Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#23
Postat 31 January 2011 - 02:36 PM
Si eu am fost entuziasmata cand am vazut reclama la televizor. Dar ceea ce nu stie lumea este ca aceasta colectie are in jur de 100 de numere care incepand cu nr 3 vor aparea saptamanal si, chiar si asa, dureaza in jur de 2 ani sa strangi toate piesele. Mi se pare mult. Un copil/adolescent isi pierde interesul destul de repede. Chiar si un adult. Poate sa fie o colectie destinata marilor pasionati, ca sa zic asa. Dar ca sa te apuci s-o cumperi unui copil sa-l vezi daca e entuziasmat si sa vezi daca ii trezesti interesul pentru ceva constructiv, mi se pare prea mult 2 ani....
O sa atasez aici raspunsul primit pe mail de la cei de la DeAgostini:
Buna ziua,
Colectia "Mari Corabii" va contine in total aproximativ 100 de numere, pe parcursul acestor numere vor fi distribuite toate piesele aferente construirii acestei corabii.
Comandarea acestora in avans, sau inregistrarea unui abonament pentru colectie, din pacate nu este posibila
Va multumim si va dorim o zi placuta!
Oana Luca
DeAgostini Customer Service
Tel: +40.21.40.10.888
Fax: +40.21.40.01.067
E-mail: info@deagostini.ro
Web-site: www.deagostini.ro
Si cel de-al doilea mail:
Buna ziua,
Cel de-al doilea numar va aparea pe data de 09.02.2011 miercuri, urmand ca incepand cu numarul 3 colectia sa apara saptamanal in zilele de miercuri.
Modalitatea de expediere, frecventa aparitiilor, pretul, nu se mai pot modica ulterior, aparitia va fi saptamanala, desfasurandu-se pe o perioada de 2 ani de zile.
Va dorim o zi placuta!
Oana Luca
DeAgostini Customer Service
Tel: +40.21.40.10.888
Fax: +40.21.40.01.067
E-mail: info@deagostini.ro
Web-site: www.deagostini.ro
Asa ca le urez BAFTA celor care se inarmeaza cu rabdare!!!!!!!!!
#24
Postat 31 January 2011 - 02:58 PM
Postul #244 al lui IceAge din topicul Santa Leocadia - macheta din carton descrie o metoda ingenioasa prin care imita niturile. Poate merge si la cuie, desi alea tind sa fie cu cap ingropat si nu aparent.
Pentru realizarea puntii am vazut (nu mai stiu daca tot aici pe forum) fasii taiate din banda de magnetofon/casetofon, inserate intre 'scanduri' pentru a obtine un rost mai pronuntat. E o alternativa la mina de creion.
Edit: Chiar la bricul Mircea. http://www.cartula.r...rcea-t3557.html
Aceasta postare a fost editata de mardale: 31 January 2011 - 03:20 PM
#25
Postat 31 January 2011 - 04:19 PM
Toate cele bune
Aceasta postare a fost editata de Razvan: 31 January 2011 - 04:35 PM
#26
Postat 31 January 2011 - 07:11 PM
Cu ceva ani in urma in Italia, tara de bastina a lu' DeAgostini a fost o seria similara dar cu San Felipe, la o scara gen 1:75, nu sunt prea sigur si de altfel la multe astfel de corabii scara nu bag mana in foc ca e respectata din motiv ca nu se stiu cu exactitate dimensiunile reale, dar asta e alta discutie, serie pe care eu prin bunavointa unui amic o am, nu toata ci 83 de numere din 140. M-am avantat eu la constructie, entuziasmat si fericit ca nu trebuie sa astept cateva piese pe saptamana, dar dupa vreo 2 luni m-am linistit, aviz celor ce tot trag ca e mai interesant sa cumperi un kit complet ca e si mai ieftin

Sa revenim la oile noastre si sa incepem cu inceputul.
1. Eu unul o sa fac modelul cu bordul inchis si voi folosi piesele de interior la un viitor proiect, daca o sa am curajul sa-l incep, deci pentru cei ce vor face acest lucru puntile interioare nu o sa fie vizibile asa ca puteti sa exersati calafatuirea sau mai degraba punerea in evidenta a scandurilor puntii, pe acestea pentru a fi in forma pentru cele vizibile.
