Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#4816 Useril este offline   MDC 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 26
  • Inregistrat: 01-May 12
  • Location:Constanta

Postat 03 May 2012 - 11:17 PM

inca un set de poze

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 01052012541.jpg
  • Imagine atasata: 01052012542.jpg
  • Imagine atasata: 01052012543.jpg
  • Imagine atasata: 01052012544.jpg
  • Imagine atasata: 01052012545.jpg
  • Imagine atasata: 01052012547.jpg
  • Imagine atasata: 01052012549.jpg


#4817 Useril este offline   doru2 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 01-August 11
  • Location:Pitesti

Postat 04 May 2012 - 08:02 AM

Salut
Mare problema cu impachetarea balotilor. A trebuit sa apelez la o cunostinta care a lucrat la Posta Romana pe timpul Impuscatului.
Ramine problema pozitionarii sobei.........
Spor in continuare

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: DSC00913.JPG
  • Imagine atasata: DSC00914.JPG


#4818 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 04 May 2012 - 10:01 AM

MDC: bine ai venit! Desi nu ma consider "indreptatit" - si eu sunt la prima barca..., insa inteleg prea bine nevoia de feedback - iata parerea mea: cel mai important este sa iti placa tie! Pentru mine eu vad o corabie ingrijita. Am si rezervele mele - foarte subiective. As fi evitat sa pun fereastra de bloc la castelul pupa. Sticla era o chestie scumpa si fragila rezervata boierilor. Iar ochiurile de geam erau mici - vezi aspectul ferestrelor de la DeA sau desenele de la Leo. De cele mai multe ori singurele ferestre erau la pupa pentru "apartementele" ofiterilor - adesea doar pentru camera capitanului. Spre punte nu era nimic. Eventualele hublouri erau mai degraba pe usa si erau mici. Mai am ceva rezerve despre balustrada puntii artimon -lateralele de la copastie.

despre baloti: erau imbracati in panza tare, impregnata cu grasimi (ceara, seu, ...); panza era cusuta strans. Ideea era ca invelisul sa fie solid si impermeabil. Altfel la manipularile "delicate" se imprastia continutul, iar la umezeala marii marfa se strica pe timpul calatoriei. Sfoara/franghia se folosea pentru intarire si manipulare.

#4819 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 04 May 2012 - 03:09 PM

Facui barcuta. Mai trebuie sa o echipez... rame, alea, alea. Asta a iesit.

Imagine atasata: DSCF0006.JPG Imagine atasata: DSCF0012.JPG


Imagine atasata: DSCF0007.JPG Imagine atasata: DSCF0013.JPG

#4820 Useril este offline   Mioriticul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bruxelles

Postat 04 May 2012 - 03:24 PM

Frumusica foc... felicitari, Leo

PS. Pe 17 revin in tara, sa-mi iau masina. Cu ocazia asta voi incarca atat SIB, cat si BIS, precum si toate numerele cumparate de nevasta din ianuarie, de cand sunt plecat. Vor fi exemplare exportate si construite peste hotare :) sper sa va ajung din urma cat de curand. Deja ma mananca palmele de cand citesc forumul si stiu ca-mi stau ambele lucrari departe.

Aceasta postare a fost editata de Mioriticul: 04 May 2012 - 03:26 PM


#4821 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 04 May 2012 - 03:50 PM

Leo: Bibilita barcuta! :clapping: Sper sa gresesc, dar am impresia ca barca e la alta scara decat 1:50. De ex spatiul intre un vaslas si cel din spate e doar de 50cm? :nea:

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 04 May 2012 - 03:52 PM


#4822 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 04 May 2012 - 04:09 PM

Daca nu le convine burtosilor de marinari, care stau numai la gratare de calcan si pocale de rom, n-au decat sa scoata doi bancheti ca sa vasleasca comod.Imagine postata

#4823 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 May 2012 - 05:43 PM

Vezi postareaLeo2003, la 04 May 2012 - 03:09 PM, a spus:

Facui barcuta. Mai trebuie sa o echipez... rame, alea, alea. Asta a iesit.


Ma mentin la mai vechea constatare cu artistii.
Faina barcuta. Curiozitate, ce e in butoi?

#4824 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 04 May 2012 - 05:52 PM

Cum ce??? Wray & Nephew Overproof Rum, best of the best. Imagine postata Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 04 May 2012 - 05:52 PM


#4825 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 04 May 2012 - 07:32 PM

subscriu la ce a scris Traian in ultima sa postare :clapping: .intreabrea este:mai este ceva in butoi?

#4826 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 04 May 2012 - 08:09 PM

Nu aveți impresia că sfoara de baloți e cam groasă? DeA zice că e de 0,8 mm, ceea ce revine la un diametru real de 40 mm. Experiența mea de uscat spune că o greutate de mărimea respectivă se manevrează cu o frânghie de 20 mm, dar poate mă înșel, pe o navă e altfel.

Vezi postareaAdy, la 03 May 2012 - 09:14 PM, a spus:

La mine nu e in mijlocul drumului. Personal am gandit altfel soba si cosul de fum.

