Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4826
Postat 04 May 2012 - 08:09 PM
Ady, la 03 May 2012 - 09:14 PM, a spus:
Apropo, tot m-am întrebat de ce teuga are două uși spre prova și două spre pupa. Câte una nu ajungea?
Eu cred că acolo spațiul nu era alocat în întregime bucătăriei, ci era și o cabină pentru echipaj (poate nostromul și alții aveau acolo paturi, nu hamace, ca „restul lumii” ).
Propuneți și voi și alte scheme de organizare.
LE: Scuze pentru confuzia din poză.
Unde am scris „cambuză” trebuie citit „bucătărie”, iar cambuza este cămara din poză.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 04 May 2012 - 08:24 PM
#4827
Postat 04 May 2012 - 08:56 PM
#4828
Postat 04 May 2012 - 10:19 PM
#4829
Postat 04 May 2012 - 10:22 PM
Fara a intra in amanunte, atata timp cat nu avem planuri de amenajare se pot face orice presupuneri. Ca generalitate se poate aprecia ca perioada de existenta reala era destul de apropiata de trecerea de la galeasa la galion iar amenajarile interioare erau destul de primitive, confortul era rezervat comandantului urmat de ofiteri. Nu in toate cazurile ofiterii aveau confort deosebit de restul echipajului, diferenta fiind doar in separarea spatiului. Mai curand poate fi vorba despre regulamentul de circulatie la bord. La orice nava, bordul tribord e considerat bord de onoare, In regulamente mai vechi accesul pe tribord era rezervat ofiterilor, restul pe unde se putea. Doar in cazul bataliilor totul era la gramada. Atunci, in cazul in care dimensiunile navei permitea, se puteau prevede usi pe fiecare bord in scop. E doar o posibilitate intre multe altele.
@ jeli - cu totul de acord cu tine, au mai fost discutii uneori efectiv enervante in tema dar pe dealta parte eu cred ca e un lucru bun, majoritatea sunt la primul model si chiar daca el indiferent cum, pana in urma o sa arate cumva, meseriasii e bine sa invete si sa aplice ceea ce normal ar fi sa fie. Doar asa urmatorul o sa poata fi mai bun decat actualul. Dealtfel fata de proiect deja au aparut multe imbunatatiri.
@ Leo - macar o picarura ...........
#4831
Postat 05 May 2012 - 07:20 AM
#4832
Postat 05 May 2012 - 08:18 AM
Pe nave nu mai vorbim, coșurile sunt în axa navei, iar cazanele sau motoarele în borduri.
Deci, puneți hornul pe punte unde vreți (adicăăă... nu pe dunetă... ), că soba poate fi legată la el cu un burlan înclinat. Vedeți ca burlanul să nu blocheze ușa.
Traian a spus exact poziția mea mea referitoare la modelit.
Pentru mine este o școală. Când voi termina, probabil fac SIB-ul cadou, sau îl arunc, că n-am unde să-l țin, e prea mare pentru mine. Deci, eu nu fac un bibelou, nici o jucărie, nici ceva de vândut drept artizanat, unde ar merge oricum ar fi.
Cei ce știu prea bine cum trebuie să fie un model să nu se supere că cei ce nu știu (eu, de exemplu) vor să profite cât pot de lucrul la acest model.
Cei care asamblează și ei prima dată așa ceva deoarece i-au rugat copiii să le facă bărcuța (oho, câte cazuri nu știu! - din păcate majoritatea acestora au renunțat ) aceia s-o facă fără să țină cont de pisălogeala mea, copiii se vor bucura.
Am văzut că s-a deschis un topic pentru bărcuță, executată după metoda Baranov. Eu am început și vreau să fac una după metoda Gabier, să vedem ce iese. Am citit tot situl lui Gabier, este forte interesant.
#4833
Postat 05 May 2012 - 10:15 AM
Forumul asta e un spatiu comun in care avem loc cu totii, fara sa ne opintim sa ne impunem celorlalti adevarurile noastre individuale. Diversitatea e buna. Sa o lasam asa.
Eu de exemplu am inceput sa il fac pentru ca mi-au placut din totdeauna modelele de corabii, dar m-a intimidat complexitatea constructiei. Am zis ca asta e ocazia sa incerc cu oarece sanse de reusita. In plus rezultatul e si bun sa stimuleze imaginatia lui fi-meu.
Mai tarziu am descoperit ca in constructie se ascund cunostinte de finete si mestesuguri aproape uitate si am inceput sa le studiez. Facand asta am dat peste diferentele dintre kit si corabiile autentice. Atunci am inceput sa il corectez imaginand cum ar fi fost corect sa fie diverse elemente mai mari sau mai mici. Ce va urma, ramane de vazut.
