Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#4876 Useril este offline   MDC 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 01-May 12
  • Location:Constanta

Postat 10 May 2012 - 09:47 PM

nici in Constanta nu am gasit-o la chioscurile de ziare in schimb am gasit-o la tarabele de ziare

#4877 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 11 May 2012 - 07:47 AM

iaca pozna
Imagine atasata: galerie.jpg

#4878 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 11 May 2012 - 09:19 AM

Vezi postareaConfucius, la 11 May 2012 - 07:47 AM, a spus:

iaca pozna
Atasament galerie.jpg


Nu ti se pare un pic ciudat curbarea balconului ?

#4879 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 11 May 2012 - 12:36 PM

Titishor: Nu. Asa se faceau galeriile. Poza e un pic inselatoare, e dintr-un unghi in care curbura pare mai mare decat e in realitate. Curbura asta - selatura longitudinala si cea transversala a puntii (multumesc Traian pt corectura) - se facea (si se face si acum la navele moderne) pentru a asigura scurgerea apei spre exteriorul navei.

PS Datorita ruliului si tangajului pe mare oricum nu ai un plan "orizontal" la bord.

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 11 May 2012 - 01:15 PM


#4880 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 11 May 2012 - 01:04 PM

Vezi postareaConfucius, la 11 May 2012 - 12:36 PM, a spus:

............ Curbura asta - selatura -


Selatura e curbura longitudinala a puntii. Functie de tipul navei poate fi pozitiva, caz in care prova si pupa sunt mai sus decat centrul , dreapta sau negativa, caz in care centrul e mai sus. Selatura negativa e utilizata special la navele de viteza care au tendinta de ridicare a provei in mars. Transversal e raza puntii si se calculeaza functie de tipul si dimensiunile navei.
Referitor curbura balconului, e in regula.

#4881 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 11 May 2012 - 01:11 PM

:hi: domnu' Traian!

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 11 May 2012 - 01:13 PM


#4882 Useril este offline   MoRb 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 16-January 12
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2012 - 05:49 PM

Salutare!

Vreau si eu sa imi postez stadiul actual al lucrarii, dar inainte m-am apucat de facut acei baloti.

Insa, asa cum ma asteptam, nu prea ma descurc. Ma poate ajuta cineva? Nici legarea nu imi iese cum trebuie.

Multumesc anticipat.

LE: jucandu-ma cu sfoara, am reusit sa leg balotii cum trebuie. Mai ramane impachetarea in panza aceea.

Aceasta postare a fost editata de MoRb: 12 May 2012 - 06:38 PM


#4883 Useril este offline   TomaGabrielAndrei 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 03-March 12
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2012 - 06:41 PM

Vezi postareaMoRb, la 12 May 2012 - 05:49 PM, a spus:

Salutare!
... m-am apucat de facut acei baloti.

...nu prea ma descurc.



Impachetarea si mie imi da cu virgula, am incercat n variante si n dimensiuni de panza, dar :bang: ...

Am mai cerut si eu pe aici o idee, un tutorial ceva...dar nimic...poate acum...

Mi-a fost mai usor sa fac balamale de 3mm functionale decat sa ambalez o bucata de lemn...:help:

#4884 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 12 May 2012 - 07:34 PM

Nu m-am apucat de baloți, dar știu bine să împachetez. Împachetarea se face la fel cum se împachetează un pachet de unt. Se poate face, de asemenea, ca la saci.
Pentru a împacheta 20 x 10 x 10 mm trebuie o bucată de pânză de 45 x 35 mm. Cei 20 mm se pun pe latura de 35 mm în mijloc, se rulează și se coase. Apoi, restul pânzei de la capete se pliază pe fețele 10 x 10 mm și se cos.

Eu n-am de gând să stric bageta de 300 x 10 x 10 pe baloți, îi umplu cu polistiren expandat. Așa manevrez și acul mai ușor.
Nici măcar soba n-o fac din bagheta aia (nu m-am apucat nici de ea), ci din resturi de file de bordaj de 5 x 2 mm, din care am o grămadă (soba va fi goală în interior).

#4885 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 12 May 2012 - 07:48 PM

Nici io nu ma apucasem de baloti, dar m-ati facut curios. Am facut unul la repezeala. N-a iesit nici foarte bine nici foarte rau. A iesit asa:

Imagine atasata: DSCF0001.JPG

Nu am folosit sfoara lor ci macrameul meu de 0.7 vopsit cu bait mahon. O sa incerc sa fac nodul mai omeneste.
Pinza e de la ei si am taiat-o 60x60mm, cat scria "la gazeta", apoi am mai ajustat-o nitel. Cat? Habar nu am ca am facut-o la ochi.
N-am vrut nici sa para cutie de cadouri.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 12 May 2012 - 08:05 PM


#4886 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 12 May 2012 - 08:04 PM

Leo, e foarte bine. N-are rost să modifici nodul, lipești balotul cu nodul „în spate” și gata. În cală e întuneric, și, chiar dacă se privește prin saborduri, nu se vede mare lucru.

#4887 Useril este offline   MoRb 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 16-January 12
  • Location:Bucuresti

Postat 12 May 2012 - 11:53 PM

Multumesc de sfaturi. Si eu initial am taiat ca "in gazeta" si am mai ajustat, insa iesea foarte urat. Am reusit acum cu sfatul lui pe_dos.

Voi lacuiti acei baloti inainte de a-i imbraca in panza?

Eu pe panza ma gandeam sa dau cu putin fixativ, mi se pare ca ii da un efect mai imbatranit. Ce ziceti?