2. Solutia data in instructiuni pentru acest lucru e total eronata, ganditiva ca, creionul cu fiecare linie trasa isi schimba grosimea varfului si o sa arate ca un tabel, numai a punte nu, iar fara calafatuire o sa arate ca o scandura (vezi poza).
3. Pentru cei care nu se pot abtine a nu se apuca de constructie am pus pozele cu instructiunile din italia care curios sunt mai corecte

4. Cel mai important luctu in acest punct, nu faceti capetele bucatilor de punte ca in instructiunile romanesti ci ori asteptati tate bucatile fie ca in cele italiene metoda facuta si de Crios care probabil o facea cu mult inaintea lor.
Metoda cu creionul o vedeti in pozele cu San Felipe, iar pe parcurs o sa mai prezint, probabil pe un topic nou cu constructia mea, concluziile trase de la construirea la constructia sa, pentru ca se pare ca, constructia ambelor kituri e 99% similara.
Cine a avut rabdare sa citeasca sunt rugati sa lase acest topic deschis doar pentru discutii legate de constructie si sa nu mai repete lucruri stiute si discutate, asta daca constructia va intereseaza si nu abureala
Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 31 January 2011 - 07:08 PM
#27
Postat 31 January 2011 - 07:13 PM
mardale, la 31 Jan 2011, 14:58, a spus:
Edit: Chiar la bricul Mircea. http://www.cartula.r...rcea-t3557.html
La Mircea, Dan a folosit film de radiografie taiat fasii. Banda de magnetofon/casetofon ai vazut la Dana (http://www.cartula.ro/forum/index.php?s=&showtopic=2658&view=findpost&p=45831). Folosesc si banda de caseta video asa cum am folosit la Golden Hind
(http://artmodelism.r...c.php?f=6&t=157).
Ideea de a imita calfatuirea nu este aceea de a obtine un rost mai pronuntat.
Cu o scula speciala se crea un sant intre file (scanduri) dar nu pe intreaga grosime a filelor. In santul respectiv se baga smoala cu calti. Astfel se asigura etanseitatea in orice conditie calfatul, permitand lemnului sa se dilate si sa se contracte fara a apare spatii intre scanduri.
Ceea ce incercam sa imitam este acel material (calfatul) dintre file. Procedeele si materialele folosite pot fi diferite, dar incercam sa ne apropiem cat mai mult de realiate (in masura in care putem).
Pentru faza cu interiorul, asa cum a scris si Traian, solutia aleasa de deAgostini nu-i cea mai fericita. Este un compromis cu multe simplificari si fortari.
Cam asa ar trebui sa arate un interior din punct de vedere osatura si nu numai

Nu imi dau inca seama daca kitul va avea suficiente file de bordaj cat sa acopere zona cu vedere mai ales ca, asa cum se vede in pozele postate de Traian, pe o mare parte a tribordului aceaste nu sunt, deci nici in kit nu vor fi.
Nu va grabiti cu constructia (va toc si eu cu chestia asta). Chair daca virtual, incercati sa lucrati impreuna ca si cum ati fi in acelasi club.
Bafta!
#28
Postat 31 January 2011 - 10:05 PM
In asteptarea urmatoarelor numere ale revistei, imi fac planuri de executie a lucrarii.
Am o intrebare pentru cunoscatori:
Pentru a evita deviatia de la planeitate a chilei, nu ar trebui mai intai asamblata aceasta inaintea adaugarii pe ea a coastelor?
Eu ma gandesc asa:
Astept pana procur toate componentele chilei. o asamblez pe aceasta mai intai pentru controlul planeitatii, abia apoi ma apuc de montat coastele.
Planul imi pare bun, dar imi mai ridica o intrebare. Modul de imbinare a segmentelor de chila mi se pare ca duce la o fixare fragila. Daca procedez cum am scris mai sus, nu se vor desprinde segmentele in timpul asamblarii coastelor?
S-auzim de bine!
