Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5601 Useril este offline   catalins 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 02-July 11

Postat 22 August 2012 - 07:01 AM

Uau! V-a lovit canicula? Daca Pe_dos este interesat de ancora, ce treaba aveti voi? Vi se par mai interesante si mai constructive certurile astea? Ajuta la constructie? Invatati ceva? Ati devenit ranchiunosi ca niste domnisoare batrane. Respect pentru toti colegii de pe forum si o stima deosebita pentru Leo si Traian - niste oameni de la care avem multe de invatat. Ii respect de asemenea si pe cei care cu ocazia constructiei vor sa si invete, sa inteleaga cate ceva si nu fac numai asa, orbeste, dupa planuri.

#5602 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 August 2012 - 09:51 AM

Eu zic sa va tineti de SIB, lasati discutiile sterile si politica la o partre. Am facut ceva curatentie. Aviz amatorilor!

#5603 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 22 August 2012 - 10:36 AM

destul de multi "mofturosi" (ma gandesc la partea buna a termenului), sunt sigur ca ei vor continua cu navomodelismul! Eu unul respect indicatiile artizanale ale DE'A, am ca scule de lucru, 2 maini stangi, un cutter, 3 pile (roase si alea), o bormasina MAAAARE (a colegilor) si 2 cutii cu culori tempera!! de specificat ca sunt si aproape la zi cu SIB-ul! Pentru mine incursiunea asta in lumea navomodelistilor e fantastica, SIB-ul m-a adus alaturi de voi si chiar daca nu am sa continui cu practicarea navomodelismului am sa raman aproape de voi, pe forumuri sa admir ce lucrati!! Unii dintre voi iau in deradere acest Kit stramb de la DE'A, in acelasi timp fiti siguri ca sunt si indivizi ca mine care abia asteapta pungulita de miercuri sa o asamblez alaturi de voi si sa ma bucur de comentariile si lectiile despre navigatie a lui Traian, jeli si altii dintre voi, respectele mele pentru ei ca au rabdare sa comunice cu noi ( a stiti ca nu e in van, cel putin eu va vanez pe toate forumurile). Sper sa nu fiu oftopic, topicul e si unul pentru incepatori si odata cu construirea SIB-ului, fiecare dintre noi se pozitioneaza intr-un fel sau altul fata de acest hobby frumos NAVOMODELISMUL. Un hobby strans legat de marinaritul adevarat, istoria navigatiei si a lumii in totalitatea ei complexa, de care musai sa te apropii cu inima, nu cu alte interese!! Un navomodelist adevarat trebuie sa excluda kiturile din portofoliul lui (ca incepator sunt bune, cred), cred ca trebuie sa lucreze pe planuri adevarate, aici doare ne jucam si invatam navigand pe ape linistite alaturi de navomodelisti!! Succes

#5604 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 22 August 2012 - 10:55 AM

Vezi postareaZ-mare, la 22 August 2012 - 09:51 AM, a spus:

Eu zic sa va tineti de SIB, lasati discutiile sterile si politica la o partre. Am facut ceva curatentie. Aviz amatorilor!


Ca bine zici iar cei sictiriti nu sunt obligati sa mai stea pe forum, unde fiecare incearca sa gaseasca de fapt un raspuns, o rezolvare la problemele aparute in constructia SiB-ului.

#5605 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 22 August 2012 - 12:46 PM

Hmmm... Vaz ca mi s-a sters ultimul post si nu prea vad de ce. Am zis io in postul respectiv motivele pentru care eram sictirit si nu mai aveam chef de modelism???
Ma asteptam ca maritul "Z" sa-mi fi comunicat personal motivul pentru care a considerat inoportun postul respectiv. Cit despre amenitari de tipul "aviz amatorilor", poate, Alexandru, alias "Z", nu este interesat de contributia sau macar incercarea de contributie a unora de pe acest forum. Mi se parea mai corecta banarea, chiar si definitiva prin argumentarea unei incalcari a regulamentului.
In fine... asta e.

