Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 259
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5186 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 24 June 2012 - 05:32 PM

Din punct de vedere al retinei intr adevar. Dar ce naiba sa faci daca sunt prea lungi tevile.

#5187 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 24 June 2012 - 05:53 PM

Pai coborand teava prin modificarea afetului nu mai conteaza asa mult lungimea tevii. Io cred ca ACHRISTIAN a verificat cum vin tunurile pe coverta.

P.S. Da' cu modelistu' de serviciu a vorbit cineva? Poate a dat el o solutie minune.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 24 June 2012 - 05:56 PM


#5188 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 24 June 2012 - 06:52 PM

Alte modificari majore nu cred ca maifac. Pana si pana i am pus .... :pardon:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0338.jpg
  • Imagine atasata: IMAG0340.jpg


#5189 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 24 June 2012 - 07:01 PM

Parerea mea e ca daca se doreste scurtarea tevilor e suficienta adancirea gaurii urmata de taierea ,lalelei'' in fata celui de-al 2lea inel in asa fel incat sa ramana un mic guleras de 2-3 zecimi care sa contureze gura tevii. Teava nu exceleaza in acuratete ca sa fie afectat prea vizibil aspectul iar ceea ce ramane nu e prea scurt ca sa apara butucanos. E totusi necesara si o scurtare a afetului, 2 mm in partea din fata fiind suficient. Cu materialul clientului cam asta vad eu a fi cel mai simplu si in norme.

#5190 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 24 June 2012 - 07:19 PM

Sincer dupa scurtarea tevii nu mi a placut deloc cum arata...asa ca i am mai adaugat un inel.... :rolleyes:

#5191 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 24 June 2012 - 11:52 PM

Dracul nu doarme.... :diablo:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0347.jpg
  • Imagine atasata: IMAG0349.jpg
  • Imagine atasata: IMAG0352.jpg


#5192 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 25 June 2012 - 10:49 AM

Ca si pe_dos, voi incerca sa rezolv problema dupa ce vin si ultimele tunuri, pentru ca pot folosi doar piesele din revista - nu am alte surse in care sa ma incred - si sculele simple pe care le am.

Pana acum am rezerve privind oricare din solutiile de modificare a pieselor de la DeA, pentru ca se schimba proportiile (scurtat teava: iese obuzier, scurtat afetul: iese prea mic pentru teava nescurtata). In pozele din revista pare ca ei au pus tevile orizontal si ca in felul asta le-au strecurat la limita in gaura...

Astfel, tema de cercetare este: de modificat afetul astfel ca inaltimea tunului sa scada cu X mm, pastrand nemodificata teava si lungimea afetului.
Prima chestie: cat este X?

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 25 June 2012 - 10:52 AM


#5193 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 25 June 2012 - 01:03 PM

Vezi postareaConfucius, la 25 June 2012 - 10:49 AM, a spus:

Astfel, tema de cercetare este: de modificat afetul astfel ca inaltimea tunului sa scada cu X mm, pastrand nemodificata teava si lungimea afetului.
Prima chestie: cat este X?


La un moment dat am pus tunurile vechi fara roti pe coverta si erau cam la limita inaltimii. Si ca o parere...si nu e personala ci sustine doar ceea ce s-a mai discutat legat de tunurile astea minunate, cred ca orice am face cu ele iese tot un drac. Dupa s-a mai spus pe forum kitul acesta e cam la limita in ceea ce priveste materiale, piese, instructiuni, ca sa nu mai vb de proportii sau proiect. Daca in alte locuri am mai putut jongla si imbunatati pe alocuri, aici mi se pare un pic imposibil de pastrat chiar si acea limita minora in care se incadreaza kitul. Fara scurtarea tevilor, ies tunurile prea lungi si pe portiunea bocaporturilor "ciuciu" sa le mai retragi sa poti inchide obloanele. Daca scurtezi din afeturi o sa fie prea mare teava pt ele. Singura sol cat decat ca sa putem folosi totusi piesele e o modificare atat a tevii cat si a afetului. Acuma cat si cum....Dumnezeu stie. Pana la urma cred ca tot chestia cu retina va prima. Si cum retina fiecaruia e altfel.... . Am pus cateva din incercarile , esuate de altfel, la rubrica "asa nu" :crazy: .   Eu personal cred ca raman la varianta cu afetul rosu, cadreaza cu ce mai am pe barca, iar daca nu bucura neaparat retina macar o inroseste :blink:

#5194 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 25 June 2012 - 07:53 PM

