Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 29 June 2012 - 08:54 PM
Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5207
Postat 29 June 2012 - 09:54 PM
Al naibii idee. Cred ca e cea mai eleganta de pana acum. Totul e sa iasa bombeul din spate la fel la toate si totodata sa fie trasa teava mai in spate pe afet.
Iti dai seama ca m-am zbatut sa iasa bombeurile uniforme
#5209
Postat 30 June 2012 - 11:10 PM
Eu aproape am terminat stratul de furnir si abia acum am observat ca am facut o mare gafa. Nu am slefuit bine "calcaiul" navei si, dupa cum se vede din poze, este de 2 ori mai gros decat ar trebui si chila falsa nu il acopera complet.
Acum chiar ca ma simt ca un idiot. Nu stiti cum (sau daca) as putea repara prostia pe care am facut-o? Ma gandesc ca trebuie sa dau jos furnirul din zona, dar mi-e frica ca nu o sa o mai pot face la loc dupa aceea.
Multumesc.
http://i104.photobuc...06-30233811.jpg
http://i104.photobuc...06-30233747.jpg
#5210
Postat 01 July 2012 - 10:14 AM
Eu am șlefuit filele lipite pe schelet în zona etamboului „până la os”, adică până a apărul piesa de dedesubt (groasă de 4 mm). Apoi am aplicat filele de mahon și a ieșit de 5 mm. Acum știu că trebuia să subțiez și piesa de dedesubt spre cârmă până la 3 mm, înainte de a lipi filele interioare (alea de 2 mm) ca să mai rămână și ceva din ele. Însă piesa este suficient de lată ca lipitura filelor să țină chiar și cum am făcut.
Deoarece taievalul și etrava au 5 mm și se continuă cu chila și etamboul (de care vine prinsă pana cârmei, tot de 5 mm), nu prea este loc de întors. Părerea mea este că trebuie cojite filele de mahon pe o porțiune de vreo 5 cm, apoi șlefuită zona etamboului la grosimea de 4 mm și filată din nou. Hai, că prima dată e mai greu, a doua oară e floare la ureche. Dacă filele de mahon se cojesc puțin decalat, după filare și ușoara șlefuire a mahonului nu se va vedea nimic ciudat.
#5211
Postat 01 July 2012 - 06:11 PM
#5212
Postat 01 July 2012 - 07:51 PM
bubba_000, la 30 June 2012 - 11:10 PM, a spus:
Daca te bizui pe ,,mana buna'' poti incerca o taietura in adancime pe stratul din mijloc a chilei cu un fierastrau apropiat ca grosime cu necesarul de inlaturat. Taietura oblica care sa scoata din chila o portiune triunghiulara cu un varf in zona coastei a 3a dinspre pupa, un varf imediat sub oglinda si unghiul mare la baza chilei. Eventual se mai poate ajusta cu smilgher sau o pila subtire ( sunt bune si pilele de unghii, eu folosesc ce uita nevasta-mea sa stranga ). In fanta se da aracet si se strange intre doua placi plane cu o menghina, la dimensiune si aliniere cu partea din fata care e in cote.
#5213
Postat 02 July 2012 - 12:03 AM
Dar de ce trebuie sa "cojesc" filele respective? Daca tot trebuie sa slefuiesc e vreo problema da le elimin direct cu smirghelul?
O alta problema e ca va trebui sa dau filele de furnir jos pana in mijlocul navei la imbinari (intre coastele 7 si 8 parca). Oare daca le umezesc un pic se vor inmuia suficient ca sa se cojeasca mai usor?
Multumesc din nou
Multumesc tuturor pentru raspunsuri.
Dar de ce trebuie sa "cojesc" filele respective? Daca tot trebuie sa slefuiesc e vreo problema da le elimin direct cu smirghelul?
O alta problema e ca va trebui sa dau filele de furnir jos pana in mijlocul navei la imbinari (intre coastele 7 si 8 parca). Oare daca le umezesc un pic se vor inmuia suficient ca sa se cojeasca mai usor?
Multumesc din nou
#5214
Postat 02 July 2012 - 08:35 AM
Traian a dat o soluție, dar nici aia nu e ușoară, trebuie scos 4 mm. Cred că e foarte greu de scos deodată 4 mm cu o pânză de 4 mm (să zicem o bucată de lamă de fierăstrău mare, că fierăstraie de mână cu pânză groasă de 4 mm n-am văzut), așa că tot pila rămâne baza. Deci, bomfaer, pilă și multă răbdare.
@ACHRISTIAN: Și trecerea de la etambou la pana cârmei este hidrodinamică, fără ca apa să facă vârtejuri?
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 02 July 2012 - 08:46 AM
#5217
Postat 02 July 2012 - 03:32 PM
[/quote]
@pe_dos! din punct de vedere estetic, sunt sa zicem ,relativ multumit cu manopera {momentant nu pot pune poze}iar cealalta poveste cu hidrodinamica ar fi foarte multe de comentat dar nu este cazul.Eu unul nu am competenta de a discuta concret de asta, decat la nivel de "ca si muzicienii care canta dupa ureche'.Cred ca sunt foarte putin acei de pe acest forum ,care pot vorbi de acest lucru la nivel profesional.Spor!
#5218
Postat 02 July 2012 - 04:07 PM
Am constatat că fiecare detaliu este funcțional și că niciodată funcționalitatea nu cedează în fața esteticii. În privința mecanicii fluidelor, din care face parte și hidrodinamica (în opinia mea importantă în funcționarea navei), Leo2003 și cu mine suntem în domeniu și putem să vorbim în cunoștință de cauză. Cei ce vor să discute, bine, iar cei ce nu, iarăși bine.
#5221
Postat 02 July 2012 - 07:24 PM
Multumesc pentru ca ma suportati
http://i104.photobuc...07-02200526.jpg
#5222
Postat 02 July 2012 - 07:54 PM
L E. Pe pupa am impresia ca ai pus filele de furnir asa cum ziceau "expertii" DeA. Adica gresit. Aici si io am zbarcit-o, dar, dupa ce m-a "urechiat" Traian, le-am dat jos si le-am pus cum trebuie, ceea ce ti-as recomanda si tie.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 02 July 2012 - 08:04 PM
#5223
Postat 03 July 2012 - 02:02 AM
Leo2003, la 29 June 2012 - 05:41 PM, a spus:
P7080315.JPG
Totul e sa-mi si iasa. Da' de unde facem noi rost de scripeti ca cei din imagine, stie cineva?
Eu unu am sa aman montarea tunurilor pentru cateva numere pana apar scripetii de la DeA pentru panze. Ma gandesc ca ei o sa aibe marimea necesara.
#5225
Postat 04 July 2012 - 02:35 PM
Stiu ca pe aici s-a zis ca nu e barca aia mare a lu corabia, ci doar una mica-mica, da' atunci sunt cam multe si cam inguste bancutele pentru marinelii vaslitori.
Din ce am gasit io de citit, diversele tipuri de barci de la bord aveau circa 6, 8 sau 12m lungime (la scara 12, 16 sau 24 cm)...
Prin urmare, mai am o scarpinare filosofica de facut.
In alta ordine de idei, am gasit un link plin de detalii despre Vasa ( http://www.wasadream...dexenglish.html ). Chiar daca e din alta zona geografica, merita luata in seama ca referinta despre cum erau in realitate. De asemenea iancheii - ca tot e ziua lor - construiesc un galion care e asemanator cu SIB-ul ( http://www.sdmaritim...salvador-build/ ).
Reamintesc ca io am hotarat mai demult ca SIB-ul meu e din secolu' 16 (adica dintre galioanele mai simple de la inceputuri, care mai aveau urme de carac intr-insele - de egzemplu teuga inaltuta), si nu de sfarsit de secol 17 cum zice revista. Asa ca 1542-ul lui San Salvador si 1628-ul lui Vasa, pun SIB-ul meu intre paranteze de timp...