Apropo, tot m-am întrebat de ce teuga are două uși spre prova și două spre pupa. Câte una nu ajungea?
Eu cred că acolo spațiul nu era alocat în întregime bucătăriei, ci era și o cabină pentru echipaj (poate nostromul și alții aveau acolo paturi, nu hamace, ca „restul lumii” :-) ).
Propuneți și voi și alte scheme de organizare.

LE: Scuze pentru confuzia din poză. :sorry:
Unde am scris „cambuză” trebuie citit „bucătărie”, iar cambuza este cămara din poză.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-cambuza.jpg

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 04 May 2012 - 08:24 PM


#4827 Useril este offline   jeli 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 361
  • Inregistrat: 06-March 09
  • Location:sibiu

Postat 04 May 2012 - 08:56 PM

parerea mea este ca se pune prea mare pret pe scara acestei nave si pe accesoriile ei.pt doritorii de respectat scari la orice amanunt le recomand un plan de la Jean Boudriot(un asemnea plan are intre 20 si 34 de planse).S.I.B-ul nu este o nava cu care se merge la concursuri.S.I.B-ul este o nava cu prea multe erori de proiectare,si de constructie ,ca sa calculam orice amanunt la scara.daca rezultatul final arata bine ,micile nereguli vor fi acoperite de intregul ansamblu al navei.

#4828 Useril este offline   jack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 166
  • Inregistrat: 24-June 11

Postat 04 May 2012 - 10:19 PM

Apoi da...ma gandesc ca sunt modelisti cu state vechi care au asemenea probleme legate de dimensionare, de detalii...ne-a cam luat si pe noi valul modelitului si riscam ca prea multa perfectiune sa distruga bucuria si entuziasmul cu care am pornit la drum. Nu zic ca e rau sa te perfectionezi dar cred ca e cam jignitor pentru cei care au ani grei de studiu si munca in spate sa avem asemenea pretentii de la bietul Sfant. Oricum cred ca ceea ce s a facut pana acum la acest model intrece asteptarile fiecaruia din cei aflati la prima barcuta(eventual a doua :-P ). Sa ne bucuram in continuare de modelit si sa invatam din greseli :-D

#4829 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 04 May 2012 - 10:22 PM

@ pe_dos - pe o nava majoritatea elementelor sunt ceva diferite de uscat. Totusi sunt si niste limite de bun simt.(al dimensiunilor bineanteles) ori deja stim ca nu e cazul.
Fara a intra in amanunte, atata timp cat nu avem planuri de amenajare se pot face orice presupuneri. Ca generalitate se poate aprecia ca perioada de existenta reala era destul de apropiata de trecerea de la galeasa la galion iar amenajarile interioare erau destul de primitive, confortul era rezervat comandantului urmat de ofiteri. Nu in toate cazurile ofiterii aveau confort deosebit de restul echipajului, diferenta fiind doar in separarea spatiului. Mai curand poate fi vorba despre regulamentul de circulatie la bord. La orice nava, bordul tribord e considerat bord de onoare, In regulamente mai vechi accesul pe tribord era rezervat ofiterilor, restul pe unde se putea. Doar in cazul bataliilor totul era la gramada. Atunci, in cazul in care dimensiunile navei permitea, se puteau prevede usi pe fiecare bord in scop. E doar o posibilitate intre multe altele.
@ jeli - cu totul de acord cu tine, au mai fost discutii uneori efectiv enervante in tema dar pe dealta parte eu cred ca e un lucru bun, majoritatea sunt la primul model si chiar daca el indiferent cum, pana in urma o sa arate cumva, meseriasii e bine sa invete si sa aplice ceea ce normal ar fi sa fie. Doar asa urmatorul o sa poata fi mai bun decat actualul. Dealtfel fata de proiect deja au aparut multe imbunatatiri.
@ Leo - :dribble: macar o picarura ...........

#4830 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 05 May 2012 - 07:09 AM

Intrebare: O astfel de barcuta avea ancora? Daca ii pun o ancora cu 3 brate bat campii rau?

#4831 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 05 May 2012 - 07:20 AM

Referitor la bucatarie, in interior plita aia vine bine, asa cum au pus-o DEA, dar hornul ala ma omoara, cum naiba sa vina hornul in fata scarii? cred ca am sa pun plita rezemata de coasta sin mijlocul teugii, asa ca si hornul a sa vin undeva mai spre centrul punctii teuga!!!

#4832 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 05 May 2012 - 08:18 AM

Ca „specialist” în sobe (pe bune) vă pot spune că în ORICE instalație hornul este dezaxat față de utilajul legat la el. :crazy:
Pe nave nu mai vorbim, coșurile sunt în axa navei, iar cazanele sau motoarele în borduri.
Deci, puneți hornul pe punte unde vreți (adicăăă... nu pe dunetă... :whistle: ), că soba poate fi legată la el cu un burlan înclinat. Vedeți ca burlanul să nu blocheze ușa. :-)

Traian a spus exact poziția mea mea referitoare la modelit.
Pentru mine este o școală. Când voi termina, probabil fac SIB-ul cadou, sau îl arunc, că n-am unde să-l țin, e prea mare pentru mine. Deci, eu nu fac un bibelou, nici o jucărie, nici ceva de vândut drept artizanat, unde ar merge oricum ar fi.