Din cele rezultate din discutii am retinut ca DeAg. promisese pentru linia de sus tunuri mai mici, cum ar fi normal. Tot normal, inteleg ca nu. Pozitia ideala e cu teava la orizontala sau foaaaaaarte putin ridicata aceasta sa fie pe centrul sabordului iar partea din fata a afetului sa fie aroape lipita de bordaj. Normal, la imbinarea puntii cu bordajul e o fila mai groasa - stringher - iar rotile din fata a afetului se sprijina de ea. Spre inapoi, trebuie sa existe locul care sa permita deplasarea afetului pana cand teava trece la interiorul bordajului pemtru incarcare. Cat si cum se vede inafara sabordului teava , cum e centrata pe sabord si cat spatiu de deplasare spre inapoi va avea tunul dicteaza modificarile ce trebuiesc facute la cele date. Se pot lasa fara nici o modificare dar dupa opinia mea vor arata ca naiba, prea mult iesite inafara bordului si cu ,,bataia'' undeva sub chila unei nave aliniate.
Pana in urma, cred ca DeAg. face un lucru minunat, meseria se invata din greseli si insista sa creeze meseriasi desavarsiti.

#5195 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 25 June 2012 - 09:13 PM

[quote name='traian' timestamp='1340646786' post='152050'
Pana in urma, cred ca DeAg. face un lucru minunat, meseria se invata din greseli si insista sa creeze meseriasi desavarsiti.
[/quote]

Mai mai sa mi treaca supararea pe ei. :friends: . Sunt perfect de acord, e un model scoala pentru majoritatea, si aici nu e vorba doar de a construi o barca efectiv, ci de stimularea, si gadilarea ambitiei de a mesteri ceva de unul singur, de a redescoperi satisfactia de a vedea ceva construit de tine... Ma uit la ceea ce se face in scoala in ziua de azi, cum au disparut orele de atelier, banalul traforaj e o enigma pt majoritatea copiilor care nu mai stiu decat jocuri pe calculator si retele de socializare. Meritul DeA e ca a adus din nou in atentia publicului larg aceste lucruri. Faptul ca invatam din greselile lor pe banii nostrii si neseriozitatea lor ma deranjeaza.

#5196 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 25 June 2012 - 09:45 PM

Vezi postareajack, la 25 June 2012 - 01:03 PM, a spus:

La un moment dat am pus tunurile vechi fara roti pe coverta si erau cam la limita inaltimii. Si ca o parere...si nu e personala ci sustine doar ceea ce s-a mai discutat legat de tunurile astea minunate, cred ca orice am face cu ele iese tot un drac. Dupa s-a mai spus pe forum kitul acesta e cam la limita in ceea ce priveste materiale, piese, instructiuni, ca sa nu mai vb de proportii sau proiect. Daca in alte locuri am mai putut jongla si imbunatati pe alocuri, aici mi se pare un pic imposibil de pastrat chiar si acea limita minora in care se incadreaza kitul. Fara scurtarea tevilor, ies tunurile prea lungi si pe portiunea bocaporturilor "ciuciu" sa le mai retragi sa poti inchide obloanele. Daca scurtezi din afeturi o sa fie prea mare teava pt ele. Singura sol cat decat ca sa putem folosi totusi piesele e o modificare atat a tevii cat si a afetului. Acuma cat si cum....Dumnezeu stie. Pana la urma cred ca tot chestia cu retina va prima. Si cum retina fiecaruia e altfel.... . Am pus cateva din incercarile , esuate de altfel, la rubrica "asa nu" :crazy: . Eu personal cred ca raman la varianta cu afetul rosu, cadreaza cu ce mai am pe barca, iar daca nu bucura neaparat retina macar o inroseste :blink:

Fara a incerca sa -ti impun ceva,tunurile stau c-am in parametri mentionati de Traian.In definitiv ,fiecare face cum doreste,si cum il asorteaza retina.Spor!
  • Imagine postataSa nu va speriati de acele piroane ,le-am indepartat.
  • Imagine postata
  • Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de ACHRISTIAN: 25 June 2012 - 09:47 PM


#5197 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 27 June 2012 - 12:37 AM

Un picut de cosmetizare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMAG0368-1.jpg
  • Imagine atasata: IMAG0367-1.jpg
  • Imagine atasata: IMAG0367-2.jpg


#5198 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 28 June 2012 - 02:23 PM

Am gatat tunurile...

Imagine atasata: DSCF0001.JPG

... le-am pus provizoriu pe coverta sa vaz cum "vine de se leaga"...

Imagine atasata: DSCF0005.JPG

... iar, in final, alte acareturi.

