Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5534
Postat 08 August 2012 - 10:24 PM
#5535
Postat 09 August 2012 - 06:08 AM
jack, la 08 August 2012 - 10:24 PM, a spus:
Salut! Daca mai ai sablonul din care ai decupat coastele ,solutia este simpla ,fara dureri de cap.Poti adapta fara probleme usor un suport pentru barcuta ta.Spor!
#5536
Postat 09 August 2012 - 06:49 AM
ACHRISTIAN, la 09 August 2012 - 06:08 AM, a spus:
Cred ca m-am exprimat gresit. Eu vorbeam de suportii cavaletului de prezentare al corabiei. O solutie ideala ar fi sa se faca un mulaj dupa fundul corabiei care sa fie decupat in sectiune.... . Dar cu ce si cum.........
#5538
Postat 09 August 2012 - 08:14 AM
jack, la 09 August 2012 - 06:49 AM, a spus:
te pot ajuta cu doua sectiuni , iti trimit maine doua desene cu coastele.
Vrei ceva de genul presupun
#5539
Postat 09 August 2012 - 08:28 AM
Cei ce au cumpărat revista nu au avut niciodată șablonul după care au fost decupate coastele, deoarece ele au venit gata decupate și extrase din placaj. Și chiar dacă l-am fi avut, a trebuit să șlefuim aceste coaste ca să se așeze corect filele, astfel că profilul lor s-a modificat.
Suportul este făcut din PAL, finisat la exterior. Dacă mă ating de profilul brațelor suportului, eu nu pot reface finisajul, în special la muchii. Deci, nu intenționez să mă ating de profilul brațelor. Inițial am zis că așez corabia pe suport așa cum se poate, și să rămână așa. Însă micile distanțiere (stâlpișori) sunt o idee. Lungimea lor este cea măsurată între fundul navei și suport. Pentru măsurare se poate face un dispozitiv foarte simplu: o pană triunghiulară dintr-un rest, de 10 cm lungime și 1 cm înălțime. Câți cm intră pana între fund și suport, atâția mm trebuie să aibă distanțierul din acel loc. La nevoie se poate măsura și cu o pană oarecare, însemnând până unde intră pana și măsurând grosimea penei în locul respectiv.
Încă un aspect: chila nu vine orizontală. După cum se va vedea din desenele care vor veni (am pus și eu o poză mică mai sus), corabia este puțin apupată. După părerea mea suportul de la pupa trebuie să fie mai jos decât cel de la prova. Eu vreau să-l scurtez puțin de la baza sa (încă nu știu cu cât), ca să nu mă ating de finisajul de sus.
----
La cei ce se sperie de calculele cu scările, nu este chiar așa complicat.
Eu cred că toate planșele au fost tipărite la fel, așa că scările spuse de mine se potrivesc.
Cotele măsurate pe poza bompresului trebuie înmulțite cu 1,15, iar cele măsurate pe poza artimonului cu 1,12. Orice mic calculator cu 4 operații face asta ușor.
Și rigla de calcul face asta, extrem de ușor, dar în zilele noastre riglele de calcul au devenit o raritate, iar cei ce le mai știu folosi sunt și mai rari.
#5540
Postat 09 August 2012 - 09:56 AM
M-ai naucit. Eu vorbeam de ceva de genu:
N-am inteles ce rol are pana aia . Oricum varianta cu suportul facut dupa profilul fundului inca nu l-am scos total din calcule...
Aceasta postare a fost editata de jack: 09 August 2012 - 09:58 AM
#5541
Postat 09 August 2012 - 11:09 AM
Au raspuns si si-au cerut IAR scuze, au spus ca vor studia si probabil vom primi intr-un numar viitor
Asa cum am primit ultimul sabord la 12 numere distanta
Din pacte asa sunt ei
Eu nu am primit decat 7 ferestre, dar am vazut multe reviste cu 8 (dar dupa ce am desigilat-o pe a mea)
Le-am scris si au raspuns ca la acest proiect sunt necesare doar 7
Cam asa rezolva ei totul
panzerseba, la 08 August 2012 - 05:16 PM, a spus:
Nici la mine nu este.
