Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4586
Postat 04 April 2012 - 03:28 PM
#4587
Postat 04 April 2012 - 03:50 PM
În limbaj popular actual: LuvU.
Recunosc că la SIB-ul în care ne-a implicat DeA şi eu, datorită mai ales ţie, trăiesc senzaţii disproporţionate în ceea ce priveşte zona dunetei.
Sunt multe aspecte pe care le voi avea în vedere. Dezavantajul întârzierii mele pare că are şi ceva avantaje.
Sigur voi căuta să scot ceva centrimetri în minus faţă de tine, cu condiţia să nu pun proiectul DeA pe o cale ratată.
În ceea ce priveşte pozele, ideea pe care am tot susţinut-o şi nu-mi fac din asta un titlu, cred că fiecare în parte dorim ceva anume de la cei care ne postează
poze. Deci acurateţea tehnică nu cred că este un lux, ci un deziderat. Cred că şi nokia[sic - am numai Philips-uri vechi de peste 5 ani] poate fi imobilizat de "ceva foarte staţionar"
şi are probabil inestimabilul avantaj al lipsei blitz-ului clasic.
Deeeeci, mai pune-l, te rog, încă o dată la treabă, de data asta perpendicular pe cuplu maestru să vedem ce impact vizual a dat plecarea celor centrimetri reali(oricum pă bărcile noastre
la final nu va striga mimerica "om la apă", poate "oameni la bere!").
#4591
Postat 04 April 2012 - 08:16 PM
Las' că nici la mine nu este perfect. Portsartul prova babord trebuie să-l deplasez 3 mm, că am lucrat „ochiometric”, uitându-mă la celălalt bord, în loc să pun metrul sau să mă gândesc la poziția sarturilor. L-am scos deja, peste noapte va sta la lipit în noua poziție.
@ceilalți: Eu am impresia că trebuie 19 obloane la saborduri pentru varianta deschisă: 4+7 la babord, 4+2 la tribord, 2 la pupa, total 19. Așa că un număr 62 suplimentar ar rezolva.
#4593
Postat 04 April 2012 - 09:08 PM
#4595
Postat 04 April 2012 - 10:58 PM
#4596
Postat 05 April 2012 - 07:39 AM
#4598
Postat 05 April 2012 - 11:02 AM
pe_dos, la 05 April 2012 - 07:39 AM, a spus:
Din ce vad in atasament la prova sunt doar sarturile prise de suporti. Ma uit mai tarziu pe ce am eu, eventual pe CD si revin. Ca idee, nu la toate velierele pataratinele sunt prinse pe aceeasi suporti cu sarturile. Sarturile sustin arborii lateral, spre borduri, pozitia putin spre inapoi e data de numarul lor, dar sunt considerate ca lateral. Pataratinele sustin arborii lateral si spre inapoi iar unghiul lor e functie de inaltimea arborilor si a punctului unde sunt capelate, astfel, la un arbore inalt punctul unde va fi intinzatorul fixat in bordaj va fi mult mai spre inapoi decat la un arbore mai scurt si implicit vor fi suporti separati sau chiar respectivii suporti pot lipsi.
#4599
Postat 05 April 2012 - 09:33 PM
pe_dos, la 05 April 2012 - 07:39 AM, a spus:
Am promis ca studiez si revin pe subiect, regret ca unele probleme intervenite mi-au limitat timpul disponibil insa pana la necesitatea stringenta mai e. Din cele vazute in majoritatea materialelor trinchetul nu are pataratine, lucru oarecum nenormal. In orice caz acestea nu sunt prinse cu ajutorul portsarturilor de la prova. in unele abordari apar pataratine insa prinse direct de bordaj fara suportii de intinzator. Eu inclin spre aceasta varianta. Indiferent ca sunt sau nu, structura de la prova nu se modifica, la toate variantele gasite pana acum pe suportii de intinzatori de la prova sunt montate doar sarturile iar pana la montare mai avem timp de cercetare si discutie.
#4600
Postat 05 April 2012 - 09:49 PM
În ceea ce priveşte ancorarea, pataraţinele se ocupă aproape exclusiv pentru preluarea eforturilor datorate portanţei date de vânt, din această cauză
constructiv se poziţionează spre pupa, întotdeauna.
Din ceea ce observ eu în poza DeA cu SIB-ul finalizat, sarturile nu sunt truinghiuri isoscele ci chiar aproape toate dreptunghice cu ipotenuza chiar pe post de pataraţină.
Poate din această cauză nu au mai echipat proiectul cu pataraţine.
Aceasta postare a fost editata de NNegoita: 05 April 2012 - 10:01 PM
#4601
Postat 05 April 2012 - 10:30 PM
NNegoita, la 05 April 2012 - 09:49 PM, a spus:
Situatia e comuna la toate velierele epocii si provine de la numarul mare de sarturi dintr-un bord. Totusi pozitia imediata in traversul arborelui le confera statutul de lateral. Pataratinele sunt cu mult mai inapoi, doar in cazurile cu multe sarturi pozitia e undeva in zona ultimelor spre pupa.
#4602
Postat 05 April 2012 - 10:44 PM
La SIB, la arborele mare și la artimon sunt pataraține pentru gabier și arboret, dar la trinchet nu (așa reiese din toate imaginile). Întrebarea concretă este atunci la ce folosesc găurile suplimentare din portsarturile de la prova? Să fie doar „spațiu de manevră” pentru noi, ca să putem plasa capetele de berbec cum vine mai bine? Dacă da, are vreo importanță că aceste găuri suplimentare sunt spre prova sau spre pupa? Că dacă tot nu sunt destinate pataraținelor...
#4604
Postat 06 April 2012 - 07:49 AM
Adică „revista” n-a binevoit să furnizeze până acum vreo explicație privind rolul acestor găuri.
Piesele, apărute în nr. 50, sunt cele din prima figură atașată. Eu am marcat cu albastru găurile în discuție. Tot în nr. 50 apare indicația de montaj din a doua figură atașată (tot eu am marcat cu albastru găurile în discuție). Această figură este greșită, deoarece dacă am respecta-o al doilea sart dinspre prova ar veni fixat în sabord.
În numărul 62 a apărut indicația de montaj din a treia figură atașată (marcajele cu albastru sunt făcute de DeA). Această figură (jos) o contrazice pe a doua și este greșită, lipsește sabordul. În indicație se spune că găurile marcate cu albastru rămân „deocamdată” nefolosite, nu se spune funcția lor. Căutând la ce ar putea folosi, din a patra figură atașată (cea mai bună imagine pe care o am) rezultă că rămân nefolosite definitiv.
Zic să „rup mâța”: desfac portsarturile prova și le poziționez cu găurile marcate cu albastru spre pupa, cu găurile pentru sarturi poziționate după sabord (bineînțeles, sabordurile trebuie să fie simetrice, însă poziția lor este indicată de DeA, dar nu impusă prin plăci, așa că cine n-a măsurat bine va trebui să corecteze ).