Cei ce știu prea bine cum trebuie să fie un model să nu se supere că cei ce nu știu (eu, de exemplu) vor să profite cât pot de lucrul la acest model.
Cei care asamblează și ei prima dată așa ceva deoarece i-au rugat copiii să le facă bărcuța (oho, câte cazuri nu știu! - din păcate majoritatea acestora au renunțat :-( ) aceia s-o facă fără să țină cont de pisălogeala mea, copiii se vor bucura.

Am văzut că s-a deschis un topic pentru bărcuță, executată după metoda Baranov. Eu am început și vreau să fac una după metoda Gabier, să vedem ce iese. Am citit tot situl lui Gabier, este forte interesant.

#4833 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 05 May 2012 - 10:15 AM

Fiecare face SIBul dupa dorinta si putinta. Asta e una din frumusetile acestei aventuri. Cine vrea il face fix ca in revista, altcineva il modifica dupa propriul gust, altul il modifica facandu-l mai aproape de realitatea epocii si locului, altul il foloseste ca punct de plecare pentru corabia visurilor, si tot asa. Baniuesc ca aproape toti cei care il fac sunt ne-modelisti, pentru ca pe acestia ii oripileaza erorile si simplificarile kit-ului. Astfel ca pentru fiecare constructia asta e o scoala, chiar daca scopul scolii difera de la unul la altul.

Forumul asta e un spatiu comun in care avem loc cu totii, fara sa ne opintim sa ne impunem celorlalti adevarurile noastre individuale. Diversitatea e buna. Sa o lasam asa.

Eu de exemplu am inceput sa il fac pentru ca mi-au placut din totdeauna modelele de corabii, dar m-a intimidat complexitatea constructiei. Am zis ca asta e ocazia sa incerc cu oarece sanse de reusita. In plus rezultatul e si bun sa stimuleze imaginatia lui fi-meu.

Mai tarziu am descoperit ca in constructie se ascund cunostinte de finete si mestesuguri aproape uitate si am inceput sa le studiez. Facand asta am dat peste diferentele dintre kit si corabiile autentice. Atunci am inceput sa il corectez imaginand cum ar fi fost corect sa fie diverse elemente mai mari sau mai mici. Ce va urma, ramane de vazut.

Deocamdata invat si apoi aplic. Din carti si de aici (multumesc Traian pentru sfaturi si observatii despre nave si modelism, multumesc Leo si pe_dos pentru impartasirea metodelor folosite la barcuta, la fel tuturor celor care contribuie pe aici). Sper ca prin postarile mele dau si eu ceva altora.

Stiu ca nu pot corecta totul. Stiu ca nu am o mana prea indemanatica. Dar ma straduiesc sa fac corabia cat de bine pot.

Sper ca la sfarsit sa iasa macheta unui galion care ar fi putut exista la sfarsitul secolului 16 construit undeva in sudul Europei. Macheta va arata forma, structura, echiparea si materialele din epoca. Mai putin culorile, pentru a lasa sa se vada materialul. Iar de pastrat il voi pastra...daca nu imi va fi rusine de rezultat.

Asta e adevarul meu. Cred in el? Desigur! E singura abordare valabila? Nici vorba! Sa il impun altora? In nici un caz!

Spor la mesterit!

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 05 May 2012 - 10:55 AM


#4834 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 05 May 2012 - 11:20 AM

Vezi postareaConfucius, la 05 May 2012 - 10:15 AM, a spus:

Fiecare face SIBul dupa dorinta si putinta...
Forumul asta e un spatiu comun in care avem loc cu totii...
In plus rezultatul e si bun sa stimuleze imaginatia lui fi-meu...
Asta e adevarul meu. Cred in el? Desigur!...

Adevarat, adevarat ai grait invatatorule...

Totusi, stie cineva daca barcuta avea ancora? Astazi incerc sa-i fac ramele si, daca tot ma apucam de treaba, faceam si ancora.
Intreb asta deoarece, prin '90, barcuta lu' nea Cojo cu care iesam la pescuit de guvide cam la o mila travers Cazinoul Mamaia avea. Io ma ocupam de ancora si, nea Cojo, se minuna cum de nu borasc pe hula fiind "baiat de asfalt". Hi, hi, stia doar ca fusesem pilot sportiv si "ma mai dadusem cu caruselul".

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 05 May 2012 - 12:00 PM


#4835 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 05 May 2012 - 11:43 AM

Vezi postareaLeo2003, la 05 May 2012 - 11:20 AM, a spus:

Totusi, stie cineva daca barcuta avea ancora?


Am mai zis, barcile sunt clasate dupa dimensiuni si destinatie si asta depinde si de clasa navei deservite. In cazul nostru.e vorba de o barcuta de serviciu si normal nu are ancora. Nu vad insa nici o greseala dotarea cu un ancorot respectiv o ancorita mica cu trei sau patru brate fata traversa.

@ Confucius - :hi:

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 240
  • 241
  • 242
  • 243
  • 244
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi