Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#525
Postat 03 March 2011 - 03:15 PM
Si pe mine ma mananca palmele sa ma apuc de treaba, noaptea visez doar corabii :) si totusi mi-am impus sa astept. Intre timp citeste cat mai mult pe aici, strange materiale in format PDF (sunt vreo 3 extraordinare pe care le poti descarca tot de pe cartula) si eventual da o raita pe Modelshipworld.com
#526
Postat 03 March 2011 - 06:07 PM
Ca multi altii m-am apucat si eu de galion, tentat de oferta DeAgostini. De cand am luat contact cu primele piese am trecut prin toate fazele, de la entuziasm la dezamagire, apoi la disperare (cand am vazut ce fac unii pe MSW) si in cele din urma la acceptare.
Kitul+tutorialul din revista au partile lor bune si rele dar per ansamblu vad un foarte mare avantaj faptul ca deschide drumul catre un hobby nou si il face sa para usor. Cand am inceput sa ma documentez si am vazut cat e de migalit si ce capodopere scot altii pe forumul asta si pe afara primul gand a fost ca nu sunt in stare de asa ceva, ca unele lucruri imi sunt imposibil de facut. Si apoi venea DeAgostini cu "Yes you can!" si lucrurile nu mai pareau asa negre. Chiar daca nu mai apar revistele maine tot mi-a facut un mare bine ca mi-a deschis ochii catre o activitate placuta si care mi se potriveste.
Cum vreau sa fac modelul inchis pe ambele parti am hotarat sa folosesc puntea inferioara sa-mi "fac mana" neavand nici un pic de experienta. Partea dreapta am stricat-o cu maodelul lor gen caramida si cu incercari de cuie din creion, scobitori si gauri. Dupa experimente am trecut la partea stanga unde am folosit modelul 13524 cu scandurelele de 10.5 cm (jumatati), distanta de 21mm si cuie de cupru plantate in gauri facute cu minibormasina. Stiu ca nu trebuia sa intrerup filele ca sa fie trecerea continua la urmatoarea bucata de punte dar am vrut sa termin piesa ca sa vad cum vine. Oricum puntea inferioara nu se vede. Puntea superioara o sa o fac dintr-o singura bucata. O sa incerc si sa-i dau curbura.
Ce parere aveti de modelul ales? Ceva sugestii? Credeti ca da mai bine daca folosesc alama la cuie? (nu am avut alama sa incerc si pare greu de gasit sarma de alama). Stiu ca navele originale nu aveau cuiele vizibile dar mie imi place mai mult cu cuie decat cu cepuri.
La teuga aveti ceva sugestii de plasare a cuielor? Ca daca pun la toate capetele de scanduri o sa iasa prea incarcata.
#527
Postat 03 March 2011 - 07:24 PM
Nici eu nu am mai avut rabdare, am asamblat ceva "la rece"...eram curios sa vad cum vine catargul....intradevar, vine putin inclinat in fata.
Oricum, eu sunt extrem de multumit de ce va iesi, avand in vedere ca toate au fost strambe...si parca imi revine optimismul...
Cu respect...si multa bafta la construit,
Olimpiu
#528
Postat 03 March 2011 - 08:15 PM
johnreno36, la 2 Mar 2011, 14:12, a spus:
Scuze de intarziere si de calitatea pozelor. Daca nu te ajuta mai pot face poze, dar nu promit de pe o zi pe alta.
In loc de catarg am bagat un diblu de 8. Intra strans, iar inelele au fost corect facute la 9 mm pt. ca stau inclinate si permit introducerea unui catarg de 8 mm.
btw, la mine sta drept (catargul).
#530
Postat 03 March 2011 - 09:34 PM
NU UITATI! Acesta nu este un club privat, este un site public.
PS Probabil ca acest domn nu l-a cunoscut pe Crios si habar nu are ce a facut el pentru modelismul romanesc, ca si hobby.
#531
Postat 03 March 2011 - 10:25 PM
big, la 3 Mar 2011, 18:07, a spus:
2.Stiu ca navele originale nu aveau cuiele vizibile dar mie imi place mai mult cu cuie decat cu cepuri.
3.La teuga aveti ceva sugestii de plasare a cuielor? Ca daca pun la toate capetele de scanduri o sa iasa prea incarcata.
Mie unu imi place calafatuirea puntii teuga ingrijit, curat si frumos

1 daca folosesti alama sa nu dai puntea cu lac sau orice alt tratament, in timp alama va oxida si va arata mai bine
2 nota 10 aici, esti singurul care a pus aceasta problema si stiu sigur ca unii nu sunt de acord sa se vada
3 in instructiuni e buna poza 4k si cred ca arata bine dar vezi ca in poza 4m amplasarea difera
sanatate,
"Am rezistat destul de mult, dar mi-a cam ajuns. De cand a reaparut topicul despre Mari Corabii, in 90% din comentariile domnului DGDaniel, exista un comentariu rautacios sau o jignire, directa sau indirecta. Nu contest cat de bun modelist este acest domn, contest insa bunul simt. Acest gen de oameni ma fac sa consider ca Olaf are dreptate cand acorda acces restrictionat pe siteul lor, desi initial nu am fost de acord cu aceasta idee. Nu uitati un lucru. Pentru multe din persoanele care acceseaza acest topic, este prima data cand iau contact cu aceasta comunitate si cu acest hobby. Daca sunt repezite si jignite de persoane de pe forum, posibil sa abandoneze acest hobby. Cine pierde in acest caz?
NU UITATI! Acesta nu este un club privat, este un site public."
Ce sa-i faci, sunt mai de la tara!
#533
Postat 04 March 2011 - 12:04 AM
big, la 3 Mar 2011, 18:07, a spus:
Sugerez sa plantezi cate un cui si la mijlocul fiecarei file, o sa fie mai aproape de realitate. Nu iti fa probleme, orice suprafata separata pare incarcata dar cand face parte din ansamblu o sa fie normal.
In locul alamei se poate folosi cupru, se gaseste mai usor la diferite bobinaje vechi si de diametre variate. E mai inchis la culoare decat alama si se patineaza mai repede, trebuie doar curatat de emailul de izolatie. Daca nu e lacuit imediat dupa slefuire se patineaza chiar si sub lac.
#534
Postat 04 March 2011 - 08:06 AM
Mioriticul, la 3 Mar 2011, 15:15, a spus:
Si pe mine ma mananca palmele sa ma apuc de treaba, noaptea visez doar corabii :) si totusi mi-am impus sa astept. Intre timp citeste cat mai mult pe aici, strange materiale in format PDF (sunt vreo 3 extraordinare pe care le poti descarca tot de pe cartula) si eventual da o raita pe Modelshipworld.com
dupa ce primesc cele 14 coaste ma apuc! insa intre timp avansez cu puntile si vopsitul! Asamblarea o voi face dupa numerul 15 ... rabdare it's my name

#536
Postat 04 March 2011 - 09:15 AM
#537
Postat 04 March 2011 - 03:46 PM
Apropo de īndreptatul coastelor şi a altor componente strāmbe, trebuie avut īn vedere faptul că, acesta trebuie făcută fără ca lemnul să mai revină la starea din ambalaj.
Īn acest sens, eu vă recomand ca, umezirea lemnului să fie făcută la aburi (deasupra unui vas cu apă fierbinte).
Īn felul acesta, fibra lemnului se relaxează devenind elastică iar uscarea treptată permanentizează procesul.
Mai este un aspect de reţinut şi anume, după terminarea procesului de īndreptare, lemnul ar trebui băitzuit, lăcuit sau altceva pentru ca umiditaea din īncăpere să nu pătrundă īn lemn.
Costele din DeA, sunt dintr-un placaj prea subţire, nu ştiu cum se va comporta atunci cānd urmează īnfiptul cuielor. Dar pānă acolo mai avem.....
#538
Postat 04 March 2011 - 04:52 PM
coszmin_art, la 4 Mar 2011, 15:46, a spus:
Apropo de īndreptatul coastelor şi a altor componente strāmbe, trebuie avut īn vedere faptul că, acesta trebuie făcută fără ca lemnul să mai revină la starea din ambalaj.
Īn acest sens, eu vă recomand ca, umezirea lemnului să fie făcută la aburi (deasupra unui vas cu apă fierbinte).
Īn felul acesta, fibra lemnului se relaxează devenind elastică iar uscarea treptată permanentizează procesul.
Mai este un aspect de reţinut şi anume, după terminarea procesului de īndreptare, lemnul ar trebui băitzuit, lăcuit sau altceva pentru ca umiditaea din īncăpere să nu pătrundă īn lemn.
Costele din DeA, sunt dintr-un placaj prea subţire, nu ştiu cum se va comporta atunci cānd urmează īnfiptul cuielor. Dar pānă acolo mai avem.....
Acelasi lucru l-am sesizat , comparand coastele din pozele postate de utilizatorii care au cumparat revista si acum cativa ani. oastele de acum sunt mult mai subtiri . Ca alternativa cred ca se pot folosi acele cu gamalie.
#539
Postat 04 March 2011 - 05:13 PM
Dar cine ne grabeste?

#540
Postat 04 March 2011 - 05:45 PM
#541
Postat 04 March 2011 - 06:54 PM
Salut. Eu asa am facut cum a zis colegul mai sus, dar dupa ce le-am dat cu bait s-au strimbat iar si a trebuit sa le bag iar la presat.
#542
Postat 04 March 2011 - 07:04 PM
#543
Postat 04 March 2011 - 07:11 PM
johnreno36, la 4 Mar 2011, 18:54, a spus:
Salut. Eu asa am facut cum a zis colegul mai sus, dar dupa ce le-am dat cu bait s-au strimbat iar si a trebuit sa le bag iar la presat.
Pai baitul (pe baza de apa, musai) desavarseste coasta, adica o si indreapta daca e pusa intre doua geamuri si lasata destul timp la uscat, cel mai bine la vara, uscare lenta. Problema intervine atunci dupa ce se usuca lemnul, piesele trebuie tinute intr-o incapere uscata.
DE ACEEA PIESELE SE MONTEAZA LA SFARSIT TOATE ODATA!
Dupa montaj, impreuna cu puntile numai poate interveni umezeala sa modifice planeitatea pieselor si in final structura navei.
KIT, la 4 Mar 2011, 19:04, a spus:
Corect, asta ca sa nu folosesti tintisoarele. Intotdeauna am preferat aceasta metoda, la prova si pupa ajungeam sa lipesc pe cate o coasta si astfel se curba atat cat aveam nevoie, de la una la alta.
#544
Postat 04 March 2011 - 09:32 PM

La editia de acum mai bine de 5 ani grosimea placajului era de 5mm. La editia de acum grosimea placajului este de 4 mm.
Daca ala in film reusa sa bage fara dificultate cuisoarele in coastele de 5 mm eu zic ca nu este nici o problema in introducerea lor in coaste din placaj de 4 mm si pentru ca n-am prostul obicei sa vorbesc din filme, filele din imagine, asa cum se si vede sunt fixate in coaste de 4 mm folosind cuisoare ca cele ce vor veni in kit.

Pentru ca s-a tot discutat despre lacuirea lemnului, o metoda foarte buna de a face lemnul sa luceasca ca si cum ar fi frecat si uzat capatand acel luciu asemanator lemnului lacuit se poate realiza prin frecarea lemnului cu o bucata de lemn de esenta moale (brad) . Merge foarte bine pe lemnul natur. Dupa frecare se poate da suprafata cu ulei de in.

in stanga - dupa ce a fost slefuit cu hartie abraziva
in dreapta - dupa ce a fost frecat cu lemn de brad
Bafta!