Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#3344 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 03 November 2011 - 10:32 PM

Cam asa arata prova inainte de pilire





Am o nedumerire: cat de mult trebuie pilit fata de linia chilei? :rolleyes2:
Prima coasta a fost aliniata cu linia chilei ceea ce face ca bordajul sa fie "deasupra" (adica in fata chila e infundata cu 2mm).
Se pastreaza adancitura pana sus?:unknw:
Ar fi util pentru prinderea mai solida a chilei false. Dar e oare asa? :iiam:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: profil-prova.jpg
  • Imagine atasata: prova-front.jpg
  • Imagine atasata: prova-profil2.jpg
  • Imagine atasata: prova-top.jpg

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 03 November 2011 - 10:34 PM


#3345 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 04 November 2011 - 07:43 AM

Conform indicatilor din ghid trebuie pilit pana la nivelul chilei.

Imagine atasata: Clipboard01.jpg

Din ce se vede in imagine si bordajul e tot la nivelul chilei.
La mine asa este.

P.S. Imaginea de mai sus este din ghid.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 04 November 2011 - 07:55 AM


#3346 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 04 November 2011 - 08:26 AM

Arata cam aiurea felul in care au pilit aici coastele de bordaj: Imagine atasata: Clipboard01.jpg

Asta e zona in care spuneam ca e infundata chila datorita pozitionarii primei coaste. Ma intreb daca nu cumva in planul de baza ajustarea provei se facea pastrand pana sus santul care apare in acest fel. E posibil sa DeA sa fi simplificat executia. Nu ar fi prima oara cand ghidul de constructie face adaptari.

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 04 November 2011 - 08:35 AM


#3347 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 04 November 2011 - 09:14 AM

confucius, dar de zeama de pila ai auzit :))?! Bagi cu pila pana curge zama din ea, !! Adica, tradus, pana iese tot la nivelul chilei!! Eu am luat si din filele de bordaj astfel incat sa nu mai fie nici o adancitura!! Mai naspa mi se parea ca dupa ce lipesti toate piesele de la prova si pilesti, ramane un bombeu ciudat cu un fel de galma pe toata circumferinta bazei "semisferei" asteia!! Asa ca am luat la pila si corpul navei, astfel incat trecerea de la filele de bordaj la zona prova (nou construita) sa fie neteda, fara galma si fara adancituri, infundaturi, etc. Baga material acolo ca ai de unde, pilesti din file si piesele de la prova si 1.5 mm daca e necesar!!! Eu asa am facut si a iesit toata nava neteda si fara infundaturi!! In schimb sa nu intrii nabsolut deloc in chila!!

Aceasta postare a fost editata de SorinR: 04 November 2011 - 09:53 AM


#3348 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 04 November 2011 - 08:12 PM

Cred ca o incerc sa las santul pana la stratul 4. Cel putin la mine pana acolo si suprapunerea straturilor se face in exteriorul chilei, grosimea din exterior scazand progresiv. De la 4 mai sus colturile urmeaza exact linia chilei.
Vedem ce iese si daca merge. Pare anormal sa te straduiesti sa faci constructia ca pana acum si dupa aia sa ii afectezi rezistenta subtiind la zero capetele filelor de bordaj deja tensionate la curbare. De asemenea acum curburile navei curg natural si nu imi vine sa le stric pentru a urma la inceput curbura chilei.

Dar poate ca bat campii. Sa vedem ce zice pila...

#3349 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 05 November 2011 - 11:03 AM

Bonus:

Imagine atasata: DSCF0001.JPG Imagine atasata: DSCF0002.JPG

Stiu ca are multe hibe dar atat m-am priceput.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 05 November 2011 - 11:03 AM


#3350 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 06 November 2011 - 11:36 AM

Si inca cateva poze.

Imagine atasata: DSCF0001.JPG Imagine atasata: DSCF0005.JPG

Imagine atasata: DSCF0003.JPG Imagine atasata: DSCF0006.JPG

#3351 Useril este offline   SorinR 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 340
  • Inregistrat: 29-January 11
  • Location:Bacau

Postat 06 November 2011 - 05:53 PM

Nu trebuia sa lasi bordura deschisa la culoare si pentru parte superioara a navei?

#3352 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 06 November 2011 - 05:57 PM

Nu. Asa a fost gandita. Partea de sus nu va fi bordurata.

#3353 Useril este offline   eXistenZ 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 01-February 11

Postat 07 November 2011 - 01:08 AM

Am si eu o problema...

A mai patit cineva chestia asta?,.... bucatile 7 si 8 sa iasa prea mult din linia pupei?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1 (1).jpg
  • Imagine atasata: 1 (3).jpg
  • Imagine atasata: 2 (1).jpg
  • Imagine atasata: 2 (2).jpg

Aceasta postare a fost editata de eXistenZ: 07 November 2011 - 01:11 AM


#3354 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 07 November 2011 - 07:46 AM

Cati useri atatea SIB-uri. O fi fost placajul mai gros. Imagine postata

#3355 Useril este offline   catalins 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 57
  • Inregistrat: 02-July 11

Postat 07 November 2011 - 09:10 AM

La multi scandurica nr.8 e in plus. Da-o jos. Sau pileste-o :rolleyes:

Si eu, ca si altii, am avut o problema cu placajul; am cumparat 2 numere 40 si grosimea celor 2 placaje era diferita, asa ca am alternat bucatile

#3356 Useril este offline   eXistenZ 

  • Nou venit
  • Grup: Members
  • Postari: 3
  • Inregistrat: 01-February 11

Postat 07 November 2011 - 01:27 PM

deci e ok sa dau jos 2 bucati... Multumesc

#3357 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 07 November 2011 - 02:18 PM

Nu e OK.
Din ce vad io, una (8') o dai jos sigur. La (7) nu ma prind din poze. Daca nu e nevoie de ea cade singura la pilit.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 07 November 2011 - 02:21 PM


#3358 Useril este offline   Mioriticul 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 76
  • Inregistrat: 31-January 11
  • Location:Bruxelles

Postat 07 November 2011 - 04:46 PM

e prova, nu pupa

#3359 Useril este offline   gl_mmm 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 35
  • Inregistrat: 15-February 11
  • Location:Galati
  • Interests:ultimul, navomedelism static

Postat 08 November 2011 - 05:53 PM

Nici mie nu mi-a mai incaput a 8-a piesa. Ramasese cam 0,5 mm de acoperit asa cam am pus o bucata de balsa de-aia de-am folosit la placarea puntilor. Desi, si fara ea, tot un drac.
Noroc!

#3360 Useril este offline   Chessar 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 21-June 11
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2011 - 08:42 AM

Salutare,


O intrebare am si eu privind lipirea furnirului. Conform instructiunilor DEA se foloseste superglue; nu se poate folosi aracet [Moment Express pentru lemn]?

Multumesc,

#3361 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 09 November 2011 - 08:55 AM

Io nu vad niciun impediment in folosirea aracetului. Io aracet am folosit.
Acum nu stiu unde ai vazut tu in instructiuni ca s-ar folosi super glue (cianoacrilat) pentru lipirea filelor de furnir. Indica ei ceva de tipul adezivului de contact, de tipul prenadezului.

#3362 Useril este offline   Chessar 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 24
  • Inregistrat: 21-June 11
  • Location:Bucuresti

Postat 09 November 2011 - 11:04 AM

Multumesc mult.

La punctul 42b precizeaza ca se lipeste cu superglue, dar explicatiile sunt pentru folosirea unui prenadez, dupa cum ai scris si tu.

Aracet o sa folosesc si eu.

#3363 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 09 November 2011 - 11:33 AM

Din cāte am īnțeles eu, problema este la menținerea īn poziție a filelor pānă face priză adezivul.

DeA presupune că noi vom ține filele īn poziție cu māna și ne vom plictisi/vom obosi repede, așa că trebuie un adeziv cu priză rapidă, cum ar fi cianoacrilatul sau prenadezul. S-a spus īnsă că acestea nu țin īn timp, cianoacrilatul devine casant, iar prenadezul, fiind un cauciuc, se īntinde la solicitări permanente.

Aracetul se pare că rezistă, dar trebuie să găsiți o metodă de a ține fila īn poziție pānă face priză aracetul. Īn acest interval fila trebuie presată pe toată lungimea ei. Ceva spumă poliuretanică ținută de o bandă de cauciuc mi se pare a fi o soluție.

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 167
  • 168
  • 169
  • 170
  • 171
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

6 useri citesc topicul
0 membri, 6 vizitatori, 0 utilizatori anonimi