Imagine atasata: DSCF0008.JPG

#5199 Useril este offline   MDC 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 01-May 12
  • Location:Constanta

Postat 28 June 2012 - 04:52 PM

foarte tare felinarul si cu pusca

tunurile s-au asezat perfect

#5200 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 29 June 2012 - 01:17 PM

Au venit toate tunurile... După ce m-am tot sucit, până la urmă pentru tunurile de la covertă am modificat atât afetul, cât și țeava.

Afetul l-am modificat cum am spus într-o postare anterioară. Cu această ocazie am înțeles că „designul” DeA pentru afeturi este conceput special pentru oameni care n-au timp, formele respective se îmbină ca lego, iar estetica este pe planul al doilea. În varianta mică am renunțat la bosajele de ghidare, astfel că a trebuit un pic de atenție la aliniere în timpul lipirii, dar cu un mic distanțier și folosind suprafața plană de lucru obișnuită alinierea nu e dificilă.

La țevi, am constatat că partea conică intră în sabord și e practic invizibilă, așa că am zis că n-are rost să-mi mai bat capul cu ea. Am tăiat laleaua și apoi am „amputat” 7 mm din țeavă. Apoi am lipit laleaua pe bont. Nu cu vreo fantasmagorie de gen cositorire, ci cu prenadez. Sigur că după scurtare punctul de sprijin al țevii nu mai cade în centrul de greutate, dar în machetă asta nu se prea vede.

În prima poză este o comparație între varianta mică și cea normală. Țevile nu sunt încă vopsite, dar o să le vopsesc.

Următoarele două poze arată tunul mic în poziție retrasă, respectiv în poziție de tragere, în cel mai îngust loc de pe covertă.

Dacă o să am timp, o să mai bibilesc tunurile de pe covertă (cascabel, parâme, pană, diferite piese metalice), dar cele din interior nu, că sunt practic invizibile.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-tunuri2.jpg
  • Imagine atasata: SIB-tuncoverta1.jpg
  • Imagine atasata: SIB-tuncoverta2.jpg


#5201 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 29 June 2012 - 02:01 PM

In prima faza am propus si eu aceasta metoda de scurtare a tevii cu lipirea ulterioara a lalelei. Dar dupa realizare mi s-a parut a fi cam bondoc tunuletul si am recur la alta metoda mai cu scarpinici. Oricum acum daca ma gandesc poate ramaneam la metoda asta pentru ca dupa amplasarea tunurilor pe coverta se vad cu totul altfel. Oricum se pare ca se lucreaza din greu ca e cam liniste in ultimele zile. Spor si inspiratie tuturor :drinks:

#5202 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 29 June 2012 - 02:13 PM

Unii. Altii stau si lectureaza linistiti forumul si nu numai. Imagine postata

#5203 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 29 June 2012 - 03:29 PM

Eu de exemplu mesteresc la tunuri. Pentru puntea superioara am scurtat tunurile dinspre spate pana la primul inel, asa mi se pare mie mai ok decat scurtarea prin taiere.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 29062012527.jpg


#5204 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 29 June 2012 - 05:41 PM

Eu cam asa ceva am sa incerc:

Imagine atasata: P7080315.JPG


Totul e sa-mi si iasa. Imagine postataDa' de unde facem noi rost de scripeti ca cei din imagine, stie cineva?

Precizare importanta, ca tot e la moda si cine stie pe la ce comisie ajung:
- Imaginea de mai sus nu-mi apartine. Ea, impreuna cu inca cateva sute, mi-au fost transmise pe e-mail de catre autorul ei Igor-"kiv149", modelist rus, printr-un intermediar. Sper ca n-am omis nimic.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 29 June 2012 - 06:01 PM


#5205 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 29 June 2012 - 06:38 PM

Vezi postareatitishor, la 29 June 2012 - 03:29 PM, a spus:

Eu de exemplu mesteresc la tunuri. Pentru puntea superioara am scurtat tunurile dinspre spate pana la primul inel, asa mi se pare mie mai ok decat scurtarea prin taiere.

Al naibii idee. Cred ca e cea mai eleganta de pana acum. Totul e sa iasa bombeul din spate la fel la toate si totodata sa fie trasa teava mai in spate pe afet.
@Leo: Buna precizarea ca altfel ne trezeam cu oaresce comisii si p aici. :crazy: . Ceva scripeti mai primim ma incolo parca da ma indoiesc ca vor fi buni dimensional. Cred ca n a visat nimeni de la DeA ca cineva va dori totusi sa prinda tunurile astea altfel decat cu lipici. Vai de steaua lor( si a noastra totodata)

Aceasta postare a fost editata de jack: 29 June 2012 - 06:39 PM


Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 259
  • 260
  • 261
  • 262
  • 263
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

21 useri citesc topicul
0 membri, 21 vizitatori, 0 utilizatori anonimi