#29
Postat 31 January 2011 - 10:10 PM
Pentru ca din cate se simte am trecut de faza suspiciunilor as vrea sa fac un mic adaos personal. Nu ma consider a fi un artist in domeniu dar avand in vedere interesul creat voi incerca sa ma inplic cu ceea ce detin in bagaj in finalizarea proiectului iar asta pentru faptul ca parte din optanti sunt la primul model. M-ar multumi ca aceasta prima experienta sa fie si primul pas in modelism si sa devina, dupa cum spune stie el cine, un viciu. Asta e asa ca tot nu avem ce discuta pana la numarul urmator.
#30
Postat 31 January 2011 - 10:25 PM
a-m o nelamuririe va rog un raspuns din cate imi dau seama o jumate din cala e deschisa adica din sectiune cea ce e inestetic dupa parerea mea si pare neterminat , asi dori s-a stiu daca se poate modifica intr-un fel kitul existen adica in perioda cand apare imbracamintea pentru coste din partea acoperita se poate lua revista de doua ori cu scopul de a avea materiale pentru a astupa si acea sectuine ne estetica dupa umila mea parere rog a ma ajuta cu un sfat si asi dori sa stiu daca ar functiona acesta ideie de mai sus si sa reusesc astfel la sfarsit sa am o corabie intreaga si nu una in sectiune merci mult pentru sfaturi si raspunsuri
Ce-mi place ca toti incepatorii se arunca, sper sa nu te plictisesti lazy.gif prea curand ca de abia nr. 28 trebuie cumparat de 2 ori, nr. 32 si 42 ar trebui vreo 3 bucati asta daca nu ai ceva furnir de mahon. Si inca odata cititi cele 2 topicuri pe acesta tema ca undeva sigur altii au mai intrebat de vreo 3-4 ori ce vreti sa intrebati. asi dori si alte raspusuri si parei sau la asta ceva detalii trebuie dor nr 28 si 32 ,42 sau dela 32 pana la 42 de trei ori cumparat merci mult de sfaturi
#31
Postat 31 January 2011 - 10:29 PM
traian, la 31 Jan 2011, 22:10, a spus:
In sfarsit cineva care citeste pe aici sebi32, dar esti suparator, adica alte lamuriri, esti obraznic. E simplu la nr 38 este piesa din poza care daca o cumperi de 2 ori o poti monta in partea cu bordajul deschis. Celelalte 2 numere au baghetele si scandurile de mahon de care este nevoie. Traducere 32, 42 inseamna 2 bucati, 32-42 inseamna 11 bucati
Si inca odata, asteptati si veti primi raspunsurile la momentul respectiv. Sunt chestii mult mai importante de stiut si de spus decat aceste lucruri. Pana ajungeti acolo, asta daca ajungeti, uitati si mai intrebati de vreo 2 ori. Garantez.
Aceasta postare a fost editata de DGDaniel: 31 January 2011 - 10:35 PM
#32
Postat 31 January 2011 - 10:42 PM
klausu25, la 31 Jan 2011, 22:05, a spus:
In asteptarea urmatoarelor numere ale revistei, imi fac planuri de executie a lucrarii.....
.....Pentru a evita deviatia de la planeitate a chilei, nu ar trebui mai intai asamblata aceasta inaintea adaugarii pe ea a coastelor?
Astept pana procur toate componentele chilei. o asamblez pe aceasta mai intai pentru controlul planeitatii, abia apoi ma apuc de montat coastele
Tocmai despre asta e vorba, am spus si eu aici, a spus si Crios pe postul lui, nu e bine de inceput montarea pana cand nu sunt complecte elementele de osatura. Modul de imbinare asigura soliditate suficienta dar pentru a obtine un corp uniform trebuie ansamblat nefragmentat si recomandabil pe o cala de montaj.
Te-ai gandit bine, iar in momentul in care elementele de osatura vor fi montate. corpul va fi suficient de rigid ca sa nu se deformeze. Pe langa chila si coaste sistemul de osatura mai cuprinde si niste piese numite curenti care contribuie la rigidizarea ansamblului. Mai e pana acolo.
