Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4887
Postat 12 May 2012 - 11:53 PM
Voi lacuiti acei baloti inainte de a-i imbraca in panza?
Eu pe panza ma gandeam sa dau cu putin fixativ, mi se pare ca ii da un efect mai imbatranit. Ce ziceti?
#4889
Postat 13 May 2012 - 09:45 AM
Eu am taiat pinza la dimensiunea de 50/45mm apoi am rulat-o pe bucatiile de lemn lipindo cu aracet iar capetele le-am indoit ca la pachetul de unt si le-am lipit.Nu cred ca e cazul sa cos capetele.Cu un mic ajutor am facut si legaturiile cu funiea data de Dea.
#4891
Postat 13 May 2012 - 10:47 AM
Cateva zile nu am avut posibilitate sa intru pe forum, nu ca ar fi un eveniment dar consider frumos sa spun. Astazi sunt ,,on'' pana mai pe seara dupa care urmeaza iarasi o absenta pe care nu o pot aprecia. Daca tehnic, considera cineva ca pot sa ajut cu ceva, pana pe la orele 18 sunt disponibil.
#4892
Postat 13 May 2012 - 03:55 PM
De asemenea, cum se ancora incarcatura? Acum la zburatoare se pune un ham din plasa, da' nu stiu ce se facea demult pe apa, sunt doar sigur ca se ancora cumva ca sa nu se deplaseze si sa dezechilibreze barca.
Am pregatit de anul trecut pietricele pentru lest, iar acum a cam venit momentul de incarcat cala si vreau sa o fac asa cum trebuie...
PS sageata totala a galeriei/jardinierei e de 1:37. Cred ca e cam cum trebuie, poti confirma/infirma?
Multumesc frumos.
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 13 May 2012 - 04:01 PM
#4893
Postat 13 May 2012 - 04:20 PM
@Confucius: Din câte știu eu, lestul este sub paiol, iar încărcătura este stivuită uniform, cât mai jos. Este amarată doar dacă este nevoie (la un strat de saci sau baloți nu prea este nevoie) și nu era prea sofisticată. La mărfurile în vrac sunt pereți despărțitori care împiedică deplasarea.
#4895
Postat 13 May 2012 - 04:58 PM
- Paiolul e puntea cea mai de jos a unei nave si face separatea intre santina si restul spatiului interior. Daca nu vrei sa baldacai prin apa sau alte resturi adunate acolo trebuie pus.
- Lestul e diversificat ca dimensiune si forma dar general constituit din material care se putea ambarca sau arunca peste bord cat mai usor. Suficient era cel turnat pe fundul navei, sub paioluri, uneori in spatii special impartite pentru o buna echilibrare a navei. La nevoie se suplimenta cu incarcatura care se putea amara cu parame de inele fixate in osatura.
La unele nave lestul era suplimentat cu butoaie fixate solid in cala si care la nevoie se umpleau cu apa servind si ca rezerva de apa potabila.
Pentru ,,Sfant'' apreciez ca in lipsa de altceva se pot folosi pietricele de mozaic. Pierticele de rau apropiate ca dimensiuni sunt ideale. Se pot fixa cu aracet ca sa stea cladite. Asta in cazul in care paiolul lasa sa se vada spatiul de dedesubt ceea ce nu prea cred.
- Sageata jardinierei e in regula daca e dupa cea a puntii asta insemnand aproximativ 1 -1,5 mm la centru diferenta fata de borduri. ( la ochi )
Sa aveti spor la lucru
#4898
Postat 13 May 2012 - 06:26 PM
Eu, când „m-am trezit”, am făcut un „semi”-paiol pe partea deschisă, pe care voi pune încărcătura, iar în spatele încărcăturii nu se va vedea că nu este paiol și pe partea închisă.
Distanța dintre paiol și punte este la mine aceeași cu cea dintre punți. În zona mediană, paiolul este la cca 15 mm de fundul navei. Lateral, sub paiol mai sunt vizibile deschizături de cca 8 mm, astfel că pot introduce pe acolo lest, care poate fi vizibil (adică pot înfunda cu ceva vată, iar în zona vizibilă să lipesc pietricelele). N-am pus încă lestul. Am pus poze pe forum, uite așa se vede:
http://www.cartula.r...attach_id=78894
Între timp am prelungit paiolul spre pupa cu încă un interval dintre coaste.
#4899
Postat 13 May 2012 - 08:05 PM
#4901
Postat 14 May 2012 - 08:01 AM
Bucata în formă de L se introduce prima, intră printre coastele de la capătul pupa al paiolului, cu partea mai lată înainte . Se aduce cu grijă în poziție (la nevoie se poate îndoi 2-3 mm, e suficient de elastică) și lipi pe coaste. Apoi celelate bucățele se pot lipi de ea. Bineînțeles, punctele de lipire trebuie teșite, să calce bine pe coaste. Forma coastelor facilitează o mică selatură, piesa mare a fost îndoită în prealabil (umezită, uscată sub greutate).
@Confucius: Era prea mare ca să fie ridicat ca un grătar, dar avea deschideri pentru manevrarea lestului și se putea intra sub el. Eu n-am prevăzut aceste deschideri, că „sunt acoperite de încărcătură”.
#4902
Postat 15 May 2012 - 07:21 AM
Fisiere atasate
-
sectiune.pdf (268.89K)
Numar de descarcari: 773
#4904
Postat 15 May 2012 - 01:31 PM
Aceasta postare a fost editata de SorinR: 15 May 2012 - 01:36 PM