Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#4082
Postat 17 February 2012 - 09:13 PM
shadow, la 17 February 2012 - 08:40 PM, a spus:
De raspila ai nevoie doar cand ai de luat grosier.
Pila pe care ai primit-o de la DeA nu era pentru lemn asa ca poti folosi pile pentru metale, pile diamantate, fasii de lemn cu hartie abraziva (smirghel) lipita pe ele, pile de unghii, etc.
Eu prefer slefuitoarele (fasii de lemn, carton, etc. cu hartie abraziva lipita pe ele) construite de mine
avantaj eu pentru ca le construiesc in functie de necesitati.
Bafta!
#4086
Postat 17 February 2012 - 10:41 PM
#4087
Postat 17 February 2012 - 10:42 PM
MoRb, la 17 February 2012 - 10:10 PM, a spus:
Aveti vreo idee?
Uitate te rog la pagina 203! Acolo am postat varianta mea de montaj a parapetiilor! Desigur nu sustin ca este infailibila dar la cel putin a mers de minune!
#4089
Postat 18 February 2012 - 11:00 AM
Mondeo, sa sti ca am telefonat la astia de la DEA de nu stiu cate ori, dar surpriza: nu stiu nici ei ce au in planuri pentru viitor .
Un lucru e cert baga colectia CORPUL UMAN pentru a treia oara, asa ca o sa fim o tara de doctori, cat despre modelisti...
#4090
Postat 18 February 2012 - 11:14 AM
MoRb, la 17 February 2012 - 10:10 PM, a spus:
Aveti vreo idee?
Nu vad totusi care ar fi problema. Practic parapetul are doua puncte esentiale de fixare, unul pe bordaj iar celalalt pe capatul taie-valului. Intermediar se fixeaza de coaste. Verificati intai cu o bagheta alinierea coastelor intre cele 2 puncte si ajustati pozitia lor acolo unde e necesar. Din poze vad ca trebuie sa aiba o usoara curbura dupa linia puntii. Daca osatura e aliniata parapetii se aseaza de la sine fara tensionari mari iar pentru lipire se pot fixa cel mai simplu cu cleme pemtru rufe (bineanteles ca sunt si cleme speciale pemtru asta). Pe bordaj din cate am vazut se pot fixa cu cate doua cuite in colturi.
#4091
Postat 18 February 2012 - 08:54 PM
Principala problemă este faptul că lateralele care formează galbionul sunt mult prea groase, din placaj de 2 mm, adică mult prea rigide. Aplicarea pe corp necesită o torsiune la capătul dinspre navă și două curburi pe galbion (un „S”). Este imposibil ca acestea să fie obținute numai din tracțiuni în urma lipiturilor pe coaste + 2-3 cuie, că n-are cum să țină, piesele trebuie curbate dinainte. A doua problemă este forma pieselor, pe care eu vreau să le acopăr cu file aplicate „după fibră”, adică cu o curbură „pe cant” foarte mare.
Dacă ar fi vorba să fac „de la mine”, aș face totul din furnir, mult mai maleabil. Însă, cum sunt încăpățânat să fac SIB-ul din piesele DeA, adică țin să rezolv problemele ridicate de ele, iată ce am făcut / fac / voi face.
Prima fază a fost îndoirea pieselor cu apă fierbinte conform torsiunii și curburilor necesare. Apoi am așteptat uscarea, verificarea dacă calcă satisfăcător (că de perfect nici vorbă). Apoi am îndoit filele de mahon pe cant - altă zi consumată cu așteptarea uscării lor, nu puteau fi lipite ude, căci filarea exterioară am făcut-o cu un lipici fără apă, ca să nu se relaxeze lateralele torsionate / curbate. În această fază sunt acum. Am verificat și cum vor fi poziționate. Nu pot fi poziționate cum apar în pozele DeA, trebuie poziționate la mijlocul brâului dacă se dorește alinierea cu coastele. Mâine fac ajustarea finală a coastelor (au fost șlefuite brut după lipirea pe taieval, înainte de lipirea taievalului pe etravă). Fixarea taievalului nu se bazează doar pe aracet, ci și pe un ac cu gămălie introdus complet (taievalul și etrava găurite în prealabil... ). Apoi lipesc lateralele galbionului, aștept să se usuce aracetul, filez pe dinăuntru. Nu îndrăznesc să filez pe dinăuntru continuu și să lipesc apoi pe coaste, deoarece dacă lipesc filele cu aracet, mă tem că piesele se deformează datorită apei, iar dacă lipesc cu prenadez nu ține pe coaste. Deci voi pune aracet doar pe coaste și, după uscare, voi fila spațiile dintre coaste cu mici bucățele de file. Mă tem că migăleala asta va ține toată săptămâna. Apoi vor trebui șlefuite marginile, atât deasupra, cât și dedesubt, vopsirea marginilor, lipirea decorațiilor etc. Începe să nu-mi mai placă, este mult prea mult de lucru.
#4092
Postat 19 February 2012 - 02:26 PM
Leo2003, la 17 February 2012 - 09:13 PM, a spus:
Pentru slefuit, smirghel cu granulatia 100-120.
crios, la 17 February 2012 - 09:13 PM, a spus:
Pila pe care ai primit-o de la DeA nu era pentru lemn asa ca poti folosi pile pentru metale, pile diamantate, fasii de lemn cu hartie abraziva (smirghel) lipita pe ele, pile de unghii, etc.
Eu prefer slefuitoarele (fasii de lemn, carton, etc. cu hartie abraziva lipita pe ele) construite de mine
slefuitoare.jpg
avantaj eu pentru ca le construiesc in functie de necesitati.
Bafta!
multumesc :)
#4093
Postat 19 February 2012 - 05:55 PM
#4094
Postat 19 February 2012 - 10:20 PM
Nu mi-a plăcut deloc soluția propusă de DeA, cu axul tăiat și centrat cu o sârmă. Voiam neapărat un ax continuu. Un timp m-a bătut gândul să fac clopotul de sub covertă lipind pe ax bucățică cu bucățică piesele introduse cu penseta, dar am renunțat, deoarece m-am temut de lipsa de aliniere. Azi am făcut un tubuleț de hârtie gros de 0,5 mm (inspirat din papermodels) lipit pe o șaibă de lemn, vopsit, apoi lipite piesele care formează clopotul. Axul intră fest în tubuleț. Rezultatul e în figură. Rămâne și demontabil.
#4095
Postat 20 February 2012 - 11:45 AM
Iata concluziile si planurile mele:
- e mai usor de construit toata structura galbionului complet separat si sa fie montat la barca dupa aceea.
- la coaste sinura problema pe care am intalnit-o a fost la coasta mare: perforatia din bucata de taie-val este cu 2mm prea sus. Se rezolva ingustand bucata din coasta ce intra acolo. Sectionarea coastei ca sa intre e evidenta.
- cu ajustarea de mai sus varful coastelor urmeaza curbura bordajului galbionului.
- am pilit muchiile coastelor oblic pentru a calca perfect pe bordajul galbionului.
- am am pilit tesit partea din fata si din spate a bordajelor astfel incat sa calce cu tesitura pe "nas" si pe bordajul navei.
- am trasat pe interiorul bordajului galbionului linii curbe care sa imite scandurile, folosind curba superioara a celuilalt bordaj ca sablon Latimea "scandurilor" e de 5mm spre corabie si scade la 1-2 mm la varf
- am lipit bordajul galbionului de coaste si l-am lasat sa se intareasca lipitura complet
- torsionarea bordajului galbionului mie mi-a fost necesara doar la partea spre nava, pentru a aduce inclinatia laterala la aceea a bordajului navei in zona de contact.
- am facut torsionarea dupa lipire umezind placajul acolo si lasandu-l apoi sa se usuce din nou. Asa s-a si cracanat la latimea barcii.
Urmeaza (cand voi avea timp)
- montarea structurii galbionului pe corabie (cuie si lipici)
- vreau sa prelungesc braul corespunzator pana in varful galbionului (se potrivesc la zona de intalnire perfect limitele superioare la brau si la bordajul galbionului)
- vreau sa filez cu furnir restul exteriorului bordajului galbionului, ca o prelungire a filelor de bordaj - scopul este ca la exterior galbionul sa fie o parte integranta a navei. fara sa se vada imbinarea.
- la sfarsit voi lipi dintii - vor fi ceva mai mici datorita braului.
- daca imi iese - vreau sa pun o bagheta curbata deasupra bordajului, care sa se prinda cumva curbat de castelul prova.
Spor la bibilit!
Aceasta postare a fost editata de Confucius: 20 February 2012 - 11:49 AM
#4097
Postat 20 February 2012 - 06:15 PM
Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 20 February 2012 - 06:16 PM
#4099
Postat 21 February 2012 - 09:22 AM
Eu, deși n-am cumpărat niciodată vreun număr de două ori (doar la Bismark m-am „păcălit” la nr. 27), lucrez destul de economic, nu risipesc materialele, așa că mi-au rămas destule și am cu ce împerechea înainte de a face ceva (nu lucrez „la zi” ca Leo2003, am un decalaj de 2-4 săptămâni, tocmai datorită materialelor). Întotdeauna DeA a dat mai mult material decât a fost nevoie.
Însă sunt la un capăt de țară, nu e ușor să ajut pe cei în nevoie. Dar nu refuz.
#4100
Postat 21 February 2012 - 11:37 AM