Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4804
Postat 02 May 2012 - 04:22 PM
Leo2003, la 02 May 2012 - 12:35 PM, a spus:
Intrebare: Cam ce lungime trebuie sa aiba ramele la o barcuta de 80mm lungime?
............... ma ucide voltarea la tacheti (pe coverta).
E o normalitate la o firma care se respecta si isi respecta clientii. Din nefericire, la noi asta se intampla ( nu spun ca ar fi cazul) la firmele noi, pornite de entuziasti si care vor sa prinda piata. In momentul in care afacerea merge si cantitatea incepe sa primeze, eventual se mai schimba si initiatorii, aspectul se schimba si se intra in normal. Inca nu suntem invatati, iar in mare masura nici nu am fost ajutati de cei in drept sa invatam ba chiar siliti la proceduri, ca piata libera nu inseamna castiguri momentane uriase, oferte preferentiale iar pe partea cealalta taxe, impozite. Abia atunci cand o firma isi va respecta clientii avand ca baza de afacere un castig moderat dar permanent care prevede si pierderi in favoarea numelui si va fi lasata sa isi desfasoare activitatea fara taxe doar de dragul umplerii visteriei bugetare si in ideea ca o mana de oameni au loc de munca si nu intind mana, posibil sa trecem, usor, la normalitate. Intram in Off. desi poate nu ar trebui considerat asa.
Ramele unei barci respecta unele stassuri legate nu numai de lungimea ambarcatiunii. Sunt considerente de epoca, zona, tip de ambarcatiune. Sunt si considerente generale functie de care se pot aproxima forme si dimensiuni. Barcuta Sfantului e o barca de serviciu cu 4 -6 vaslasi, cel mai probabil cu un vaslas la 2 rame. In cazul in care repartitia e apreciata la 1 vaslas, 1 rama, inseamna 2 vaslasi pe o bancheta caz in care portiunea de rama aflata in interiorul bordului trebuie sa fie putin mai scurta decat jumatate din barca. In cazul aprecierii de 1 vaslas la 2 rame implica 1 vaslas pe o bancheta ceea ce permite o alungire a portiunii din interiorul bordului a ramei cam cu lungimea unui maner. Numarul vaslasilor e apreciere proprie bazata pe faptul ca nava nu e comerciala, e o ,,mixtura'' intre comercial si militar, iar in cazul utilizarii barcii parte din ocupanti aveau ca pioritar scop apararea sau oricum folosirea armamentului din dotare. O rama ( vasla) pentru tipul de ambarcatiune arata cam cum e in atasament. Nu e chiar reprezentarea ideala dar e in limite. Proportiile se pot aproxima functie de cati ,,oameni propulsori'' vrea fiecare proprietar sa aiba pe barca.
#4806
Postat 02 May 2012 - 06:55 PM
#4807
Postat 02 May 2012 - 07:00 PM
Eu am mers pe proporțiile 3:1 īntre lungime:lățime care am citit că ar fi fost proporția īn epocă. La scară reală, barca mea va avea 4,5 m lungime și 1,5 m lățime. Deci, vāsla va avea 1,5 x 2.5 = 2,75 m (adică undeva pe acolo), adică la scară 5,5 cm.
Dacă pun cāte un om la o vāslă (doi īncap bine alături), mānerul n-ar trebui să fie mai lung, adică partea īngroșată (cu rol de contragreutate) mai scurtă?
Alt aspect: am văzut bărci care au și un locaș pentru un catarg și o velă. Aici este cazul să prevedem așa ceva sau nu?
@gobi71: Nici nu știți ce recunoscător vă sunt că ați aruncat un ochi pe aici. Am citit topicul La Nina și m-am simțit prea mărunt ca să pot spune ceva acolo. Am īnvățat multe de acolo, pentru care vă mulțumesc.
@dominicue: Mulțumesc pentru informație, o să caut și la Baumax. Nu mi-e deloc īn cale, dar luni sunt īn zonă. Mulțumesc și pentru ofertă, dar nu e cazul - eu, ca indianul din Winnetou, nu mai pot dormi dacă mă sint īndatorat...
@Traian: Cu magazinele online mai este și altă plăcere: fericiții care nu locuiesc īn localitatea unde firma online are depozitul primesc trimiterea numai prin curier rapid (asta este urmarea calității serviciilor Poștei Romāne), care costă 15 lei. Īn plus, banca ia 2-5 lei la transferul banilor, așa că un obiect de 2 lei vine la 20.
Și eu cumpăram īn copilărie duzina de pānze de traforaj cu 3 lei.
#4808
Postat 02 May 2012 - 07:55 PM
jack, la 21 April 2012 - 05:17 PM, a spus:
Imi cer scuze pentru interventia intarziata, dar nu am gasit o discutie pe aceasta tema pana acum, dupa cum se observa si la colegul Jack, la numarul 64f si 64g, DeA ne arata ca asezarea cavilierelor catargelor principal si trinchet se face cu caviliera spre catarg (pupa), pe cand eu am gasit in alte machete (Victory spre exemplu) ca aceste caviliere (ma refer la scandura orizontala, nu la stalpi bineinteles) sunt orientate spre prova nu spre pupa si mi se pare mai logic spre prova. Am eu vreun pitic pe creier, sau iar a dat-o in stamba DeA? Eu le voi pune spre prova, mi se pare mai logic si ai si mai mult spatiu de manevra la voltarea "manevrelor".
Aceasta postare a fost editata de Sfatos: 02 May 2012 - 08:08 PM
#4810
Postat 03 May 2012 - 01:07 AM
pe_dos, la 02 May 2012 - 07:00 PM, a spus:
Dacă pun cāte un om la o vāslă (doi īncap bine alături), mānerul n-ar trebui să fie mai lung, adică partea īngroșată (cu rol de contragreutate) mai scurtă?
Alt aspect: am văzut bărci care au și un locaș pentru un catarg și o velă. Aici este cazul să prevedem așa ceva sau nu?
Cu magazinele online mai este și altă plăcere:
- Ba da, e normal sa fie asa.
- Catargul e la libera alegere. Nu toate tipurile de barca aveau catarg dar nici nu e inafara normelor.
-Bineanteles ca sunt o multime de placeri in toate noile forme de comert.
#4812
Postat 03 May 2012 - 09:08 PM
2....in alta ordine de idei...cosul ala in mijlocul drumului si juma' de soba in usa vi se pare ok ???...vreo alta idee de pozitionare ?
3. A ambalat cineva balotii aia...ca mie imi iese panza ca draq...vreo sugestie ?
...si "sobita" mea :
#4814
Postat 03 May 2012 - 10:38 PM
Citesc acest forum de ceva vreme dar niciodat nu am gasit timpul necesar sa ma inscriu si implicit sa postez.
Am sa incerc sa pun cateva poze dupa care astept pareri (pro si contra). Tinand cont ca este prima mea lucrare de acest gen astept cu interes parerile celor mai indreptatiti.
#4818
Postat 04 May 2012 - 10:01 AM
despre baloti: erau imbracati in panza tare, impregnata cu grasimi (ceara, seu, ...); panza era cusuta strans. Ideea era ca invelisul sa fie solid si impermeabil. Altfel la manipularile "delicate" se imprastia continutul, iar la umezeala marii marfa se strica pe timpul calatoriei. Sfoara/franghia se folosea pentru intarire si manipulare.
#4820
Postat 04 May 2012 - 03:24 PM
PS. Pe 17 revin in tara, sa-mi iau masina. Cu ocazia asta voi incarca atat SIB, cat si BIS, precum si toate numerele cumparate de nevasta din ianuarie, de cand sunt plecat. Vor fi exemplare exportate si construite peste hotare :) sper sa va ajung din urma cat de curand. Deja ma mananca palmele de cand citesc forumul si stiu ca-mi stau ambele lucrari departe.
Aceasta postare a fost editata de Mioriticul: 04 May 2012 - 03:26 PM