Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5567 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 17 August 2012 - 06:13 PM

Vezi postareaLeo2003, la 17 August 2012 - 04:18 PM, a spus:

.......... voi taia din placa de nuc masiv de 6mm pe care am pregatit-o deja.
Pareri... sugestii...


:good: steptam, vedeam.

#5568 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 17 August 2012 - 06:39 PM

N-are greement, dar are cala ticsită. :pardon:
Gata tunurile și ce am mai vrut să pun pe punte.
Ancorele încă n-am apucat să le pun. Mâine-poimâine.

Imagine atasata: SIB-tribord8.jpg Imagine atasata: SIB-coverta3.jpg

@traian: DeA nu suflă un cuvințel despre ghiulele. Jgheabul nu este propunerea lor, ci a membrilor de pe forum.

Din câte știu eu, ghiulelele erau puse într-un stălaj cu locașuri, fixat pe bordaj, lângă tun, în dreapta-jos (pentru încărcători dreptaci). Deasupra erau agățate în cuie plase cu încărcătura de pulbere, pentru fiecare ghiulea una. La fiecare tun nu erau decât câteva ghiulele și încărcături, că nu apucau să tragă prea multe lovituri. Trebuiau să ia volta, iar asta dădea timp să aducă altele. Ghiulelele și încărcăturile se aduceau din magazie când urmau să fie folosite, nu se țineau permanent „la îndemână”, să fie murate.

#5569 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 17 August 2012 - 06:59 PM

Vezi postareatraian, la 17 August 2012 - 06:06 PM, a spus:

Nu arata bine si am mai spus despre asta. Modelul e o gaselnita DeAg, si e departe de realitate. Giulelele se ,,bucurau'' de ,,cuibare'' individuale sau de grup mic, ceea ce ofera DeAg. e modelul jgheab de popice. Pe o mare montata, ghulelele se balangane in toate partile in momentul in care linia nu e complecta, si nici un servant nu isi baga destele intre ele.


Metoda jgheaburilor respective nu este inventia mea dar imi place cum arata.
Metoda este folosita inclusiv la HMS Victory (vezi pozele) si am mai vazut si la alte modele. Modificarile SiB-ului fata de propunerile DeA raman la aprecierea fiecaruia dintre noi iar in ceea ce priveste functionalitatea jgheaburilor respective cred ca servantii au avut atata cap incat sa puna un opritor incat ghiulele sa nu circule ca la popice.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: V60-4.JPG
  • Imagine atasata: V52-6.JPG


#5570 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 17 August 2012 - 07:00 PM

Corect, gaselnita e preluata de la ,,Victory'' a lui DeAg. unde la modelul real sunt acele ,,cuibare'' in lungul bocaportilor dar original, DeAg. le-a prioectat niste jgheaburi. Loviturile si pulberea aferenta erau distribuite rational, treptat, pe parcursul utilizarii, local fiind doar strictul necesar.

#5571 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 18 August 2012 - 06:47 PM

M-am gandit sa inzestrez corabia si cu 4 tunuri Swivel (Falconet).

Imagine atasata: DSCF0006.JPG

Tunurile au 28mm lungime.

#5572 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 18 August 2012 - 07:53 PM

Vezi postareaLeo2003, la 18 August 2012 - 06:47 PM, a spus:

M-am gandit sa inzestrez corabia si cu 4 tunuri Swivel (Falconet).


Chiar ma intrebam cand o sa vina cineva cu propunerea. As opta insa pentru un alt model.

#5573 Useril este offline   Sfatos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 07-March 11
  • Location:Constanta
  • Interests:Fotografia, navomodelism şi din când în când "Computer Hardware"

Postat 18 August 2012 - 10:27 PM

Vezi postareaLeo2003, la 15 August 2012 - 03:36 PM, a spus:

Am o mare nelamurire:
- La nr. 80 am primit o plansa cu bompresul, catargul artimon, detalii si tabelul de componenta.
- La numarul 81, plansa cu imagini de la 1 la 11.
Buuun... Dar pentru arborele mare, si arborele trinchet ati primit? Mai treb'e un plan si io nu-l am.

Zic asta deoarece la rusi, cele trei planuri au venit in doua numere, 82 si 83.
Mai primim un plan data viitoare??? Imagine postata

Leo, vezi ca in numarul 80 scrie sub lista pieselor de pe verso-ul copertei, intr-un chenar rosu, ca planuri vin in numerele 80, 81 si 82. Deci mai primim unul (al treilea) in numarul urmator (82).

Aceasta postare a fost editata de Sfatos: 18 August 2012 - 10:28 PM


#5574 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 19 August 2012 - 06:07 AM

Vezi postareatraian, la 18 August 2012 - 07:53 PM, a spus:

Chiar ma intrebam cand o sa vina cineva cu propunerea. As opta insa pentru un alt model.

Alt model n-am. Imagine postataSi de asta am facut rost cu mari sacrificii.

