Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5246 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 06 July 2012 - 03:32 PM

Vezi postareaLeo2003, la 06 July 2012 - 03:18 PM, a spus:

Traianeee, cu astea la prova fac cavitatie ........... Crezi ca mi-o iau .........


Ba, dupa cum se stie sunt o serie de posibilitati de a evita cavitatia, una din ele find asigurarea unui anumit unghi de atac functie si de distanta de la varf la ,,coada''. Conditiile care creeaza cavitatia fiind inlaturate, cavitatea e umpluta si nu ti-o ei.

#5247 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 06 July 2012 - 03:43 PM

:rofl: :rofl: :rofl: Tare de tot. Asta da lectie de hidrodinamica aplicata. :rofl: :rofl: :rofl:

#5248 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 06 July 2012 - 06:05 PM

Nu prea cred că pe pana unei vāsle acționată cu māna cineva poate realiza zone de presiune sub presiunea de saturație a apei pe care se vāslește, ca să apară cavitația. :whistle:

Măi-măi, mă țineți de la treabă. :-P Am īncercat să fac macarale din straturi lipite, ca īn a doua poză pusă de Traian, dar n-am reușit. Motivul: dacă pun lipici mult, se năclăiesc canalele. Dacă pun puțin, lipirea e slabă și neuniformă și la debitare rămān īn mānă cu fărāmituri. Așa că m-am limitat la prima soluție, macarale cu un rai (aka o gaură). Īnsă n-am productivitate pe căldura asta (berea, deh :pardon: ). Poate māine vă pun o poză cu un tun „echipat”.

#5249 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 06 July 2012 - 08:25 PM

Mai glumim si noi... Imagine postata

Io am facut scripetii simplii si probabil duminica incerc sa-i fac pe cei dublii. Nu am pus poze deoarece o perioada am ramas fara aparat foto. Acu' mi-am amintit ca am aparat si la telefon. Cam asa au iesit. Scuze pentru calitatea imaginii. Am sa revin saptamana viitoare cu poze mai OK.

Imagine atasata: IMG00005.jpg

Dimensiunile scripetelui la gata: 3.8 x 3.3 x 2.3

Cum am procedat:
- material, bagheta de fag cu d=4mm;
- gaurit bagheta cu burghiu 0.7mm cam la 1/3D;
- trasat si taiat canal cu minifreza disc in dreptul gaurilor mai sus mentionate pe semicercul mare; Atentie la de'ste daca e prea cald, recte prea multa bere bauta, va tremura mana, sau aveti doua maini stangi. Si niste ochelari de protectie ar fi bineveniti. Frezele astea disc, subtiri, cine stie cand si pe unde mai sar.
- retezat bagheta;
- taiat canale pe celelalte doua fete si ajustat tinand scripetele pe burghiul bagat prin gaura data anterior;
- colorat cu bait "stejar";
Cred ca am fost limpede ca apa tulbure. Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 06 July 2012 - 08:36 PM


#5250 Useril este offline   ObY 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 23-July 11
  • Location:Craiova

Postat 06 July 2012 - 09:19 PM

Cam cate tunuri trebuie sa avem pana acum? eu am 20 !!! voi cate aveti ?

#5251 Useril este offline   popacatalin68 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 22-February 11
  • Location:Ploiesti

Postat 07 July 2012 - 05:15 AM

Oby, tunurile au venit toate, adica 24.

#5252 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 07 July 2012 - 07:48 AM

Vezi postareape_dos, la 06 July 2012 - 06:05 PM, a spus:

Nu prea cred ca.... acționată cu māna cineva poate realiza zone de presiune..........


:pardon: esti intr-o mare eroare de greseala, la mana, fara nici un calcul, asa batraneste, se pot realiza zone de presiune care genereaza o cavitatie de nu e adevarat. Nu intru in detalii ca e off. da cine stie - cunoaste.
Daca in canale pui cate un capetel de sarma, chiar ac cu gamalie, poti pune cat aracet vrei, dupa lipire tragi respectiva din canal si iti ramane un orificiu perfect tubular, neted, prin care trece firul ca prin urechea acului.

#5253 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 07 July 2012 - 09:51 AM

Bine, Traiane, aștept să văd o vāslă distrusă de cavitație. Poate vorbim de fenomene diferite.

Cu alea stratificate, așa am făcut, cum zici. Inițial m-am gāndit la bolduri. Alea au 0,8 mm īn diametru, ceea ce vine 40 mm la scară reală. Manevra nu poate fi de 40 mm, ea trebuie să aibă cam 20 mm īn diametru. Joacă inacceptabil, trebuie o soluție. Folosind manevra groasă și ace de 0,8 , cu 5 straturi de furnir de 0,8 mm (echivalentul a două raiuri) lățimea pachetului ar fi fost de 4 mm, adică 200 mm la scară. Mi s-a părut complet nenatural. Macaraua peste 120 mm mi s-a părut o butucănoșenie. Folosind furnir de 0,5 mm, ca să iasă dimensiunea plauzibilă, rezultatul a fost foarte sfărāmicios și găurile foarte mici. Se pare că, totuși, trebuie să mă resemnez cu aspecte butucănoase, ca cele din desenele animate.

