Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5596 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 21 August 2012 - 09:54 PM

Vezi postareatraian, la 21 August 2012 - 08:32 PM, a spus:

jeli - nici o problema, folositor sa fie si interes, le dovedim noi cumva,

Ady - respect opiniile oricui deci inclusiv ale tale doar ca nu pot fi in totalitate de acord. Nu e vorba de poluare nici de discutii aiurea, unii vor sa stie si sa faca mai mult si mai bine, asta nu e rau doar ca nu e locul si nici momentul la ,,Sfant''. Majoritatea discutiilor sunt in tema doar ca uneori depasesc nivelul abordarii. Cu artizanatul ma simt vizat direct, eu am ,,aruncat-o'' si daca vrei sa ma crezi pe cuvant, ,,pasul dintre'' e foarte mic.
Zic eu ca totusi la zi sunt alte probleme mult mai importante si acolo sunt discutiile sterile.


Poate ne ajuti cu o poza, doua, trei legate de pozitionarea ancorei la SiB-ul tau mai traiane si poate se lamureste tot omu pana la urma.

#5597 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 21 August 2012 - 09:58 PM

Se poate invata orice,se poate discuta orice.Problema se pune altfel.Colegul nostru Leo a prezentat o posibila varinata de utilizat ancora.Tot colegul nostru Leo a pus aici o pagina dintr-o carte care este recunoscuta si apreciata de marii modelisti,si.... si totusi arta de a vorbi mult si nimic se extinde.Daca esti asa de interesat de partile unei nave si de cum functioneaza sau ce rol au ele,poti sa apelezi la carti.Sint foarte multe carti in acest domeniu.Problema este ca aceste carti dezbat modelismul static.Acest lucru inseamna ca in nici una din carti nu ti se v-a spune cum se ridia sa cum se lasa o ancora in apa.Pentru a afla cum si ce functioneaza pe o nava, incearca varianta RC,si cu siguranta vei gasi carti care dezbat acest subiect.As intelege daca ai face o nava cu care te prezinti la un concurs recunoscut de NAVIGA,si in ideea asta vrei sa faci o nava de medalie aurita.Dar aici se dezbat o gramada de lucruri fara sens pe o nava care este aproape toata gresita.Majoritatea celor care fac aceasta nava,se vor opri din modelit dupa ce se termina acest proiect.Altii au renuntat de mult. Ar mai fi o parte care au prins gustul acestui hobby si vor merge mai departe si dupa terminarea acestui proiect,indiferent ca fac o nava de la zero sau vor opta tot pentru un kit.

Incep sa cred ca odata cu apropierea de final a problemelor de la aceasta nava,se ajunge la faza cind nu mai avem ce discuta.In acest caz se insista pe niste subiecte de interes redus.Cel mai sigur raspuns il vei gasi cu siguranta daca vei vorbi cu un ,marinar care in anii 1600-1700 a activat ca matelot pe nava cu pinze.

In cazul in care esti interesat iti pot pune la dispozitie un numar de carti care dezbat si prezinta navele de epoca.Unele sint scrise in engleza,altele in germana ,spaniola,sau franceza.Dupa ce vei studia aceste carti sint foarte curios daca vei gasi raspuns la problema ta.

Aceasta postare a fost editata de jeli: 21 August 2012 - 10:00 PM


#5598 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 21 August 2012 - 10:50 PM

Am ajuns iarasi in punctul in care zicem ,,de ce simplu cand se poate complicat''.
- pe_dos - nu spera, nu e nimic politic dupa cum spuneam acum ceva vreme dar e super existintional uman. Ganditi !!!
- Jeli - nu fi rau
- titishor - chestia cu ,,mai traiane'' e cam fortata si nu fac mare caz de nivel daca sunt supraclasat. Sunt un babalac si imi recunosc pozitia doar ca ar trebui sa fie cineva care pe tema sa fie macar la acelasi nivel, as fi bucuros sa fie mai sus, sincer.

Despre altele mai discutam altadata ca vorba lui Leo, chiar daca nu explicita, am un sictir de numa.

