Forum Machete,Modelism,Hobby: Sfantul Ioan Botezatorul - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid

#3256 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 23 October 2011 - 11:26 AM

Da, așa procedez și eu.
Leo, dacă eu tai un mic triunghi din file, fie cu cutterul, fie cu lama, fie cu forfecuța, sigur „fac rost” de 2-3 fragmente și nu mi se pare normal să fac o machetă din cioburi lipite.

Nu mai pun cianoacrilat, ci aracet - cu cianoacrilatul m-am răcit de-a binelea. Deși făcea priză instantaneu și părea că ține bine, mi s-a desprins cam tot ce am lipit cu el: scări, parapete etc. Și am folosit Loctite, nu ceva no-name, iar pe el scria că e bun pentru lemn. Adezivii care la mine țin au fost UHU de tip prenadez pentru filele de punte și aracet de tip Bastelkleber pentru rest. Mai am un adeziv de tip prenadez, Bison, dar ăla l-am folosit doar la mobilă, nu și la machetă.

#3257 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 October 2011 - 11:29 AM

Cuie s-au folosit in constructiile navale inca din perioada primelor ambarcatiuni chiar daca nu metalice si inca nu se chemau cuie. La inceputuri au fost doar auxiliare a ,,cusaturilor'' realizate cu fibre vegetale constituind elemente de consolidare a ansamblului evoluand pana la folosire complecta in constructie. Drakkarele care au ceva vechime evolutiva sunt un exemplu.
Tot exemplu am dat si eu cu scobitorile, nu neaparat de urmat, doar ca idee, iar metoda nu e mai migaloasa decat varianta cu sarma de cupru sau alama, gauri oricum trebuie facute iar varful prin adancimea la care e infipt poate fi ajustat la diametrul necesar. E drept ca pot fi considerate dopuri tocmai de asta am spus ca nuanta lemnului trebuie sa fie inchisa pentru a se asemana cat mai mult cu metalul oxidat.. Dupa cum mai ziceam, doar imi dau cate o parere pe un subiect nu sfaturi de cum trebuie facut, fiecare alege propria varianta. Cand e vorba de situatii stricte e alta problema.
Ca orice material, si furnirul se produce in mai multe calitati si legat direct de asta e pretul producatorului. In logica actuala a pietei, orice intermediar intre materia prima si cumparatorul produsului final e interesat sa investeasca cat mai putin si sa castige cat mai mu7lt. Din cele constatate pana acum cazul de fata nu face exceptie de la regula, materialele folosite la marea corabie sunt destul de slabe calitativ dar faptul e justificat de politica firmei care nu vinde kitul ci revista, componentele galionului fiind bonus la aceasta. Oricum, pentru o prima nava - pentru unii - iese destul de bine iar meseria de obicei se invata pe materiale care creaza probleme, nu pe cele ideale.
Pe dos - deci, oarecum s-a dovedit a fi avut dreptate, si nici macar nu a trecut mult timp.Scuze dar ai postat in timp ce eu scriam.

Aceasta postare a fost editata de traian: 23 October 2011 - 11:34 AM


#3258 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 23 October 2011 - 11:33 AM

@pe_dos Nu te contrazic. Pana la urma fiecare foloseste metodele si materialele care i-au dat cea mai mare satisfactie.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 October 2011 - 11:36 AM


#3259 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 23 October 2011 - 11:47 AM

Îi mulțumesc lui Traian pentru răspuns.

Nu migăleala era obiecția mea, ci dimensiunea și culoarea. Urmele de scobitori mi se par prea mari, iar pentru culoare întrebam cum e mai bine. Nu cred că în realitate cuiele străluceau precum alămurile frecate pentru paradă, cum strălucesc în imaginea indicată de mine într-o postare de mai sus, și sunt surprins că la lucrări premiate prin expoziții cu ștaif cuiele și tunurile strălucesc ca aurul. Pur și simplu vreau să-mi dau seama de scara valorilor pentru modeliști, care scară pare a fi diferită de ce mi se pare mie natural, ase vedea și comentariile mele de la diorame.

@Leo: N-a fost nicio intenție de contrazicere, doar mici prezentări ale problemelor concrete. De exemplu se poate prea bine ca adezivul de tip cianoacrilat folosit de altcineva să fie mai rezistent decât cel folosit de mine și e bine de știut.

#3260 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 October 2011 - 11:58 AM

Vezi postareaLeo2003, la 22 October 2011 - 06:58 PM, a spus:

Sa nu-mi arate cineva imaginea de mai jos din "Spanish Galleon 1530 - 1690; Osprey Publishing" si sa ma puna sa-l fac ca la inceput ca fac scandal.


Am intalnit ambele variante, cred ca si real folosite, dar inclin spre varianta V intors. Recunosc a nu avea documentare solida in domeniu dar majoritar asta e folosit. Daca am lua-o pe partea cu calculele, in zona oglinzii, fortele preponderente sunt in special de sus in jos si radial in borduri spre etambou. La varianta V tendinta de apasare ar contribui la o sl;abire a imbinarii intre file implicit cu distantarea lor pe cand la varianta V intorstendinta e de strangere intre file asta contribuind la soliditatea constructiei. Si oricum arata si mult mai bine.

