Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5594
Postat 21 August 2012 - 09:15 PM
Modelismul (navomodelismul este o ramura a modelismului) inseamna reproducerea unui model cit se poate de excact la o anumita scara.Tot ce nu intra in aceasta definitie,se numeste artizanat.Nu putem spune despre sib ca ar avea ceva in comun cu navomodelismul.Toate kit-urile sint facute dupa ureche,toate planurile de kit sint facute dupa ureche,si din aceste motive (mai sint si multe alte motive) nu sint recunoscute de Naviga.
#5595
Postat 21 August 2012 - 09:39 PM
Oricine care știe prelucra lemnul și celelalte materiale poate obține performanța absolută doar prin respectarea 100% a unui plan exact, chiar dacă nu pricepe nimic din navă?
#5596
Postat 21 August 2012 - 09:54 PM
traian, la 21 August 2012 - 08:32 PM, a spus:
Ady - respect opiniile oricui deci inclusiv ale tale doar ca nu pot fi in totalitate de acord. Nu e vorba de poluare nici de discutii aiurea, unii vor sa stie si sa faca mai mult si mai bine, asta nu e rau doar ca nu e locul si nici momentul la ,,Sfant''. Majoritatea discutiilor sunt in tema doar ca uneori depasesc nivelul abordarii. Cu artizanatul ma simt vizat direct, eu am ,,aruncat-o'' si daca vrei sa ma crezi pe cuvant, ,,pasul dintre'' e foarte mic.
Zic eu ca totusi la zi sunt alte probleme mult mai importante si acolo sunt discutiile sterile.
Poate ne ajuti cu o poza, doua, trei legate de pozitionarea ancorei la SiB-ul tau mai traiane si poate se lamureste tot omu pana la urma.
#5597
Postat 21 August 2012 - 09:58 PM
Incep sa cred ca odata cu apropierea de final a problemelor de la aceasta nava,se ajunge la faza cind nu mai avem ce discuta.In acest caz se insista pe niste subiecte de interes redus.Cel mai sigur raspuns il vei gasi cu siguranta daca vei vorbi cu un ,marinar care in anii 1600-1700 a activat ca matelot pe nava cu pinze.
In cazul in care esti interesat iti pot pune la dispozitie un numar de carti care dezbat si prezinta navele de epoca.Unele sint scrise in engleza,altele in germana ,spaniola,sau franceza.Dupa ce vei studia aceste carti sint foarte curios daca vei gasi raspuns la problema ta.
Aceasta postare a fost editata de jeli: 21 August 2012 - 10:00 PM
#5598
Postat 21 August 2012 - 10:50 PM
- pe_dos - nu spera, nu e nimic politic dupa cum spuneam acum ceva vreme dar e super existintional uman. Ganditi !!!
- Jeli - nu fi rau
- titishor - chestia cu ,,mai traiane'' e cam fortata si nu fac mare caz de nivel daca sunt supraclasat. Sunt un babalac si imi recunosc pozitia doar ca ar trebui sa fie cineva care pe tema sa fie macar la acelasi nivel, as fi bucuros sa fie mai sus, sincer.
Despre altele mai discutam altadata ca vorba lui Leo, chiar daca nu explicita, am un sictir de numa.
#5599
Postat 21 August 2012 - 11:10 PM
Știu engleza și franceza, dar germana și rusa la un nivel insuficient pentru a citi cărți despre modelism sau marinărie. Iar Spaniola deloc. Și formarea autodidactă prin citirea cărților este foarte ineficientă: „o persoană autodidactă este instruită de o persoană foarte puțin competentă”. Cartea o citești după ce te pune cineva în temă cu problemele. Până nu te-ai lovit de ele practic, pe o ureche îți intră și pe alta îți iese.
--
Dacă înțeleg bine, dv. considerați că n-are niciun sens să discutăm, ca urmare acest topic n-ar avea niciun rost pe acest forum, care este destinat modelismului, nu artizanatului. Cartula ar zice că a avut o mulțime de afișări și că fiecare mesaj postat i-a fost folositor.
