Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#3837
Postat 25 January 2012 - 11:48 PM
Saci, la 25 January 2012 - 10:01 PM, a spus:
A mai comandat cineva nr vechi de la Deag?
In cat timp vin? Mai pun ceva taxe in plus (posta, curier,...) ?
merci
Eu am mai comandat numarul 47 din cauza scandurii. In acel caz, cand a fost vina lor, nu am platit nimic si a durat cam 1,5 -2 saptamani. Daca vrei o revista fara ca ei sa aiba vreo vina, platesti taxele postale.
si alt subiect, am reusit sa fac o bormasina mica dintr-o periuta de dinti electrica.
Dupa ce testez pe SIB postez si rezultatul.
#3838
Postat 26 January 2012 - 02:27 AM
SorinR, la 25 January 2012 - 11:13 PM, a spus:
dupa parerea mea este ca 41 mm are cea de a doua bucata care se afla pe puntea superioara, adica ...
.
![Imagine atasata: aaa.png](http://www.cartula.ro/forum/uploads/monthly_01_2012/post-3815-0-46855700-1327537590_thumb.png)
#3840
Postat 26 January 2012 - 09:53 AM
VALIX, la 23 January 2012 - 06:25 PM, a spus:
În acea vreme, nava era condusă de un pilot care stătea în partea dreaptă a navei şi da comenzile timonierului. Pentru timonier, pilotul era în dreapta-spate şi, pentru a-i urmări comenzile, trebuia să se întoarcă mai mult sau mai puțin spre dreapta, astfel încât avea bordul din stânga în spate, iar pe cel din dreapta, în faţă.
În olandeză, babord era bakboord, cuvânt compus din bak=spate şi boord=bord, adică bordul din spatele timonierului, când se uita la pilot, iar tribord era stierboord, în care stier=pilot, adică tribordul este bordul unde se afla pilotul.
De ce n-au zis francezii sau noi pur şi simplu "stânga" şi "dreapta"? Pentru că, pentru mateloţii din acea vreme, care erau total analfabeţi şi proşti, era mult mai clar ce înseamnă faţă-spate decât ce înseamnă stânga-dreapta.
Sper că explicaţiile au fost, cât de cât, suficiente...
Valix, mutumesc mult de tot. Cred ca asta este explicatia cea mai corecta.
#3843
Postat 26 January 2012 - 01:37 PM
![Imagine postata](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/laugh.gif)
"Utilajul" l-am nuantat cu ulei de in. Nici galionul nu a fost inca lacuit ci numai nuantat. Numai pe punti am dat doua maini de lac mat pentru a le proteja.
Coastele le-am dat cu un bait "mahon" luat la inceput cand euforia era mare, de la un magazin de pictura. O galagie de bani, bun el nu zic, dar nu pentru galion. Acu' nu l-as mai face asa da' e prea tarziu... Dupa ce am slefuit coastele in vederea bordarii le-am manjit (pe grosime) cu bait nuanta nuc.
M-am hotarat sa fac varianta a doua din postarea de aici. Deci cabestanul de pe coverta nu va avea acea placa dreptunghiulara ca nu-mi place si nu-i vad rostul.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 26 January 2012 - 01:55 PM
#3844
Postat 26 January 2012 - 01:54 PM
Deci, ca sa fiu sigur si pe file ai dat cu ulei de in? de a iesit nuanta asta?Necesita vreo tehnica speciala?
Si totusi dupa uleiul de in, mai face priza lacul care va fii aplicat?
As vreau si eu fac la fel mai ales ca printe anumite file sa vede alb de la aracet, glue etc, si ma gandeam ca daca folosesc tehnica aceasta toate aceste defecte vor fi acoperite.
Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 26 January 2012 - 01:56 PM
#3845
Postat 26 January 2012 - 02:23 PM
Spatiile dintre file nu se acopera dand cu lac. Ele trebuie, eventual, rezolvate inainte. Poti folosi pentru asta culori acrilice chiar de uz scolar care nu sunt nici scumpe.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 26 January 2012 - 02:26 PM
#3847
Postat 26 January 2012 - 04:03 PM
Leo2003, la 26 January 2012 - 08:56 AM, a spus:
Dimensiunile vinciului de pe puntea inferioara sunt date corect?
Din cate inteleg si vad in poza ta, lungimea totala a axului vinciului de pe puntea superioara este de 41 mm, iar DEA spune " fara sa scoatem axul, masurati 41 mm de la puntea superioara, ... ". Nu stiu exact care varianta e corecta, dar sunt mult mai tentat sa urmez varianta ta
![:rolleyes:](http://www.cartula.ro/forum/public/style_emoticons/default/rolleyes.gif)
#3848
Postat 26 January 2012 - 04:51 PM
#3849
Postat 27 January 2012 - 09:56 AM
#3853
Postat 27 January 2012 - 02:55 PM
Am avut probleme cu spațiul, dimensiunile date de DeA pentru rozeta unde calcă matrozii care învârt cabestanul sunt așa de mari că nu încape, iar cavilele sunt mult prea scurte. Am făcut cabestanul funcțional. Piesele de împiedicare a rotației nu sunt lipite, ci articulate. Bineînțeles, cavilele se pot scoate, să nu încurce circulația când cabestanul nu este folosit. Piesele nu sunt lipite definitiv, dacă ceva este greșit, pot încă corecta.
Întrebare: cavilele ar putea fi plasate în două rastele de câte trei cavile în borduri, pe parapete, sau se proceda altfel?