Bag seama ca Daniel stie multe despre model si deja a dat rezolvarea la problema complectarii bordajului.
#33
Postat 31 January 2011 - 11:20 PM
eventual aveti alte poze de pe alte siteuri in care constructia a ajuns la un alt nivel .in felul asta putem avea o idee la ce probleme sa ne asteptam.o seara faina

#34
Postat 01 February 2011 - 12:22 AM
DGDaniel, la 31 Jan 2011, 22:29, a spus:
Si inca odata, asteptati si veti primi raspunsurile la momentul respectiv. Sunt chestii mult mai importante de stiut si de spus decat aceste lucruri. Pana ajungeti acolo, asta daca ajungeti, uitati si mai intrebati de vreo 2 ori. Garantez.
De acord, dar nu se poate spune mai frumos, fara sugestii de genul eu sunt mai destept?
#35
Postat 01 February 2011 - 08:14 AM
traian, la 1 Feb 2011, 00:22, a spus:
In nici un caz nu am vrust sa spun acest lucru, dar sa stii ca e suparator cand stai si scanezi alte publicatii ca sa ajuti pe cineva si depui efort cu explicatii si sa-ti puna cineva la indoiala raspunsurile, la intrebari destul de copilaresti.
Uite o tema de gandire pentru cine face bordajul inchis: cum montati tunurile de pe puntea inferioara?
Sanatate si ne auzim la nr. 5
#36
Postat 01 February 2011 - 11:46 AM

#37
Postat 01 February 2011 - 11:53 AM
#38
Postat 01 February 2011 - 11:53 AM
Pot sa le stropesc cu apa apoi sa adaug o greutate peste ele si dupa doua trei zile sa devina drepte?
Aceasta postare a fost editata de ButonEL: 01 February 2011 - 11:55 AM
#39
Postat 01 February 2011 - 12:31 PM
ButonEL, la 1 Feb 2011, 11:53, a spus:
Pot sa le stropesc cu apa apoi sa adaug o greutate peste ele si dupa doua trei zile sa devina drepte?
Am citit pe un forum rusesc http://modeli3d.ru/forum/40-122-9, ca problema asta au rezolvat-o umezind piesele usor, apoi le-au pus la presat intre 2 bucati de geam (sticla) pe care au pus o greutate de 3-4 kg. Se tine la preesa aproximativ 3 zile, uscarea sa nu se faca fortat la radiator sau alta dracovenie de incalzit. De alta metoda nu am dat, daca este vreo una mai buna sunt sigur ca va interveni alcineva!
si pentru cuie am gasit o metoda :))! tot pe forumul respectiv :)) asta e traducerea pe care o face translatorul de la google, e haioasa, dar daca fac spagat pe doua scaune o inteleg :))
"Cuie pe punte destul de imitat mod simplu.
Deck, slefuite si lacuite. După uscare lac uşor şlefuite, astfel īncāt să puteţi face cu marcaje creion. Sunt marcate şi taie articulaţiilor de placi. Apoi, a marcat īn cuie şi un exerciţiu de găuri de foraj cu diametrul adecvate. Apoi ia tencuiala pe lemn un pic mai īnchisă decāt punte şi umple găurile. După uscare soshlifavyvaem chit de umplere şi se acoperă din nou cu lac. Deoarece punte, īnainte de umplere a fost acoperit cu vopsea, tencuiala nu bloca porii lemnului şi punte este curat. "
#41
Postat 01 February 2011 - 01:07 PM
sebi32, la 1 Feb 2011, 11:53, a spus:
Tunurile, DeAgostini le da mai la urma, adica dupa ce tu ai inchis bordajul, asta era tema de gandire. Iar cu piesele de la nr. 28 teoria ta e sigur gresita, experimenteaza decupand piesele respective pe carton si vezi ca se potrivesc si pe o parte si pe cealalta.
#42
Postat 01 February 2011 - 01:08 PM
Chiar sunt curios daca ,, percuteaza ,, cineva.
Daca nu-l gasesti o sa postez eu nr de telefon dar pe seara.
Toate cele bune.
Aceasta postare a fost editata de Razvan: 01 February 2011 - 01:13 PM