Deocamdata invat si apoi aplic. Din carti si de aici (multumesc Traian pentru sfaturi si observatii despre nave si modelism, multumesc Leo si pe_dos pentru impartasirea metodelor folosite la barcuta, la fel tuturor celor care contribuie pe aici). Sper ca prin postarile mele dau si eu ceva altora.
Stiu ca nu pot corecta totul. Stiu ca nu am o mana prea indemanatica. Dar ma straduiesc sa fac corabia cat de bine pot.
Sper ca la sfarsit sa iasa macheta unui galion care ar fi putut exista la sfarsitul secolului 16 construit undeva in sudul Europei. Macheta va arata forma, structura, echiparea si materialele din epoca. Mai putin culorile, pentru a lasa sa se vada materialul. Iar de pastrat il voi pastra...daca nu imi va fi rusine de rezultat.
Asta e adevarul meu. Cred in el? Desigur! E singura abordare valabila? Nici vorba! Sa il impun altora? In nici un caz!
Spor la mesterit!
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 05 May 2012 - 10:55 AM
#4834
Postat 05 May 2012 - 11:20 AM
Confucius, la 05 May 2012 - 10:15 AM, a spus:
Forumul asta e un spatiu comun in care avem loc cu totii...
In plus rezultatul e si bun sa stimuleze imaginatia lui fi-meu...
Asta e adevarul meu. Cred in el? Desigur!...
Adevarat, adevarat ai grait invatatorule...
Totusi, stie cineva daca barcuta avea ancora? Astazi incerc sa-i fac ramele si, daca tot ma apucam de treaba, faceam si ancora.
Intreb asta deoarece, prin '90, barcuta lu' nea Cojo cu care iesam la pescuit de guvide cam la o mila travers Cazinoul Mamaia avea. Io ma ocupam de ancora si, nea Cojo, se minuna cum de nu borasc pe hula fiind "baiat de asfalt". Hi, hi, stia doar ca fusesem pilot sportiv si "ma mai dadusem cu caruselul".
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 05 May 2012 - 12:00 PM
#4835
Postat 05 May 2012 - 11:43 AM
Leo2003, la 05 May 2012 - 11:20 AM, a spus:
Am mai zis, barcile sunt clasate dupa dimensiuni si destinatie si asta depinde si de clasa navei deservite. In cazul nostru.e vorba de o barcuta de serviciu si normal nu are ancora. Nu vad insa nici o greseala dotarea cu un ancorot respectiv o ancorita mica cu trei sau patru brate fata traversa.
@ Confucius -
#4838
Postat 05 May 2012 - 04:39 PM
#4839
Postat 05 May 2012 - 05:24 PM
jack, la 05 May 2012 - 04:39 PM, a spus:
Inca nu mi-e foarte clar cum ar trebui grosimile sa fie in limitele bunului simt si de cate feluri
Poti sa cauti ata de cizmarie, e deja impletita asa ca poate fi folosita si ca atare pentru parame subtiri (are 0,3-0,5), sau impletita in 2, 3, 4, 6...in functie de grosimea de parama care o vrei.
Masina de impletit e bine sa aiba cel putin 6 capete, din care poti folosi cate ai nevoie pentru o parama anume.
Eu mi-am luat mosoarele din poza, in Bucuresti se gasesc in targuri (Vitan, Valea Cascadelor, Piata Progresu')...am luat si ata de macrame dar e net mai buna aceasta de cizmarie.
#4843
Postat 05 May 2012 - 09:08 PM
pe net gasesti la adresa asta : http://www.ata-de-cusut.ro/ iar ata se numeste ata poliester sau ata industriala.eu am optat pt ata de culoare neagra si culoarea la cinepa.
Aceasta postare a fost editata de jeli: 05 May 2012 - 09:12 PM
#4844
Postat 05 May 2012 - 10:37 PM
TomaGabrielAndrei, la 05 May 2012 - 05:27 PM, a spus:
Lacul pe baza de apa e foarte probabil tot lac acrilic. Prin urmare ar trebui sa nu fie nici o problema chimica.
Trebuie insa verificat daca mai prinde ceva peste lacul acrilic uscat. Eu am lacuit la inceput cu lac acrilic pe baza de apa, iar acum cand mai am ceva de lipit trebuie sa il dau la o parte ca sa obtin o priza buna (chiar si supergluele se dezlipeste...). Asa ca am renuntat la el.
Pentru exteriorul corabiei voi folisi un lac alchidic (care e altceva decat acrilic). Inca nu l-am folosit la modelit, dar experienta anterioara cu asa ceva a fost ok.