#5599 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 21 August 2012 - 11:10 PM

@jeli: Spuneți că Leo a prezentat o posibilă variantă și o pagină dintr-o carte recunoscută și apreciată de marii modeliști. Pentru mine „posibila variantă” a fost de neînțeles, de aia am cerut explicații. Iar explicațiile care le-am primit la pozele alea nu erau compatibile tocmai cu reprezentarea din cartea apreciată de modeliști. Reprezentarea din cartea aia este mult mai bună în lumina explicațiilor lui traian, dar, uitați-vă și dv. la figura din cartea aia (apreciată de modeliști): nu veți vedea în figura care se referă la secolul al XVII-lea cu ancora pe suportul portsarturilor cele două foarte logice legături, care prin eliberare lasă ancora să pice. Pozițiile „5” din figura aia sunt de neînțeles pentru mine, poate îmi explicați dv. cum funcționează. Iar dacă nu primesc o explicație satisfăcătoare consider că figura aia nu este perfectă, că lucrarea nu este perfectă, deci trebuie „apreciată” cu circumspecție de modeliști, fie ei și mari.

Știu engleza și franceza, dar germana și rusa la un nivel insuficient pentru a citi cărți despre modelism sau marinărie. Iar Spaniola deloc. Și formarea autodidactă prin citirea cărților este foarte ineficientă: „o persoană autodidactă este instruită de o persoană foarte puțin competentă”. Cartea o citești după ce te pune cineva în temă cu problemele. Până nu te-ai lovit de ele practic, pe o ureche îți intră și pe alta îți iese.
--

Dacă înțeleg bine, dv. considerați că n-are niciun sens să discutăm, ca urmare acest topic n-ar avea niciun rost pe acest forum, care este destinat modelismului, nu artizanatului. Cartula ar zice că a avut o mulțime de afișări și că fiecare mesaj postat i-a fost folositor.


@traian: Știu cum e cu sictirul, de ce credeți (voi, toți de pe forum) că m-am apucat de SIB? Pentru că și eu sunt sictirit de altele. Însă atacurile astea permanente la „obiectul topicului” încep să mă sictirească și pe mine. Nu pricep ce-i deranjează pe adevărații modeliști, din moment ce noi nu suntem cu SIB-ul o concurență pentru ei. :pardon:

#5600 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 21 August 2012 - 11:49 PM

[quote name='pe_dos' timestamp='1345583446' post='154672']

--

Dacă înțeleg bine, dv. considerați că n-are niciun sens să discutăm, ca urmare acest topic n-ar avea niciun rost pe acest forum, care este destinat modelismului, nu artizanatului. Cartula ar zice că a avut o mulțime de afișări și că fiecare mesaj postat i-a fost folositor.


Nu se pune problema artizanatului sau a modelismului.Eu spuneam ca nu isi are rostul discutia de cum si in ce fel trag marinarii de o ancora.Orice discutie este bine venita,atita timp cit nu se exagereaza pe un subiect care nu isi are rostul.Vei dormi mai bine la noapte daca stii cum se lansa o ancora in secolele trecute?Iti creste salarul daca stii totul despre ancora?//In afara de tine ,de mine ,mai sint si altii care urmaresc un topic,si care cauta rezolvari la problemele reale intimpinate in construirea unui model.Pt ce sa le facem capul patrat cu teoria virfului de ata?Dece nu deschizi un topic alt tau cu nava asta numita pe scurt sib?acolo poti scrie ce vrei,poti intreba ce vrei,iar cei care nu sint interesati de subiectele care nu ajuta la construirea navei ,iti pot ocoli topicul prin simplul fapt ca nu vor intra pe topicul tau.


Cartea aceea pe care tu o renegi sau o accepti in parte,a ajutat multi campioni mondiali sa ajunga unde au ajuns in materie de navomodelism.In felul prezentat de Leo,au legat ancorele si Baranov,si Romashchenko ,si Olivier Bello,si inca multi alti mari modelisti ai lumii.Cartea aceea a fost scrisa de cineva care a studiat,a cheltuit bani si timp pt documentari prin diferite muzee,sau arhive.


Inteleg discutarea problemelor de genul"sabordurile sint prea grosolane"sau nu se potrivesc,tunurile de pe puntea principala sint ... etcAceste problema sint mult mai interesant de rezolvat decit felul in care se manevra o parima sau zece.


Pe orice nava existau leviere,rangi ,scripeti si multi oamenii care cu siguranta lansau cumva ancora,indiferent ca trageau 100,sau 400 de oameni de ea.


asa cum am mai spus, iti pun la dispozitie carti despre istoricul navelor,dar te asigur ca in nici o carte din ce am eu nu scrie in amnunt cum era lansata ancora,pt ca ma repet,aceste carti prezinta nave statice.Acest lucru inseamna ca nu o sa traga nimeni de usi sa le deschida,chiar daca au balamale,ca nu o sa traga nimeni de parime ca sa ridice o vela.


