Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#3836 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 25 January 2012 - 11:13 PM

nu a raspuns nimeni nik despre lungimea cabestanului de pe coverta!! 41mm, cat da DEA e lung ca dreaqu!!! 31 e bine!! Si la lungimea asta cred ca marinerii stateau mai mult spanzurati, in loc sa impinga, dar se potriveste mai mult cu restul pieselor!!

#3837 Useril este offline   MoRb 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 16-January 12
  • Location:Bucuresti

Postat 25 January 2012 - 11:48 PM

Vezi postareaSaci, la 25 January 2012 - 10:01 PM, a spus:

off topic

A mai comandat cineva nr vechi de la Deag?
In cat timp vin? Mai pun ceva taxe in plus (posta, curier,...) ?

merci


Eu am mai comandat numarul 47 din cauza scandurii. In acel caz, cand a fost vina lor, nu am platit nimic si a durat cam 1,5 -2 saptamani. Daca vrei o revista fara ca ei sa aiba vreo vina, platesti taxele postale.

si alt subiect, am reusit sa fac o bormasina mica dintr-o periuta de dinti electrica.

Dupa ce testez pe SIB postez si rezultatul.

#3838 Useril este offline   comalion 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 05-June 11
  • Location:Slatina, jud. Olt

Postat 26 January 2012 - 02:27 AM

Vezi postareaSorinR, la 25 January 2012 - 11:13 PM, a spus:

nu a raspuns nimeni nik despre lungimea cabestanului de pe coverta!! 41mm, cat da DEA e lung ca dreaqu!!! 31 e bine!! Si la lungimea asta cred ca marinerii stateau mai mult spanzurati, in loc sa impinga, dar se potriveste mai mult cu restul pieselor!!


dupa parerea mea este ca 41 mm are cea de a doua bucata care se afla pe puntea superioara, adica ...
.Imagine atasata: aaa.png

#3839 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 26 January 2012 - 08:56 AM

Vezi postareaSorinR, la 25 January 2012 - 11:13 PM, a spus:

nu a raspuns nimeni nik despre lungimea cabestanului de pe coverta!!


Cam max.28mm (1.4m la scara reala) ar trebui sa fie, asa cum rezulta din imagine.

Imagine atasata: aaa.png

#3840 Useril este offline   Sfatos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 07-March 11
  • Location:Constanta
  • Interests:Fotografia, navomodelism şi din când în când "Computer Hardware"

Postat 26 January 2012 - 09:53 AM

Vezi postareaVALIX, la 23 January 2012 - 06:25 PM, a spus:

Stând cu faţa spre direcția de mers a navei, babordul este partea din stânga, iar tribordul partea din dreapta a navei. Cuvintele provin din limba franceză iar în franceză, provin din limba olandeză şi apar pentru prima dată în secolul 14, când între Olanda şi Franţa exista o intensă activitate maritimă comercială.
În acea vreme, nava era condusă de un pilot care stătea în partea dreaptă a navei şi da comenzile timonierului. Pentru timonier, pilotul era în dreapta-spate şi, pentru a-i urmări comenzile, trebuia să se întoarcă mai mult sau mai puțin spre dreapta, astfel încât avea bordul din stânga în spate, iar pe cel din dreapta, în faţă.
În olandeză, babord era bakboord, cuvânt compus din bak=spate şi boord=bord, adică bordul din spatele timonierului, când se uita la pilot, iar tribord era stierboord, în care stier=pilot, adică tribordul este bordul unde se afla pilotul.
De ce n-au zis francezii sau noi pur şi simplu "stânga" şi "dreapta"? Pentru că, pentru mateloţii din acea vreme, care erau total analfabeţi şi proşti, era mult mai clar ce înseamnă faţă-spate decât ce înseamnă stânga-dreapta.

Sper că explicaţiile au fost, cât de cât, suficiente...

Valix, mutumesc mult de tot. Cred ca asta este explicatia cea mai corecta.

#3841 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 26 January 2012 - 12:04 PM

Cabestanul de pe puntea principala.

Imagine atasata: DSCF0002.JPG Imagine atasata: DSCF0003.JPG


Tot montajul l-am facut cu aracet. Dupa uscare am prins axul cabestanului in bormasina si cu o pila i-am facut profilul. Axul cabestanului ajunge pina sub coverta pentru ca imbinarea sa se observe cat mai putin.

#3842 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 26 January 2012 - 01:19 PM

A iesit exceptional, cum ai imbatranit "utilajul"?
Si totodata ce lac ai folosit pe galion? si ce bait sau solutie pe coaste, arata criminal.

Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 26 January 2012 - 01:20 PM


#3843 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 26 January 2012 - 01:37 PM

Hai sa nu exageram. Imagine postata
"Utilajul" l-am nuantat cu ulei de in. Nici galionul nu a fost inca lacuit ci numai nuantat. Numai pe punti am dat doua maini de lac mat pentru a le proteja.
Coastele le-am dat cu un bait "mahon" luat la inceput cand euforia era mare, de la un magazin de pictura. O galagie de bani, bun el nu zic, dar nu pentru galion. Acu' nu l-as mai face asa da' e prea tarziu... Dupa ce am slefuit coastele in vederea bordarii le-am manjit (pe grosime) cu bait nuanta nuc.

