Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5525 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 August 2012 - 06:24 PM

Pai nu zisai. In plan e figurat bompresul numai cat iese din nava adica 234mm. Restul pana la 270mm, adica 36mm, sunt in interior.
Asa este, si in plan exista acel decalaj si e corect sa fie. Numai ca in acel plan pozitia acelor piese (un soi de opritoare pentru parama care va lega bompresul de taieval) este aiurea complet.

Imagine atasata: PB121964.jpg Imagine atasata: PB121956.jpg

Nu stiu daca am fost inteles.
P.S. Pozele nu-mi apartin.

@pe_dos Io zic ca asa cum e pusa in instructiuni cota aia nu e buna. Iata mai jos motajul real.

Imagine atasata: DSCF0001.JPG

Se verifica toate dimensiunile din instructiuni si din plan fara sa fac nici un fel de ajustari, mai putin pozitia acelor piese.
Cel putin asa e la mine. La altii o fi buna cota din instructiuni.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 08 August 2012 - 06:51 PM


#5526 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 08 August 2012 - 06:43 PM

Mda. Mai este și caviliera aia, de care am uitat, deși o am confecționată.
Conform instrucționilor DeA, aia nu e ca în pozele puse de tine, ci vine peste copastia galbionului, capetele ies în afara bordurilor. Aia are 6 mm, deci opritoarele laterale ar veni nu la 2-3 mm, ci tocmai la cei 6 mm. Opritorul de sus, cum crezi că vine parâma.

Eu aș zice să avem puțină răbdare, să poziționăm trinchetul și bompresul și să lipim accesoriile pe urmă. Oricum, mai sunt cel puțin 4 luni și jumătate. ;-)

@ACHRISTIAN: „Planul” dat de DeA nu este la scară, cu atât mai puțin la scara 1:1. Cotele măsurate pe plan nu sunt reale. Se poate conta doar pe cotele cu cifre.

LE: @Leo2003: Nu prea știu ce să spun. Tu ai modificări substanțiale la galbion. Fă așa ca să-ți iasă dpdv funcțional, nu te lua după cote.

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 08 August 2012 - 07:03 PM


#5527 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 08 August 2012 - 07:33 PM

@ACHRISTIAN: „Planul” dat de DeA nu este la scară, cu atât mai puțin la scara 1:1. Cotele măsurate pe plan nu sunt reale. Se poate conta doar pe cotele cu cifre.

[/quote]


@pe_dos! Salut! Cum iti explici ,ca daca pui piesele suprapuse peste plan se potrivesc de minune?

#5528 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 August 2012 - 07:54 PM

Baieti, io nu vreau sa ma contrazic cu nimeni ca nu asta e scopul meu. Totusi, daca planul furnizat nu este cat de cat la 1:1 si nu este precizata nici scara reala am sfeclit-o definitiv si irevocabil. In urmatoarele instructiuni marea majoritate a operatiunilor trebuie facute "conform planului". Din ce am vaut io, singurele cote o sa defineasca geomertia catargelor, vergilor si bastoanelor. Pozitionarea scripetilor si celorlalte "minuni"... draci cote.
Reaq' stie... O scoatem noi la liman cumva. Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 08 August 2012 - 08:00 PM


#5529 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 08 August 2012 - 08:00 PM

Leo! ai reusit sa afli care este scopul acelor matisari pe catarge?am incercat sa aflu si eu de pe net ,dar sa fiu al naibi,ca nu am gasit nimic ,sau nu stiu eu sa caut.

#5530 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 08 August 2012 - 08:04 PM

@ACHRISTIAN: Tocmai, că la mine nu se potrivesc.
Piesele alea cu trei crestături la mine au 25 mm, iar pe desen sunt 22 mm.

Pentru o precizie mai bună am comparat cotele măsurate pe plan cu cele declarate de DeA în tabelul componentelor de jos.

Bompresul:
Piesa       Masurat   Declarat    Scara
--------------------------------------
bompres 1     234        270     0,867
verga  13     164        188     0,872
verga  15      75         86     0,872

Deci în medie scara este 1:1,15 = 0,87

Arborele artimon:
Piesa       Masurat   Declarat    Scara
--------------------------------------
verga  58     273        300     0,910
verga  59     186        208     0,894
verga  60      90        102     0,882

Deci în medie scara este 1:1,117 = 0,895, aproximativ 0,90

Deci, nici măcar toate pozele din foaie nu sunt la aceeași scară. Și mai vine o foaie, cu ceilalți doi arbori.

