In atentia lui '
tomcat' si a celor interesati
Scurt ghid pentru versiunea inchisa SiB
[Contine solutii pentru problema dificultatii montarii tunurilor inferioare datorita inchiderii complete].
Pentru versiunea SiB inchisa sunt necesare urmatoarele numere IN PLUS in mod obligatoriu:
a. 1 buc. nr.28 = al doilea bord cu hublouri pentru tunuri
b. 2 buc. nr.32 plus 7-8 vergele suplimentare = bordaj pentru spatiul deschis
lucrand neeconomic sunt necesare 3 buc. nr.32 (sau 33,34,36,37 care sunt identice), astfel raman si rezerve.
c. 2 buc. nr.45 = furnir pentru placat spatiul deschis (raman si vreo 10-12 sipci nefolosite)
este o.k. si nr. 43 sau nr. 44, dar au ceva mai putine sipci, asa ca ajung cam la fix.
d. 1 buc. nr.59 = rame si capace pentru 7 hublouri inferioare in plus (mai si raman 5 perechi rama+capac)
Acesta este necesarul pentru numerele in plus.
Observatii si elemente optionale;
- pe partea initial deschisa a castelului pupa apar in plus la inchidere doua spatii pentru ferestre, dar redistribuind
ferestrele metalice de la nr. 78, mai logic decat DeA, nu va fi nevoie de un nr. 78 in plus, astfel, ferestrele metalice
de sub castel spate sunt total inutile si inestetice (poarta e o.k. si ramane pe loc). Totusi, in dorinta de a respecta
strict designul DeA, doua din sase ferestre de la pupa se pot amenaja din sipca 2x2mm (cum au si alte corabii) si/sau
se pot echipa cu 2 perechi rama+capac ramase de la pct. d. de mai sus.
- in ce priveste cuiele, raman suficiente pentru fixarea vergelelor de bordaj suplimentare; dar daca totusi se doresc
cuie DeA in plus, doar nr. 39 ar merita un usor inters pentru ca in afara de cuie mai are grile si furnir.
- daca se inchid ambele borduri apare o problema, amplasarea tunurilor pe puntea inferioara, la care accesul devine dificil.
Pentru aceasta problema ar fi patru solutii: 1. se introduc tunurile asamblate unul cate unul prin bocaportii puntii
superioare, e foarte laborios, dar cu multa rabdare si prelungitoare adecvate problema se poate rezolva cum trebuie.
2. daca nu s-au montat inca puntile superioare, se asteapta sa apara la vanzare toate tunurile de jos, se prind pe puntea
inferioara si se continua cu atentie montajul in mod normal; 3. se lipeste puntea suprioara centrala doar in cateva
puncte si dupa bordare se da aceasta punte afara, se plaseaza tunurile si apoi se lipeste la loc definitiv bucata de punte.
4. tinand cont ca din tunurile inferioare se vad numai varfurile tevilor la galionul inchis, in loc de tunuri se pot
folosi bucati de tub de alama asemanatoare cu teava originala, se taie oblic la un capat, se curbeaza putin, se
introduc cu acel capat prin rama si se prind direct de puntea inferioara; nu mai sunt necesare 16 tunuri originale.
Efectul vizual obtinut cu ajutorul tunurilor false (numai pe puntea inferioara) este foarte asemanator cu cel original.
Dispare diorama cu obiecte de sub punti asa ca raman piese care nu se vor mai monta la SiB: butoaie, lazi si alte acareturi
care nu se mai vad; analog doua scari de sub puntea inferioara devin inutile. In final va fi si un gratar in plus.
Prin urmare se poate renunta la nr. 66 si se poate pastra pentru alta lucrare una din perechile: 22+24 sau 24+31 .
Numarul 75 de asemenea va ramane aproape complet nefolosit.
Precizez ca facand toate aceste modificari SiB va fi asamblat integral din componente DeA iar designul este cel original,
fara nici un fel de improvizatii, piese manufacturate sau modificari estetice (exceptie: optiune tunuri pct. 4).
Sper ca aceste punctele de vedere (in cea mai mare parte verificate) sa fie de folos.
Acest mic "ghid" are caracter amator, nu are pretentia de a fi complet sau absolut corect, este rezultatul unor idei si
incercari personale; eventualele completari si idei ulterioare sunt bine venite si multumesc anticipat pentru ele.
Aceasta postare a fost editata de yycons: 12 January 2012 - 03:10 AM