Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#5067 Useril este offline   ACHRISTIAN 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 385
  • Inregistrat: 09-November 11
  • Location:Petrosani

Postat 09 June 2012 - 09:01 PM

Buna seara! Am luat decizia de nu sta ,si am purces si eu la modificari.Am ales sa reduc din garda de la sol ,taind exact zona unde era date gaurile ptr axe.Decizia am luat-o prin prizma ,de a nu afecta geometria afetului estetic,si sper ca am reusit.Se potrivesc f bine acuma si nu mai au bataie dupa pesti.Rezultatul .......poze!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00177.JPG
  • Imagine atasata: DSC00180.JPG
  • Imagine atasata: DSC00187.JPG
  • Imagine atasata: DSC00184.JPG
  • Imagine atasata: DSC00183.JPG
  • Imagine atasata: DSC00182.JPG
  • Imagine atasata: DSC00179.JPG


#5068 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 June 2012 - 06:23 AM

Faina ideea. Cel mai probabil am s-o adopt. :good:

#5069 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 10 June 2012 - 07:50 AM

Buna dimineata si spor la exercitarea dreptului cetatenersc !!
Surpriza mare o sa fie cand o sa dea DeAgostini tunurile mai mici pentru coverta. :rofl:

#5070 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 June 2012 - 10:54 AM

Sal Traiane. Exercitat...

Astept pana dau astia toate tunurile pentru coverta. Nu mai fac nimic pana atunci.

#5071 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 10 June 2012 - 12:05 PM

Vezi postareaLeo2003, la 10 June 2012 - 10:54 AM, a spus:

Astept pana dau astia toate tunurile pentru coverta. Nu mai fac nimic pana atunci.


Eu te sfatuiesc sa folosesti tevustile de le ai si sa faci afeturi potrivite la ele ca sunt galactic diferite de orice ar putea oferi kitul. Daca nu mi le-as putea turna singur as comanda si eu un set. Dat fiind ca sunt la vedere ai putea da mai mare atentie la modelul si realizarea afetului si a macaralelor de manevrare ca e pacat de restul de munca.

@ jeli - ceea ce faci in viata e impartit in din necesitate si din placere. Pentru ceea ce faci din, cu, pentru placere nu trebuie sa iti para rau indiferent de rezultat. Chiar daca din cei ajutati de tine doar cativa au avut rezultate vizibile, samanta e sadita si candva o sa dea roade si la parte din ceilalti iar scopul e ,,recolta in ansamblu nu spicele rasarite primele''. Daca ar fi sa consider cate am tras, de cate ori am fost jignit, cati au terminat inainte de a incepe legat de hobby.uri, ar insemna sa nu mai fiu interesat decat de sculele mele care m-au ascultat intotdeauna. Atat timp cat macar unul din o suta considera util si il ajuta ceea ce eu ii pot oferi, sunt multumit macar in ideea ca ce am acumulat are si parti bune care nu se pierd odata cu mine.
Si nu judeca, pentru a nu fi judecat. Fiecare face cat, cum, ce poate, esential e vointa de a face. E un hobby, ar putea fi rontaitul semintelor dar nu e, iar asta e un castig, mic individual dar substantial pentru societate chiar daca insesizabil direct. Nu intru in discursuri pedagogice dar consider modelistul a fi o persoana diferita de majoritate prin calitatile necesare si dezvoltate de activitate ( nu inseamna ca nu sunt si exceptii dar ce farmec are o padure fara tufe si maracini? ).
Cam asa gandesc eu dar nu e stass, fiecare apreciaza dupa propriile standarde.

@ florinx- si tu ai dreptate dar tot partial. Istoria ne invata ca toti dusmanii, atat naturali cat si supranaturali se pot invinge incepand cu/prin propria vointa si sfarsind cu trupele NATO

Aceasta postare a fost editata de traian: 10 June 2012 - 12:15 PM


#5072 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 10 June 2012 - 01:07 PM

Cam asa ar fi bine?

Imagine atasata: tun.jpg

#5073 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 10 June 2012 - 01:10 PM

Daca nu il puneai tu as fi jurat ca e original.