Este plin netul cu tot felul de prezentari prin care se arata mecanisme functionale a navelor de epoca in varianta RC.Daca intri doar pe youtube,o sa gasesti o tona de filmulete.Nu stiu sa iti spun daca sint si filmulete cu ancore,dar poti cauta si sa ne dai raspunsul aici.Nu inteleg dece trebuie sa indispunem X numar de oameni cu o problema care ne intereseaza doar pe noi ,si facem acest lucru intr-un loc care nu trateaza asa ceva?Atunci cind ma intereseaza un lucru,si ma nemultumeste raspunsul primit pe forum,imi indrept cautarile in alte parti.




#5601 Useril este offline   catalins 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 02-July 11

Postat 22 August 2012 - 07:01 AM

Uau! V-a lovit canicula? Daca Pe_dos este interesat de ancora, ce treaba aveti voi? Vi se par mai interesante si mai constructive certurile astea? Ajuta la constructie? Invatati ceva? Ati devenit ranchiunosi ca niste domnisoare batrane. Respect pentru toti colegii de pe forum si o stima deosebita pentru Leo si Traian - niste oameni de la care avem multe de invatat. Ii respect de asemenea si pe cei care cu ocazia constructiei vor sa si invete, sa inteleaga cate ceva si nu fac numai asa, orbeste, dupa planuri.

#5602 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 22 August 2012 - 09:51 AM

Eu zic sa va tineti de SIB, lasati discutiile sterile si politica la o partre. Am facut ceva curatentie. Aviz amatorilor!

#5603 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 22 August 2012 - 10:36 AM

destul de multi "mofturosi" (ma gandesc la partea buna a termenului), sunt sigur ca ei vor continua cu navomodelismul! Eu unul respect indicatiile artizanale ale DE'A, am ca scule de lucru, 2 maini stangi, un cutter, 3 pile (roase si alea), o bormasina MAAAARE (a colegilor) si 2 cutii cu culori tempera!! de specificat ca sunt si aproape la zi cu SIB-ul! Pentru mine incursiunea asta in lumea navomodelistilor e fantastica, SIB-ul m-a adus alaturi de voi si chiar daca nu am sa continui cu practicarea navomodelismului am sa raman aproape de voi, pe forumuri sa admir ce lucrati!! Unii dintre voi iau in deradere acest Kit stramb de la DE'A, in acelasi timp fiti siguri ca sunt si indivizi ca mine care abia asteapta pungulita de miercuri sa o asamblez alaturi de voi si sa ma bucur de comentariile si lectiile despre navigatie a lui Traian, jeli si altii dintre voi, respectele mele pentru ei ca au rabdare sa comunice cu noi ( a stiti ca nu e in van, cel putin eu va vanez pe toate forumurile). Sper sa nu fiu oftopic, topicul e si unul pentru incepatori si odata cu construirea SIB-ului, fiecare dintre noi se pozitioneaza intr-un fel sau altul fata de acest hobby frumos NAVOMODELISMUL. Un hobby strans legat de marinaritul adevarat, istoria navigatiei si a lumii in totalitatea ei complexa, de care musai sa te apropii cu inima, nu cu alte interese!! Un navomodelist adevarat trebuie sa excluda kiturile din portofoliul lui (ca incepator sunt bune, cred), cred ca trebuie sa lucreze pe planuri adevarate, aici doare ne jucam si invatam navigand pe ape linistite alaturi de navomodelisti!! Succes

#5604 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 22 August 2012 - 10:55 AM

Vezi postareaZ-mare, la 22 August 2012 - 09:51 AM, a spus:

Eu zic sa va tineti de SIB, lasati discutiile sterile si politica la o partre. Am facut ceva curatentie. Aviz amatorilor!


Ca bine zici iar cei sictiriti nu sunt obligati sa mai stea pe forum, unde fiecare incearca sa gaseasca de fapt un raspuns, o rezolvare la problemele aparute in constructia SiB-ului.

#5605 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 22 August 2012 - 12:46 PM

Hmmm... Vaz ca mi s-a sters ultimul post si nu prea vad de ce. Am zis io in postul respectiv motivele pentru care eram sictirit si nu mai aveam chef de modelism???
Ma asteptam ca maritul "Z" sa-mi fi comunicat personal motivul pentru care a considerat inoportun postul respectiv. Cit despre amenitari de tipul "aviz amatorilor", poate, Alexandru, alias "Z", nu este interesat de contributia sau macar incercarea de contributie a unora de pe acest forum. Mi se parea mai corecta banarea, chiar si definitiva prin argumentarea unei incalcari a regulamentului.
In fine... asta e.

Cam asa o sa arate cavaletul. O sa-i refac si baza tot din lemn de nuc. Sigur, culorile si textura din imaginea de mai jos sunt pur orientative. Am sa ma gandesc si la un timbru.

Imagine atasata: aaaabbbb.jpg


Asa arata acum numai lateralele.

Imagine atasata: DSCF0002.JPG


P. S. Daca nu ma procopsesc cu fo banare promit ca n-am sa mai postez decat poze cu modelul meu. Mi se pare aiurea sa se comenteze pozele altora care nu au posibilitatea sa explice de ce au ales solutile respective.
Eu le postam numai pentru a incerca sa-i lamuresc pe cei ca mine, mucea in modelism. Oricum activitatea mea pe forum, daca va mai fi, va fi mult mai discreta.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 22 August 2012 - 12:56 PM


#5606 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 22 August 2012 - 01:22 PM

A venit și a treia planșă (necotată, bineînțeles, conform metodei DeA) a greementului, care conține arborele trinchet și arborele mare.
Procedând ca la precedenta planșă, după mine scările sunt următoarele:

Arborele trinchet:
Piesa       Masurat   Declarat   Scara
--------------------------------------
verga  29     233        260     0,896
verga  31     139        152     0,914
verga  32      78         86     0,907

Deci în medie scara este 1:1,10 = aproximativ 0,90

Arborele mare:
Piesa       Masurat   Declarat   Scara
--------------------------------------
verga  46     270        300     0,900
verga  47     171        189     0,905
verga  48      95        105     0,905

Deci în medie scara este 1:1,11 = aproximativ 0,90

Cu ocazia asta mie mi se pare (adică fiecare va face cum crede) că în plan, în cota cu lungimea piesei 42, declarată de 105 mm, s-a strecurat o greșeală de tipar (s-au inversat două cifre), cota fiind în realitate de 150 mm. Spun asta ținând cont de scară și de faptul că cota măsurată pe plan este de 136 mm.

@Leo2003: Chiar m-ar fi interesat justificarea celor care au făcut cum au făcut, aș mai fi învățat ceva.

#5607 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 22 August 2012 - 05:47 PM

Pe_dos : eu personal imi impletesc singur paramele , direct din ata de bumbac (NU sintetic) . exista papiote de ata de cusut de diferite grosimi , cea ce ti-ar permite sa obtii parame cu grosimi diferite impletind doar trei fire . e mai comod decat sa impletesti sase sau mai multe fire... manevrele fixe se reprezinta negre, pentru ca erau manjite cu gudron, iar culoarea gudronului este una greu de reprodus , daca nu foloesti pentru asta chiar gudron. eu le-am facut din cel mai maro bumbac pe care l-am gasit ,si le-am vopsit cu vopsea pentru piele, culoare neagra . celelalte sunt culoarea naturala a canepii . daca esti iute de mana, treci prin foc paramele,iar flocii aia deranjanti vor disparea.chiar daca in realitate paramele erau scamosate, reduse la scara arata mai bine ne. succesuri !...

#5608 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 22 August 2012 - 06:22 PM

Mulțumesc, așa o să fac! :hi: Adică manevrele fixe negre (mă descurc), iar celelalte cânepii.
Chiar acum s-a terminat la Viasat Explorer un episod din „Imperiul mărilor” (este vorba de marina engleză), iar speakerul vorbea de pe puntea a diferite nave muzeu, care aveau parâmele în culori exact ca la Santa Leocadia (de exemplu sarturile negre, dar întinzătoarele de sart deschise la culoare).

#5609 Useril este offline   masulik17 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 18
  • Inregistrat: 07-August 11
  • Location:ALEXANDRIA

Postat 22 August 2012 - 07:16 PM

salutare.am si eu o intrebare :wacko::wacko: pentru realizarea catargelor trebuiesc respectate cele trei pagini cu planuri primite?trebuie taiate si pilite pana se incadreaza perfect pe desenele din planuri?va multumesc :drinks:

#5610 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 22 August 2012 - 07:46 PM

La mine planurile care au venit au niște scări diferite de 1:1. Astăzi au venit niște inele pentru gabii, așa că puteți verifica ușor dacă sunt exact cât pe planuri, sau nu. Cel puțin acele piese nu se pot ajusta. Eu voi merge pe cotele din tabelul de pe planșa care a venit cu nr. 80. Nu voi suprapune piesele pe plan, folosindu-l drept șablon, că mă tem că nu se vor potrivi apoi pânzele. Arborii, gabierii, arboreții și vergile trebuie făcute conice (mai precis un profil parabolic, de egală rezistență la încovoiere), dar nu e greu, cu șmirghel merge.