@Sfatos Danke!

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 August 2012 - 06:09 AM


#5575 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 August 2012 - 08:03 AM

Vezi postareaLeo2003, la 19 August 2012 - 06:07 AM, a spus:

Alt model n-am.


Bun si asta.

#5576 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 19 August 2012 - 09:44 AM

Cam asa le-am pus:

Imagine atasata: DSCF0002.JPG Imagine atasata: DSCF0003.JPG

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 19 August 2012 - 09:45 AM


#5577 Useril este offline   bubba_000 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 201
  • Inregistrat: 05-December 08
  • Location:Alba Iulia

Postat 19 August 2012 - 12:46 PM

Salut. Scuzati ca va intreb ceva din urma (din nou).

Am luat o sticluta de bron auriu si am incercat sa vopsesc geamurile pe care le-am primit cu revista, dar nu imi prea iese pt. ca bronzul auriu e pur si simplu prea subtire. Am dat de proba 3 straturi cu pensula si abia acum incepe sa-si schimba cat de cat culoarea, dar tot se vede metalul de dedesubt.

Nu stiti ce as putea face? Oare sa incerc cu aerograful? Sau pur si simplu bronzul auriu e exclusiv pt. lemn?

Multumesc si spor la treaba !

#5578 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 19 August 2012 - 02:26 PM

Nu prea merge direct bronz pe metal. Dacă stratul e subțire, se vede ce este dedesubt, iar dacă este gros, arată prea poleit.

Mie mi-au spus cei care se pricep bine să vopsească să dau cu două straturi de grund gri, la spray. Ăla de mașină e bun. Apoi să dau un strat, tot la spray, cu vopseaua care va forma baza, care se va vedea prin transparența stratului de bronz, adică practic negru. Apoi un strat dry brush de bronz. Se insistă cu pensula pe uscat până apare aspectul dorit, nu prea uniform și strălucitor, a poleială.

#5579 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 19 August 2012 - 04:59 PM

Eu am ce am cu sprayurile, un tub de bronz auriu e 10 lei si merge super de la prima mana. Se gaseste la magazinele cu piese auto ( si nu numai bronz, e o gama larga de culori si tin bine pe orice suport chiar si fara grund )

#5580 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 20 August 2012 - 10:56 AM

Ar putea cineva sa-mi puna la PM cateva instructiuni cum se pune ancora? Am pierdut respectivele instructiuni, Am vazut la Leo un sistem de agatare a ancorei sa nu mai atarne, e proriu? sau solutie DE'A??

#5581 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 20 August 2012 - 02:17 PM

Și eu voiam să pun aceeași întrebare, cum se pune ancora.

DeA zice să punem ancora ca în pozele următoare:
Imagine atasata: DeA-ancora1.jpgImagine atasata: DeA-ancora2.jpg

Am câteva nelămuriri:
1. Un braț al ancorei ajunge în cambuză (!!). Absurd, iar la babord merge doar dacă facem o gaură în bordaj. :crazy:

2. Fusul ancorei este poziționat între sarturi și bordaj. După punerea sarturilor nu înțeleg cum se mai poate scoate ancora când se va vrea fundarisită. :bang: Bănuiasc că nu se va vrea asta niciodată. :whistle:

3. DeA zice să legăm o macara de inelul ancorei și explică cum vine manevra la gruia de capon. Bun... când vrem să fundarisim ancora cum facem, dezlegăm manevra, sau? Și după ce virăm ancora, lăsăm un marinar pe un ochi de scaun care să refacă curentul spre gruia de capon? Nu cumva e vorba de un cârlig spre inelul ancorei?

Și, în afară de ce zice (de fapt nu zice) DeA, pentru punerea în post a ancorei mai este o manevră, legată de diamant. Aceeași întrebare ca la manevra de la gruia de capon, aia se dezleagă și apoi se leagă, sau are un ochi pentru un cârlig? Și ancora e mare și grea, are și acolo grui? Sau se ridică cu hei-rup-ul? :wacko:

Și, dacă ancora vine în exteriorul sarturilor, ordinea montării este întâi sarturile și pe urmă ancora, sau îmi scapă mie ceva?
Pe scurt, avem nevoie de instrucțiuni mai logice decât a dat DeA.

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 20 August 2012 - 02:40 PM


#5582 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 20 August 2012 - 05:24 PM

In legatura cu ancorele poate ajuta imaginile de mai jos trimise de amicul rus.

Imagine atasata: PC142477.jpg Imagine atasata: PC142482.jpg

Daca e corect ori ba nu stiu. Cert e ca fusul ancorei se lega cumva si de portsarturi. Cum manevrau mrinelii ancora... treaba lor ca d'aia erau marineli.
Pentru mai multe variante si inspiratie...

Imagine atasata: 2012-08-20_181200.jpg


Acu', cam asa au iesit suportii mei pentru model la prima iteratie.