#3261 Useril este offline   Leo2003 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1799
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Tot ce nu tine de aviatie ca doar in aviatie lucrez.

Postat 23 October 2011 - 12:08 PM

@ pe_dos Stai linistit, nici n-am interpretat-o ca o contrazicere.

Acu' sa stiti ca si modelistii cu state vechi, nu plevusca ca noi, se contrazic (intre ei) ... mama, mama.
Io, din gresala, am provocat o discutie (nu aici) care s-a terminat destul de neplacut cu privire la existenta, sau nu, a manerelor pe tunurile navale din epoca.
Nu am nici cea mai mica intentie sa mai declansez una cu privire la cuie, versus cepuri conice din lemn, etc. Asa ca, pentru mine, chestiunea cu "ce este cuiele si ce vrea ele" in constructia vechilor corabii este "case closed", vorba unui "destept" in viata. Imagine postata

@Traian Pai tu crezi ca am facut modificarea numai ca m-ai rugat, s-au mi-a aratat cineva o poza? Pot sa va arat si io poze cu desenul exact pe dos.Imagine postata Dar, am mai citit, am mai intrebat, si am ajuns la concluzia ca e mai bine cum ai zis.

Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 23 October 2011 - 12:28 PM


#3262 Useril este offline   traian 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1218
  • Inregistrat: 01-May 08
  • Location:Orsova
  • Interests:Nave-navigatie clasica

Postat 23 October 2011 - 03:15 PM

:hi: :good: :drinks:

#3263 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 23 October 2011 - 04:31 PM

@pe_dos: incearca sa tai fu furnirul prins intre doua foi de scotch de hartie.
Eu lipesc cu aracet pentru parchet de la Moment (ales doar pentru ca recipientul parea rezonabil de mare). Intotdeauna lipesc si tai furnirul umezit. Pentru taiat folosesc cuttere gen scalpel dintr-o trusa chinezeasca proasta gasita pe la Bricostore. Pentru pilit furnirul folosessc pile dintr-un set de pile mici (tot ceva chinezarie). Daca nu apas cu cutter-ul ci mai curand zgarii usor, daca nu apesi tare cu pila si pilesti doar in sensul spre suprafata pe care e aplicat furnirul, atunci merge. La sfarsit smirgeluiesc usor cu burete abraziv. Taietura ramane astfel curata si fara aschii. Chiar nu stiu daca furnirul are o problema sau este vorba de caracteristicile esentei de lemn din care e facut. Eu unul m-am obisnuit cu el. Altul tot nu am de unde.

@Leo, Traian: V-ul intors era preferat pentru ca scandurile V-ului se prindeau pe sctructura de rezistenta in T pentru capetele din interior si pe ultima coasta pentru capetele de exterior. In felul acesta scandurile erau prinse solid si aveau deformari controlabile la sarcinile mecanice date de valuri. Cu V-ul normal scandurile de exterior erau prinse ciudat pe ultima coasta si riscau sa sa desprinda la socuri si sa crape la oboseala.

Despre cuie: stie cineva sigur ca se vedeau cuiele la exterior? Intreb pentru ca sub actiunea sarurilor din apa de mare s-ar fi corodat repede. In pozele cu reproduceri ale galioanelor in marime naturala nu am vazut cuie la exterior. Ma intreb daca nu cumva si la corabiile adevarate existau doua straturi de file ca la modelul nostru., iar cele exterioare erau cumva prinse in imbinari fara cuie.

Aceasta postare a fost editata de Confucius: 23 October 2011 - 04:45 PM


#3264 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 23 October 2011 - 04:56 PM

"Despre cuie: stie cineva sigur ca se vedeau cuiele la exterior?"
Imagine postata

Imaginea este de la "Vasa"

Aceasta postare a fost editata de pelly67: 23 October 2011 - 04:58 PM


#3265 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 23 October 2011 - 07:05 PM

Da ... alea sunt chiar un fel de piulite ( asa se fixau tunurile)

Imagine atasata: IMG_1692.JPG

iar alea de jos nu sunt cuiele ... sa le zicem "dopuri" , care protejau cuiele

Aceasta postare a fost editata de staric: 23 October 2011 - 07:09 PM


#3266 Useril este offline   comalion 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 05-June 11
  • Location:Slatina, jud. Olt

Postat 23 October 2011 - 07:31 PM

buna seara tuturor. cum se numeste puntea din fata, cea mica si cat este de gros materialul ? imi cer scuze dar nu cunosc termenii tehnici.

Aceasta postare a fost editata de comalion: 23 October 2011 - 07:31 PM


#3267 Useril este offline   pelly67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 117
  • Inregistrat: 04-February 10

Postat 23 October 2011 - 07:48 PM

Vezi postareastaric, la 23 October 2011 - 07:05 PM, a spus:

Da ... alea sunt chiar un fel de piulite ( asa se fixau tunurile)

Atasament IMG_1692.JPG

iar alea de jos nu sunt cuiele ... sa le zicem "dopuri" , care protejau cuiele

Explicatii pertinente ca de obicei :good:, insa la "Vasa" asta-i realitatea acum. Sunt sute de asemenea Imagine postata in corpul navei. Au fost folosite pentru restaurarea navei.
Poza ta este mult mai elocventa vis a vis de elementele de imbinare/fixare.Cred ca si corabia este nou construita, dupa calitatea detalilor.