#4888 Useril este offline   ObY 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 68
  • Inregistrat: 23-July 11
  • Location:Craiova

Postat 13 May 2012 - 09:25 AM

La voi ce distante au brachetul catargului pentru steag pupa, ma intereseaza cati milimetri ies .... , pun o poza sa ma fac mai intales. Va multumesc anticipat?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: a.jpg

Aceasta postare a fost editata de ObY: 13 May 2012 - 09:27 AM


#4889 Useril este offline   sapla 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 10-March 12

Postat 13 May 2012 - 09:45 AM

Salutare tuturor

Eu am taiat pinza la dimensiunea de 50/45mm apoi am rulat-o pe bucatiile de lemn lipindo cu aracet iar capetele le-am indoit ca la pachetul de unt si le-am lipit.Nu cred ca e cazul sa cos capetele.Cu un mic ajutor am facut si legaturiile cu funiea data de Dea.

#4890 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 13 May 2012 - 10:06 AM

ObY: Cotele de care intrebi sunt doar rezultate. Montezi brachetul sau cum se cheama piesa in forma de L lipita de punte si de parapetul de la pupa. Atat. Nu e nimic de ajustat la pozitia asta.B-)

#4891 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 May 2012 - 10:47 AM

Pentru cine nu se descurca cu balotii, la posta romana sunt niste oficiante foarte dragute, invitati una in cala, la locul de munca si sigur va desluseste :good: . Nu e o regula stricta, va asigur ca la vremea respectiva nu se acorda atentie deosebita esteticii, mai mult functonabilitetii si posibilitatii depozitarii usoare in cala, cat si a asezarii cat mai stabil pentru a nu afecta stabilitatea navei. In multe cazuri in situatia in care incarcatura provenita special din prada, depasea spatiul disponibil din cala, se depozita direct in fundul calei in locul lestului care se arunca. Forma balotilor e data si de continut iar formele regulate erau date special de lazi din lemn care nu mai necesitau ambalare.
Cateva zile nu am avut posibilitate sa intru pe forum, nu ca ar fi un eveniment dar consider frumos sa spun. Astazi sunt ,,on'' pana mai pe seara dupa care urmeaza iarasi o absenta pe care nu o pot aprecia. Daca tehnic, considera cineva ca pot sa ajut cu ceva, pana pe la orele 18 sunt disponibil.

#4892 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 13 May 2012 - 03:55 PM

Traiane, lestul era facut din bolovani? Cum erau asezati si cam cat de mari erau? Baniuesc ca erau de max 30 cm si ca erau coborati in cala cu mana (cel putin la SIB-ul in chestiune accesul in cala este doar pe scari). Marfa se punea peste lest? Ma poti lumina, te rog?
De asemenea, cum se ancora incarcatura? Acum la zburatoare se pune un ham din plasa, da' nu stiu ce se facea demult pe apa, sunt doar sigur ca se ancora cumva ca sa nu se deplaseze si sa dezechilibreze barca.

Am pregatit de anul trecut pietricele pentru lest, iar acum a cam venit momentul de incarcat cala si vreau sa o fac asa cum trebuie...

PS sageata totala a galeriei/jardinierei e de 1:37. Cred ca e cam cum trebuie, poti confirma/infirma?

Multumesc frumos.

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 13 May 2012 - 04:01 PM


#4893 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 13 May 2012 - 04:20 PM

M-am apucat și eu de sobă... 10 mm înălțime înseamnă 50 cm reali. Așa scunde sunt sobele pe nave? Și dacă da, echivalentul a 60 cm ar merge? (Așa aș avea mai puțin de ajustat în concepția sobei mele).

@Confucius: Din câte știu eu, lestul este sub paiol, iar încărcătura este stivuită uniform, cât mai jos. Este amarată doar dacă este nevoie (la un strat de saci sau baloți nu prea este nevoie) și nu era prea sofisticată. La mărfurile în vrac sunt pereți despărțitori care împiedică deplasarea.

#4894 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 13 May 2012 - 04:26 PM

Paiolul ["puntea" cea mai de jos] e obligatoriu?

#4895 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 13 May 2012 - 04:58 PM

E cam tarziu dar la repezeala:
- Paiolul e puntea cea mai de jos a unei nave si face separatea intre santina si restul spatiului interior. Daca nu vrei sa baldacai prin apa sau alte resturi adunate acolo trebuie pus.
- Lestul e diversificat ca dimensiune si forma dar general constituit din material care se putea ambarca sau arunca peste bord cat mai usor. Suficient era cel turnat pe fundul navei, sub paioluri, uneori in spatii special impartite pentru o buna echilibrare a navei. La nevoie se suplimenta cu incarcatura care se putea amara cu parame de inele fixate in osatura.
La unele nave lestul era suplimentat cu butoaie fixate solid in cala si care la nevoie se umpleau cu apa servind si ca rezerva de apa potabila.
Pentru ,,Sfant'' apreciez ca in lipsa de altceva se pot folosi pietricele de mozaic. Pierticele de rau apropiate ca dimensiuni sunt ideale. Se pot fixa cu aracet ca sa stea cladite. Asta in cazul in care paiolul lasa sa se vada spatiul de dedesubt ceea ce nu prea cred.
- Sageata jardinierei e in regula daca e dupa cea a puntii asta insemnand aproximativ 1 -1,5 mm la centru diferenta fata de borduri. ( la ochi )
Sa aveti spor la lucru

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 243
  • 244
  • 245
  • 246
  • 247
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

14 useri citesc topicul
0 membri, 14 vizitatori, 0 utilizatori anonimi