Imagine atasata: DSCF0001.JPG Imagine atasata: DSCF0002.JPG

L-am mai modificat pe ici pe colo...

Imagine atasata: aaaaa.jpg

... si maine ii tai din placa de nuc de 6mm grosime.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 20 August 2012 - 05:26 PM


#5583 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 20 August 2012 - 06:35 PM

...sper sa va fie de ajutor .

...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PICT0199.JPG
  • Imagine atasata: PICT0200.JPG


#5584 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 20 August 2012 - 08:43 PM

În primul rând, țin să vă mulțumesc, Leo2003 și gobi71 (în ordinea postărilor), pentru poze. :hi:

Din a doua poză pusă de gobi71 se vede clar că ancora e prinsă în grui cu un cârlig. Deci asta s-a lămurit.

Leo, am văzut prima poză pusă de tine când ai pus-o la pagina 273 din acest topic, și am văzut și comentariile lui traian. Și nu m-am lămurit. Îmi amintesc un examen la care am asistat, la care profesorul a întrebat „cum funcționează?”. Asta m-a marcat pe viață. Când nu sunt sigur de ceva îmi pun întrebarea respectivă.

Deci, din ce a zis în pagina 273 traian și din pozele tale și a lui gobi rezultă că ancora se pune la post agățată de portsarturi. Prima întrebare: cum se agață? Dacă o lopată poate se ține agățată de portsart, în celălalt capăt al fusului cum se agață? Care element al ancorei se agață? Din poziția ancorei din poze rezultă că ancora ar trebui legată acolo, dar în pozele lui gobi nu se vede nicio legătură, iar în cele ale rusului legăturile sunt ciudate, ca să nu zic mai mult (cum se desfac?). Și cum făceau legăturile, coborau pe o scară de frâghie ca să le facă?

A doua întrebare: cum ajunge ancora la post? În a doua poză pusă de gobi se vede cum ancora este ridicată de grui. Și apoi? Se apucă de legătura gripiei și se trage? Cu ce se trage? Cu mâna? Că nu văd niciun grui acolo. Abia în desenul pentru secolul al XIX-lea apar două gruie. Iar fusul ancorei SIB-ului are 2,5 m lungime, mă îndoiesc că ancora ar putea fi ridicată cu mâna.

Și iar: la fundarisire, să zicem că au tras de legături, care erau cu un nod care se desface la tragere. Dar ancora rămâne agățată cu lopata de suportul de portsart. Cum se extrage de acolo? Adică manevra inversă de punere în post. Mi se pare că iar trebuie ridicată de diamant și manevrată. Deci, ori ceva lipsește, ori nu înțeleg eu operațiile. Dacă aș ști cum se făcea, mi-ar fi mult mai clar cum ar trebui să arate dispozitivele.

Nu intenționez să reproșez nimănui (vouă, rusului sau altcuiva) nimic, vreau doar să înțeleg. Deci, vă rog să nu vă supărați de insistența mea.

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 20 August 2012 - 08:49 PM


#5585 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 21 August 2012 - 08:05 AM

Io cred ca rusul nu este departe de adevar bazindu-ma si pe poza cu tipuri de legaturi pentru ancora. Asa cum zicea Traian, ca sa nu se balangane pe o mare montata, fusul ancorei trebuie fixat de suportul portsarturilor.
O astfel de ancora se manevra greu la vremea respectiva iar "hei-rup-ismul" era o practica curenta la bordul unri astfel de nave.

Incerc o explicatie, pentru cum cred eu ca era folosita ancora si instalatiile auxiliare, fara sa am pretentia de a fi corecta sau unica. Plecam de la varianta colegului rus.

Imagine atasata: aqaa.jpg

Un marinar coboara pe suportul portsartului si desface legatura (1). Ancora ramane in carligul gruii de capon (3) si in latul macaralei (2). Se slabeste manevra macaralei (2) pana cand ancora ajunge in pozitie verticala si toata greutatea ei este preluata de gruia de capon (3). Latul ramas pe bratul ancorei se poate scoate fie prin coborarea unui marinar pe ancora, fie prin folosirea unei cange, fie prin cine stie ce alta metoda specifica. Acum ancora a ramas agatata numai in gruia de capon (3). Se incepe coborarea macaralei gruii pana cand greutate ancorei ajunge sa fie preluata de parama ancorei (4) .Macaraua e acum libera iar carligul poate fi scos de pe inel tot cu o cange. In acest moment ancora sta spanzurata numai de parama ei si poate fi fundarisita.

Virarea ancorei si punerea ei la post se face similar inversand ordinea operatiilor.

#5586 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 21 August 2012 - 08:24 AM

Multam de fotografii leo, carligul ala e cheia!! Apoi modul de a lega ancora de porsarturi, e interesant, DE'A, ne da solutia sa o lasam de izbeliste sa balangane, sau poate mai stii? pana la final ne spune sa o mai legam de undeva!

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 278
  • 279
  • 280
  • 281
  • 282
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi