Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#5064
Postat 09 June 2012 - 10:36 AM
Rezultatul uniform se obține trasând în prealabil un șablon.
#5065
Postat 09 June 2012 - 12:57 PM
jeli, la 07 June 2012 - 11:31 PM, a spus:
http://artmodelism.r....php?f=20&t=671
Venit, vazut, placut. Daca doriti am si cateva foto de la fata locului. Am ajuns azi dimineata la 09.30 si deja erau pe picior de plecare, dar am fotografiat cateva.
#5066
Postat 09 June 2012 - 05:22 PM
Z-mare, la 09 June 2012 - 09:59 AM, a spus:
Partile laterale ale afetului sunt in realitate pline, nu din sipci. Le-am zgariat io sa para din sipci. Posibil sa zgarie retina avand in vedere ca pozele sunt marite ca la balamuc.
Dar stiti ce-mi place: Macar aici arbitrii se uita atent. Prietenii stiu de ce...
#5067
Postat 09 June 2012 - 09:01 PM
#5071
Postat 10 June 2012 - 12:05 PM
Leo2003, la 10 June 2012 - 10:54 AM, a spus:
Eu te sfatuiesc sa folosesti tevustile de le ai si sa faci afeturi potrivite la ele ca sunt galactic diferite de orice ar putea oferi kitul. Daca nu mi le-as putea turna singur as comanda si eu un set. Dat fiind ca sunt la vedere ai putea da mai mare atentie la modelul si realizarea afetului si a macaralelor de manevrare ca e pacat de restul de munca.
@ jeli - ceea ce faci in viata e impartit in din necesitate si din placere. Pentru ceea ce faci din, cu, pentru placere nu trebuie sa iti para rau indiferent de rezultat. Chiar daca din cei ajutati de tine doar cativa au avut rezultate vizibile, samanta e sadita si candva o sa dea roade si la parte din ceilalti iar scopul e ,,recolta in ansamblu nu spicele rasarite primele''. Daca ar fi sa consider cate am tras, de cate ori am fost jignit, cati au terminat inainte de a incepe legat de hobby.uri, ar insemna sa nu mai fiu interesat decat de sculele mele care m-au ascultat intotdeauna. Atat timp cat macar unul din o suta considera util si il ajuta ceea ce eu ii pot oferi, sunt multumit macar in ideea ca ce am acumulat are si parti bune care nu se pierd odata cu mine.
Si nu judeca, pentru a nu fi judecat. Fiecare face cat, cum, ce poate, esential e vointa de a face. E un hobby, ar putea fi rontaitul semintelor dar nu e, iar asta e un castig, mic individual dar substantial pentru societate chiar daca insesizabil direct. Nu intru in discursuri pedagogice dar consider modelistul a fi o persoana diferita de majoritate prin calitatile necesare si dezvoltate de activitate ( nu inseamna ca nu sunt si exceptii dar ce farmec are o padure fara tufe si maracini? ).
Cam asa gandesc eu dar nu e stass, fiecare apreciaza dupa propriile standarde.
@ florinx- si tu ai dreptate dar tot partial. Istoria ne invata ca toti dusmanii, atat naturali cat si supranaturali se pot invinge incepand cu/prin propria vointa si sfarsind cu trupele NATO
Aceasta postare a fost editata de traian: 10 June 2012 - 12:15 PM
#5074
Postat 10 June 2012 - 05:54 PM
Si eu consider modelistul o persoana diferita de majoritate,dar incet,incet ajung sa nu ma mai intereseze cerintele colegilor de forumuri,pentru in final ajung la acelasi raspuns:"NU AM MAI FACUT NIMIC CA MI-A FOST PREA LENE",iar acest raspuns il aud de vreo 3 ani.
In legatura cu lipsa de timp si spatiu de lucru,ii inteleg pe multi.Un caz concret ar fi Ovidiu ,care de cind a devenit tatic a trebuit sa ia o pauza,iar noi nu mai putem vedea frumoasele lui lucrari.
#5075
Postat 10 June 2012 - 07:08 PM
Tunurile SIB-ului au lungimea țevii de cca 36 mm = 1,8 m la scară, diametrul exterior în dreptul camerei de ardere de 6 mm = 300 mm la scară, diametrul exterior la gura țevii 3 mm = 150 mm la scară (cam mic, dar, mă rog, nu asta este discuția), calibrul de 2 mm = 100 mm la scară. Volumul de metal este de cel puțin 0,08 mc, adică greutatea țevii este peste 600 kg. Nici vorbă ca cineva să ridice afetul de un căpețel ca să miște tunul.