#3268 Useril este offline   pe_dos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 581
  • Inregistrat: 15-April 11
  • Location:Timișoara

Postat 23 October 2011 - 07:53 PM

Vezi postareaConfucius, la 23 October 2011 - 04:31 PM, a spus:

V-ul intors era preferat pentru ca scandurile V-ului se prindeau pe sctructura de rezistenta in T pentru capetele din interior si pe ultima coasta pentru capetele de exterior. In felul acesta scandurile erau prinse solid si aveau deformari controlabile la sarcinile mecanice date de valuri. Cu V-ul normal scandurile de exterior erau prinse ciudat pe ultima coasta si riscau sa sa desprinda la socuri si sa crape la oboseala.

Cred că explicația este mai simplă, vezi figura. Scândura cea mai lungă era la V-ul întors de 1,4 ori mai scurtă decât cea de la V-ul normal, de aici rezistența mai bună. Cât despre coastă, era solidă, iar fixarea scândurii pe ea putea fi la fel de solidă ca și pe traversă și etambou, dacă nu chiar mai solidă (se puteau pune cuie pe toată pata de contact).

Vezi postareaConfucius, la 23 October 2011 - 04:31 PM, a spus:

Despre cuie: (...) sub actiunea sarurilor din apa de mare s-ar fi corodat repede.

De aia se foloseau cuie de bronz, nu de fier.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: V.gif


#3269 Useril este offline   staric 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 811
  • Inregistrat: 02-March 11
  • Location:Ilfov

Postat 23 October 2011 - 08:03 PM

La intrebarile de mai sus veti gasi raspunsul in documentarul : "Tehnologia antichitatii.Lacul Nemi"


@Pelly67

E o macheta, dar sunt sigur ca autorul s-a documentat.
Referitor la piulite ... posibil ... eu nu stiu ce a gandit restauratorul

#3270 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 23 October 2011 - 09:35 PM

Asta a iesit la pupa.Imagine atasata: pupa.jpg

#3271 Useril este offline   Sfatos 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 106
  • Inregistrat: 07-March 11
  • Location:Constanta
  • Interests:Fotografia, navomodelism şi din când în când "Computer Hardware"

Postat 23 October 2011 - 09:56 PM

Vezi postareacomalion, la 23 October 2011 - 07:31 PM, a spus:

buna seara tuturor. cum se numeste puntea din fata, cea mica si cat este de gros materialul ? imi cer scuze dar nu cunosc termenii tehnici.

In revista cu numarul 38, cu care a venit piesa, scrie ca este puntea de la pupa, acum am vazut si eu, dar de fapt este puntea de la PROVA.
Daca nu intrebai nu observam greseala. Grosimea placajului este cea obisnuita ca la coaste, dar de ce intrebi, cumva la tine este altfel sau piesele ti le confectionezi singur?

#3272 Useril este offline   comalion 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 50
  • Inregistrat: 05-June 11
  • Location:Slatina, jud. Olt

Postat 24 October 2011 - 06:20 AM

mi-am confectionat singur puntea din bete de inghetata si vroiam sa stiu ce grosime are cea originala. multumesc ptr raspuns.

#3273 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 24 October 2011 - 09:30 AM

Va multumesc tuturor pentru raspunsuri si precizari

#3274 Useril este offline   Tav 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 12
  • Inregistrat: 24-October 11

Postat 24 October 2011 - 04:00 PM

Buna ziua! Urmaresc de ceva timp acest forum si imi face placere de fiecare data cand citesc. Acum eu cred ca la mine totul a mers destul normal in construirea galionului, avand in vedere ca este primul meu proiect de acest gen. Singurul lucru de care ma indoiesc este ca dupa chit chituiesc, deoarece cred ca pentru stratul de furnir este nevoie de o baza foarte bine finisata) nu stiu cum se vor lipi filele de furnir pe acel chit- am folosit chit de cutit. Ce imi propuneti sa folosesc pentru a le lipii? Sa dau ca un strat ca un fel de amorsa(aracet +apa), ca apoi filele sa se prinda mai bine sau sa raschetez mai mult din acel chit? Astept si parerile dumneavoastra in legatura cu aceasta problema.

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata


Va multumesc,
Tav

#3275 Useril este offline   Confucius 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 174
  • Inregistrat: 17-October 11

Postat 24 October 2011 - 04:49 PM

@Tav

Eu l-as slefui pentru a obtine o suprafata continua. Fiind acrilic va imbacsi pila sau smirghelul, dar asta e... v. mesajele anterioare despre asta.
Pe chitul de cutit prinde aracetul. Succes!

Arata acest topic


  • 355 Pagini +
  • « Prima
  • 162
  • 163
  • 164
  • 165
  • 166
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi