La vasle, depinde daca sunt vasle sau rame implicit daca e un vaslas sau doi pe fiecare pereche. vasla poate fi actionata de un singur vaslas pe pereche caz in care partea interioara barcii poate fi putin mai lunga decat 1/2 din latimea barcii iar exterior = latimea barcii. Pentru cate un vaslas/ vasla, partea interioara ceva mai scurta de 1/2 din latimea barcii, cea exterioara poate fi ceva mai lunga decat latimea. Ca notiune, vasla e actionata de un singur vaslas pe pereche iar rama de un vaslas pe una - asta in cazul ambarcatiunilor mici, la galere de exemplu putem avea mai multi vaslasi la o rama dar ei actioneaza aceeasi rama dintr-un bord. Cangea are dimensiuni variabile functie de necesitate, la o barca 1/3 din lungime e in norme.
P.S. supararile sunt trecatoare, din pacate de cele mai multe ori motivele raman.
Aceasta postare a fost editata de traian: 23 August 2012 - 02:02 PM
#5617
Postat 23 August 2012 - 02:26 PM
Nasol cu furchetii - m-am muncit mult sa ii fac. Voi incerca sa ii scot. Daca nu reusesc fara sa stric barca, cred ca va trebui sa ma resemnez ( la fel ca la indoitura aia urata din bordaj la prova babord...)
#5618
Postat 23 August 2012 - 02:39 PM
Când stă la ancoră o barcă de serviciu? Că dacă e la cheu, e legată de un inel sau de o bintă, dacă e la mal, e legată de ceva de pe mal, dacă e la o plajă, e trasă puțin pe plajă, dacă e lângă navă, e legată de navă. Dacă e în apă mică de câțiva metri, marinarii aruncă ancora și înoată până la țărm? Înțeleg că la pescuit pe râu în apă mică, sau pe baltă când e vânt este nevoie de priponirea bărcii. Dar la barca de serviciu a unei nave?
Această întrebare nu este off-topic, se referă la modelarea bărcii de serviciu a SIB-ului. Întrebarea vizează cu ce este natural să fie echipată barca, căci de obicei nimic nu este de prisos, deoarece îngreuiază barca și vâslitul.
@Confucius: Apreciez că voi, tu și Leo, v-ați dat osteneala cu ancora, nu vreau să credeți că am ceva cu voi.
#5619
Postat 23 August 2012 - 03:07 PM
Iti spun cum m-am gandit eu:
Barca pe care am incercat-o e ceva intre longboat si captain's gig. Asa ceva era adesea unica barca a unei corabii.
Adesea aveau si catarg cu vela latina (triunghiulara). Inca ma gandesc sa ii fac o gaura in paiol, cele doua bete demontate si vela stransa.
De asemenea inteleg ca aveau si o cange pentru impins barca si pentru agatat franghii.
Puteau fi folosite la calatorii destul de lungi (chiar mai multe zile) pe mare sau ape curgatoare. Astfel ca la bord ar trebui sa fi avut de toate, inclusiv posibilitatea de a ancora in mijlocul apei (peste noapte; stationare in larg la o distanta sigura de oarece ostil; poate chiar pescuit). De asemenea o ancora carlig ca aceea pe care am comis-o poate fi folosita si pentru agatare de oarece prin aruncare la distanta.
Acuma ce sa zic, la asta m-am gandit eu, e posibil ca imaginatia sa fie prea multa. Oricum inca nu am lipit ancora de barca....
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 23 August 2012 - 03:08 PM
#5620
Postat 23 August 2012 - 04:11 PM
Cred ca cel mai simplu e ca fiecare sa imagineze o expeditie a unei astfel de nava, in lumea larga, pe o perioada de cateva luni cu o multime de situatii in care s-ar putea afla. Totul e legat de asta, dotari, amenajari, accesorii. Pe tema, o barca de serviciu nu are nevoie de multe dotari, vasle si un colac de parama sunt suficiente. Daca din intamplare linia ancorei cedeaza mai trebuie cate ceva legat de recuperarea ancorei. Daca se iese la un mal incert ca siguranta, e posibil sa fie nevoie de un falconet undeva pe prova. Daca apare o diversiune la bord intre ofiteri, rezolvata totusi fara victime dar nu cu intelegere, e posibil ca parte din carcotasi sa fie imbarcati pe barcuta si trimisi unde le-o fi norocul si priceperea. Un minim de giumbuslucuri li se dadea, ceva provizii de hrana si apa, un instrument de navigatie, un catarg si o vela, ceva armament si munitie si posibil si o ancora mica. De altfel, o ancora mica cu patru brate putea fi utila si in alte situatii in care posibilitatea de a ajunge la un mal primitor lipsea. La nave mai mari, cu mai multe barci dintre care unele mari, o ancora mica tip amiralitate facea parte din echipamentul permanent alaturi de catarg si vela.
Suntem iarasi in situatia de ,,fiecare face cum crede'' iar retina hotaraste.
#5621
Postat 23 August 2012 - 05:02 PM
Lipirea acelor bracheti - cam impropriu denumiti - am facut-o cu adeziv epoxi bicomponent. Cu alte "zemuri" n-am reusit neam. Vopsirea cu negru am facut-o dupa lipire cu o pensula marimea 3 nule (000).
@FlorinDumitru Modul de matisare a fost prezentat de Traian cu putin timp in urma. E cam similar cu nodul de legat carligul de pescuit ceva mai simplificat. Nu e complicat dar e greu de explicat. Vezi AICI. Mai clar nu am gasit.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 August 2012 - 05:24 PM
#5623
Postat 23 August 2012 - 05:56 PM
Acuma am o alta dilema citind cele discutate de voi...si rog putina lumina. Care e diferenta intre furcheti, strapazane si dame ca naiba sa ma ia daca am gasit pe net ceva . In alte limbi nu stiu cum le zice deci n-am stiut sa caut.
#5624
Postat 23 August 2012 - 05:59 PM
#5625
Postat 23 August 2012 - 06:05 PM
Confucius, la 23 August 2012 - 05:46 PM, a spus:
Nu e.
Am preferat ca partea pe care am lipit primul inel sa fie orizontala. Oricum, modul in cate am montat razele alea difera esential de solutia propusa de producator care mi s-a parut aiurea rau si care pune probleme in montarea capetelor de berbec pentru sarturile arboretului.. Am sa incerc sa le fac pe toate cam la fel. Pana la urma nu cred ca-i mare bai. E cuib de cioara... e. Si nici nu cred ca va fi ultima nerespectare a planurilor.
@jack
- Furchet e ceea ce ai pus tu la barcuta sau cum au barcile din Cismigiu.
- Strapazan este un suport pentru prinderea unei rame, format dintr-un cui de strapazan de lemn, fixat in copastie si un zbir din piele sau parama care era pe rama.
- Dame erau niste crestaturi facute in niste piese fixate pe copastia barcii in care intrau ramele.
Sper ca n-am gresit.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 August 2012 - 06:30 PM