Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#226
Postat 16 February 2011 - 07:30 AM
#227
Postat 16 February 2011 - 08:37 AM
In primul rand, multumesc frumos DGDaniel pentru link si pentru idei...ultima nu o prea agreez, cu ferestrele tunurilor inchise...se pierde tot farmecul.
Cred ca o sa iau o bara de bronz, astept numarul 21 si dau la un strungar bun sa-mi faca tunurile...pretul e cam tot pe acolo.
In alta ordine de idei, rog frumos pe cei care dispun de planurile la aceasta corabie sa mi le puna si mie la dispozitie, sau link-ul catre site-ul respectiv...
Cu respect,
Olimpiu
P.S. A aparut acum si numarul 3, dar tot "pe sub mana".
Saci, la 15 Feb 2011, 23:01, a spus:
danke
btw. a incercat cineva sa obtina tunuri homemade?
Buna ziua.
Rugati-l frumos pe DGDaniel sa va trimita link-ul...sunt nou si nu prea ma descurc...scuze.
Cu respect,
Olimpiu
#228
Postat 16 February 2011 - 08:52 AM
Se pare ca avem noroc...am vazut pe tubuletul cu aracet scris si in rusa...deci ce scapa de rusi, ne baga noua...si cum la rusi a ajuns la numarul 59, avem toate sansele la apara toate cele 100 de numere.
Pentru sondaj, ar mai fi 3 voturi...colegi de-ai mei de serviciu, navomodelisti impatimiti, care vor lua toate cele 100 de numere.
Cu respect,
Olimpiu
#229
Postat 16 February 2011 - 09:03 AM
MalasorteChris, la 16 Feb 2011, 00:07, a spus:
Exista mai multe metode de a imita nituri pe o suprafata atat de mica.
Una dintre ele ar fi folosirea unui varf bont cu care niturile se pot scoate in relief.

Saci, la 16 Feb 2011, 00:28, a spus:
De obicei turnarea costa mai mult decat un set de tevi cumparate, iar pentru turnare, fie ea si doar in rasina, mai trebuiesc niste cunostinte si materiale suplimentare care ridica simtitor pretul.
olimpiu, la 16 Feb 2011, 08:52, a spus:
Felicitari domnilor, spor la treaba si
Bafta!
#231
Postat 16 February 2011 - 11:05 AM
crios, la 16 Feb 2011, 09:03, a spus:
Una dintre ele ar fi folosirea unui varf bont cu care niturile se pot scoate in relief.

Bafta!
Cea mai simpla si accesibil, dupa mine, care nu imi prea place sa fac totul de la zero sau nu prea am timp, este cumpararea de nituri din rasina sau plastic. De fapt niturile sunt pentru avioane, posibil si pentru tancuri, am vazut la Cartula la un Do 335 http://www.cartula.r...5-A1-t6866.html, am vazut si undeva de cumparat, nu mai stiu unde dar in postarea sa Cartula da si link ul de unde le-a cumparat.
Spor
#232
Postat 16 February 2011 - 11:20 AM
DGDaniel, la 16 Feb 2011, 11:05, a spus:
Spor
Sunt foarte interesante.... merg atunci cand te intalnesti cu o lucrare unde iti trebuiesc zeci de nituri. Dar in acest caz cred ca nu se merita pretul, asa ca o sa incerc varianta lui crios. Apropo! Multumesc crios pentru idee.
#233
Postat 16 February 2011 - 12:12 PM
1. cea data de DeAgostini in italia unde se pune doar o parte din teava tunului, mie unu nu imi place
2. cea dat de Olimpiu, a nu se monta o punte sau o parte, e destul de eronata ideea pentru ca pot aparea curburi ale navei, puntea rigidizeaza structura.
3. montarea tunurilor inaintea inchiderii navei si asta e eronata pentru ca va fi greu la slefuire
4. cea mai simpla trapele tunurilor inchise, mie imi place ideea, pare macheta mai aerisita
5. cea mai complicata si care imi place 100% este montarea tunurilor la urma, pe bucati, exact ca modelele in sticla. Presupune ceva exercitiu dar e cea mai buna solutie pe care o vad eu.
Daca cineva mai are ceva de adaugat este binevenit.
#234
Postat 16 February 2011 - 03:04 PM
Ancora I *poza fara blitz
Ancora II *poza cu blitz
P.S. 1. Crios, am vrut sa merg pe ideea ta sa realizez si niturile pe bride, dar cum spunea si Leo2003 "sa nu exageram"

P.S. 2. Daca e rabdator cineva sa imi trimita si mie un PM, cum pun pozele direct pe forum. Eu unul nu am reusit decat linkuri.