Încă ceva: astăzi a venit o baghetă de diametrul 4. Din tabelul componentelor reiese că dacă se fac toate cele trei vergi ale zburătorilor dintr-o baghetă, iar restul de două vergi de diametrul 4 din alta, sunt suficiente două baghete. Dacă se taie ambele vergi de 86 mm din aceeași baghetă vor trebui neapărat trei baghete. Bănuiesc că DeA ne va da 3-4 baghete de diametrul 4, întotdeauna a dat mai mult decât strictul necesar.

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 22 August 2012 - 07:46 PM


#5611 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 22 August 2012 - 09:39 PM

Salut prieteni! Dupa o pauza, mai recuperez cate ceva...
Am facut o barca de ~18x5 picioare (cca 105x32mm) din 2 exemplare de revista si am dotat-o cu butoiasul de apa de 4 galoane (lungime de 21' cf. dl. Manfred von M), un colac de franghie si o ancora.
Imagine atasata: DSC_0546.jpgImagine atasata: DSC_0547.jpgImagine atasata: DSC_0548.jpg

Am si io o indoiala: merge ancora aia? Si o intrebare ce lungimi ar trebui sa aiba vaslele si cangea?

PS: Imi pare rau sa vad supararile din ultimele postari. Sper sa fie trecatoare.

#5612 Useril este offline   sorindumitrascu44 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 1
  • Inregistrat: 20-August 12

Postat 23 August 2012 - 06:59 AM

Salut, sunt nou pe acest forum. Cu SIB sunt un pic in urma dar merge. Vreau sa va propun cateva imagini cu un galion din Port Barcelona cu speranta ca vor fi de ajutor.
Daca sunteti interesati am facut vreo 60 imagini interior/exterior

#5613 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 23 August 2012 - 08:47 AM

Vezi postareaLeo2003, la 22 August 2012 - 12:46 PM, a spus:


Asa arata acum numai lateralele.

Atasament DSCF0002.JPG



Un mic sfat, dacă nu-i bai: ar trebui să faci în mijloc un şănţuleţ unde să intre chila, evitând astfel răsturnările accidentale. Acum poate ţi se pare stabilă, dar după ce vei monta arborada, o să vezi cât de sensibilă va fi la problema asta.

#5614 Useril este offline   FlorinDumitru 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 7
  • Inregistrat: 23-August 12

Postat 23 August 2012 - 09:55 AM

Vezi postareaLeo2003, la 08 August 2012 - 05:36 PM, a spus:

M-am mai luminat si am modificat. Acum pare OK.
Deci:
- Lungimea totala a bompresului, cat zice in instructiuni - 270mm.
- Lungimea efectiva (cat iese din nava) - 234mm - conform planului.
- Cele 3 piese din bagheta 2x2mm pot fi puse la 99mm, dar, asa cum e in poza de mai jos, nu ca in instructiuni si nici ca in plan. Io, dupa ce am pus bompresul pe nava si am masurat, am preferat sa o pun pe cea de deasupra la 97mm, iar pe cele laterale putin decalat datorita inclinarii bompresului.
- Matisarile le-am facut conform planului, dar am mai adaugat una care nu e in plan.

Atasament DSCF0001.JPG

P.S. Traiane, sau care se pricepe, rogu-te, ce rol au matisarile alea, sa nu mor prost. Imagine postata


Salut.
In primul rand felicitari pentru lucrare. Pozele tale mi-au fost de ajutor in momentul in care m-am blocat la constructie.

am nevoie sa imi spui cum ai facut cele 4 matisari. cred ca spun bine. nu ma pricep la termeni marinaresti sa zic asa.

multumesc,

Florin

#5615 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 August 2012 - 01:40 PM

Vezi postareaVALIX, la 23 August 2012 - 08:47 AM, a spus:

Un mic sfat, dacă nu-i bai:


Nu e obligatoriu, sunt multe variante cu sprijin in 4 puncte, fara canal pentru chila si nu genereaza probleme. Varianta cu canal e doar una din multele posibile si la modelul de fata nu e o cerinta stricta. Parerea mea.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • 283
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

22 useri citesc topicul
0 membri, 22 vizitatori, 0 utilizatori anonimi