Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5601
Postat 22 August 2012 - 07:01 AM
#5603
Postat 22 August 2012 - 10:36 AM
#5604
Postat 22 August 2012 - 10:55 AM
Z-mare, la 22 August 2012 - 09:51 AM, a spus:
Ca bine zici iar cei sictiriti nu sunt obligati sa mai stea pe forum, unde fiecare incearca sa gaseasca de fapt un raspuns, o rezolvare la problemele aparute in constructia SiB-ului.
#5605
Postat 22 August 2012 - 12:46 PM
Ma asteptam ca maritul "Z" sa-mi fi comunicat personal motivul pentru care a considerat inoportun postul respectiv. Cit despre amenitari de tipul "aviz amatorilor", poate, Alexandru, alias "Z", nu este interesat de contributia sau macar incercarea de contributie a unora de pe acest forum. Mi se parea mai corecta banarea, chiar si definitiva prin argumentarea unei incalcari a regulamentului.
In fine... asta e.
Cam asa o sa arate cavaletul. O sa-i refac si baza tot din lemn de nuc. Sigur, culorile si textura din imaginea de mai jos sunt pur orientative. Am sa ma gandesc si la un timbru.
Asa arata acum numai lateralele.
P. S. Daca nu ma procopsesc cu fo banare promit ca n-am sa mai postez decat poze cu modelul meu. Mi se pare aiurea sa se comenteze pozele altora care nu au posibilitatea sa explice de ce au ales solutile respective.
Eu le postam numai pentru a incerca sa-i lamuresc pe cei ca mine, mucea in modelism. Oricum activitatea mea pe forum, daca va mai fi, va fi mult mai discreta.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 22 August 2012 - 12:56 PM
#5606
Postat 22 August 2012 - 01:22 PM
Procedând ca la precedenta planșă, după mine scările sunt următoarele:
Arborele trinchet:
Piesa Masurat Declarat Scara -------------------------------------- verga 29 233 260 0,896 verga 31 139 152 0,914 verga 32 78 86 0,907
Deci în medie scara este 1:1,10 = aproximativ 0,90
Arborele mare:
Piesa Masurat Declarat Scara -------------------------------------- verga 46 270 300 0,900 verga 47 171 189 0,905 verga 48 95 105 0,905
Deci în medie scara este 1:1,11 = aproximativ 0,90
Cu ocazia asta mie mi se pare (adică fiecare va face cum crede) că în plan, în cota cu lungimea piesei 42, declarată de 105 mm, s-a strecurat o greșeală de tipar (s-au inversat două cifre), cota fiind în realitate de 150 mm. Spun asta ținând cont de scară și de faptul că cota măsurată pe plan este de 136 mm.
@Leo2003: Chiar m-ar fi interesat justificarea celor care au făcut cum au făcut, aș mai fi învățat ceva.
#5607
Postat 22 August 2012 - 05:47 PM
#5608
Postat 22 August 2012 - 06:22 PM
Chiar acum s-a terminat la Viasat Explorer un episod din „Imperiul mărilor” (este vorba de marina engleză), iar speakerul vorbea de pe puntea a diferite nave muzeu, care aveau parâmele în culori exact ca la Santa Leocadia (de exemplu sarturile negre, dar întinzătoarele de sart deschise la culoare).
#5610
Postat 22 August 2012 - 07:46 PM
Încă ceva: astăzi a venit o baghetă de diametrul 4. Din tabelul componentelor reiese că dacă se fac toate cele trei vergi ale zburătorilor dintr-o baghetă, iar restul de două vergi de diametrul 4 din alta, sunt suficiente două baghete. Dacă se taie ambele vergi de 86 mm din aceeași baghetă vor trebui neapărat trei baghete. Bănuiesc că DeA ne va da 3-4 baghete de diametrul 4, întotdeauna a dat mai mult decât strictul necesar.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 22 August 2012 - 07:46 PM
#5611
Postat 22 August 2012 - 09:39 PM
Am facut o barca de ~18x5 picioare (cca 105x32mm) din 2 exemplare de revista si am dotat-o cu butoiasul de apa de 4 galoane (lungime de 21' cf. dl. Manfred von M), un colac de franghie si o ancora.
Am si io o indoiala: merge ancora aia? Si o intrebare ce lungimi ar trebui sa aiba vaslele si cangea?
PS: Imi pare rau sa vad supararile din ultimele postari. Sper sa fie trecatoare.
#5613
Postat 23 August 2012 - 08:47 AM
#5614
Postat 23 August 2012 - 09:55 AM
Leo2003, la 08 August 2012 - 05:36 PM, a spus:
Deci:
- Lungimea totala a bompresului, cat zice in instructiuni - 270mm.
- Lungimea efectiva (cat iese din nava) - 234mm - conform planului.
- Cele 3 piese din bagheta 2x2mm pot fi puse la 99mm, dar, asa cum e in poza de mai jos, nu ca in instructiuni si nici ca in plan. Io, dupa ce am pus bompresul pe nava si am masurat, am preferat sa o pun pe cea de deasupra la 97mm, iar pe cele laterale putin decalat datorita inclinarii bompresului.
- Matisarile le-am facut conform planului, dar am mai adaugat una care nu e in plan.
DSCF0001.JPG
P.S. Traiane, sau care se pricepe, rogu-te, ce rol au matisarile alea, sa nu mor prost.
Salut.
In primul rand felicitari pentru lucrare. Pozele tale mi-au fost de ajutor in momentul in care m-am blocat la constructie.
am nevoie sa imi spui cum ai facut cele 4 matisari. cred ca spun bine. nu ma pricep la termeni marinaresti sa zic asa.
multumesc,
Florin
#5615
Postat 23 August 2012 - 01:40 PM
#5616
Postat 23 August 2012 - 02:00 PM
Confucius, la 22 August 2012 - 09:39 PM, a spus:
Am si io o indoiala: merge ancora aia? Si o intrebare ce lungimi ar trebui sa aiba vaslele si cangea?
Barcuta e faina, furchetii nu prea cadreaza, la epoca erau la moda strapazanele sau damele. Despre ancora nu ma pot pronunta ca nu se vede in poze. La vasle, depinde daca sunt vasle sau rame implicit daca e un vaslas sau doi pe fiecare pereche. vasla poate fi actionata de un singur vaslas pe pereche caz in care partea interioara barcii poate fi putin mai lunga decat 1/2 din latimea barcii iar exterior = latimea barcii. Pentru cate un vaslas/ vasla, partea interioara ceva mai scurta de 1/2 din latimea barcii, cea exterioara poate fi ceva mai lunga decat latimea. Ca notiune, vasla e actionata de un singur vaslas pe pereche iar rama de un vaslas pe una - asta in cazul ambarcatiunilor mici, la galere de exemplu putem avea mai multi vaslasi la o rama dar ei actioneaza aceeasi rama dintr-un bord. Cangea are dimensiuni variabile functie de necesitate, la o barca 1/3 din lungime e in norme.
P.S. supararile sunt trecatoare, din pacate de cele mai multe ori motivele raman.
Aceasta postare a fost editata de traian: 23 August 2012 - 02:02 PM
#5617
Postat 23 August 2012 - 02:26 PM
Nasol cu furchetii - m-am muncit mult sa ii fac. Voi incerca sa ii scot. Daca nu reusesc fara sa stric barca, cred ca va trebui sa ma resemnez ( la fel ca la indoitura aia urata din bordaj la prova babord...)
#5618
Postat 23 August 2012 - 02:39 PM
Când stă la ancoră o barcă de serviciu? Că dacă e la cheu, e legată de un inel sau de o bintă, dacă e la mal, e legată de ceva de pe mal, dacă e la o plajă, e trasă puțin pe plajă, dacă e lângă navă, e legată de navă. Dacă e în apă mică de câțiva metri, marinarii aruncă ancora și înoată până la țărm? Înțeleg că la pescuit pe râu în apă mică, sau pe baltă când e vânt este nevoie de priponirea bărcii. Dar la barca de serviciu a unei nave?
Această întrebare nu este off-topic, se referă la modelarea bărcii de serviciu a SIB-ului. Întrebarea vizează cu ce este natural să fie echipată barca, căci de obicei nimic nu este de prisos, deoarece îngreuiază barca și vâslitul.
@Confucius: Apreciez că voi, tu și Leo, v-ați dat osteneala cu ancora, nu vreau să credeți că am ceva cu voi.
#5619
Postat 23 August 2012 - 03:07 PM
Iti spun cum m-am gandit eu:
Barca pe care am incercat-o e ceva intre longboat si captain's gig. Asa ceva era adesea unica barca a unei corabii.
Adesea aveau si catarg cu vela latina (triunghiulara). Inca ma gandesc sa ii fac o gaura in paiol, cele doua bete demontate si vela stransa.
De asemenea inteleg ca aveau si o cange pentru impins barca si pentru agatat franghii.
Puteau fi folosite la calatorii destul de lungi (chiar mai multe zile) pe mare sau ape curgatoare. Astfel ca la bord ar trebui sa fi avut de toate, inclusiv posibilitatea de a ancora in mijlocul apei (peste noapte; stationare in larg la o distanta sigura de oarece ostil; poate chiar pescuit). De asemenea o ancora carlig ca aceea pe care am comis-o poate fi folosita si pentru agatare de oarece prin aruncare la distanta.
Acuma ce sa zic, la asta m-am gandit eu, e posibil ca imaginatia sa fie prea multa. Oricum inca nu am lipit ancora de barca....
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 23 August 2012 - 03:08 PM
#5620
Postat 23 August 2012 - 04:11 PM
Cred ca cel mai simplu e ca fiecare sa imagineze o expeditie a unei astfel de nava, in lumea larga, pe o perioada de cateva luni cu o multime de situatii in care s-ar putea afla. Totul e legat de asta, dotari, amenajari, accesorii. Pe tema, o barca de serviciu nu are nevoie de multe dotari, vasle si un colac de parama sunt suficiente. Daca din intamplare linia ancorei cedeaza mai trebuie cate ceva legat de recuperarea ancorei. Daca se iese la un mal incert ca siguranta, e posibil sa fie nevoie de un falconet undeva pe prova. Daca apare o diversiune la bord intre ofiteri, rezolvata totusi fara victime dar nu cu intelegere, e posibil ca parte din carcotasi sa fie imbarcati pe barcuta si trimisi unde le-o fi norocul si priceperea. Un minim de giumbuslucuri li se dadea, ceva provizii de hrana si apa, un instrument de navigatie, un catarg si o vela, ceva armament si munitie si posibil si o ancora mica. De altfel, o ancora mica cu patru brate putea fi utila si in alte situatii in care posibilitatea de a ajunge la un mal primitor lipsea. La nave mai mari, cu mai multe barci dintre care unele mari, o ancora mica tip amiralitate facea parte din echipamentul permanent alaturi de catarg si vela.
Suntem iarasi in situatia de ,,fiecare face cum crede'' iar retina hotaraste.