Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#536
Postat 04 March 2011 - 09:15 AM
#537
Postat 04 March 2011 - 03:46 PM
Apropo de īndreptatul coastelor şi a altor componente strāmbe, trebuie avut īn vedere faptul că, acesta trebuie făcută fără ca lemnul să mai revină la starea din ambalaj.
Īn acest sens, eu vă recomand ca, umezirea lemnului să fie făcută la aburi (deasupra unui vas cu apă fierbinte).
Īn felul acesta, fibra lemnului se relaxează devenind elastică iar uscarea treptată permanentizează procesul.
Mai este un aspect de reţinut şi anume, după terminarea procesului de īndreptare, lemnul ar trebui băitzuit, lăcuit sau altceva pentru ca umiditaea din īncăpere să nu pătrundă īn lemn.
Costele din DeA, sunt dintr-un placaj prea subţire, nu ştiu cum se va comporta atunci cānd urmează īnfiptul cuielor. Dar pānă acolo mai avem.....
#538
Postat 04 March 2011 - 04:52 PM
coszmin_art, la 4 Mar 2011, 15:46, a spus:
Apropo de īndreptatul coastelor şi a altor componente strāmbe, trebuie avut īn vedere faptul că, acesta trebuie făcută fără ca lemnul să mai revină la starea din ambalaj.
Īn acest sens, eu vă recomand ca, umezirea lemnului să fie făcută la aburi (deasupra unui vas cu apă fierbinte).
Īn felul acesta, fibra lemnului se relaxează devenind elastică iar uscarea treptată permanentizează procesul.
Mai este un aspect de reţinut şi anume, după terminarea procesului de īndreptare, lemnul ar trebui băitzuit, lăcuit sau altceva pentru ca umiditaea din īncăpere să nu pătrundă īn lemn.
Costele din DeA, sunt dintr-un placaj prea subţire, nu ştiu cum se va comporta atunci cānd urmează īnfiptul cuielor. Dar pānă acolo mai avem.....
Acelasi lucru l-am sesizat , comparand coastele din pozele postate de utilizatorii care au cumparat revista si acum cativa ani. oastele de acum sunt mult mai subtiri . Ca alternativa cred ca se pot folosi acele cu gamalie.
#539
Postat 04 March 2011 - 05:13 PM
Dar cine ne grabeste?
#540
Postat 04 March 2011 - 05:45 PM
#541
Postat 04 March 2011 - 06:54 PM
Salut. Eu asa am facut cum a zis colegul mai sus, dar dupa ce le-am dat cu bait s-au strimbat iar si a trebuit sa le bag iar la presat.
#542
Postat 04 March 2011 - 07:04 PM
#543
Postat 04 March 2011 - 07:11 PM
johnreno36, la 4 Mar 2011, 18:54, a spus:
Salut. Eu asa am facut cum a zis colegul mai sus, dar dupa ce le-am dat cu bait s-au strimbat iar si a trebuit sa le bag iar la presat.
Pai baitul (pe baza de apa, musai) desavarseste coasta, adica o si indreapta daca e pusa intre doua geamuri si lasata destul timp la uscat, cel mai bine la vara, uscare lenta. Problema intervine atunci dupa ce se usuca lemnul, piesele trebuie tinute intr-o incapere uscata.
DE ACEEA PIESELE SE MONTEAZA LA SFARSIT TOATE ODATA!
Dupa montaj, impreuna cu puntile numai poate interveni umezeala sa modifice planeitatea pieselor si in final structura navei.
KIT, la 4 Mar 2011, 19:04, a spus:
Corect, asta ca sa nu folosesti tintisoarele. Intotdeauna am preferat aceasta metoda, la prova si pupa ajungeam sa lipesc pe cate o coasta si astfel se curba atat cat aveam nevoie, de la una la alta.
#544
Postat 04 March 2011 - 09:32 PM
La editia de acum mai bine de 5 ani grosimea placajului era de 5mm. La editia de acum grosimea placajului este de 4 mm.
Daca ala in film reusa sa bage fara dificultate cuisoarele in coastele de 5 mm eu zic ca nu este nici o problema in introducerea lor in coaste din placaj de 4 mm si pentru ca n-am prostul obicei sa vorbesc din filme, filele din imagine, asa cum se si vede sunt fixate in coaste de 4 mm folosind cuisoare ca cele ce vor veni in kit.
Pentru ca s-a tot discutat despre lacuirea lemnului, o metoda foarte buna de a face lemnul sa luceasca ca si cum ar fi frecat si uzat capatand acel luciu asemanator lemnului lacuit se poate realiza prin frecarea lemnului cu o bucata de lemn de esenta moale (brad) . Merge foarte bine pe lemnul natur. Dupa frecare se poate da suprafata cu ulei de in.
in stanga - dupa ce a fost slefuit cu hartie abraziva
in dreapta - dupa ce a fost frecat cu lemn de brad
Bafta!
#545
Postat 05 March 2011 - 12:07 AM
Mi se pare tare-tare trist ca oameni care mie-mi par de seama si demni de a le asculta sfaturile isi iau jucariile si pleaca pentru ca Daniel nu poa' sa taca! Eu personal mi-am luat-o absolut gratuit de la Daniel in primul post pe forumul asta! Cre' ca omul are un fel de reflex conditionat pavlovian (Daniel - no offence!): de cite ori apare cineva nou care nu poa' sa taca sau simte el ca cineva il ataca in vreun fel - reactioneaza negativ (l-am vazut/citit si reactionind pozitiv!). Ideea e ca eu m-am lamurit (in privat, ce-i drept) ca "he actually is a cool guy". Cre' ca de fapt tot sarcasmul ala e un fel de test Hai sa vedem cine trece (de fapt - cre' ca tine de rabdare si control, ambele calitati principale in hobby-ul asta, zic eu). Deci - nu mai puneti la suflet ce zice Daniel :) Si cei ce vreti sa plecati pentru remarci sarcastice - puneti-va ego-urile la locul lor si stick around! The more - the merrier
Acuma - on topic: stiu ca am zis ca nu ma apuc de lipit pina blah-blah-blah - da' .... "ma minca!"; plus ca daca tot am f**** puntile la sfatul DeA - asta e... asa ca - am lipit; tot; cum scrie in carticele. Si bag niste poze. Mie-mi place ce-o iesit, overall; nu e 100% ce-as fi vrut - da' vorba sotiei: "acuma ce vrei si tu?! e prima!". Cui nu-i place - promit sa fac mai frumos la urmatoarea. Pina una alta - vedeti pozele si ziceti! Da' va rog - ZICETI
Si acuma inca vreo citeva comentarii generale:
1. Imi place sa-i ascult/citesc pe cei experimentati dind sfaturi - insa de obicei imi place sa ma dau eu cu capul de zid; mi se pare ca e singurul mod in care realmente inveti ceva... Deci - astept si accept cu drag criticile constructive (in special mi-ar placea sa aud reactiile lu' crios, dgdaniel, traian, longinus, olimpiu, sorinr si initiatorul razvan) dar nu promit sa ascult de niciunul dintre sfaturi
2. Relativ la "problemele" aparute - imi permit sa fac trei remarci: prima - problema gaurilor pentru catarg exista; poti sa le freci cit vei, sa le pilesti cit vrei - cind le montezi definitiv - puntea 1 cu 2 se aliniaza perfect - teuga nu; sau teuga cu 1 perfect, 2 nu; catargul va intra - dar un pic fortat (ceea ce nu cre' ca e neaparat rau!); dar nu cred ca e vreo sansa de potrivire daca nu se pileste macar un pic! (poate greii stiu ceva smecherii pe care noi "eshtia" nu le stim...); a doua - constatat pe propira piele, care piele nu a indreptat DELOC piesele, care is FOARTE strimbe: odata ce ajungeti la lipire finala - se aseaza toate fain la locul lor (la cit de subtirele si firave sint - nici nu ma mira; si a propos de asta - la mine in kit - coasta 12 sau 13 - nu mai stiu exact - era de-a dreptul plesnita...deci la un pic de fortare in directia "corecta" - se rupea in doua); si-n fine - a treia - cu tot respectul pe care il datorez (deja) greilor forumului - putem astepta pina vin toate piesele plus inca un an sa se invecheasca - daca e sa nu se potriveasca - nu se potrivesc! (de-aici incolo o sa va rog sa ignorati terminologia profana...); exemplu: puntea teuga, in partea mai lata a trapezului pe care il formeaza - desi in toate pozicile din revista se potriveste PERFECT cu virfurile celei de-a treia coaste - in realitate ramine si de-o parte si de cealalta cite un spatiu de cca 1 mm (daca nu mai bine) intre cele doua; si daca restul problemelor de gen de pina acuma - se pot si se vor rezolva intr-un fel - asta chiar nu vad cum are sa se rezolve... da' din nou - poate nu stiu io....