Cam asa o sa arate cavaletul. O sa-i refac si baza tot din lemn de nuc. Sigur, culorile si textura din imaginea de mai jos sunt pur orientative. Am sa ma gandesc si la un timbru.

Imagine atasata: aaaabbbb.jpg


Asa arata acum numai lateralele.

Imagine atasata: DSCF0002.JPG


P. S. Daca nu ma procopsesc cu fo banare promit ca n-am sa mai postez decat poze cu modelul meu. Mi se pare aiurea sa se comenteze pozele altora care nu au posibilitatea sa explice de ce au ales solutile respective.
Eu le postam numai pentru a incerca sa-i lamuresc pe cei ca mine, mucea in modelism. Oricum activitatea mea pe forum, daca va mai fi, va fi mult mai discreta.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 22 August 2012 - 12:56 PM


#5606 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 22 August 2012 - 01:22 PM

A venit și a treia planșă (necotată, bineînțeles, conform metodei DeA) a greementului, care conține arborele trinchet și arborele mare.
Procedând ca la precedenta planșă, după mine scările sunt următoarele:

Arborele trinchet:
Piesa       Masurat   Declarat   Scara
--------------------------------------
verga  29     233        260     0,896
verga  31     139        152     0,914
verga  32      78         86     0,907

Deci în medie scara este 1:1,10 = aproximativ 0,90

Arborele mare:
Piesa       Masurat   Declarat   Scara
--------------------------------------
verga  46     270        300     0,900
verga  47     171        189     0,905
verga  48      95        105     0,905

Deci în medie scara este 1:1,11 = aproximativ 0,90

Cu ocazia asta mie mi se pare (adică fiecare va face cum crede) că în plan, în cota cu lungimea piesei 42, declarată de 105 mm, s-a strecurat o greșeală de tipar (s-au inversat două cifre), cota fiind în realitate de 150 mm. Spun asta ținând cont de scară și de faptul că cota măsurată pe plan este de 136 mm.

@Leo2003: Chiar m-ar fi interesat justificarea celor care au făcut cum au făcut, aș mai fi învățat ceva.

#5607 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 22 August 2012 - 05:47 PM

Pe_dos : eu personal imi impletesc singur paramele , direct din ata de bumbac (NU sintetic) . exista papiote de ata de cusut de diferite grosimi , cea ce ti-ar permite sa obtii parame cu grosimi diferite impletind doar trei fire . e mai comod decat sa impletesti sase sau mai multe fire... manevrele fixe se reprezinta negre, pentru ca erau manjite cu gudron, iar culoarea gudronului este una greu de reprodus , daca nu foloesti pentru asta chiar gudron. eu le-am facut din cel mai maro bumbac pe care l-am gasit ,si le-am vopsit cu vopsea pentru piele, culoare neagra . celelalte sunt culoarea naturala a canepii . daca esti iute de mana, treci prin foc paramele,iar flocii aia deranjanti vor disparea.chiar daca in realitate paramele erau scamosate, reduse la scara arata mai bine ne. succesuri !...

#5608 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 22 August 2012 - 06:22 PM

Mulțumesc, așa o să fac! :hi: Adică manevrele fixe negre (mă descurc), iar celelalte cânepii.
Chiar acum s-a terminat la Viasat Explorer un episod din „Imperiul mărilor” (este vorba de marina engleză), iar speakerul vorbea de pe puntea a diferite nave muzeu, care aveau parâmele în culori exact ca la Santa Leocadia (de exemplu sarturile negre, dar întinzătoarele de sart deschise la culoare).

