Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#181
Postat 12 February 2011 - 07:47 PM
Se observa ca ce avem noi este o structura simplificata care va face o cala mult mai mica.
P.S. Cand ma documentam pentru acest galion mi-am copiat de pe net cam ce ma interesa. Din pacate nu mai stiu de unde. Este oricum de pe un site rusesc. Daca e vreo problema se poate sterge postul.
#182
Postat 12 February 2011 - 08:06 PM
#185
Postat 13 February 2011 - 08:33 AM
Aici se observa inelele ancorelor matisate.
Aici se observa mica ajustura facuta si indelung dezbatuta.
Aici clestele de indoit baghete "homemade", o bagheta 4x4 de balsa, citeva straifuri de furnir mahon 0.8mm, si niste cuisoare 0.8x10mm. In afara de cleste, toate celelalte gasite prin cutia cu "minuni" la care nu mai umblasem de ceva timp.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 09:28 AM
#187
Postat 13 February 2011 - 01:54 PM
DeAgostini spune asa:
- scara 1:50
- lungime 780mm
- inaltime 660mm (dupa alte surse 664mm)
- latimea la cuplul maestru (?) 160-177.8mm (asta nu o spun ei, ci eu, dupa anumite cercetari).
Acum sa vedem ce dimensiuni ar avea galionul real.
- lungime 39000 mm = 39m bizar
- inaltime 33000-33200mm = 33-33.2m bizar
- latimea la cuplul maestru 8000-8890 bizar
Ori, din documentarea mea, acest galion avea cu oarece aproximatii:
- lungimea 50m
- inaltimea 40m
- latimea la cuplul maestru 11m
In acesta situatie mie imi iese o sara de fix 1:63 dupa ce am mediat valorile de scara.
Pentru cine este interesat pot prezenta si calculele.
Ceata si mai totala.
Naspa, asa e cand nu ai niste planuri serioase.
Mergem mai departe insa. Nu ne incurcam noi la niste amarate de scari.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 02:31 PM
#188
Postat 13 February 2011 - 02:28 PM
SXT, la 13 Feb 2011, 13:46, a spus:
Dupa cum am mai zis, eu nu folosesc decat baitz chior pe baza de apa. Nu folosesc dublu component. Cum si pe mine, ca si pe multii altii, m-a luat repede flama si am folosit ce aveam. Aveam trei baitzuri lichide, teck, mahon, pin, si bait pulbere, cred ca nuc.
Am facut niste probe pe o bucatica de placaj de balsa (si aici e cam naspa, ar trebui facut pe placajul original) si m-am hotarat asa:
- etrava si coastele - teck;
- intradosul puntilor - pin;
- extradosul puntilor - natur + lac mat;
Pentru ancora vopsea acrilica (o aveam).
- ancora si bride traverse - negru;
- traverse - maron (pentru a imita lemnul);
- ultrior lac mat si puse la pastrare;
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 February 2011 - 02:35 PM
#189
Postat 13 February 2011 - 04:59 PM
Sunt nou intrat, si am si eu o problema...m-am apucat de puntea de la numerele 1 si 2, hop si probleme...in ghid scrie sa trasam la 35-70-35 si prima la 70...dar toata prima punte are 148 mm, deci ar trebui sa intre 2 scanduri....ma poate lumina si pe mine cineva cum fac?
Am vazut ceva la Leo...dar ce fac cu urmatoarea?
Am decis sa astept pana vine si continuarea, sa vad apoi cum trasez scandurile...
Cu respect,
Olimpiu
#190
Postat 13 February 2011 - 05:20 PM
olimpiu, la 13 Feb 2011, 16:59, a spus:
Puntea trebuie sa arate in acest moment ca in poza 3 din postul meu de mai sus.
Puntea se traseaza exact ca in instructiunile de la DeAgostini daca folosesti aceasta solutie.
Mai rasfoieste topicul de la capat. Poate te lamuresti.
#192
Postat 13 February 2011 - 05:43 PM
#194
Postat 13 February 2011 - 09:16 PM
Leo2003, la 13 Feb 2011, 17:20, a spus:
Puntea se traseaza exact ca in instructiunile de la DeAgostini daca folosesti aceasta solutie.
Mai rasfoieste topicul de la capat. Poate te lamuresti.
Nu vreau sa ma contrazic cu tine doar de dragul de a ma contrazice...hai sa ne uitam in ghidul de asamblare la poza 1k si mai incolo la 2k ...e o mare diferenta intre ele...dar m-a ajutat mult poza ta... mii de multumiri.
A iesit si a mea pana la urma...i-am dat acum cu lac, o las sa se usuce si maine dimineata ii mai dau un strat de lac...
Cu respect,
Olimpiu
#195
Postat 13 February 2011 - 11:33 PM
Puteti infasura nava cu sfoara daca va este mai usor, eliminand astfel clestii. Eu am testat tehnica cu palcaj de aviatie, care este mai flexibil. Nu construiesc nava de la deagostini, deci nu stiu cat de bine se indoaie puntea ei.
#196
Postat 14 February 2011 - 12:25 AM
criksu, la 13 Feb 2011, 23:33, a spus:
Selatură a punţii se numeşte curbura longitudinală a punţii, datorită căreia prova şi pupa sunt mai īnalte decāt mijlocul navei. Forma curbă a punţii apără nava contra inundării de către valurile ce se sparg īn prova şi-i măreşte flotabilitatea īn cazul inundării unui compartiment din pupa sau din prova. Selatura prova are amplitudini mai mari decāt selatura pupa.
Imi pare rau ca trebuie sa te corectez. As adauga o mica corectie chiar si la explicatia lui goagle: selatura poate fi pozitiva sau negativa functie de tipul navei, selatura pozitiva fiind intalnita in special la nave mici de viteza.
Sunt suficiente erori in materialul de la kit, sa nu le complectam cu altele.
Aceasta postare a fost editata de traian: 14 February 2011 - 12:27 AM
#198
Postat 14 February 2011 - 01:42 PM
catalinxmi, la 14 Feb 2011, 13:36, a spus:
Buna ziua.
Vedeti ca ati pus traversele invers...traversa se pune cu curbura spre ancora si cu partea dreapta spre inel, spre exterior...
Cu respect,
Olimpiu
#200
Postat 14 February 2011 - 03:54 PM
catalinxmi, la 14 Feb 2011, 13:36, a spus:
Decat sa te chinui cu ata mai bine slefuiai spanul de turnare a ancorelor, ca sa nu mai vorbesc de inlocuirea traverselor cu lemn.
Si mai vedeti ca parca Traian are o postare cum se oxideaza metalele, ideea e ca inelul ancorelor se poate face sa arate vechi cu diverse procedee chimice care sunt la indemana. http://www.cartula.r...lipe-t5389.html asta e pentru tunuri.
Si probabil inelele peste 2 ani cand se monteaza ancorele o sa arate vechi de la sine nemaiviind nevoie de alte interventii.