Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 25 February 2012 - 11:17 AM
Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4166
Postat 25 February 2012 - 01:18 PM
Daca va uitai atent la pozele mele, capatul suportului pentru pavilionul pupa e nitel modificat. E scurtat cu 3mm iar in capul lui e bagata o mica bagheta cu diametrul de 3mm lunga de 3mm.
Adica ca aici:
Evident, se poate face si mai la toamna dar mie mi s-a parut mai usor cu suportul nemontat.
#4169
Postat 25 February 2012 - 09:39 PM
In cazul asta trebuie sa suni la Dea , pentru ca in punga trebuiau sa fie 28 ! Eu atatia am primit !
Aceasta postare a fost editata de dominicue: 25 February 2012 - 09:39 PM
#4171
Postat 26 February 2012 - 12:16 AM
Inca nu am lipit decoratiunile cu dinti. Sper sa gasesc alta cale. Daca nu, aia e... Aiurica, te rog sa ne spui si noua de unde ai luat decoratiunile florale.
Eu sunt mai in urma cu lucrul, deocamdata vreu sa termin structura navei.
Tot ezit sa pun balustrii pe castelul prova pentru ca par in plus: asa cum e parapetul el pare sa aiba inaltimea normala. Daca adaugam balustrii, devine ca o cusca.
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 26 February 2012 - 12:17 AM
#4172
Postat 26 February 2012 - 08:26 AM
Recunosc, am vazut brauri care continua si pe galbion (cu toate ca si aici este o problema, braurile fiind elemente de rezistenta longitudinala care apartin strict corpului navei), dar nu si filele de bordaj ale navei.
Gandeste-te la un abordaj in zona provei. In loc sa se distruga numai structura galbionului, se distruge si structura corpului navei.
Te rog sa nu te superi, dar asta am vazut io prin carti. Daca exista pe undeva si varianta propusa de tine... primeste scuzele mele anticipate.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 26 February 2012 - 09:05 AM
#4173
Postat 26 February 2012 - 09:58 AM
Oricum nu e nevoie de vreo scuza. D-aia pun pozele: sa fiu criticat daca fac greseli sau sa ii ajut pe altii daca fac bine.
Pun mai jos doua poze pe care le-am gasit azi. Cel putin cea cu modelul arata ca au mai facut si altii greseala mea - e si asta o consolare.
Care e rolul functional al galbionului? El a fost inventat cu galionul. Eu am crezut - intuitiv - ca in afara de buda ornamentata bogat, el trebuie sa fie un fel de berbece solid care sa protejeze prova navei si bompresul (daca asta e catargul ala inclinat din fata) la coliziuni frontale si sa intre ca un pinten coasta unei nave inamice. Poate ca e naiv ce spun aici.
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 26 February 2012 - 10:25 AM
#4174
Postat 26 February 2012 - 02:48 PM
Daca e sa ne uitam in urma, de la prima postare ( nu stiu cati au facut-o, eu o mai fac din cand in cand), nu as avea de adus sa le zic critici, nici unui model, fiecare a incercat macar sa se incadreze in instructiunile chitului si sa lucreze cat mai atent.
Pe tehnici putem vorbi abia la urmatorul model, lucrat dupa planuri bune, acum, eu zic sa apreciem doar daca arata sau nu bine si ce se poate face pentru a imbunatati realitatea.
Am mai spus si asta, tot ca apreciere personala, cred ca e bine ca fiecare sa isi perfectioneze stilul propriu bazat pe cunostintele acumulate, nu sa copieze ce fac ceilalti, sa fie constient de ceea ce face si sa aprecieze singur daca e bine sau nu, sa stie ce si unde sa aplice ceea ce a invatat sau vazut in alta parte. Ma repet, modelism nu inseamna doar ansamblarea unor componente, desi in unele situatii functie de om e suficient, ci imbinarea a o serie de aptitudini si cunostinte - vorba lui Matache, sa mananci nu e chiar asa de simplu - dar cred ca deja s-au facut primii pasi in acest sens.
@ Confucius - nu trebuie sa imi ceri mie parerea, daca tie iti place e in regula nu fac arbitraj, ma limitez doar la a mai raspunde la unele probleme aparute si relatate inainte de a fi parcurse sau la a mai arata cum se face. Dar e in regula, arata bine.
@ Galbionul nu a fost inventat cu galionul e o anexa aparuta odata cu aparitia prelungirii taievalului la majoritatea navelor din epoca, e o prelungire a puntii prova servind accesului la manevrele bompresului. Bineanteles ca in tendinta epocii are si un accentuat rol ornamental si de armonizare a liniei generale a navei. Budele au fost amplasate cat de cat uman, zona fiind cea mai ferita de vantul care majoritar venea dinspre pupa iar sectorul era in genere mai intim, ferit de aglomeratia puntii.