#5609 Useril este offline   masulik17 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 07-August 11
  • Location:ALEXANDRIA

Postat 22 August 2012 - 07:16 PM

salutare.am si eu o intrebare :wacko::wacko: pentru realizarea catargelor trebuiesc respectate cele trei pagini cu planuri primite?trebuie taiate si pilite pana se incadreaza perfect pe desenele din planuri?va multumesc :drinks:

#5610 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 22 August 2012 - 07:46 PM

La mine planurile care au venit au niște scări diferite de 1:1. Astăzi au venit niște inele pentru gabii, așa că puteți verifica ușor dacă sunt exact cât pe planuri, sau nu. Cel puțin acele piese nu se pot ajusta. Eu voi merge pe cotele din tabelul de pe planșa care a venit cu nr. 80. Nu voi suprapune piesele pe plan, folosindu-l drept șablon, că mă tem că nu se vor potrivi apoi pânzele. Arborii, gabierii, arboreții și vergile trebuie făcute conice (mai precis un profil parabolic, de egală rezistență la încovoiere), dar nu e greu, cu șmirghel merge.

Încă ceva: astăzi a venit o baghetă de diametrul 4. Din tabelul componentelor reiese că dacă se fac toate cele trei vergi ale zburătorilor dintr-o baghetă, iar restul de două vergi de diametrul 4 din alta, sunt suficiente două baghete. Dacă se taie ambele vergi de 86 mm din aceeași baghetă vor trebui neapărat trei baghete. Bănuiesc că DeA ne va da 3-4 baghete de diametrul 4, întotdeauna a dat mai mult decât strictul necesar.

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 22 August 2012 - 07:46 PM


#5611 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 22 August 2012 - 09:39 PM

Salut prieteni! Dupa o pauza, mai recuperez cate ceva...
Am facut o barca de ~18x5 picioare (cca 105x32mm) din 2 exemplare de revista si am dotat-o cu butoiasul de apa de 4 galoane (lungime de 21' cf. dl. Manfred von M), un colac de franghie si o ancora.
Imagine atasata: DSC_0546.jpgImagine atasata: DSC_0547.jpgImagine atasata: DSC_0548.jpg

Am si io o indoiala: merge ancora aia? Si o intrebare ce lungimi ar trebui sa aiba vaslele si cangea?

PS: Imi pare rau sa vad supararile din ultimele postari. Sper sa fie trecatoare.

#5612 Useril este offline   sorindumitrascu44 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 20-August 12

Postat 23 August 2012 - 06:59 AM

Salut, sunt nou pe acest forum. Cu SIB sunt un pic in urma dar merge. Vreau sa va propun cateva imagini cu un galion din Port Barcelona cu speranta ca vor fi de ajutor.
Daca sunteti interesati am facut vreo 60 imagini interior/exterior

#5613 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 23 August 2012 - 08:47 AM

Vezi postareaLeo2003, la 22 August 2012 - 12:46 PM, a spus:


Asa arata acum numai lateralele.

Atasament DSCF0002.JPG



Un mic sfat, dacă nu-i bai: ar trebui să faci în mijloc un şănţuleţ unde să intre chila, evitând astfel răsturnările accidentale. Acum poate ţi se pare stabilă, dar după ce vei monta arborada, o să vezi cât de sensibilă va fi la problema asta.

#5614 Useril este offline   FlorinDumitru 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-August 12

Postat 23 August 2012 - 09:55 AM

Vezi postareaLeo2003, la 08 August 2012 - 05:36 PM, a spus:

M-am mai luminat si am modificat. Acum pare OK.
Deci:
- Lungimea totala a bompresului, cat zice in instructiuni - 270mm.
- Lungimea efectiva (cat iese din nava) - 234mm - conform planului.
- Cele 3 piese din bagheta 2x2mm pot fi puse la 99mm, dar, asa cum e in poza de mai jos, nu ca in instructiuni si nici ca in plan. Io, dupa ce am pus bompresul pe nava si am masurat, am preferat sa o pun pe cea de deasupra la 97mm, iar pe cele laterale putin decalat datorita inclinarii bompresului.
- Matisarile le-am facut conform planului, dar am mai adaugat una care nu e in plan.