3. Off-topic (si recunosc ca nici nu am cautat raspunsul pe forum) - exista o sectiune (sau se poate crea una) pentru modele din alta categorie decit cele de interes general aici? Si aici ma refer in special la paper-crafting (pe care eu personal il practic) (nu carton - ci hirtie!) si modele neconventionale (dgdaniel si papermodel stiu despre ce vorbesc); se poate vedea un model in faza de WIP intr-una din pozele de mai jos. Mi-ar placea sa mai schimb citeva idei cu unu-altu' si pe tema asta, de se poate...
No cam asta ar fi... Si iar am scris mult - da' mi-ti scuza...
#548
Postat 05 March 2011 - 12:19 PM
raducindrea, la 5 Mar 2011, 11:42, a spus:
Radule,tot respectul
...si sa-ti traiasca fata.
Din toate cate le-ai spus,eu am o singura...hai sa zic ,remarca.
Daca ai distante/spatii de umplut-ceea ce este aproape inevitabil,amesteca rumegus de lemn (cat poti tu de fin) cu niscai adeziv si umple spatiul gol.Eu atunci cand am facut HMS Victory ,am avut cam aceleasi probleme (inca odata spun,mi se par de neevitat in cazul kiturilor produse pe banda). Personal am procedat prin aplicarea de superglue si imediat peste , rumegus din lemn(mai fin sau mai putin fin, dupa cum am gasit pe masa de lucru).Cand toata "umplutura"s-a-ntarit,am dat la smirghel(cu granulatie adecvata) si gata problema.Puteam da si cu chit fin pentru lemn,dar pe ala nu prea prinde baitul,sau lasa o nuanta diferita fata de restul lucrarii.
Mentiune speciala pentru tehnica de lustruire/slefuire expusa de Crios(frecarea cu lemn de brad).Bine de luat aminte.
#549
Postat 05 March 2011 - 12:21 PM
#550
Postat 05 March 2011 - 12:26 PM
SorinR, la 5 Mar 2011, 12:21, a spus:
Mmmmda, scartaitul puntilor, am niste vise cu chestia asta.... Dintotdeauna am vrut sa locuiesc pe un iaht construit in totalitate din lemn si sa navighez in jurul lumii sa aud velatura scartaitul puntilor si mirosul lemnului .
#552
Postat 05 March 2011 - 02:03 PM
SorinR, la 5 Mar 2011, 12:21, a spus:
Am fost proprietarul unui velier, mai micut e drept, si e intr-adevar o alta viata cand esti la bord. Sunt lucruri care pot fi doar traite sau imaginate, cuvintele nu le pot acoperi. Din pacate timpul si timpurile si-au spus cuvantul si actualmente nu ma pot bucura decat de existenta unei epave langa care sa imi amintesc momentele placute.
#554
Postat 05 March 2011 - 02:36 PM
Ady, la 5 Mar 2011, 14:09, a spus:
Banuiesc ca te referi doar la barci,ca altfel esti incojurat de plastice pe care le foloesti si nu te deranjeaza