#5074 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 10 June 2012 - 05:54 PM

Traian, eu regret tare mult timpul pierdut cu cei care incep un proiect si apoi il abandoneaza pentru simplu fapt ca s-au apucat de ceva doar ca este la moda.Pe mine nu ma doare o nava facuta strimb sau gresit.Ma doare faptul ca lemn bun pentru modelism (prun par,cires,mahon,etc ) sta acumulind praf de doi ani,iar altii reusesc sa finalizeze ceva din ladite de fructe sau legume.Atunci cind cineva incepe sa faca o nava doar pentru ca a vazut reclama la tv,nu are absolut nimic in dotare in afara de o multime de intrebari.Vina imi apartine,pentru ca in prostia mea ma ofer sa ii ajut cu ce stiu,si cu ce am.Am taiat si trimis lemn in toata tara,si in jumatate din Europa,si totul a fost facut pe banii mei(nu au existat nici macar taxe postale).Nu imi pare rau de acest lemn,atita timp cit il vad in poze pe forumuri in diferite forme de nave sau chiar in nave intregi.Eu regret lemnul care nu il vad in nici o poza pe nici un forum,si stiu ca este stocat intr-o pivinita asteptind sa fie aruncat.

Si eu consider modelistul o persoana diferita de majoritate,dar incet,incet ajung sa nu ma mai intereseze cerintele colegilor de forumuri,pentru in final ajung la acelasi raspuns:"NU AM MAI FACUT NIMIC CA MI-A FOST PREA LENE",iar acest raspuns il aud de vreo 3 ani.

In legatura cu lipsa de timp si spatiu de lucru,ii inteleg pe multi.Un caz concret ar fi Ovidiu ,care de cind a devenit tatic :drinks: a trebuit sa ia o pauza,iar noi nu mai putem vedea frumoasele lui lucrari.



#5075 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 10 June 2012 - 07:08 PM

Apropo de tunuri.

Tunurile SIB-ului au lungimea țevii de cca 36 mm = 1,8 m la scară, diametrul exterior în dreptul camerei de ardere de 6 mm = 300 mm la scară, diametrul exterior la gura țevii 3 mm = 150 mm la scară (cam mic, dar, mă rog, nu asta este discuția), calibrul de 2 mm = 100 mm la scară. Volumul de metal este de cel puțin 0,08 mc, adică greutatea țevii este peste 600 kg. Nici vorbă ca cineva să ridice afetul de un căpețel ca să miște tunul.

Dacă am înțeles eu bine, tunurile de epocă erau „înhămate” cu două tipuri diferite de parâme. Unele erau niște parâme mai subțiri, care erau tensionate cu capete de berbec, iar rolul lor era de a permite manevrarea tunului inclusiv pentru ochirea în azimut. Ele erau ancorate (cu belciuge) de afetul tunului la un capăt și cu cârlige de bordaj. Neapărat aveau un sistem de eliberare rapidă deoarece înainte de darea focului trebuiau molate, ca să nu fie suprasolicitate de reculul tunului. După reîncărcarea tunului tot cu ele tunul era readus în poziția de tragere.

Al doilea tip era din parâme foarte groase, legate de cascabel și de bordaj. Rolul lor era să împiedice tunul să se deplaseze înapoi prea mult datorită reculului. Deci, înainte de darea focului nu erau tensionate, iar după darea focului trebuiau descățate de bord deoarece tunul trebuia retras complet în interior pentru a fi curățat de resturi fierbinți și încărcat, operații care se făceau pe la gură. Apoi era readus în poziția de tragere.

Vedeți și: http://en.wikipedia....the_Age_of_Sail
Cred că „mai e mult până departe” să avem pe SIB tunuri realistice.

@jeli: Cred că aveți o reprezentare foarte realistă a situației din modelism. După părerea mea ar merita un topic special „Vreau să fac un model" sau „Vreau să devin modelist”, în care s-ar putea explica de la bun început ce presupune asta, topic care s-ar adresa multora care tot întreabă pe forum.

#5076 Useril este offline   costin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 24-April 11
  • Location:oradea

Postat 10 June 2012 - 07:54 PM

jeli, nu inteleg de ce esti asa de suparat. Parerea mae e ca nu ar trebui sa-ti para rau ca ai ajutat pe cineva.
sti bine ca nu toti cateii ajung caini de vanatoare.

#5077 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 10 June 2012 - 08:06 PM

:hi: Eu nu sint suparat deloc.Sint o persoana care se supara sau se enerveaza foarte greu.Ce am spus eu mai sus este un raspuns la postarea lui Traian referitor la regretele mele si la ideea de a judeca sau nu pe cineva. Indiferent de ce se intimpla pe forumuri,sau in viata modelistica a altora,eu imi vad linistit de modelele mele la care lucrez.

#5078 Useril este offline   MDC 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 01-May 12
  • Location:Constanta

Postat 11 June 2012 - 05:21 AM

hai sa sunam mai multi marti sau joi

#5079 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 June 2012 - 08:37 AM

[quote name='pe_dos' timestamp='1339348084' post='151303']
Apropo de tunuri.

Daca tii la calcule iti sugerez sa le faci dupa tabelele cu dimensiuni reale ale modelului vizat, nu dupa ce da DeAgostini ca model. O sa fii surprins de diferente.
Mai trebuie avut in vedere o mare diversitate in materie de constructie, nu totul poate fi cuprins pe o pagina informationala, sunt tratate tehnice pentru fiecare model in parte. Posibilitatea de manevra a tunului/afetului poate fi modificata prin modificarea centrului de greutate pe afet. Ca paralela, caronadele sunt cu mult mai grele dar deplasarea tevii se facea doar prin alunecare, daca ne referim la operatiunile de incarcare si punere in pozitie.
O mica rectificare, manevrele tunurilor nu aveau capete de berbec, toate cele mobile erau prevazute cu sisteme de macarale numite caliorne. Pe parcursul evolutiei tehnicii militare, rotile tunurilor au fost prevazute cu un sistem de franare care atenua efectul reculului, dar e mult mai tarziu.
Strict pe galion, eu consider ca modelul lui Leo e una din piesele ,,realiste'' de la bord. Mai trebuie doar o caliorna pentru tragerea tunului inapoi, spre axa navei. In privinta armaturilor, desi nu sunt exact in normele functionale, la nivelul realistic al galionului se incadreaza.

#5080 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 June 2012 - 10:20 AM

Sa ne intelegem. Tunul pus de mine nu e al meu. Am sa incerc sa fac ceva asemanator.

#5081 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 11 June 2012 - 10:25 AM

Știu că nu e al tău, tu ai altfel de țevi. :friends:

Îi mulțumesc lui Traian pentru detalii, sunt foarte interesante și logice. Cei ce citesc vor putea înțelege diferența între un tun naval și unul de uscat, precum și diferite particularități ale tehnicii care țin de tactica luptelor navale din epocă.

#5082 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 June 2012 - 03:18 PM

In legatura cu sesizarea mea referitoare la tunurile primite, iata raspunsul DeA:

"Buna ziua,Pentru mai multe informatii cu privire la asamblarea galionului sau daca aceste piese sunt corespunzatoare, va rugam sa apelati marti si joi, intre orele 16.00-18.00 la numarul de telefon 021.40.10.888, pentru a discuta cu D-l modelist Ovidiu Ionescu.

Va multumim si va dorim o zi placuta!"

Intrebare: Il cunoaste cineva pe "D-l modelist Ovidiu Ionescu" ???




#5083 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 11 June 2012 - 03:52 PM

...O alta intrebare...va raspunde domnul modelist la telefon si implicit la problema noastra?

Am o banuiala ca va spune ca noi suntem de vina...ca n-am facut cum trebuie ceva...ca ar trebui sa vina perfect acest tun. Singurul "tun" care se potriveste perfect acolo e cel dat de Dea. La propriu. Sau la figurat. Naiba mai stie.



#5084 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 11 June 2012 - 03:56 PM

Se pare ca Sfatos il stie, citez din paginile anterioare:

"Domnul comandor in rezerva Ovidiu Ionescu, care este consultant la DeA pentru revista care insoteste piesele, a fost profesor universitar la Academia Navala, catedra de navigatie, daca nu ma insel. Il stiu, este un foarte bun cunoscator al termenilor de marina si poate pana la sfarsitul seriei vom afla si provenienta termenilor de babord si tribord. Daca il voi mai intalni il voi intreba sigur si va zic eu pe forum."



#5085 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 11 June 2012 - 04:17 PM

Tot respectul pentru domnul profesor comandor in rezerva Ovidiu Ionescu. Io nu am apasari cu privire la etimologia termenilor babord sau tribord.

In principiu intrebarea ramane. Domnul comandor este si modelist asa cum se zice in e-mail sau numai consultant de specialitate.
Eu, prin "modelistul de serviciu", inteleg un modelist care executa lucrarea pas cu pas, putin in avans, pentru a observa singur problemele aparute

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 11 June 2012 - 04:24 PM


#5086 Useril este offline   gobi71 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1267
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Location:galati
  • Interests:navomodelismul

Postat 11 June 2012 - 06:08 PM

Eu, prin "modelistul de serviciu", inteleg un modelist care executa lucrarea pas cu pas, putin in avans, pentru a observa singur problemele aparute
[/quote]
:rofl: :rofl:

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 253
  • 254
  • 255
  • 256
  • 257
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

273 useri citesc topicul
0 membri, 273 vizitatori, 0 utilizatori anonimi