Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#3801 Useril este offline   MoRb 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 16-January 12
  • Location:Bucuresti

Postat 20 January 2012 - 10:54 AM

Doru2 AWB-ul este 56031362 - Status: in livrare

Scuze ca postez aici, dar nu pot trimite PM pana nu fac 10 postari

#3802 Useril este offline   doru2 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 163
  • Inregistrat: 01-August 11
  • Location:Pitesti

Postat 20 January 2012 - 10:59 AM

@ MoRB :friends:
Bagheta donata de tine a ajuns intreaga si acum pot si eu sa o lipesc si sa lacuiesc corpul navei. Sper sa ajung la zi cit de curind.
Multumesc si spor :drinks:

#3803 Useril este offline   cristi2004 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 01-October 11

Postat 20 January 2012 - 03:40 PM

lacuim sau nu lacuim?! daca lacuim mai prinde adezivul pe lac?!

#3804 Useril este offline   MoRb 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 97
  • Inregistrat: 16-January 12
  • Location:Bucuresti

Postat 20 January 2012 - 03:52 PM

Nu ai pentru ce. Singura problema era sa nu se rupa, dar noroc ca am gasit acel carton, care era de la revista :))

#3805 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 20 January 2012 - 05:03 PM

Vezi postareacristi2004, la 20 January 2012 - 03:40 PM, a spus:

lacuim sau nu lacuim?! daca lacuim mai prinde adezivul pe lac?!


Eu am lipit balustrii peste lac si se tin destul de bine, chiar i-am miscat sa vad daca cedeaza dar nici o problema pana acuma. Mai greu o sa fie cu manipularea pe viitor la asamblarea altor piese.

#3806 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 21 January 2012 - 08:51 AM

Vezi postareatitishor, la 20 January 2012 - 05:03 PM, a spus:

........ am lipit balustrii .......


Gata, ajunge, sunt bastoane nu balustri. Lipiti pe lac e posibil ca momentan sa tina bine dar mai mult ca sigur in timp o sa ,,pocneasca'' pe lipitura chiar si fara solicitari mecanice.

Aceasta postare a fost editata de traian: 21 January 2012 - 08:54 AM


#3807 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 21 January 2012 - 11:44 AM

Am mai prestat si io:

Imagine atasata: DSCF0008.JPG Imagine atasata: DSCF0009.JPG

#3808 Useril este offline   titishor 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 100
  • Inregistrat: 15-December 11
  • Location:Cluj Napoca

Postat 21 January 2012 - 01:33 PM

Am reusit sa pun si ghiulelele la locul lor

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 21012012125.jpg


#3809 Useril este offline   vraduc 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 9
  • Inregistrat: 06-January 12

Postat 21 January 2012 - 02:21 PM

Va rog sa imi spuneti si mie daca slefuim stratul de furnir de pe intreaga sufrata a corabie si ce tip de lac se aplica dupa aceea? Cam ce tip de smirghel trebuie daca se face slefuirea?
Multumesc!

#3810 Useril este offline   cristi2004 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 21
  • Inregistrat: 01-October 11

Postat 21 January 2012 - 11:39 PM

Vezi postareatraian, la 21 January 2012 - 08:51 AM, a spus:

Gata, ajunge, sunt bastoane nu balustri. Lipiti pe lac e posibil ca momentan sa tina bine dar mai mult ca sigur in timp o sa ,,pocneasca'' pe lipitura chiar si fara solicitari mecanice.



Deci nu lacuim, cel putin nu acum, poate dupa ce terminam tot ce e de lipit pe corpul navei, sau gresesc? Stie cineva pe la ce numar vom termina corpul navei si putem lacuii? ( asta in cazul in care am dreptate cu ce am spus mai devreme :unsure: ).

#3811 Useril este offline   costin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 24-April 11
  • Location:oradea

Postat 22 January 2012 - 01:41 PM

am ajuns si eu pana aici, dupa lupte seculare.

#3812 Useril este offline   costin 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 41
  • Inregistrat: 24-April 11
  • Location:oradea

Postat 22 January 2012 - 01:44 PM

[Imagine atasata: SP_A1074.jpgImagine atasata: SP_A1075.jpgImagine atasata: SP_A1076.jpgImagine atasata: SP_A1077.jpg

#3813 Useril este offline   Sfatos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 07-March 11
  • Location:Constanta
  • Interests:Fotografia, navomodelism şi din când în când "Computer Hardware"

Postat 22 January 2012 - 10:44 PM

Vezi postareatraian, la 18 January 2012 - 12:46 PM, a spus:

Ca sa fiu in tema, pentru a se retine mai usor pozitiile ,,babord - tribord'' se aplica regula pachetului de BT, babordul e in stanga iar tribordul in dreapta privitorului orientat cu fata spre prova (partea din fata) navei.

Si pana la urma etimologia celor doua cuvinte (babord si tribord) cine o poate explica "istoriceste". Stiu ca aceste denumiri ni se trag de la pilotii olandezi care aveau o vasla pusa pe bordul din dreapta cu care intorceau barca spre stanga. Ma rog, nu stapanesc bine problema, am cautat si pe net, dar am gasit numai explicatii in franceza, iar franceza mea este mai jos decat genunchiul broastei.... Deci!!! Pana la urma cine ma poate deslusi si pe mine care este fapta cu VASLA si cu BARCA olandezilor de ne-au ramas cele doua termene?
Asta asa ca sa mai uitam un pic (NU MULT) de lacuri, balustri, sparge val si celelalte....

#3814 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 22 January 2012 - 11:55 PM

Citeaza

Voici la réponse exacte, historique. L'expression "babord" vient du néerlandais "bakboord" Elle a commencée vers les années 1484-1500. "bakboord" veut dire "côté du dos", parce que le pilote manoeuvrait en tournant le dos au côté gauche du bateau. Dans la marine, le côté gauche d'un navire est définit quand on tourne le dos a la proue ( avant du navire) . Il se trouve alors à notre main gauche. Le terme tribord vient du néerlandais "stierboord" "stier" ,qui signifie "gouvernail", et "boord" , qui signifie "bord". Le "bord" d'un bateau étant l'extrêmité supérieure de chaque côté du navire. Donc, le mot tribord signifie l'extrêmité supérieure du bateau (bord le plus haut) qui est à notre droite quand on regarde vers l'avant (la proue). Ces deux termes ont la même origine; la marine hollandaise autour des années 1484- 1500. Il faut ajouter qu'à cette époque la marine hollandaise était très importante, elle a donc pu influencer les appelations des différentes autres marines avec le temps.
Sources :
encyclopédie Larousse, le Robert


Traducere:
Iată răspunsul exact, istoric. Expresia „babord” vine din cuvântul olandez „bakboord”. El a apărut în anii 1484-1500. „Bakboord” înseamnă „partea din spate”, deoarece pilotul manevra întorcând spatele părții din stânga a navei (nn. stânga cum o înțelegem noi, stând cu fața spre prova). În marină (nn. probabil la ei, nu știu dacă și la noi convenția este așa) partea stângă a navei este definită când se stă cu spatele spre prova. Atunci ea (nn. partea) este la stânga noastră (nn. vrea să spună că spunând „babord” = „partea din spate”, nu se va face confuzie cu „partea din stânga”, pe care ei o defineau altfel). Termenul tribord vine de la cuvântul olandez „stierboord”, „stier” însemnând „cârmă”, iar „boord” „bord”. „Bordul” unei nave era extremitatea superioară a fiecărei laturi a navei. Deci, cuvântul tribord semnifică extremitatea superioară a navei (bordul cel mai înalt) care este la dreapta noastră când se privește spre prova (nn. din textul de mai sus nu rezultă că cârma era la tribord, dar așa era și numai așa textul are sens). Acești doi termeni au aceeași origine: marina olandeză a anilor 1484-1500. Trebuie adăugat că în acea epocă marina olandeză era foarte importantă, ea putând influența cu timpul denumirile folosite și în diferite alte marine.
Surse:
Enciclopedia Larousse, le Robert (nn. ăsta ultimul este un dicționar enciclopedic).

Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 22 January 2012 - 11:57 PM


#3815 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 January 2012 - 01:48 AM

Daca nu ar fi fost mentionata sursa as fi putut pune ramasag ca e explicatie de la specialistul DeAg. Nu stiu provenienta termenilor dar ,, Voici la reponse exacte'' e foarte departe de a ma lamuri in vre-un fel. Sunt o multime de lucruri a caror provenienta e pierduta in negurile istoriei si pe seama carora se fac diferite spaculatii dar peste unele limite devin fabulatii. Despre astea doar cei care le-au inventat pot da lamuriri reale, in lipsa lor e bine sa fim noi realisti. Ca o paralela, rusii folosesc ,,levai bord si pravai bord'', ei de unde or fi luat termenii care nu au nimic in comun cu explicatia Laroussului inafara de ,,bord'' ?

#3816 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 23 January 2012 - 08:27 AM

În rusă:
tribord = штирборт = știrbort
babord = бакборт = bakbort

Wikipedia afirmă și ea că termenii provin din olandeză, care, la rândul ei, i-a preluat din „styr” și „bakk” din limbile nordice vechi.

Cred că leva = stânga și prava = dreapta sunt bulgărești.

#3817 Useril este offline   Sfatos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 07-March 11
  • Location:Constanta
  • Interests:Fotografia, navomodelism şi din când în când "Computer Hardware"

Postat 23 January 2012 - 09:04 AM

Domnul comandor in rezerva Ovidiu Ionescu, care este consultant la DeA pentru revista care insoteste piesele, a fost profesor universitar la Academia Navala, catedra de navigatie, daca nu ma insel. Il stiu, este un foarte bun cunoscator al termenilor de marina si poate pana la sfarsitul seriei vom afla si provenienta termenilor de babord si tribord. Daca il voi mai intalni il voi intreba sigur si va zic eu pe forum.

#3818 Useril este offline   popacatalin68 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 36
  • Inregistrat: 22-February 11
  • Location:Ploiesti

Postat 23 January 2012 - 09:30 AM

Daca fac corabia inchisa pe ambele parti, mai este necesar sa filez puntea de jos ? Se va vedea ?

#3819 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 23 January 2012 - 05:21 PM

Eu zic ca trebuie. Vor vedea cei care se uita atenti prin bocaportul de pe coverta.

#3820 Useril este offline   VALIX 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 24-August 10
  • Location:Craiova

Postat 23 January 2012 - 06:25 PM

 Sfatos, la 23 January 2012 - 09:04 AM, a spus:

Domnul comandor in rezerva Ovidiu Ionescu, care este consultant la DeA pentru revista care insoteste piesele, a fost profesor universitar la Academia Navala, catedra de navigatie, daca nu ma insel. Il stiu, este un foarte bun cunoscator al termenilor de marina si poate pana la sfarsitul seriei vom afla si provenienta termenilor de babord si tribord. Daca il voi mai intalni il voi intreba sigur si va zic eu pe forum.


Stând cu faţa spre direcția de mers a navei, babordul este partea din stânga, iar tribordul partea din dreapta a navei. Cuvintele provin din limba franceză iar în franceză, provin din limba olandeză şi apar pentru prima dată în secolul 14, când între Olanda şi Franţa exista o intensă activitate maritimă comercială.
În acea vreme, nava era condusă de un pilot care stătea în partea dreaptă a navei şi da comenzile timonierului. Pentru timonier, pilotul era în dreapta-spate şi, pentru a-i urmări comenzile, trebuia să se întoarcă mai mult sau mai puțin spre dreapta, astfel încât avea bordul din stânga în spate, iar pe cel din dreapta, în faţă.
În olandeză, babord era bakboord, cuvânt compus din bak=spate şi boord=bord, adică bordul din spatele timonierului, când se uita la pilot, iar tribord era stierboord, în care stier=pilot, adică tribordul este bordul unde se afla pilotul.
De ce n-au zis francezii sau noi pur şi simplu "stânga" şi "dreapta"? Pentru că, pentru mateloţii din acea vreme, care erau total analfabeţi şi proşti, era mult mai clar ce înseamnă faţă-spate decât ce înseamnă stânga-dreapta.

Sper că explicaţiile au fost, cât de cât, suficiente...

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 189
  • 190
  • 191
  • 192
  • 193
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

39 useri citesc topicul
0 membri, 39 vizitatori, 0 utilizatori anonimi