Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#3826
Postat 25 January 2012 - 02:57 PM
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 25 January 2012 - 03:03 PM
#3828
Postat 25 January 2012 - 03:20 PM
#3830
Postat 25 January 2012 - 06:46 PM
Cabestanul mai asteapta. Va suferi mici modificari si trebuie sa fac niste piese.
#3831
Postat 25 January 2012 - 06:57 PM
Leo2003, la 25 January 2012 - 02:57 PM, a spus:
Leo, te rog sa imi dai voie sa te corectez. A mai fost discutata problema guvernarii si erau niste poze pe acolo asa ca nu mai atasez acuma. la tipul asta de guvernare, echea are acea articulatie mobila care iese pe punte in ,,cusca'' timonierului. La kit articulatia e sprijinita intr-un stift undeva pe la mijlocul ei, in realitate articulatia trecea printr-o ,,nuca'' ce oscila intr-un locas special, avand posibilitatea de a culisa prin orificiul nucii. Tehnic era o parghie de gr.I. In momentul in care capatul de sus (din timonerie) era inclinat spre babord, capatul de jos articulat cu echea se deplasa spre tribord actionand si echea in acelasi sens, caz in care pana carmei se orienta spre babord dupa aceeasi lege a parghiilor iar nava gira spre babord. Culisarea articulatiei prin nuca asigura modificarea lungimii bratului de actionare a echei in cazul maririi unghiului acesteia fata de axa navei.
- La tipul asta de nava nu avem timona, cine vrea sa ii puna, nu conteaza unde o pune, undeva tot in zona unde e timoneria.
- Despre vinci nu ma pronunt, eu nu mai iau de mult revista si nu stiu cum arata dar sigur nu e vinci ci cabestan dar manelele (ca asa le zice) sunt din lemn profilate patrat la capatul infipt in locasele cabestanului si rotunjite spre capete.
( rolul vinciului si a cabestanului e in mare acelasi insa difera constructiv in special prin pozitia axului de rotatie - cabestanul e vertical iar vinciul orizontal )
#3832
Postat 25 January 2012 - 07:54 PM
Cabestanul ar trebui sa arate, cel putin pe coverta...
...asa sau asa...
Cum ies io din aceasta dilema? Ma ajuta cineva?
Oricum, in revista e penal rau.
P.S. Se observa manelele asa cum le descria Traian.
P.P.S. Sunt mai naspa de facut asa. O sa incerc sa le fac din bete de chibrit.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 25 January 2012 - 08:45 PM
#3833
Postat 25 January 2012 - 09:35 PM
@Leo2003: Bețele de chibrit sunt muiate īn sulf. Nu știu dacă acest lucru e bun sau rău. Mie mi-a rămas o groază de material din bețele de 2 x 2, zic să fac din ăla.
Īntrebare pentru cei ce știu: la acest galion cabestanul era acționat numai de pe covertă? Parcă am văzut cabestane acționate de pe ambele punți, dar nu știu dacă este cazul aici.
#3834
Postat 25 January 2012 - 09:45 PM
@pe-dos Am niste bete de chibrit straineze care sunt fix 2x2 si sunt dintr-un lemn mai tare. Cu ceva sunt impregnate, recunosc, ca nu se atinge baitul de ele. Dar m-am gandit sa le las "natur". Mai am si eu bagheta 2x2 marca DeA. Voi vedea.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 25 January 2012 - 09:55 PM
#3837
Postat 25 January 2012 - 11:48 PM
Saci, la 25 January 2012 - 10:01 PM, a spus:
A mai comandat cineva nr vechi de la Deag?
In cat timp vin? Mai pun ceva taxe in plus (posta, curier,...) ?
merci
Eu am mai comandat numarul 47 din cauza scandurii. In acel caz, cand a fost vina lor, nu am platit nimic si a durat cam 1,5 -2 saptamani. Daca vrei o revista fara ca ei sa aiba vreo vina, platesti taxele postale.
si alt subiect, am reusit sa fac o bormasina mica dintr-o periuta de dinti electrica.
Dupa ce testez pe SIB postez si rezultatul.
#3838
Postat 26 January 2012 - 02:27 AM
SorinR, la 25 January 2012 - 11:13 PM, a spus:
dupa parerea mea este ca 41 mm are cea de a doua bucata care se afla pe puntea superioara, adica ...
.
#3840
Postat 26 January 2012 - 09:53 AM
VALIX, la 23 January 2012 - 06:25 PM, a spus:
Īn acea vreme, nava era condusă de un pilot care stătea īn partea dreaptă a navei şi da comenzile timonierului. Pentru timonier, pilotul era īn dreapta-spate şi, pentru a-i urmări comenzile, trebuia să se īntoarcă mai mult sau mai puțin spre dreapta, astfel īncāt avea bordul din stānga īn spate, iar pe cel din dreapta, īn faţă.
Īn olandeză, babord era bakboord, cuvānt compus din bak=spate şi boord=bord, adică bordul din spatele timonierului, cānd se uita la pilot, iar tribord era stierboord, īn care stier=pilot, adică tribordul este bordul unde se afla pilotul.
De ce n-au zis francezii sau noi pur şi simplu "stānga" şi "dreapta"? Pentru că, pentru mateloţii din acea vreme, care erau total analfabeţi şi proşti, era mult mai clar ce īnseamnă faţă-spate decāt ce īnseamnă stānga-dreapta.
Sper că explicaţiile au fost, cāt de cāt, suficiente...
Valix, mutumesc mult de tot. Cred ca asta este explicatia cea mai corecta.
#3843
Postat 26 January 2012 - 01:37 PM
"Utilajul" l-am nuantat cu ulei de in. Nici galionul nu a fost inca lacuit ci numai nuantat. Numai pe punti am dat doua maini de lac mat pentru a le proteja.
Coastele le-am dat cu un bait "mahon" luat la inceput cand euforia era mare, de la un magazin de pictura. O galagie de bani, bun el nu zic, dar nu pentru galion. Acu' nu l-as mai face asa da' e prea tarziu... Dupa ce am slefuit coastele in vederea bordarii le-am manjit (pe grosime) cu bait nuanta nuc.
M-am hotarat sa fac varianta a doua din postarea de aici. Deci cabestanul de pe coverta nu va avea acea placa dreptunghiulara ca nu-mi place si nu-i vad rostul.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 26 January 2012 - 01:55 PM