#5542
Postat 09 August 2012 - 11:27 AM
salut
cel mai simplu pentru cei care au suportul cumparat de la dea, peste suport se aseaza o bucata de lut (se gaseste la galerile de arta am vazut si in supermarketuri)pana se face o suprafata plana ,se aseaza corabia si va rezulta un mulaj
metoda ajuta pe cei care nu pastreza palul pe care se sprijina ci doar talpa
mersi
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 August 2012 - 01:23 PM
Motiv editare: citat inutil
#5543
Postat 09 August 2012 - 11:39 AM
jack, la 09 August 2012 - 09:56 AM, a spus:
A, scuze, eu am înțeles că stâlpișorii ar fi ceva ca cei de la balustrade, pe care să-i pui între profilul cavaletului și fundul navei, dar ai probleme cu stabilirea lungimii lor. Eu pentru aia dădeam o soluție. Cum zice și Traian, o poză lămurește lucrurile.
@cristikc: M-am uitat la materialele care au apărut la ruși, dar nu apare nicăieri unde ar putea fi puse toate ferestrele, așa că nu m-am lămurit.
La cabina căpitanului trebuie două, iar la careul ofițerilor (dedesubt) patru, plus ușa. Restul nu știu unde pot veni. În pagina 276 a acestui topic cristi2004 a plasat una la cabina căpitanului, deasupra cuștii cârmaciului. O bucată (tăiată) din a opta ar putea fi plasată la careul ofițerilor la tribord, simetrică cu cea de la babord. dar asta nu se arată nicăieri, și poate lipsi foate bine. Dacă ții neapărat să pui jumătatea aia acolo, tai fereastra mea (a opta) în două și-ți trimit o jumătate.
Opt ferestre ar fi necesare dacă se face corabia cu ambele borduri închise, caz în care careul ofițerilor ar necesita 6 ferestre, iar cabina căpitanului două.
#5544
Postat 09 August 2012 - 12:06 PM
Leo2003, la 08 August 2012 - 05:36 PM, a spus:
Stai linistit ca nu mori prost, sunt o multime de alte lucruri mai importante care genereaza sau sunt generate de prostie si vad ca nu tipa nimeni, esential e sa nu se iste vre-o molima.
Acele matisiri au mai multe functii. Nu stiu daca e cazul dar multi din arborii navelor cu vele erau facuti din mai multe fasii lungi taiate pe fibra si ansamblate pentru a forma un corp elastic si rezistent. Structura era intarita cu centuri dispuse pe lungime, metalice sau matisite cu parama. Chiar si in varianta dintr-un singur trunchi, matisirea conferea o rezistenta suplimentara fibrei lemnului care era destul de solicitata la incovoiere. In plus matisirile usurau ,,acrobatiile'' marinarilor care trebuiau sa se catere pentru a efectua diversele manevre la velatura, pe un arbore de obicei ud unde orice punct de sprijin era de multe ori vital.
De multe ori apareau situatii fortate, neprevazute de constructor, fiind nevoie de o parama legata undeva, care sa tina altceva pana la posibilitatea remedierii. Acele matisiri opreau alunecarea respectivei legaturi, parama mentinandu-se in zona in care oferea rezultatul optim.
#5545
Postat 09 August 2012 - 01:42 PM
Intre timp am reusit sa instalez 5 din cele 8 tunuri de pe coverta. Am ramas fara parama de limitare a reculului si mi-o fost lene sa instalez vartelnita. O bag mai pe seara in functiune.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 August 2012 - 01:43 PM
#5547
Postat 10 August 2012 - 08:38 PM
Leo2003, la 09 August 2012 - 01:42 PM, a spus:
Intre timp am reusit sa instalez 5 din cele 8 tunuri de pe coverta. Am ramas fara parama de limitare a reculului ..................
Nu trebuie sa imi multumesti, e o deosebita placere sa constati ca pe o insula, intr-un maaaaaaare ocean nu esti chiar singur.
Singura traducere mai apropiata pentru paramita ta e ,,ambreiaj'', gogu mi-a livrat-o si chiar daca ar cadra ca efect termenul e foarte departe si in timp si in tema. In literatura romana inca nu am gasit dar mai sap.
Tunurile sunt OK dar eu as opta pentru vopsirea treptelor de la scari si a celor doua armaturi sau negru sau un cenusiu inchis.
Pe_dos tarziu, dar nu din cauza mea, am facut mentiunea ca nu mai intervin cu nimic - motivele sunt necomentabile si nu revin asupra hotararii decat in momentul in care primesc scuze, se stie el cine e - decat daca sunt solicitat nominal. Intrebai de pozitionarea tachetilor pentru scotele de la obloane. Rationamentul actual nu bate cu realitatile vremurilor, a se vedea, am pus imagini cu tunul in baterie, chiar daca pe alt model de nava. Servantii ocupau posturile de langa parapet, de ambele parti ale tunului si contrar actualitatii, tragatorul era in stanga. Ochitorul care era si comandant de tun, avea o pozitie undeva in spate cu posibilitate de deplasare rapida pe lateral. Servantii puteau avea atributiuni specifice dat fiind ca posturile erau fixe de la imbarcare pana la parasirea bordului astfel ca teoria de ,,stanga/dreapta'' nu e justificata deplin, dar nici nu se poate neglija. Consider ca e un amanunt asupra caruia fiecare poate opta liber.
Si iarasi ajungem la ,,catolicism'' , nu e un model care sa aiba mari pretentii de redpectare a normelor amiralitatii, dar se incadreaza intr-un minim de reguli.
Aceasta postare a fost editata de traian: 10 August 2012 - 09:04 PM
#5549
Postat 11 August 2012 - 06:56 PM
cristivw, la 10 August 2012 - 07:47 PM, a spus:
imi spune cineva va rog piesa 1(brachetul catargului trinchet) nr.56 unde trebuie pus deoarece nu gasesc nicaieri in reviste?
...
In nr.56 e o gresala. Piesa se monteaza pe bompres asa cum zice in instructiuni la nr.80 si n-are nicio treaba cu trinchetul.
#5550
Postat 13 August 2012 - 03:38 PM
Am montat sabordurile, obloanele lor, școtele lor legate de inele prin urechi, tacheții, am făcut voltele la tacheți. Capetele școtelor stau aiurea, că nu sunt încă coafate.
Am lipit tunurile mari și balustrada jardinierei. Cele de pe covertă încă nu sunt încă lipte, deoarece încă n-au „harnașamentul” complet. Tot de aia, ca să am loc să înfig urechile de fixare, nici bărcuța încă nu este lipită.
@traian: Treptele alea galbene de pe exteriorul bordajelor zici să le vopsim negre?
@Leo2003: Vârtelnița ca vârtelnița, dar unde sunt confecționarea urechilor, inelelor, asamblarea și legarea macaralelor, patronarea manevrelor etc? La mine astea consumă mult mai mult timp decât confecționarea parâmelor.
#5552
Postat 13 August 2012 - 03:53 PM
pe_dos, la 13 August 2012 - 03:38 PM, a spus:
Zic eu ca ar mai sterge din aspectul general de mobila cu intarsii si nu neaparat negre, chiar si un cenusiu.
Asta noapte am avut insomnii, cred ca de la schimbarea vremii, si am lipit si eu osatura, in liniste.
#5553
Postat 13 August 2012 - 08:01 PM
@Traian De osatura SIB-ului te-ai ocupat? Si daca da, cand vedem si noi, ca ma gandesc ca poate a iesit stramba, torsionata si vrei un sfat.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 August 2012 - 08:27 PM