Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#2741
Postat 06 August 2011 - 02:43 PM
@doru2: M-am interesat pe la chioșcarii de la noi și sunt destul de disperați că nu li se prea vinde nici BIS-ul, nici SIB-ul. Lumea a cerut să li se rețină și mi-au arătat multe numere în urmă după care n-a mai venit nimeni. Înapoi nu prea le pot da, că unii nu au convenție de returnare. Dar unii, totuși, au, așa că s-ar putea să se mai găsească pe la magazinele specializate în retururi. Bineînțeles, nimeni nu trimite prin poștă contra ramburs (se tem că pierd și banii de poștă), dar informația este că dacă cauți bine într-un oraș mare, s-ar putea să ai noroc, ceea ce-ți doresc.
Dacă așa merge treaba, se poate să rămânem fără SIB sau BIS. Ideea este că în acest caz voi apela la voi, cei ca bobby, care știu să procure materiale și să facă piese, ca să nu las treaba la jumătate (adică la un sfert acum).
#2745
Postat 08 August 2011 - 01:24 PM
Am ajuns si eu la partea de dat cu pila peste coaste sa ii dau forma corabiei, si sa incep filarea. Mi-am comandat si eu baghete de 5x2x1000 asa ca o sa filez de la bot la coada cu file dintr-o bucata.
intrebaera nr 1...
in instructiunile de la DeA 25i ( vezi poza atasata) zice sa nu slefuiesc tzumburshtucurile alea doua, de se prind in suprort..eu ma gandesc sa le dau jos...o fi bine???
intrebarea nr 2..
miercuri o sa primim cu revista niste hublouri pentru puntea inferioara( vezi poza atasata). Intrebarea este daca merita sa o cumpar, luand in considerare ca acestea NU se fileaza. Nu e mai simplu sa filez toata zona aia si dupa aceea sa decupez hublourile??
astept raspunsurile
Spor
Aceasta postare a fost editata de mocians: 08 August 2011 - 01:35 PM
#2746
Postat 08 August 2011 - 01:32 PM
Mocians daca nu cumperi gunporturile alea trebuie sa improvizezi prin interior ca filele decupate sa fie pe linie (parerea mea)
Chestiile alea doua de care spui eu cred ca sunt niste ghidaje, deci ar trebuii sa ramana acolo, raspuns la ambele intrebari.
Si acum putin si de la mine.
#2748
Postat 08 August 2011 - 01:40 PM
Poti sa le slefuiesti ... daca nu vei mai folosi suportul dat de DeA ( nu-l mai am demmult...)
Raspuns 2
Daca nu stii cum sa trasezi gunporturile ... ar merita sa cumperi o revista ( sau sa downlodezi )... iar de filat fileaza tot ... dar va fi foarte greu cu file dintr-o bucata ...
#2749
Postat 08 August 2011 - 02:02 PM
Cred ca pana la urma o sa slefiesc tot, ca orium osa renunt la supor, o sa aplic metoda Staric
Si, o sa cumpar pana la urma gunporturile ca sa nu ma mai complic.
@Staric: De ce o sa fie mai greu de filat dintr-o bucata? Vad ca johnreno se descurca..sper sa ma descurc ei eu
#2754
Postat 08 August 2011 - 03:15 PM
Pacific _231.000, la 08 August 2011 - 02:37 PM, a spus:
Ba da. Sabordurile sunt deschideri practicate in bordajul lateral si au diverse destinatii functie de nava, Sunt saborduri pentru incarcat marfuri, pentru scurgerea apei, pentru piesele de artilerie. Unele nave mai aveau prevazut din constructie gauri practicate in apropierea chilei si astupate cu cepuri care in cazul capturarii navei se puteau scoate la comanda si se inunda nava pentru ca scufundandu-se sa nu fie folosita de inamic. Actiunea se numea sabordare.
Gunport e ,,netraducerea'' termenului englez.
Aceasta postare a fost editata de traian: 08 August 2011 - 03:19 PM
#2755
Postat 08 August 2011 - 05:27 PM
mocians, la 08 August 2011 - 01:24 PM, a spus:
Căutând prin cele 80 de numere apărute la ruși nu am găsit nicio indicație la ce se folosesc.
Prin numerele 60 se văd niște poze în care macheta (mai) este fixată pe cavaletul original, prin intermediul acelor ieșituri. Cred că este o glumă, deoarece noi a trebuit să decupăm cavaletul ca în crestături să intre coastele, ca să țină. După decupare chila intra cam 5 mm în cavalet. Acum, după filare, chila intră 0 mm în cavalet, iar cele două ieșituri de 2 mm sigur nu vor ține macheta în poziție ca în poze. Poate ele se vor lipi în crestăturile din suportul final, dar din primele 80 de numere nu rezultă asta, deci eu nu știu ce să spun. Bănuiesc, totuși, că în suportul final macheta va sta așezată, nu lipită - cei care sunt mai experimentați pot spune cum se obișnuiește.
#2756
Postat 09 August 2011 - 08:25 AM
Aceasta postare a fost editata de traian: 09 August 2011 - 08:27 AM
#2758
Postat 09 August 2011 - 09:18 AM
Aproape sigur pe corpul navei vor veni aplicate/montate/lipite chila, etrava si etambou false. Este posibil ca in chila falsa sa fie practicate decupaje in care sa intra acele bucatele curbate din chila.
#2759
Postat 09 August 2011 - 09:51 AM
sunt atatia care au trecut de faza cu filarea , dar ne ia cineva in seama? eu cel putin am pus tone de poze in urma
Aceasta postare a fost editata de bobby: 09 August 2011 - 10:48 AM
#2760
Postat 09 August 2011 - 11:12 AM
@bobby: Poți să mă îndrumi undeva unde pot să văd și eu cum arată chila aia falsă, de care am mai întrebat? Că în nr. 79 de la ruși macheta este fixată tot pe cavaletul original, deci tot nu este lipită încă, v. cealaltă poză atașată. Dar prefer o documentație, nu cum anume a făcut un modelist.
LE: Și, până vine chila falsă, ce-ar fi să lipim noi niște bucățele de placaj de 20 x 10 x 5 mm acolo ca să putem folosi cavaletul original în continuare?
@Pacific _231.000: Fila de galbord nu acoperă chila, este lipită de chilă pe cant și lipită pe bosajele alea de la prova puse pe chilă.
Da, până la nr. 80 de la ruși se vede că vin sigur etravă și etambou suplimentare, dar chila falsă încă n-a apărut. Sunt foarte curios care este lățimea ei, ca să știu unde vin filele exterioare, că bănuiesc că această chilă falsă nu vine lipită peste filele exterioare. Sper că nu voi fi pus să lipesc filele exterioare de lângă chilă la întâmplare și apoi să le cioplesc ca să intre chila falsă între ele.
Aceasta postare a fost editata de pe_dos: 09 August 2011 - 11:38 AM