Dacă am înțeles eu bine, tunurile de epocă erau „înhămate” cu două tipuri diferite de parâme. Unele erau niște parâme mai subțiri, care erau tensionate cu capete de berbec, iar rolul lor era de a permite manevrarea tunului inclusiv pentru ochirea în azimut. Ele erau ancorate (cu belciuge) de afetul tunului la un capăt și cu cârlige de bordaj. Neapărat aveau un sistem de eliberare rapidă deoarece înainte de darea focului trebuiau molate, ca să nu fie suprasolicitate de reculul tunului. După reîncărcarea tunului tot cu ele tunul era readus în poziția de tragere.
Al doilea tip era din parâme foarte groase, legate de cascabel și de bordaj. Rolul lor era să împiedice tunul să se deplaseze înapoi prea mult datorită reculului. Deci, înainte de darea focului nu erau tensionate, iar după darea focului trebuiau descățate de bord deoarece tunul trebuia retras complet în interior pentru a fi curățat de resturi fierbinți și încărcat, operații care se făceau pe la gură. Apoi era readus în poziția de tragere.
Vedeți și: http://en.wikipedia....the_Age_of_Sail
Cred că „mai e mult până departe” să avem pe SIB tunuri realistice.
@jeli: Cred că aveți o reprezentare foarte realistă a situației din modelism. După părerea mea ar merita un topic special „Vreau să fac un model" sau „Vreau să devin modelist”, în care s-ar putea explica de la bun început ce presupune asta, topic care s-ar adresa multora care tot întreabă pe forum.
#5077
Postat 10 June 2012 - 08:06 PM
#5079
Postat 11 June 2012 - 08:37 AM
Apropo de tunuri.
Daca tii la calcule iti sugerez sa le faci dupa tabelele cu dimensiuni reale ale modelului vizat, nu dupa ce da DeAgostini ca model. O sa fii surprins de diferente.
Mai trebuie avut in vedere o mare diversitate in materie de constructie, nu totul poate fi cuprins pe o pagina informationala, sunt tratate tehnice pentru fiecare model in parte. Posibilitatea de manevra a tunului/afetului poate fi modificata prin modificarea centrului de greutate pe afet. Ca paralela, caronadele sunt cu mult mai grele dar deplasarea tevii se facea doar prin alunecare, daca ne referim la operatiunile de incarcare si punere in pozitie.
O mica rectificare, manevrele tunurilor nu aveau capete de berbec, toate cele mobile erau prevazute cu sisteme de macarale numite caliorne. Pe parcursul evolutiei tehnicii militare, rotile tunurilor au fost prevazute cu un sistem de franare care atenua efectul reculului, dar e mult mai tarziu.
Strict pe galion, eu consider ca modelul lui Leo e una din piesele ,,realiste'' de la bord. Mai trebuie doar o caliorna pentru tragerea tunului inapoi, spre axa navei. In privinta armaturilor, desi nu sunt exact in normele functionale, la nivelul realistic al galionului se incadreaza.
#5081
Postat 11 June 2012 - 10:25 AM
Îi mulțumesc lui Traian pentru detalii, sunt foarte interesante și logice. Cei ce citesc vor putea înțelege diferența între un tun naval și unul de uscat, precum și diferite particularități ale tehnicii care țin de tactica luptelor navale din epocă.
#5082
Postat 11 June 2012 - 03:18 PM
"Buna ziua,Pentru mai multe informatii cu privire la asamblarea galionului sau daca aceste piese sunt corespunzatoare, va rugam sa apelati marti si joi, intre orele 16.00-18.00 la numarul de telefon 021.40.10.888, pentru a discuta cu D-l modelist Ovidiu Ionescu.
Va multumim si va dorim o zi placuta!"
Intrebare: Il cunoaste cineva pe "D-l modelist Ovidiu Ionescu" ???
#5083
Postat 11 June 2012 - 03:52 PM
Am o banuiala ca va spune ca noi suntem de vina...ca n-am facut cum trebuie ceva...ca ar trebui sa vina perfect acest tun. Singurul "tun" care se potriveste perfect acolo e cel dat de Dea. La propriu. Sau la figurat. Naiba mai stie.