Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5565
Postat 17 August 2012 - 04:29 PM
Leo2003, la 17 August 2012 - 04:18 PM, a spus:
aaa.jpg
Luni ii voi decupa din placaj de 6mm. Daca ma coafeaza voi taia din placa de nuc masiv de 6mm pe care am pregatit-o deja.
Pareri... sugestii...
Nu crezi ca is cam grosi suportii de 6 mm ?
Eu i-am facut initial de 4 mm si mi s-au parut cam grosi dupa care i-am subtiat pana la 2.5 mm.
Vezi cum iti incanta ochiul dupa ce ii tai.
#5566
Postat 17 August 2012 - 06:06 PM
zanuGreuu, la 17 August 2012 - 09:41 AM, a spus:
Nu arata bine si am mai spus despre asta. Modelul e o gaselnita DeAg, si e departe de realitate. Giulelele se ,,bucurau'' de ,,cuibare'' individuale sau de grup mic, ceea ce ofera DeAg. e modelul jgheab de popice. Pe o mare montata, ghulelele se balangane in toate partile in momentul in care linia nu e complecta, si nici un servant nu isi baga destele intre ele.
#5568
Postat 17 August 2012 - 06:39 PM
Gata tunurile și ce am mai vrut să pun pe punte.
Ancorele încă n-am apucat să le pun. Mâine-poimâine.
@traian: DeA nu suflă un cuvințel despre ghiulele. Jgheabul nu este propunerea lor, ci a membrilor de pe forum.
Din câte știu eu, ghiulelele erau puse într-un stălaj cu locașuri, fixat pe bordaj, lângă tun, în dreapta-jos (pentru încărcători dreptaci). Deasupra erau agățate în cuie plase cu încărcătura de pulbere, pentru fiecare ghiulea una. La fiecare tun nu erau decât câteva ghiulele și încărcături, că nu apucau să tragă prea multe lovituri. Trebuiau să ia volta, iar asta dădea timp să aducă altele. Ghiulelele și încărcăturile se aduceau din magazie când urmau să fie folosite, nu se țineau permanent „la îndemână”, să fie murate.
#5569
Postat 17 August 2012 - 06:59 PM
traian, la 17 August 2012 - 06:06 PM, a spus:
Metoda jgheaburilor respective nu este inventia mea dar imi place cum arata.
Metoda este folosita inclusiv la HMS Victory (vezi pozele) si am mai vazut si la alte modele. Modificarile SiB-ului fata de propunerile DeA raman la aprecierea fiecaruia dintre noi iar in ceea ce priveste functionalitatea jgheaburilor respective cred ca servantii au avut atata cap incat sa puna un opritor incat ghiulele sa nu circule ca la popice.
#5570
Postat 17 August 2012 - 07:00 PM
#5573
Postat 18 August 2012 - 10:27 PM
Leo2003, la 15 August 2012 - 03:36 PM, a spus:
- La nr. 80 am primit o plansa cu bompresul, catargul artimon, detalii si tabelul de componenta.
- La numarul 81, plansa cu imagini de la 1 la 11.
Buuun... Dar pentru arborele mare, si arborele trinchet ati primit? Mai treb'e un plan si io nu-l am.
Zic asta deoarece la rusi, cele trei planuri au venit in doua numere, 82 si 83.
Mai primim un plan data viitoare???
Leo, vezi ca in numarul 80 scrie sub lista pieselor de pe verso-ul copertei, intr-un chenar rosu, ca planuri vin in numerele 80, 81 si 82. Deci mai primim unul (al treilea) in numarul urmator (82).
Aceasta postare a fost editata de Sfatos: 18 August 2012 - 10:28 PM
#5574
Postat 19 August 2012 - 06:07 AM
#5577
Postat 19 August 2012 - 12:46 PM
Am luat o sticluta de bron auriu si am incercat sa vopsesc geamurile pe care le-am primit cu revista, dar nu imi prea iese pt. ca bronzul auriu e pur si simplu prea subtire. Am dat de proba 3 straturi cu pensula si abia acum incepe sa-si schimba cat de cat culoarea, dar tot se vede metalul de dedesubt.
Nu stiti ce as putea face? Oare sa incerc cu aerograful? Sau pur si simplu bronzul auriu e exclusiv pt. lemn?
Multumesc si spor la treaba !
#5578
Postat 19 August 2012 - 02:26 PM
Mie mi-au spus cei care se pricep bine să vopsească să dau cu două straturi de grund gri, la spray. Ăla de mașină e bun. Apoi să dau un strat, tot la spray, cu vopseaua care va forma baza, care se va vedea prin transparența stratului de bronz, adică practic negru. Apoi un strat dry brush de bronz. Se insistă cu pensula pe uscat până apare aspectul dorit, nu prea uniform și strălucitor, a poleială.
#5581
Postat 20 August 2012 - 02:17 PM
DeA zice să punem ancora ca în pozele următoare:
Am câteva nelămuriri:
1. Un braț al ancorei ajunge în cambuză (!!). Absurd, iar la babord merge doar dacă facem o gaură în bordaj.
2. Fusul ancorei este poziționat între sarturi și bordaj. După punerea sarturilor nu înțeleg cum se mai poate scoate ancora când se va vrea fundarisită. Bănuiasc că nu se va vrea asta niciodată.
3. DeA zice să legăm o macara de inelul ancorei și explică cum vine manevra la gruia de capon. Bun... când vrem să fundarisim ancora cum facem, dezlegăm manevra, sau? Și după ce virăm ancora, lăsăm un marinar pe un ochi de scaun care să refacă curentul spre gruia de capon? Nu cumva e vorba de un cârlig spre inelul ancorei?
Și, în afară de ce zice (de fapt nu zice) DeA, pentru punerea în post a ancorei mai este o manevră, legată de diamant. Aceeași întrebare ca la manevra de la gruia de capon, aia se dezleagă și apoi se leagă, sau are un ochi pentru un cârlig? Și ancora e mare și grea, are și acolo grui? Sau se ridică cu hei-rup-ul?
Și, dacă ancora vine în exteriorul sarturilor, ordinea montării este întâi sarturile și pe urmă ancora, sau îmi scapă mie ceva?
Pe scurt, avem nevoie de instrucțiuni mai logice decât a dat DeA.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 20 August 2012 - 02:40 PM
#5582
Postat 20 August 2012 - 05:24 PM
Daca e corect ori ba nu stiu. Cert e ca fusul ancorei se lega cumva si de portsarturi. Cum manevrau mrinelii ancora... treaba lor ca d'aia erau marineli.
Pentru mai multe variante si inspiratie...
Acu', cam asa au iesit suportii mei pentru model la prima iteratie.
L-am mai modificat pe ici pe colo...
... si maine ii tai din placa de nuc de 6mm grosime.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 20 August 2012 - 05:26 PM