M-am hotarat sa fac varianta a doua din postarea de aici. Deci cabestanul de pe coverta nu va avea acea placa dreptunghiulara ca nu-mi place si nu-i vad rostul.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 26 January 2012 - 01:55 PM


#3844 Useril este offline   Mondeo 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 95
  • Inregistrat: 31-May 11

Postat 26 January 2012 - 01:54 PM

Chiar nu exagerez, doar mi-am spus sincer opinia.
Deci, ca sa fiu sigur si pe file ai dat cu ulei de in? de a iesit nuanta asta?Necesita vreo tehnica speciala?
Si totusi dupa uleiul de in, mai face priza lacul care va fii aplicat?
As vreau si eu fac la fel mai ales ca printe anumite file sa vede alb de la aracet, glue etc, si ma gandeam ca daca folosesc tehnica aceasta toate aceste defecte vor fi acoperite.

Aceasta postare a fost editata de Mondeo: 26 January 2012 - 01:56 PM


#3845 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 26 January 2012 - 02:23 PM

Da, pe bordaj am dat cu ulei de in sicativat, in strat foarte subtire cu pensula sau chiar cu o carpa. Cam in 24-36 de ore se usuca. Lacul mat pe care il folosesc este acrilic si, pana acum, nu am observat sa existe vreun conflict.
Spatiile dintre file nu se acopera dand cu lac. Ele trebuie, eventual, rezolvate inainte. Poti folosi pentru asta culori acrilice chiar de uz scolar care nu sunt nici scumpe.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 26 January 2012 - 02:26 PM


#3846 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 26 January 2012 - 02:43 PM

Pentru cine vrea sa incerce:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: img_001.jpg
  • Imagine atasata: img_002.jpg
  • Imagine atasata: img_003.jpg
  • Imagine atasata: img_004.jpg
  • Imagine atasata: img_005.jpg
  • Imagine atasata: img_006.jpg


#3847 Useril este offline   cristi2004 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 01-October 11

Postat 26 January 2012 - 04:03 PM

Vezi postareaLeo2003, la 26 January 2012 - 08:56 AM, a spus:

Cam max.28mm (1.4m la scara reala) ar trebui sa fie, asa cum rezulta din imagine.

Atasament aaa.png



Dimensiunile vinciului de pe puntea inferioara sunt date corect?
Din cate inteleg si vad in poza ta, lungimea totala a axului vinciului de pe puntea superioara este de 41 mm, iar DEA spune " fara sa scoatem axul, masurati 41 mm de la puntea superioara, ... ". Nu stiu exact care varianta e corecta, dar sunt mult mai tentat sa urmez varianta ta :rolleyes: , insa nu stiu daca dimensiunile vinciului de pe puntea inferioara sunt corect reprezentate de DEA.

#3848 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 26 January 2012 - 04:51 PM

DeA spune multe prostii in legatuta cu cabestanul si nu numai. Asa ca am ignorat total toate dimensiunile date de DeA cu exceptia lungimii acelor "spite" de 18mm. Restul l-am facut cu corabia in fata pe masurate. Asisderea voi proceda si pentru cabestanul de pe coverta.

#3849 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 27 January 2012 - 09:56 AM

treaba buna traiane, aratat ca la agemii, al'de mine!! ma uit si plang, vreau si eu cabestan dintr-ala, dar n-am strung, nu am vazut decat in fotografii strung! ma gandesc ca si o bormasina ar fi de ajunz, care sa o fixez foarte bine!! mai bine ti-as cere sfaturi intr-un mesaj personal, daca imi permiti si ai dispozitia necesara!!

#3850 Useril este offline   popacatalin68 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 22-February 11
  • Location:Ploiesti

Postat 27 January 2012 - 10:16 AM

[Uite si cabestanul meu. Scuze ptr. calitatea fotografiei - este cu telefonul !

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Cabestan.jpg


#3851 Useril este offline   MoRb 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 16-January 12
  • Location:Bucuresti

Postat 27 January 2012 - 10:40 AM

popacatalin mie imi place la nebunie cum arata al tau. ai folosit vreun strung sau doar pila?

#3852 Useril este offline   popacatalin68 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 22-February 11
  • Location:Ploiesti

Postat 27 January 2012 - 11:06 AM

Numai pila. La manerele de sus am prins betele de chibrit de pipa (sunt mai groase si mai rezistente) in bormasina si le-am luat cu smirghel.

#3853 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 27 January 2012 - 02:55 PM

Într-adevăr, cabestanul prezentat de traian este extra. Problema mea este că nu am mașină de frezat și nu pot face doar „din brișcă/din pilă” ca teșiturile alea să fie identice. Iar dacă nu-s identice iese strâmb. Așa că am optat pentru o soluție care o puteam executa.

Am avut probleme cu spațiul, dimensiunile date de DeA pentru rozeta unde calcă matrozii care învârt cabestanul sunt așa de mari că nu încape, iar cavilele sunt mult prea scurte. Am făcut cabestanul funcțional. Piesele de împiedicare a rotației nu sunt lipite, ci articulate. Bineînțeles, cavilele se pot scoate, să nu încurce circulația când cabestanul nu este folosit. Piesele nu sunt lipite definitiv, dacă ceva este greșit, pot încă corecta.

Întrebare: cavilele ar putea fi plasate în două rastele de câte trei cavile în borduri, pe parapete, sau se proceda altfel?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: SIB-cabestan1.jpg
  • Imagine atasata: SIB-cabestan2.jpg


#3854 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 27 January 2012 - 04:01 PM

Mi-am pregatit piesele pentru cabestanul de pe coverta:

Imagine atasata: DSCF0001.JPG


Ma apuc de el mai pe seara ca acu' mi lene.












#3855 Useril este offline   hultan2003 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 04-September 07

Postat 27 January 2012 - 05:33 PM

Scuze ca intervin , la ce numar s-a ajuns cu revista , am impresia ca l-am rata pe ultimul.

Multumesc

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 191
  • 192
  • 193
  • 194
  • 195
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi