Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5187
Postat 24 June 2012 - 05:53 PM
P.S. Da' cu modelistu' de serviciu a vorbit cineva? Poate a dat el o solutie minune.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 24 June 2012 - 05:56 PM
#5189
Postat 24 June 2012 - 07:01 PM
#5192
Postat 25 June 2012 - 10:49 AM
Pana acum am rezerve privind oricare din solutiile de modificare a pieselor de la DeA, pentru ca se schimba proportiile (scurtat teava: iese obuzier, scurtat afetul: iese prea mic pentru teava nescurtata). In pozele din revista pare ca ei au pus tevile orizontal si ca in felul asta le-au strecurat la limita in gaura...
Astfel, tema de cercetare este: de modificat afetul astfel ca inaltimea tunului sa scada cu X mm, pastrand nemodificata teava si lungimea afetului.
Prima chestie: cat este X?
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 25 June 2012 - 10:52 AM
#5193
Postat 25 June 2012 - 01:03 PM
Confucius, la 25 June 2012 - 10:49 AM, a spus:
Prima chestie: cat este X?
La un moment dat am pus tunurile vechi fara roti pe coverta si erau cam la limita inaltimii. Si ca o parere...si nu e personala ci sustine doar ceea ce s-a mai discutat legat de tunurile astea minunate, cred ca orice am face cu ele iese tot un drac. Dupa s-a mai spus pe forum kitul acesta e cam la limita in ceea ce priveste materiale, piese, instructiuni, ca sa nu mai vb de proportii sau proiect. Daca in alte locuri am mai putut jongla si imbunatati pe alocuri, aici mi se pare un pic imposibil de pastrat chiar si acea limita minora in care se incadreaza kitul. Fara scurtarea tevilor, ies tunurile prea lungi si pe portiunea bocaporturilor "ciuciu" sa le mai retragi sa poti inchide obloanele. Daca scurtezi din afeturi o sa fie prea mare teava pt ele. Singura sol cat decat ca sa putem folosi totusi piesele e o modificare atat a tevii cat si a afetului. Acuma cat si cum....Dumnezeu stie. Pana la urma cred ca tot chestia cu retina va prima. Si cum retina fiecaruia e altfel.... . Am pus cateva din incercarile , esuate de altfel, la rubrica "asa nu" . Eu personal cred ca raman la varianta cu afetul rosu, cadreaza cu ce mai am pe barca, iar daca nu bucura neaparat retina macar o inroseste
#5194
Postat 25 June 2012 - 07:53 PM
Pana in urma, cred ca DeAg. face un lucru minunat, meseria se invata din greseli si insista sa creeze meseriasi desavarsiti.
#5195
Postat 25 June 2012 - 09:13 PM
Pana in urma, cred ca DeAg. face un lucru minunat, meseria se invata din greseli si insista sa creeze meseriasi desavarsiti.
[/quote]
Mai mai sa mi treaca supararea pe ei. . Sunt perfect de acord, e un model scoala pentru majoritatea, si aici nu e vorba doar de a construi o barca efectiv, ci de stimularea, si gadilarea ambitiei de a mesteri ceva de unul singur, de a redescoperi satisfactia de a vedea ceva construit de tine... Ma uit la ceea ce se face in scoala in ziua de azi, cum au disparut orele de atelier, banalul traforaj e o enigma pt majoritatea copiilor care nu mai stiu decat jocuri pe calculator si retele de socializare. Meritul DeA e ca a adus din nou in atentia publicului larg aceste lucruri. Faptul ca invatam din greselile lor pe banii nostrii si neseriozitatea lor ma deranjeaza.
#5196
Postat 25 June 2012 - 09:45 PM
jack, la 25 June 2012 - 01:03 PM, a spus:
Fara a incerca sa -ti impun ceva,tunurile stau c-am in parametri mentionati de Traian.In definitiv ,fiecare face cum doreste,si cum il asorteaza retina.Spor!
Aceasta postare a fost editata de ACHRISTIAN: 25 June 2012 - 09:47 PM
#5200
Postat 29 June 2012 - 01:17 PM
Afetul l-am modificat cum am spus într-o postare anterioară. Cu această ocazie am înțeles că „designul” DeA pentru afeturi este conceput special pentru oameni care n-au timp, formele respective se îmbină ca lego, iar estetica este pe planul al doilea. În varianta mică am renunțat la bosajele de ghidare, astfel că a trebuit un pic de atenție la aliniere în timpul lipirii, dar cu un mic distanțier și folosind suprafața plană de lucru obișnuită alinierea nu e dificilă.
La țevi, am constatat că partea conică intră în sabord și e practic invizibilă, așa că am zis că n-are rost să-mi mai bat capul cu ea. Am tăiat laleaua și apoi am „amputat” 7 mm din țeavă. Apoi am lipit laleaua pe bont. Nu cu vreo fantasmagorie de gen cositorire, ci cu prenadez. Sigur că după scurtare punctul de sprijin al țevii nu mai cade în centrul de greutate, dar în machetă asta nu se prea vede.
În prima poză este o comparație între varianta mică și cea normală. Țevile nu sunt încă vopsite, dar o să le vopsesc.
Următoarele două poze arată tunul mic în poziție retrasă, respectiv în poziție de tragere, în cel mai îngust loc de pe covertă.
Dacă o să am timp, o să mai bibilesc tunurile de pe covertă (cascabel, parâme, pană, diferite piese metalice), dar cele din interior nu, că sunt practic invizibile.
#5201
Postat 29 June 2012 - 02:01 PM
#5204
Postat 29 June 2012 - 05:41 PM
Totul e sa-mi si iasa. Da' de unde facem noi rost de scripeti ca cei din imagine, stie cineva?
Precizare importanta, ca tot e la moda si cine stie pe la ce comisie ajung:
- Imaginea de mai sus nu-mi apartine. Ea, impreuna cu inca cateva sute, mi-au fost transmise pe e-mail de catre autorul ei Igor-"kiv149", modelist rus, printr-un intermediar. Sper ca n-am omis nimic.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 29 June 2012 - 06:01 PM
#5205
Postat 29 June 2012 - 06:38 PM
titishor, la 29 June 2012 - 03:29 PM, a spus:
Al naibii idee. Cred ca e cea mai eleganta de pana acum. Totul e sa iasa bombeul din spate la fel la toate si totodata sa fie trasa teava mai in spate pe afet.
@Leo: Buna precizarea ca altfel ne trezeam cu oaresce comisii si p aici. . Ceva scripeti mai primim ma incolo parca da ma indoiesc ca vor fi buni dimensional. Cred ca n a visat nimeni de la DeA ca cineva va dori totusi sa prinda tunurile astea altfel decat cu lipici. Vai de steaua lor( si a noastra totodata)
Aceasta postare a fost editata de jack: 29 June 2012 - 06:39 PM