@traian: Știu cum e cu sictirul, de ce credeți (voi, toți de pe forum) că m-am apucat de SIB? Pentru că și eu sunt sictirit de altele. Însă atacurile astea permanente la „obiectul topicului” încep să mă sictirească și pe mine. Nu pricep ce-i deranjează pe adevărații modeliști, din moment ce noi nu suntem cu SIB-ul o concurență pentru ei.
#5600
Postat 21 August 2012 - 11:49 PM
--
Dacă înțeleg bine, dv. considerați că n-are niciun sens să discutăm, ca urmare acest topic n-ar avea niciun rost pe acest forum, care este destinat modelismului, nu artizanatului. Cartula ar zice că a avut o mulțime de afișări și că fiecare mesaj postat i-a fost folositor.
Nu se pune problema artizanatului sau a modelismului.Eu spuneam ca nu isi are rostul discutia de cum si in ce fel trag marinarii de o ancora.Orice discutie este bine venita,atita timp cit nu se exagereaza pe un subiect care nu isi are rostul.Vei dormi mai bine la noapte daca stii cum se lansa o ancora in secolele trecute?Iti creste salarul daca stii totul despre ancora?//In afara de tine ,de mine ,mai sint si altii care urmaresc un topic,si care cauta rezolvari la problemele reale intimpinate in construirea unui model.Pt ce sa le facem capul patrat cu teoria virfului de ata?Dece nu deschizi un topic alt tau cu nava asta numita pe scurt sib?acolo poti scrie ce vrei,poti intreba ce vrei,iar cei care nu sint interesati de subiectele care nu ajuta la construirea navei ,iti pot ocoli topicul prin simplul fapt ca nu vor intra pe topicul tau.
Cartea aceea pe care tu o renegi sau o accepti in parte,a ajutat multi campioni mondiali sa ajunga unde au ajuns in materie de navomodelism.In felul prezentat de Leo,au legat ancorele si Baranov,si Romashchenko ,si Olivier Bello,si inca multi alti mari modelisti ai lumii.Cartea aceea a fost scrisa de cineva care a studiat,a cheltuit bani si timp pt documentari prin diferite muzee,sau arhive.
Inteleg discutarea problemelor de genul"sabordurile sint prea grosolane"sau nu se potrivesc,tunurile de pe puntea principala sint ... etcAceste problema sint mult mai interesant de rezolvat decit felul in care se manevra o parima sau zece.
Pe orice nava existau leviere,rangi ,scripeti si multi oamenii care cu siguranta lansau cumva ancora,indiferent ca trageau 100,sau 400 de oameni de ea.
asa cum am mai spus, iti pun la dispozitie carti despre istoricul navelor,dar te asigur ca in nici o carte din ce am eu nu scrie in amnunt cum era lansata ancora,pt ca ma repet,aceste carti prezinta nave statice.Acest lucru inseamna ca nu o sa traga nimeni de usi sa le deschida,chiar daca au balamale,ca nu o sa traga nimeni de parime ca sa ridice o vela.
Este plin netul cu tot felul de prezentari prin care se arata mecanisme functionale a navelor de epoca in varianta RC.Daca intri doar pe youtube,o sa gasesti o tona de filmulete.Nu stiu sa iti spun daca sint si filmulete cu ancore,dar poti cauta si sa ne dai raspunsul aici.Nu inteleg dece trebuie sa indispunem X numar de oameni cu o problema care ne intereseaza doar pe noi ,si facem acest lucru intr-un loc care nu trateaza asa ceva?Atunci cind ma intereseaza un lucru,si ma nemultumeste raspunsul primit pe forum,imi indrept cautarile in alte parti.
#5601
Postat 22 August 2012 - 07:01 AM
#5603
Postat 22 August 2012 - 10:36 AM
#5604
Postat 22 August 2012 - 10:55 AM
Z-mare, la 22 August 2012 - 09:51 AM, a spus:
Ca bine zici iar cei sictiriti nu sunt obligati sa mai stea pe forum, unde fiecare incearca sa gaseasca de fapt un raspuns, o rezolvare la problemele aparute in constructia SiB-ului.