Berbecele de care amintesti era de regula o prelungire foarte solida a chilei utilizata cu ceva timp inainte de aparitia galioanelor, scopul principal fiind spargerea curpului navei inamice undeva sub linia de plutire pentru a o scufunda. Eventuale atacuri ,,cu prova'' pentru spargerea navelor inamice, in epoca galioanelor, erau facute impotriva unor nave mai joase decat cea a atacatorului in asa fel incat sa poata fi folosit la asta partea din taieval de sub galbion insa din considerente atat tehnice cat si tactice se foloseau destul de rar si doar in situatii limita sau necesar impuse.
@ O remarca legat de a 2a imagine si afirmatia ca ai mai vazut asa ceva......(indiferent de ce ar fi in imagine). Spuneam ca fiecar modelist are propria abordare in privinta unui model, posibilitatea ca ea sa fie si ideala e sau 100% sau probabila. Trebuie sa hotarasti singur ce te reprezinta, alternativa e ca la scoala, la extemporal, stii cat stii si scrii de la tine pentru o nota pe care o meriti sau copii dupa coleg fara a avea habar ce copii si primesti nota aproximativ egala cu a lui, buna sau rea, dar e nota lui.
Subliniez ca sunt pareri personale, in nici un caz critici, si fiecare apreciaza daca au sau nu aplicabilitate.
#4175
Postat 26 February 2012 - 04:52 PM
De exemplu, chestiunea cu raiurile din gruie și „suporți”. Acum, mort-copt, am nevoie cel puțin de strung, dacă nu și de freză. Mă rog, ministrung făcut dintr-o bormașină și freză așijderea, dar fixate de ceva, că mă îngrozește să țin bormașina într-o mână și pila în cealaltă. Buun, o să „studiez” problema.
Profit de discuția despre galbion ca să fac câteva considerații privind solicitările mecanice la diferite scări. E foarte neintuitiv ce se întâmplă la scară reală față de machetă. Exemplul clasic sunt mașinuțele copiilor, care date de pământ nu pățesc mai nimic, în timp ce mașinile reale se resimt la cea mai ușoară atingere. Este drept că o mașinuță la scara 1:10 făcută din tablă de 0,3 ar corespunde uneia la scară reală făcută din tablă de 3, dar chiar și așa cea de la scară reală se îndoaie mult mai ușor.
Dacă dimensiunile cresc cu scara, atunci secțiunile cresc cu pătratul scării, forțele cu puterea a patra a scării și energiile (șocurile) cu puterea a cincea. Dacă scara timpului este aceeași, solicitările statice cresc cu pătratul scării, iar cele dinamice cu cubul scării (de aia la încercări pe machete se „umblă” și la scara timpului). La scara 1:50 a SIB-ului, ceea ce pare plauzibil la scara machetei este catastrofal la scară reală. La scară reală galbionul nu poate juca nici rol de berbece, nici de protecție.
#4176
Postat 26 February 2012 - 06:14 PM
pe_dos, la 26 February 2012 - 04:52 PM, a spus:
........... La scară reală galbionul nu poate juca nici rol de berbece, nici de protecție.
La topicul cu scule am o abordare in sens, uita-te la ,,ministrung selfmade'' poate gasesti o idee. Am acolo o adaptare sompla pentru freza realizabila in cateva ore.
@ e tocmai ce spuneam si eu
#4180
Postat 26 February 2012 - 09:11 PM
Eu iti multumesc ca mi-ai raspuns. Parerea ta e importanta pentru ca pari singurul de pe forum cu stiinta si experienta despre corabii si modelism. La fel conteaza parerea lui Leo pentru ca are mana buna si impartaseste celorlalti ce, cum si de ce face.
#4181
Postat 27 February 2012 - 12:16 AM
Cu ultima parte nu prea sunt de acord, nu sunt singurul si nici cel mai expert, faptul ca stiu ceva mai mult decat altcineva nu inseamna ca nu ar fi cineva sa stie mai multe decat mine iar pe forum sunt si alti colegi cu experenta. Doar ca vremurile prin care trecem poate ii leaga de alte activitati aferente vietii curente, timpul pentru alte activitati fiind limitat. Eu sunt mai putin adaptabil la actualul ritm de viata si ma limitez la ceea ce imi multumeste sufletul iar faptul ca macar unul din cei care in urma celor prestate de mine a ales calea modelismului, e una din multumiri.
#4182
Postat 27 February 2012 - 11:33 AM
Leo2003, la 25 February 2012 - 01:18 PM, a spus:
Daca va uitai atent la pozele mele, capatul suportului pentru pavilionul pupa e nitel modificat. E scurtat cu 3mm iar in capul lui e bagata o mica bagheta cu diametrul de 3mm lunga de 3mm.
Adica ca aici:
aaa.jpg
Evident, se poate face si mai la toamna dar mie mi s-a parut mai usor cu suportul nemontat.
Ne dai si noua linkul cu numerele viitoare pana la urma ?
#4183
Postat 27 February 2012 - 12:05 PM