#5254 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 07 July 2012 - 10:01 AM

Am incercat si io, asa cum a incercat si pe_dos. Nici mie nu mi-a iesit la dimensiunile pe care le doream. Bagheta de tei e prea moale, are fibrele prea rare, nu stiu, dar nu mi-a iesit. Se sfarmau pur si simplu. Am facut scripetii cum am zis cu toate ca nu am vazut metoda nicaieri. Poate exista pe undeva, poate e buna, poate nu, a iesit ce v-am aratat.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 07 July 2012 - 10:07 AM


#5255 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 07 July 2012 - 10:44 AM

E mai migalos da' iese si cu 0,5 doar ca trebuie lucrat in bloc intai pentru a scoate un paralelipiped rezistent si apoi finisat cu grija la rotund. Gaurile de 0,5 sunt in regula, ata se poate baga cu o iglita de alea de la trusele de ace. Nu e nici o problema chiar daca ies putin mai mari, pana in urma printre toate armaturile de la bord nu o sa fie o diferenta sesizabila.
Pentru ,,capatani'' din bloc se folosesc esente tari fara fibra aparenta, cum ar fi fagul sau stejarul, care nu lasa burghiul sa fuga. Daca ,,va prinde'' ar mai fi o varianta fara gauri in care manevra e prinsa intre straturi iar aspectul e doar aparent. Se pot face cu 3 straturi pentru macarale duble si daca sunt lucrate toate la fel si montate dupa realizare diferenta intre ele si cele cu gaura nu e prea mare. Nu e o grozavie da' e o varianta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: mg_01.jpg
  • Imagine atasata: mg_02.jpg
  • Imagine atasata: mg_03.jpg
  • Imagine atasata: mg_04.jpg


#5256 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 07 July 2012 - 11:25 AM

Hi, hi... Ce-mi plac mie pozele astea. Cand le vezi pare simplu. Cand te apuci sa faci "paduchii" aia de 3mm iti vine a... Dupa ce-ti trece te loveste ambatzul si musai treb'e sa iasa.

#5257 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 07 July 2012 - 11:54 AM

Vezi postareaLeo2003, la 07 July 2012 - 11:25 AM, a spus:

.... a... Dupa ce-ti trece te loveste ambatzul

Esential e sa depasesti cavitatia.
banuiam ca o sa placa pozele, de aia le-am si pus ca daca tot e sfarsit de saptamana sa aiba lumea cu ce se destinde.

#5258 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 07 July 2012 - 05:19 PM

N-au prea ieșit, mi se par mult prea butucănoase, așa că o să renunț. La scară mai mare, poate.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-tunuri3.jpg


#5259 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 07 July 2012 - 05:37 PM

Cam ce dimensiune ti-a iesit scripetele?

#5260 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 07 July 2012 - 05:38 PM

Păi, vezi și tu, cam 2 x 3 x 4. Roțile afetului au 5 mm.

#5261 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 08 July 2012 - 09:04 AM

Am incercat azi si un scripete dublu apoi un montaj. Din pacate poza tot cu telefonul.

Imagine atasata: IMG00007.jpg


Mai bine... Imagine postata

#5262 Useril este offline   vio 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 46
  • Inregistrat: 03-August 11
  • Location:c-s
  • Interests:tot ceea ce te ajuta sa nu ramai un om limitat

Postat 08 July 2012 - 10:11 PM

Si pentru ca tot ne invartim pe langa tunuri,as vrea sa va comunic, o informatie pe care am primit-o de la un mester croat. Pentru brunarea tunurilor ei folosec hidroxid de sodiu,o solutie care inegreste cuprul,alama si bronzul.Daca puteti procura,eu va recomand sa utilizati cu incredere. Imagine postata

#5263 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 July 2012 - 06:35 AM

Vezi postareavio, la 08 July 2012 - 10:11 PM, a spus:

... ei folosec hidroxid de sodiu,o solutie care inegreste cuprul,alama si bronzul...

Mai pe romaneste, soda caustica. Daca metoda e buna ori ba, nu ma bag ca nu am folosit.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 09 July 2012 - 06:42 AM


#5264 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 09 July 2012 - 08:15 PM

Trebuie acordata o foarte mare atentie la folosirea diferitelor substante diferit de vopsele pentru patinarea pieselor metalice. Nu orice merge la orice pentru obtinerea aceluiasi efect. Daca soda caustica da rezultate in cazul alamei sau a bronzului, la aluminiu sau aliaje ale aluminiului, staniu, e calamitate. Marea majoritate a ,,patinatorilor'' sunt acizi sau saruri la diferite concentratii si e bine de stiut ce efect vor avea asupra materialului pe care se aplica. Un remember prin manualele de chimie cred ca e benefic. Atentie, tunurile de la galion nu sunt din alama.

#5265 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 09 July 2012 - 09:45 PM

Tunurile sunt din zamac (zinc aliat cu aluminiu, magneziu și cupru), lăcuite cu un lac galben, transparent, care le face să pară de alamă. Lacul este protector. Cine vrea să fie chimist, trebuie să-l curețe perfect, că altfel atacul este neuniform.

Nevastă-mea este chimistă și am īntrebat-o de procedee de brunare și a spus că așa ceva n-a studiat īn facultate. Puțin probabil să găsiți rețete īn manualele de chimie. Mai degrabă pe forumurile de modelism, dar „uneltele altuia sunt bune īn grădina altuia”. Adică, cum a spus Traian, cine știe ce material au brunat cei ce au descris cum au făcut. De exemplu, pentru oțel, eu īl moi īn ulei de motor și apoi īl ard. La tunuri n-a mers. N-a mers nici la belciuge, care se pare că sunt din alamă. A mers la cuie, care se pare că sunt de fier, lăcuite galben (dar s-au muiat - ecruisarea din urma trefilării s-a detensionat). Deci, īnaite de a arunca toate tunurile īn sodă faceți un test, de exemplu pe hornul sobei, că și el este din zamac și īn caz că-l faceți praf īl puteți reface din lemn.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 262
  • 263
  • 264
  • 265
  • 266
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

22 useri citesc topicul
0 membri, 22 vizitatori, 0 utilizatori anonimi