#5605
Postat 22 August 2012 - 12:46 PM
Ma asteptam ca maritul "Z" sa-mi fi comunicat personal motivul pentru care a considerat inoportun postul respectiv. Cit despre amenitari de tipul "aviz amatorilor", poate, Alexandru, alias "Z", nu este interesat de contributia sau macar incercarea de contributie a unora de pe acest forum. Mi se parea mai corecta banarea, chiar si definitiva prin argumentarea unei incalcari a regulamentului.
In fine... asta e.
Cam asa o sa arate cavaletul. O sa-i refac si baza tot din lemn de nuc. Sigur, culorile si textura din imaginea de mai jos sunt pur orientative. Am sa ma gandesc si la un timbru.
Asa arata acum numai lateralele.
P. S. Daca nu ma procopsesc cu fo banare promit ca n-am sa mai postez decat poze cu modelul meu. Mi se pare aiurea sa se comenteze pozele altora care nu au posibilitatea sa explice de ce au ales solutile respective.
Eu le postam numai pentru a incerca sa-i lamuresc pe cei ca mine, mucea in modelism. Oricum activitatea mea pe forum, daca va mai fi, va fi mult mai discreta.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 22 August 2012 - 12:56 PM
#5606
Postat 22 August 2012 - 01:22 PM
Procedând ca la precedenta planșă, după mine scările sunt următoarele:
Arborele trinchet:
Piesa Masurat Declarat Scara -------------------------------------- verga 29 233 260 0,896 verga 31 139 152 0,914 verga 32 78 86 0,907
Deci în medie scara este 1:1,10 = aproximativ 0,90
Arborele mare:
Piesa Masurat Declarat Scara -------------------------------------- verga 46 270 300 0,900 verga 47 171 189 0,905 verga 48 95 105 0,905
Deci în medie scara este 1:1,11 = aproximativ 0,90
Cu ocazia asta mie mi se pare (adică fiecare va face cum crede) că în plan, în cota cu lungimea piesei 42, declarată de 105 mm, s-a strecurat o greșeală de tipar (s-au inversat două cifre), cota fiind în realitate de 150 mm. Spun asta ținând cont de scară și de faptul că cota măsurată pe plan este de 136 mm.
@Leo2003: Chiar m-ar fi interesat justificarea celor care au făcut cum au făcut, aș mai fi învățat ceva.
#5607
Postat 22 August 2012 - 05:47 PM
#5608
Postat 22 August 2012 - 06:22 PM
Chiar acum s-a terminat la Viasat Explorer un episod din „Imperiul mărilor” (este vorba de marina engleză), iar speakerul vorbea de pe puntea a diferite nave muzeu, care aveau parâmele în culori exact ca la Santa Leocadia (de exemplu sarturile negre, dar întinzătoarele de sart deschise la culoare).
#5610
Postat 22 August 2012 - 07:46 PM
Încă ceva: astăzi a venit o baghetă de diametrul 4. Din tabelul componentelor reiese că dacă se fac toate cele trei vergi ale zburătorilor dintr-o baghetă, iar restul de două vergi de diametrul 4 din alta, sunt suficiente două baghete. Dacă se taie ambele vergi de 86 mm din aceeași baghetă vor trebui neapărat trei baghete. Bănuiesc că DeA ne va da 3-4 baghete de diametrul 4, întotdeauna a dat mai mult decât strictul necesar.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 22 August 2012 - 07:46 PM
#5611
Postat 22 August 2012 - 09:39 PM
Am facut o barca de ~18x5 picioare (cca 105x32mm) din 2 exemplare de revista si am dotat-o cu butoiasul de apa de 4 galoane (lungime de 21' cf. dl. Manfred von M), un colac de franghie si o ancora.
Am si io o indoiala: merge ancora aia? Si o intrebare ce lungimi ar trebui sa aiba vaslele si cangea?
PS: Imi pare rau sa vad supararile din ultimele postari. Sper sa fie trecatoare.
#5613
Postat 23 August 2012 - 08:47 AM