Atasament DSCF0001.JPG

P.S. Traiane, sau care se pricepe, rogu-te, ce rol au matisarile alea, sa nu mor prost. Imagine postata


Salut.
In primul rand felicitari pentru lucrare. Pozele tale mi-au fost de ajutor in momentul in care m-am blocat la constructie.

am nevoie sa imi spui cum ai facut cele 4 matisari. cred ca spun bine. nu ma pricep la termeni marinaresti sa zic asa.

multumesc,

Florin

#5615 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 August 2012 - 01:40 PM

Vezi postareaVALIX, la 23 August 2012 - 08:47 AM, a spus:

Un mic sfat, dacă nu-i bai:


Nu e obligatoriu, sunt multe variante cu sprijin in 4 puncte, fara canal pentru chila si nu genereaza probleme. Varianta cu canal e doar una din multele posibile si la modelul de fata nu e o cerinta stricta. Parerea mea.

#5616 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 August 2012 - 02:00 PM

Vezi postareaConfucius, la 22 August 2012 - 09:39 PM, a spus:

Am facut o barca de ~18x5 picioare (cca 105x32mm) din 2 exemplare de revista si am dotat-o cu butoiasul de apa de 4 galoane (lungime de 21' cf. dl. Manfred von M), un colac de franghie si o ancora.
Am si io o indoiala: merge ancora aia? Si o intrebare ce lungimi ar trebui sa aiba vaslele si cangea?


Barcuta e faina, furchetii nu prea cadreaza, la epoca erau la moda strapazanele sau damele. Despre ancora nu ma pot pronunta ca nu se vede in poze. La vasle, depinde daca sunt vasle sau rame implicit daca e un vaslas sau doi pe fiecare pereche. vasla poate fi actionata de un singur vaslas pe pereche caz in care partea interioara barcii poate fi putin mai lunga decat 1/2 din latimea barcii iar exterior = latimea barcii. Pentru cate un vaslas/ vasla, partea interioara ceva mai scurta de 1/2 din latimea barcii, cea exterioara poate fi ceva mai lunga decat latimea. Ca notiune, vasla e actionata de un singur vaslas pe pereche iar rama de un vaslas pe una - asta in cazul ambarcatiunilor mici, la galere de exemplu putem avea mai multi vaslasi la o rama dar ei actioneaza aceeasi rama dintr-un bord. Cangea are dimensiuni variabile functie de necesitate, la o barca 1/3 din lungime e in norme.

P.S. supararile sunt trecatoare, din pacate de cele mai multe ori motivele raman.

Aceasta postare a fost editata de traian: 23 August 2012 - 02:02 PM


#5617 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 23 August 2012 - 02:26 PM

Traian, iti multumesc frumos. Iata mai jos detaliul cu ancora. Am facut-o din cel mai mic carlig de pescuit, pe care l-am taiat cu freza. Cred ca mai trebuie taiat din brate.
Nasol cu furchetii - m-am muncit mult sa ii fac. Voi incerca sa ii scot. Daca nu reusesc fara sa stric barca, cred ca va trebui sa ma resemnez ( la fel ca la indoitura aia urata din bordaj la prova babord...)
Imagine atasata: ancora1.jpg

#5618 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 23 August 2012 - 02:39 PM

Din păcate iar o întrebare despre ancore. Mă mănâncă, trebuie neapărat să mă scarpin. :pardon:

Când stă la ancoră o barcă de serviciu? Că dacă e la cheu, e legată de un inel sau de o bintă, dacă e la mal, e legată de ceva de pe mal, dacă e la o plajă, e trasă puțin pe plajă, dacă e lângă navă, e legată de navă. Dacă e în apă mică de câțiva metri, marinarii aruncă ancora și înoată până la țărm? Înțeleg că la pescuit pe râu în apă mică, sau pe baltă când e vânt este nevoie de priponirea bărcii. Dar la barca de serviciu a unei nave?

Această întrebare nu este off-topic, se referă la modelarea bărcii de serviciu a SIB-ului. Întrebarea vizează cu ce este natural să fie echipată barca, căci de obicei nimic nu este de prisos, deoarece îngreuiază barca și vâslitul.

@Confucius: Apreciez că voi, tu și Leo, v-ați dat osteneala cu ancora, nu vreau să credeți că am ceva cu voi.

#5619 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 23 August 2012 - 03:07 PM

pe_dos: Nici urma de suparare.
Iti spun cum m-am gandit eu:
Barca pe care am incercat-o e ceva intre longboat si captain's gig. Asa ceva era adesea unica barca a unei corabii.
Adesea aveau si catarg cu vela latina (triunghiulara). Inca ma gandesc sa ii fac o gaura in paiol, cele doua bete demontate si vela stransa.
De asemenea inteleg ca aveau si o cange pentru impins barca si pentru agatat franghii.
Puteau fi folosite la calatorii destul de lungi (chiar mai multe zile) pe mare sau ape curgatoare. Astfel ca la bord ar trebui sa fi avut de toate, inclusiv posibilitatea de a ancora in mijlocul apei (peste noapte; stationare in larg la o distanta sigura de oarece ostil; poate chiar pescuit). De asemenea o ancora carlig ca aceea pe care am comis-o poate fi folosita si pentru agatare de oarece prin aruncare la distanta.
Acuma ce sa zic, la asta m-am gandit eu, e posibil ca imaginatia sa fie prea multa. Oricum inca nu am lipit ancora de barca....

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 23 August 2012 - 03:08 PM


#5620 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 August 2012 - 04:11 PM

Aici suntem intre literatura de specialitate care clasifica, stabileste, comenteaza totul dupa standarde care nu intotdeauna corespundeau si realitatii, si conditiile real existente asupra carora iarasi nu putem avea descrieri exacte, doar aprecieri dupa diferitele sa le zic povestioare din epoca, aproape de adevar dar de cele mai multe ori romantate dupa inclinatiile autorului. Revin asupra a ce am mai spus, datele pretinse exacte din arhivele amiralitatii sunt date ideale de birou a ceea ce trebuia sa fie, realitatea diferea mult chiar si in cazurile ideale. E apreciere proprie, nu am pretentie de a fi luata in considerare si e bazata pe propria experienta in domenui.
Cred ca cel mai simplu e ca fiecare sa imagineze o expeditie a unei astfel de nava, in lumea larga, pe o perioada de cateva luni cu o multime de situatii in care s-ar putea afla. Totul e legat de asta, dotari, amenajari, accesorii. Pe tema, o barca de serviciu nu are nevoie de multe dotari, vasle si un colac de parama sunt suficiente. Daca din intamplare linia ancorei cedeaza mai trebuie cate ceva legat de recuperarea ancorei. Daca se iese la un mal incert ca siguranta, e posibil sa fie nevoie de un falconet undeva pe prova. Daca apare o diversiune la bord intre ofiteri, rezolvata totusi fara victime dar nu cu intelegere, e posibil ca parte din carcotasi sa fie imbarcati pe barcuta si trimisi unde le-o fi norocul si priceperea. Un minim de giumbuslucuri li se dadea, ceva provizii de hrana si apa, un instrument de navigatie, un catarg si o vela, ceva armament si munitie si posibil si o ancora mica. De altfel, o ancora mica cu patru brate putea fi utila si in alte situatii in care posibilitatea de a ajunge la un mal primitor lipsea. La nave mai mari, cu mai multe barci dintre care unele mari, o ancora mica tip amiralitate facea parte din echipamentul permanent alaturi de catarg si vela.
Suntem iarasi in situatia de ,,fiecare face cum crede'' iar retina hotaraste.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

27 useri citesc topicul
0 membri, 27 vizitatori, 0 utilizatori anonimi