Aceasta postare a fost editata de MalasorteChris: 16 February 2011 - 03:09 PM
#237
Postat 16 February 2011 - 05:20 PM
Olimpiu, ce e chestia asta cu Bismark, ma intereseaza mai mult decat galionul. te rog dezvolta.
#238
Postat 16 February 2011 - 05:59 PM
MalasorteChris, la 16 Feb 2011, 15:04, a spus:
Ancora I *poza fara blitz
Ancora II *poza cu blitz
P.S. 1. Crios, am vrut sa merg pe ideea ta sa realizez si niturile pe bride, dar cum spunea si Leo2003 "sa nu exageram"

P.S. 2. Daca e rabdator cineva sa imi trimita si mie un PM, cum pun pozele direct pe forum. Eu unul nu am reusit decat linkuri.

Dupa cate am aflat nu am scris nici linkurile corect. Multa lume nu poate deschide imaginile postate de mine. Intre timp Kromag si catalinxmi au fost saritori ca de obicei (ca toti de pe acest forum) si am aflat cum pot afisa pozele.



#241
Postat 16 February 2011 - 06:17 PM
Saci, la 16 Feb 2011, 00:28, a spus:
Cate cineva mai face si incercari din astea. Scuze pentru calitatea imaginii, e pozat in fuga cu telefonul. Sunt tunuri si ancora pentru ,,Orel'' si le-am tutnat din aliaj de plumb cu cositor de ala de se lucra candva la ,,carpit'' cable telefonice. Matrita am facut-o din ghips dupa o piesa modelata din lemn. Ancora are traversa matisita dar nu ma incanta cum a iesit si o sa recurg la armaturi metalice. Nitul se ..bate'' doar pe imbinarea armaturii ca la cercurile de butoi, fixarea pe traversa se face prin presare la cald (asta la modelul real, la miniaturi se aplica metoda cea mai la indemana si care da cel mai bine)


#242
Postat 16 February 2011 - 06:20 PM
repede, la 16 Feb 2011, 17:20, a spus:
Aici va dau dreptate. Personal, pana o sa termin aceasta minunatie, prevad ca o sa mi se alungeasca ochii ca sa pot pleca clandestin "pe vapor".
crios, la 16 Feb 2011, 18:04, a spus:
Multumesc. Se pare ca dormeam cand ai mai "predat odata" aceasta lectie in paginile anterioare. De data asta mi-am insusit lectia. nu mai postez "dovezi" ca nu are rost.
shomoiogu, la 16 Feb 2011, 18:07, a spus:
acuma le manaresc si io...
Multumesc. Astept/asteptam cu nerabdare sa vad/vedem ce reusesti sa faci. Vrem poze.

#243
Postat 16 February 2011 - 06:22 PM
MalasorteChris, la 16 Feb 2011, 17:59, a spus:



Foarte frumoase.
#244
Postat 16 February 2011 - 06:42 PM
MalasorteChris, la 15 Feb 2011, 21:42, a spus:
Bratarile de fixare a traverselor erau confectionate pe principiul cercurilor de butoi, adica o fasie de metal indoita in cadru patrat a caror capete erau imbinate prin nituri. Niturile de imbinare nu serveau si la fixarea traverselor. Fixarea pe traversa se facea la cald, adica bratara inrosita la forja se baga pe traversa pana intra fortat apoi se turna apa pe ea. Prin contractare brusca se strangea definitiv pe pozitie. In timp datorita actiunii apei asupra lemnului mai apareau jocuri si acestea erau uneori compensate cu cuie mai mici batute in gauri pe laturi. Nu era indicata perforarea traversei cu gauri prea mari, piesa fiind destul de mult solicitata in momentul ancorarii iar gaurile ii slabeau rezistenta. In plus, o fixare prea sofisticata a bratarii ar fi facut dificila demontarea si schimbarea la bord a traverselor destul de des rupte.