Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5217
Postat 02 July 2012 - 03:32 PM
[/quote]
@pe_dos! din punct de vedere estetic, sunt sa zicem ,relativ multumit cu manopera {momentant nu pot pune poze}iar cealalta poveste cu hidrodinamica ar fi foarte multe de comentat dar nu este cazul.Eu unul nu am competenta de a discuta concret de asta, decat la nivel de "ca si muzicienii care canta dupa ureche'.Cred ca sunt foarte putin acei de pe acest forum ,care pot vorbi de acest lucru la nivel profesional.Spor!
#5218
Postat 02 July 2012 - 04:07 PM
Am constatat că fiecare detaliu este funcțional și că niciodată funcționalitatea nu cedează în fața esteticii. În privința mecanicii fluidelor, din care face parte și hidrodinamica (în opinia mea importantă în funcționarea navei), Leo2003 și cu mine suntem în domeniu și putem să vorbim în cunoștință de cauză. Cei ce vor să discute, bine, iar cei ce nu, iarăși bine.
#5221
Postat 02 July 2012 - 07:24 PM
Multumesc pentru ca ma suportati
http://i104.photobuc...07-02200526.jpg
#5222
Postat 02 July 2012 - 07:54 PM
L E. Pe pupa am impresia ca ai pus filele de furnir asa cum ziceau "expertii" DeA. Adica gresit. Aici si io am zbarcit-o, dar, dupa ce m-a "urechiat" Traian, le-am dat jos si le-am pus cum trebuie, ceea ce ti-as recomanda si tie.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 02 July 2012 - 08:04 PM
#5223
Postat 03 July 2012 - 02:02 AM
Leo2003, la 29 June 2012 - 05:41 PM, a spus:
P7080315.JPG
Totul e sa-mi si iasa. Da' de unde facem noi rost de scripeti ca cei din imagine, stie cineva?
Eu unu am sa aman montarea tunurilor pentru cateva numere pana apar scripetii de la DeA pentru panze. Ma gandesc ca ei o sa aibe marimea necesara.
#5225
Postat 04 July 2012 - 02:35 PM
Stiu ca pe aici s-a zis ca nu e barca aia mare a lu corabia, ci doar una mica-mica, da' atunci sunt cam multe si cam inguste bancutele pentru marinelii vaslitori.
Din ce am gasit io de citit, diversele tipuri de barci de la bord aveau circa 6, 8 sau 12m lungime (la scara 12, 16 sau 24 cm)...
Prin urmare, mai am o scarpinare filosofica de facut.
In alta ordine de idei, am gasit un link plin de detalii despre Vasa ( http://www.wasadream...dexenglish.html ). Chiar daca e din alta zona geografica, merita luata in seama ca referinta despre cum erau in realitate. De asemenea iancheii - ca tot e ziua lor - construiesc un galion care e asemanator cu SIB-ul ( http://www.sdmaritim...salvador-build/ ).
Reamintesc ca io am hotarat mai demult ca SIB-ul meu e din secolu' 16 (adica dintre galioanele mai simple de la inceputuri, care mai aveau urme de carac intr-insele - de egzemplu teuga inaltuta), si nu de sfarsit de secol 17 cum zice revista. Asa ca 1542-ul lui San Salvador si 1628-ul lui Vasa, pun SIB-ul meu intre paranteze de timp...
#5226
Postat 04 July 2012 - 05:21 PM
Pentru scară, bucata de placaj cu piesele are dimensiunile de 110 x 90 mm și grosimea de 2 mm.
Lungimea bărcuței va fi deci puțin sub 70 mm, adică 3,5 m la scară reală, dar lățimea la copastie la cuplul maestru este de 28 mm, adică 1,4 m. Vă las pe voi să comentați.
Pe bocaportul SIB-ului încape bine o bărcuță de 100 mm, adică 5 m la scară reală. Mai mult nu încape.
N-am prea înțeles cum vrea DeA să stea oamenii pe bancheta de la pupa (care banchetă ).
De asemenea, toate bărcile văzute de mine aveau copastia arcuită, mai ridicată la prova și chiar și la pupa. În pozele DeA apare de parcă ar fi un fier de călcat.
@ACHRISTIAN: Soluția cu cele două adaosuri laterale pe etambou este mai bună (mai hidrodinamică) decât o trecere bruscă de la 10 mm la 5 mm, dar o trecere cât mai continuă ( = „linie de curent” = cum curge apa) este și mai bună. În acest sens, „ochiul” este intuitiv. La curgeri cu viteză mică (cum e cazul aici) poți avea încredere în el.
#5228
Postat 04 July 2012 - 05:54 PM
pe_dos, la 04 July 2012 - 05:21 PM, a spus:
@ACHRISTIAN: Soluția cu cele două adaosuri laterale pe etambou este mai bună (mai hidrodinamică) decât o trecere bruscă de la 10 mm la 5 mm, dar o trecere cât mai continuă ( = „linie de curent" = cum curge apa) este și mai bună. În acest sens, „ochiul" este intuitiv. La curgeri cu viteză mică (cum e cazul aici) poți avea încredere în el.
Multumesc ptr ;lectia de hidrodinamica{in Vale ,sti,noi nu suntem asa de cultivati............}
#5230
Postat 04 July 2012 - 06:02 PM
ce explicatii sa mai dau ?
#5231
Postat 04 July 2012 - 06:07 PM
traian, la 04 July 2012 - 06:02 PM, a spus:
... Plus programul ala Inca de ne chinuim noi sa-l crackuim.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 04 July 2012 - 06:08 PM
#5232
Postat 04 July 2012 - 06:15 PM
traian, la 04 July 2012 - 06:02 PM, a spus:
Păi-păi dacă ești de acord cu faptul că un dinghy are coastele de 100 x 100 mm, că paiolul este făcut din niște lătunoaie demne de o pasarelă de urcat la bord, că „etamboul” are formă de „oglindă” („tablou”), că stingherii au secțiuni de 100 x 100 mm etc. Așa, ca să știm și noi ce e „în norme” când o să construim o bărcuță veritabilă în care să ne dăm pe baltă.
#5233
Postat 04 July 2012 - 06:50 PM
Leo2003, la 04 July 2012 - 05:45 PM, a spus:
2012-07-04_182747.jpg
Cui nu-i place... face alta sau o mai bibileste pe asta.
Ca sa mai carcotesc spre racorire : "the smalest [...] boat [...]. 12-14 ft, the dinghy came into use in early 19th century", adicatelea pe chineza mea, avea o lungime de 4-5 metri si a aparut la inceputul secolului 19...
#5234
Postat 04 July 2012 - 06:53 PM
- La coaste si chila n-as umbla chiar daca sunt sarite din scara.
- Paioul se poate face din filele date pe care sa se deseneze scanduri mai subtiri, sa zicem de 1mm.
- Stringherii tot din fila groasa de 0.5mm taiata pe latime la 2mm.
- Banchetii asisderea, nitel mai lati; 3mm.
- Mai umblam pe la bancheta pupa, pe la copastii, mai punem o eche la carma mai alea, alea si facem barcuta mai fatoasa.
Ma mai gandesc daca o fac ori ba.
@Confucius Marite intelept, io am zis cu ce seamana nu ca e ce trebuie. Daca nu-ti place dinghy considera ca e un cutter mai mic.
Vezi Historic Ship Models; pg. 192-193.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 04 July 2012 - 07:28 PM