Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4807
Postat 02 May 2012 - 07:00 PM
Eu am mers pe proporțiile 3:1 īntre lungime:lățime care am citit că ar fi fost proporția īn epocă. La scară reală, barca mea va avea 4,5 m lungime și 1,5 m lățime. Deci, vāsla va avea 1,5 x 2.5 = 2,75 m (adică undeva pe acolo), adică la scară 5,5 cm.
Dacă pun cāte un om la o vāslă (doi īncap bine alături), mānerul n-ar trebui să fie mai lung, adică partea īngroșată (cu rol de contragreutate) mai scurtă?
Alt aspect: am văzut bărci care au și un locaș pentru un catarg și o velă. Aici este cazul să prevedem așa ceva sau nu?
@gobi71: Nici nu știți ce recunoscător vă sunt că ați aruncat un ochi pe aici. Am citit topicul La Nina și m-am simțit prea mărunt ca să pot spune ceva acolo. Am īnvățat multe de acolo, pentru care vă mulțumesc.
@dominicue: Mulțumesc pentru informație, o să caut și la Baumax. Nu mi-e deloc īn cale, dar luni sunt īn zonă. Mulțumesc și pentru ofertă, dar nu e cazul - eu, ca indianul din Winnetou, nu mai pot dormi dacă mă sint īndatorat...
@Traian: Cu magazinele online mai este și altă plăcere: fericiții care nu locuiesc īn localitatea unde firma online are depozitul primesc trimiterea numai prin curier rapid (asta este urmarea calității serviciilor Poștei Romāne), care costă 15 lei. Īn plus, banca ia 2-5 lei la transferul banilor, așa că un obiect de 2 lei vine la 20.
Și eu cumpăram īn copilărie duzina de pānze de traforaj cu 3 lei.
#4808
Postat 02 May 2012 - 07:55 PM
jack, la 21 April 2012 - 05:17 PM, a spus:
Imi cer scuze pentru interventia intarziata, dar nu am gasit o discutie pe aceasta tema pana acum, dupa cum se observa si la colegul Jack, la numarul 64f si 64g, DeA ne arata ca asezarea cavilierelor catargelor principal si trinchet se face cu caviliera spre catarg (pupa), pe cand eu am gasit in alte machete (Victory spre exemplu) ca aceste caviliere (ma refer la scandura orizontala, nu la stalpi bineinteles) sunt orientate spre prova nu spre pupa si mi se pare mai logic spre prova. Am eu vreun pitic pe creier, sau iar a dat-o in stamba DeA? Eu le voi pune spre prova, mi se pare mai logic si ai si mai mult spatiu de manevra la voltarea "manevrelor".
Aceasta postare a fost editata de Sfatos: 02 May 2012 - 08:08 PM
#4810
Postat 03 May 2012 - 01:07 AM
pe_dos, la 02 May 2012 - 07:00 PM, a spus:
Dacă pun cāte un om la o vāslă (doi īncap bine alături), mānerul n-ar trebui să fie mai lung, adică partea īngroșată (cu rol de contragreutate) mai scurtă?
Alt aspect: am văzut bărci care au și un locaș pentru un catarg și o velă. Aici este cazul să prevedem așa ceva sau nu?
Cu magazinele online mai este și altă plăcere:
- Ba da, e normal sa fie asa.
- Catargul e la libera alegere. Nu toate tipurile de barca aveau catarg dar nici nu e inafara normelor.
-Bineanteles ca sunt o multime de placeri in toate noile forme de comert.
#4812
Postat 03 May 2012 - 09:08 PM
2....in alta ordine de idei...cosul ala in mijlocul drumului si juma' de soba in usa vi se pare ok ???...vreo alta idee de pozitionare ?
3. A ambalat cineva balotii aia...ca mie imi iese panza ca draq...vreo sugestie ?
...si "sobita" mea :
#4814
Postat 03 May 2012 - 10:38 PM
Citesc acest forum de ceva vreme dar niciodat nu am gasit timpul necesar sa ma inscriu si implicit sa postez.
Am sa incerc sa pun cateva poze dupa care astept pareri (pro si contra). Tinand cont ca este prima mea lucrare de acest gen astept cu interes parerile celor mai indreptatiti.
#4818
Postat 04 May 2012 - 10:01 AM
despre baloti: erau imbracati in panza tare, impregnata cu grasimi (ceara, seu, ...); panza era cusuta strans. Ideea era ca invelisul sa fie solid si impermeabil. Altfel la manipularile "delicate" se imprastia continutul, iar la umezeala marii marfa se strica pe timpul calatoriei. Sfoara/franghia se folosea pentru intarire si manipulare.
#4820
Postat 04 May 2012 - 03:24 PM
PS. Pe 17 revin in tara, sa-mi iau masina. Cu ocazia asta voi incarca atat SIB, cat si BIS, precum si toate numerele cumparate de nevasta din ianuarie, de cand sunt plecat. Vor fi exemplare exportate si construite peste hotare :) sper sa va ajung din urma cat de curand. Deja ma mananca palmele de cand citesc forumul si stiu ca-mi stau ambele lucrari departe.
Aceasta postare a fost editata de Mioriticul: 04 May 2012 - 03:26 PM
#4826
Postat 04 May 2012 - 08:09 PM
Ady, la 03 May 2012 - 09:14 PM, a spus:
Apropo, tot m-am întrebat de ce teuga are două uși spre prova și două spre pupa. Câte una nu ajungea?
Eu cred că acolo spațiul nu era alocat în întregime bucătăriei, ci era și o cabină pentru echipaj (poate nostromul și alții aveau acolo paturi, nu hamace, ca „restul lumii” ).
Propuneți și voi și alte scheme de organizare.
LE: Scuze pentru confuzia din poză.
Unde am scris „cambuză” trebuie citit „bucătărie”, iar cambuza este cămara din poză.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 04 May 2012 - 08:24 PM