Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4749
Postat 27 April 2012 - 04:42 PM
traian, la 27 April 2012 - 03:20 PM, a spus:
@ Rapa - nu stiu daca mai e, eu nu ma mai uit dupa el, am intrebat un coleg si mi-a zis ca a luat de dimineata si mai erau inclusiv cateva numere mai vechi. Azi nu mai am timp de bazait dar maine dimineata pot face o excursie. Colegul mi-a zis ca la debitul de la Ghebaura era.
No la treaba cu antena m ai incuiat
#4750
Postat 27 April 2012 - 05:06 PM
traian, la 27 April 2012 - 03:20 PM, a spus:
Daca puteti va rog sa va uitati.
#4751
Postat 27 April 2012 - 05:28 PM
Abordarea mea este cam asa:
Bastoanele sunt cele de data trecuta taiate cam pe jumate.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 27 April 2012 - 05:28 PM
#4755
Postat 28 April 2012 - 07:45 AM
Rapa2k8, la 27 April 2012 - 05:06 PM, a spus:
Am intrebat, sansele sunt minime. Aici vin putine numere si sunt deja abonatii vechi pentru ele. Doar daca renunta unul din ei atunci ma poate servi dar dureaza cateva zile pana se stie situatia. Daca se poate ma serveste fata dar incearca totusi sa gasesti in Severin, e mai sigur. Tinem legatura.
#4757
Postat 28 April 2012 - 09:22 AM
jack, la 27 April 2012 - 04:42 PM, a spus:
De ce ? E un element de arborada asemanator vergilor la navele vechi, la cele actuale e o anexa a aparaturii radio. Evolutiv, pe perioada trecerii de la propulsia cu rame la cea cu vele, cele mai utilizate vele erau cele latine, farte larg utilizate de arabi fapt ce le-a modificat denumirea in vele arabe. Sistemul era usor de manevrat si eficient pentru zonele de coasta cu vant constant dintr-o directie iar arabii s-au dovedit maestri in utilizare. Velele aveau forma triunghiulara si erau invergate pe o verga lunga, de multe ori din doua bucati, orientata longitudinal, prinsa pe catarg aproximativ la jumatate si inclinata spre prova numita antena. Sistemul a fost preluat de portughezi si utilizat pe caravele insa datorita conditiilor de navigatie din largul oceanelor, diferite de cele de coasta unde navigau arabii, pe parcurs a fost complectat pana la inlocuire cu vele patrate. S-a mentinut insa odata cu aparitia galioanelor, la artimon, vela triunghiulara, modificata apoi in vela aurica invergata la catarg, cu pic si ghiu si numita randa. Vela cu antena a fost larg utilizata si pe navele noastre vechi, exemplu fiind caicele si mai e folosita si in zilele noastre la unele ambarcatiuni pescaresti.
Galionul apare ca evolutie a caravelei, dimensiunile generale de la inceputul evolutiei ( sec. XIV ) fiind 28 m lungime si 9 m latime. Era folosit initial pentru transport, ulterior urmare ,,modernizarilor'' a fost larg utilizat in special de portughezi si spanioli ca nava militara. Asta inseamna ca scara modelului se poate raporta la aceste dimensiuni. Au fost construite si galioane mai mari, cu patru catarge, 1000 T capacitate. cu cinci catarge, dar flota spaniola s-a axat in special pe galioanele de tonaj mic.
Spre sfarsitul sec. XVI, Anglia construieste galioane militare cu lungimi de 48m si latime de 12 m.
Aceasta postare a fost editata de traian: 28 April 2012 - 09:50 AM
#4758
Postat 28 April 2012 - 10:15 AM
Asta vroiam sa zic si eu, glumeam .
La cate posturi constructive ai bagat la SIB, la sfarsitul proiectului scoti o carte.
Cum am promis, iata si barca
Stiu am bagat mult lac, dar e doar un experiment. Partea interesanta este ca este facuta dupa o poza jpg. si am trimis prin e-mail la o firma care se ocupa cu debitare CNC Laser. Nu pot spune firma ca nu am acordul moderatorilor.
#4759
Postat 28 April 2012 - 10:33 AM
Ady, la 28 April 2012 - 10:15 AM, a spus:
Cum am promis, iata si barca
Cartile au fost editate de mult, eu nu fac decat sa amintesc din ele si pe ici pe colo sa mai strecor cate o apreciere proprie generata de practica. Bine e daca si foloseste la ceva.
Faina barcuta dar lipsesc accesoriile pentru rame. E comoda varianta contactarii unei firme insa sunt o multime de variante constructive si in regim propriu, de foarte multe ori cu rezultate mult mai bune si cheltuieli mai mici sau chiar nule in cazul folosirii de materiale ramase din alte constructii. Ca sa nu mai discutam de satisfactie.
Din ce am inteles la o discutie mai veche, moderatorii nu au nimic impotriva informarii asupra a ceva ce e legat de constructie ajutand la desfasurarea procesului de productie, nedorita e publicitatea fara legatura directa. E bine totusi de solicitat parerea prealabila pentru a nu ,,calca pe bec''.
Aceasta postare a fost editata de traian: 28 April 2012 - 10:40 AM
#4761
Postat 29 April 2012 - 03:44 PM
Sfatos, la 26 April 2012 - 07:26 AM, a spus:
Am discutat cu ei pe mail si telefon, si mi-au spus ca este o greseala de tipar, si normal sunt 2 cu 2
Credeam ca al treilea 1,5x3x300 lemn de nuc este pentru cel lipsa din numarul 47
Cel de al cincelea sabord din nr 62 il primim in numarul 75 !!!!!!!!!!!!!!!1
#4762
Postat 29 April 2012 - 04:33 PM
cristikc, la 29 April 2012 - 03:44 PM, a spus:
Credeam ca al treilea 1,5x3x300 lemn de nuc este pentru cel lipsa din numarul 47
Cel de al cincelea sabord din nr 62 il primim in numarul 75 !!!!!!!!!!!!!!!1
La mine sunt 4 la fel, 1,5x3x300. Am vorbit cu ei si au promis ca imi trimit un alt numar gratuit (o sa am mai multe manere si inele). Cat despre sabord au fost evazivi, spuneau ca nu stiu exact cand o sa-l trimita. Sper sa nu fie abureala cu nr. 75
#4763
Postat 29 April 2012 - 07:20 PM
Toate piesele desenete cu negru am de gand sa le fac din placaj de aviatie de 2mm. Invelisul cu furnir de la SIB ingustat,
Cine vrea poate sa presteze barcuta dupa desenul de mai sus ca nu-i bai.
Atentie totusi! Nu am stat sa-l bibilesc si pot fi si oarece erori.
#4765
Postat 29 April 2012 - 09:33 PM