@Leo2003: Ei, știm noi să facem o reverse engineering. ;-)

#5531 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 August 2012 - 08:13 PM

@ACHRISTIANNu. Bag seama ca s-au suparat baietii pe mine si ma trateaza cu refuz. Imagine postataGlumesc, evident. Imagine postata
Astept sa intre Traian sa ma lamureasca. Imagine postata

@pe_dos Sa mor daca ma impiedic de 0.1 ala din scara. O trec in eroarea de executie. Imagine postata

#5532 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 08 August 2012 - 08:30 PM

Vezi postareape_dos, la 08 August 2012 - 08:04 PM, a spus:

@ACHRISTIAN: Tocmai, că la mine nu se potrivesc.
Piesele alea cu trei crestături la mine au 25 mm, iar pe desen sunt 22 mm.
--------------------------------------Se pare ca sunt unul din cei privilegiati, la mine pe plan sunt identice.Sper ca si alti colegi ai nostri sa aiba parte de acelas noroc,avand in vedere ca poate nu toti sunt ingineri si nu pot face conversi.adaptari ,elaborate.

@Leo2003: Ei, știm noi să facem o reverse engineering. ;-)

Aceasta postare a fost editata de ACHRISTIAN: 08 August 2012 - 08:31 PM


#5533 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 08 August 2012 - 08:34 PM

@Leo2003: Țțț... Nea Gobi zicea că și abateri de 0,5% pot duce la rezultate proaste... Să nu ne obișnuim să... :rolleyes:

Nu zău, 10% liniar la arboradă = 20% mai puțin la pânze, deci viteză mai mică... Hai, calculează viteza cu o propulsie cu 20% mai mică. :friends:

Și... pânzele! O să pui foarfeca (sau „foarfecele”, cum pretindea imperativ o secretară) pe ele. Mai mare daraua decât ocaua. :diablo:

#5534 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 08 August 2012 - 10:24 PM

fratilor ...in timpul in care voi va bateti capu cu  calcule ingineresti si cu planurile vietii eu am alta dandana. De 4 ceasuri incerc sa profilez cumva fundul barcii pentru suport...Cu cartoane cu decupaje...nu iese nicicum calumea. In cele din urma am cedat..si fizic si psihic :aggressive: ...Daca nu are careva o solutie mai logica si mai simpla eu renunt si o sa pun in loc de leaganele alea profilate stalpisori asa cum am vazut la alte modele...

#5535 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 09 August 2012 - 06:08 AM

Vezi postareajack, la 08 August 2012 - 10:24 PM, a spus:

fratilor ...in timpul in care voi va bateti capu cu calcule ingineresti si cu planurile vietii eu am alta dandana. De 4 ceasuri incerc sa profilez cumva fundul barcii pentru suport...Cu cartoane cu decupaje...nu iese nicicum calumea. In cele din urma am cedat..si fizic si psihic :aggressive: ...Daca nu are careva o solutie mai logica si mai simpla eu renunt si o sa pun in loc de leaganele alea profilate stalpisori asa cum am vazut la alte modele...


Salut! Daca mai ai sablonul din care ai decupat coastele ,solutia este simpla ,fara dureri de cap.Poti adapta fara probleme usor un suport pentru barcuta ta.Spor!

#5536 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 09 August 2012 - 06:49 AM

Vezi postareaACHRISTIAN, la 09 August 2012 - 06:08 AM, a spus:

Salut! Daca mai ai sablonul din care ai decupat coastele ,solutia este simpla ,fara dureri de cap.Poti adapta fara probleme usor un suport pentru barcuta ta.Spor!


Cred ca m-am exprimat gresit. Eu vorbeam de suportii cavaletului de prezentare al corabiei. O solutie ideala ar fi sa se faca un mulaj dupa fundul corabiei care sa fie decupat in sectiune.... :crazy:. Dar cu ce si cum......... :whistle:

#5537 Useril este offline   doru2 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 01-August 11
  • Location:Pitesti

Postat 09 August 2012 - 06:56 AM

@ cristi2004

Citeaza

Doru2, care ambele comenzi


Prima comanda a fost facuta anul trecut pentru masina de gaurit manuala iar a doua comanda pentu cavaletul de expunere care la mine a sosit pe un nume de destinatar gresit.

O zi mai racoroasa

#5538 Useril este offline   laly 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 25-January 11
  • Location:constanta-murfatlar
  • Interests:navomodelism

Postat 09 August 2012 - 08:14 AM

Vezi postareajack, la 09 August 2012 - 06:49 AM, a spus:

Cred ca m-am exprimat gresit. Eu vorbeam de suportii cavaletului de prezentare al corabiei. O solutie ideala ar fi sa se faca un mulaj dupa fundul corabiei care sa fie decupat in sectiune.... :crazy:. Dar cu ce si cum......... :whistle:

te pot ajuta cu doua sectiuni , iti trimit maine doua desene cu coastele.
Vrei ceva de genul presupun

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Fotografie0309 (Custom).jpg


#5539 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 09 August 2012 - 08:28 AM

@jack: Și eu m-am lovit de această problemă.

Cei ce au cumpărat revista nu au avut niciodată șablonul după care au fost decupate coastele, deoarece ele au venit gata decupate și extrase din placaj. Și chiar dacă l-am fi avut, a trebuit să șlefuim aceste coaste ca să se așeze corect filele, astfel că profilul lor s-a modificat.

Suportul este făcut din PAL, finisat la exterior. Dacă mă ating de profilul brațelor suportului, eu nu pot reface finisajul, în special la muchii. Deci, nu intenționez să mă ating de profilul brațelor. Inițial am zis că așez corabia pe suport așa cum se poate, și să rămână așa. Însă micile distanțiere (stâlpișori) sunt o idee. Lungimea lor este cea măsurată între fundul navei și suport. Pentru măsurare se poate face un dispozitiv foarte simplu: o pană triunghiulară dintr-un rest, de 10 cm lungime și 1 cm înălțime. Câți cm intră pana între fund și suport, atâția mm trebuie să aibă distanțierul din acel loc. La nevoie se poate măsura și cu o pană oarecare, însemnând până unde intră pana și măsurând grosimea penei în locul respectiv.

Încă un aspect: chila nu vine orizontală. După cum se va vedea din desenele care vor veni (am pus și eu o poză mică mai sus), corabia este puțin apupată. După părerea mea suportul de la pupa trebuie să fie mai jos decât cel de la prova. Eu vreau să-l scurtez puțin de la baza sa (încă nu știu cu cât), ca să nu mă ating de finisajul de sus.
----

La cei ce se sperie de calculele cu scările, nu este chiar așa complicat.
Eu cred că toate planșele au fost tipărite la fel, așa că scările spuse de mine se potrivesc.
Cotele măsurate pe poza bompresului trebuie înmulțite cu 1,15, iar cele măsurate pe poza artimonului cu 1,12. Orice mic calculator cu 4 operații face asta ușor.

Și rigla de calcul face asta, extrem de ușor, dar în zilele noastre riglele de calcul au devenit o raritate, iar cei ce le mai știu folosi sunt și mai rari. :-)

#5540 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 09 August 2012 - 09:56 AM

@ Pe Dos "Însă micile distanțiere (stâlpișori) sunt o idee. Lungimea lor este cea măsurată între fundul navei și suport. Pentru măsurare se poate face un dispozitiv foarte simplu: o pană triunghiulară dintr-un rest, de 10 cm lungime și 1 cm înălțime. Câți cm intră pana între fund și suport, atâția mm trebuie să aibă distanțierul din acel loc. La nevoie se poate măsura și cu o pană oarecare, însemnând până unde intră pana și măsurând grosimea penei în locul respectiv."

M-ai naucit. Eu vorbeam de ceva de genu:

Imagine atasata: MBTPI.jpg


N-am inteles ce rol are pana aia :pardon:. Oricum varianta cu suportul facut dupa profilul fundului inca nu l-am scos total din calcule...

Aceasta postare a fost editata de jack: 09 August 2012 - 09:58 AM


#5541 Useril este offline   cristikc 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 6
  • Inregistrat: 11-July 08

Postat 09 August 2012 - 11:09 AM

Le-am scris iar celor de la Deagostini, si despre problema "Cavalet pentru barcuta", ce nu este la nci o revista (m-am uitat la multe chioscuri si peste tot este asa)
Au raspuns si si-au cerut IAR scuze, au spus ca vor studia si probabil vom primi intr-un numar viitor
Asa cum am primit ultimul sabord la 12 numere distanta
Din pacte asa sunt ei
Eu nu am primit decat 7 ferestre, dar am vazut multe reviste cu 8 (dar dupa ce am desigilat-o pe a mea)
Le-am scris si au raspuns ca la acest proiect sunt necesare doar 7
Cam asa rezolva ei totul

Vezi postareapanzerseba, la 08 August 2012 - 05:16 PM, a spus:

Cavalet pentru barcuta de serviciu, io, nu am primit.

Nici la mine nu este.


#5542 Useril este offline   endromis 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 02-February 12

Postat 09 August 2012 - 11:27 AM

@jack
salut
cel mai simplu pentru cei care au suportul cumparat de la dea, peste suport se aseaza o bucata de lut (se gaseste la galerile de arta am vazut si in supermarketuri)pana se face o suprafata plana ,se aseaza corabia si va rezulta un mulaj
metoda ajuta pe cei care nu pastreza palul pe care se sprijina ci doar talpa
mersi

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 August 2012 - 01:23 PM
Motiv editare: citat inutil


#5543 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 09 August 2012 - 11:39 AM

Vezi postareajack, la 09 August 2012 - 09:56 AM, a spus:

M-ai naucit. Eu vorbeam de ceva de genu:

A, scuze, eu am înțeles că stâlpișorii ar fi ceva ca cei de la balustrade, pe care să-i pui între profilul cavaletului și fundul navei, dar ai probleme cu stabilirea lungimii lor. Eu pentru aia dădeam o soluție. Cum zice și Traian, o poză lămurește lucrurile.

@cristikc: M-am uitat la materialele care au apărut la ruși, dar nu apare nicăieri unde ar putea fi puse toate ferestrele, așa că nu m-am lămurit.
La cabina căpitanului trebuie două, iar la careul ofițerilor (dedesubt) patru, plus ușa. Restul nu știu unde pot veni. În pagina 276 a acestui topic cristi2004 a plasat una la cabina căpitanului, deasupra cuștii cârmaciului. O bucată (tăiată) din a opta ar putea fi plasată la careul ofițerilor la tribord, simetrică cu cea de la babord. dar asta nu se arată nicăieri, și poate lipsi foate bine. Dacă ții neapărat să pui jumătatea aia acolo, tai fereastra mea (a opta) în două și-ți trimit o jumătate.

Opt ferestre ar fi necesare dacă se face corabia cu ambele borduri închise, caz în care careul ofițerilor ar necesita 6 ferestre, iar cabina căpitanului două.

#5544 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 August 2012 - 12:06 PM

Vezi postareaLeo2003, la 08 August 2012 - 05:36 PM, a spus:

P.S. Traiane, sau care se pricepe, rogu-te, ce rol au matisarile alea, sa nu mor prost.


Stai linistit ca nu mori prost, sunt o multime de alte lucruri mai importante care genereaza sau sunt generate de prostie si vad ca nu tipa nimeni, esential e sa nu se iste vre-o molima.
Acele matisiri au mai multe functii. Nu stiu daca e cazul dar multi din arborii navelor cu vele erau facuti din mai multe fasii lungi taiate pe fibra si ansamblate pentru a forma un corp elastic si rezistent. Structura era intarita cu centuri dispuse pe lungime, metalice sau matisite cu parama. Chiar si in varianta dintr-un singur trunchi, matisirea conferea o rezistenta suplimentara fibrei lemnului care era destul de solicitata la incovoiere. In plus matisirile usurau ,,acrobatiile'' marinarilor care trebuiau sa se catere pentru a efectua diversele manevre la velatura, pe un arbore de obicei ud unde orice punct de sprijin era de multe ori vital.
De multe ori apareau situatii fortate, neprevazute de constructor, fiind nevoie de o parama legata undeva, care sa tina altceva pana la posibilitatea remedierii. Acele matisiri opreau alunecarea respectivei legaturi, parama mentinandu-se in zona in care oferea rezultatul optim.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 276
  • 277
  • 278
  • 279
  • 280
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi