Leo2003, la 02 May 2012 - 12:35 PM, a spus:
............. Finuti oamenii de acolo. Mi-au mai dat un rand de piese ca nu stiu ce nu le placuse la taietura. Io n-am observat vreo diferenta....... Evident, bonusul a fost inclus in acelasi pret.
Intrebare: Cam ce lungime trebuie sa aiba ramele la o barcuta de 80mm lungime?
............... ma ucide voltarea la tacheti (pe coverta).
E o normalitate la o firma care se respecta si isi respecta clientii. Din nefericire, la noi asta se intampla ( nu spun ca ar fi cazul) la firmele noi, pornite de entuziasti si care vor sa prinda piata. In momentul in care afacerea merge si cantitatea incepe sa primeze, eventual se mai schimba si initiatorii, aspectul se schimba si se intra in normal. Inca nu suntem invatati, iar in mare masura nici nu am fost ajutati de cei in drept sa invatam ba chiar siliti la proceduri, ca piata libera nu inseamna castiguri momentane uriase, oferte preferentiale iar pe partea cealalta taxe, impozite. Abia atunci cand o firma isi va respecta clientii avand ca baza de afacere un castig moderat dar permanent care prevede si pierderi in favoarea numelui si va fi lasata sa isi desfasoare activitatea fara taxe doar de dragul umplerii visteriei bugetare si in ideea ca o mana de oameni au loc de munca si nu intind mana, posibil sa trecem, usor, la normalitate. Intram in Off. desi poate nu ar trebui considerat asa.
Ramele unei barci respecta unele stassuri legate nu numai de lungimea ambarcatiunii. Sunt considerente de epoca, zona, tip de ambarcatiune. Sunt si considerente generale functie de care se pot aproxima forme si dimensiuni. Barcuta Sfantului e o barca de serviciu cu 4 -6 vaslasi, cel mai probabil cu un vaslas la 2 rame. In cazul in care repartitia e apreciata la 1 vaslas, 1 rama, inseamna 2 vaslasi pe o bancheta caz in care portiunea de rama aflata in interiorul bordului trebuie sa fie putin mai scurta decat jumatate din barca. In cazul aprecierii de 1 vaslas la 2 rame implica 1 vaslas pe o bancheta ceea ce permite o alungire a portiunii din interiorul bordului a ramei cam cu lungimea unui maner. Numarul vaslasilor e apreciere proprie bazata pe faptul ca nava nu e comerciala, e o ,,mixtura'' intre comercial si militar, iar in cazul utilizarii barcii parte din ocupanti aveau ca pioritar scop apararea sau oricum folosirea armamentului din dotare. O rama ( vasla) pentru tipul de ambarcatiune arata cam cum e in atasament. Nu e chiar reprezentarea ideala dar e in limite. Proportiile se pot aproxima functie de cati ,,oameni propulsori'' vrea fiecare proprietar sa aiba pe barca.