Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#1616
Postat 12 June 2011 - 06:32 PM
@john Hi, hi... Nu-s nervos neam, dar tot cred ca aiurelile alea sunt complet inutile, si destul de dificil de ajustat corect dupa conturul cocii.
#1617
Postat 12 June 2011 - 06:34 PM
Sfatos, la 12 June 2011 - 03:33 PM, a spus:
Asa cum am scris si la pagina 77 a acestui topic:
crios, la 03 June 2011 - 07:47 PM, a spus:
Copastia este piesa din lemn care vine montata la marginea superioara a parapetului.
Piesle care au venit la numarul 19 nu sunt copastii ci doi parapeti.
Bafta!
#1618
Postat 12 June 2011 - 07:02 PM
#1620
Postat 12 June 2011 - 07:50 PM
staric, la 12 June 2011 - 07:02 PM, a spus:
Pentru o mai buna intelegere a termenilor mi-am permis sa dau cateva citate cu atat mai mult cu cat traducerea DeA este cam varza.
Dex on line:
"PARAPÉT s. n. 1. perete scund la marginea unei punți, a unui pod etc. pentru a împiedica căderea lucrurilor, a oamenilor. 2. prelungire a bordajului deasupra punții la nave și la unele ambarcații. "
Dictionar enciclopedic de marina:
"Parapet = prelungire a bordajului lateral deasupra puntii, sprijinita pe montanti sau pe stalpi la navele din lemn. La partea superioara a parapetului se afla copastia."
"Fals bord = fila de tabla cu care bordajul exterior al navei se inalta deasupra puntii superioare sau deasupra puntii descoperite, cu scopul de a impiedica inundarea puntii sau caderea personalului, obiectelor, marfurilor de pe punte in apa"
Bafta!
#1621
Postat 12 June 2011 - 07:56 PM
crios, la 12 June 2011 - 06:34 PM, a spus:
Bafta!
Scuze, asa e, m-am grabit si am dat cu biga-n parapet.
johnreno36, la 12 June 2011 - 07:22 PM, a spus:
Da' pompa nu ne dau cei de la DeA? Eu cred ca ne dau daca ne-au dat gaura. NUUUUUU??!!
Aceasta postare a fost editata de Sfatos: 12 June 2011 - 08:00 PM
#1622
Postat 12 June 2011 - 08:04 PM
Sfatos, la 12 June 2011 - 07:56 PM, a spus:
Nu-i bai!
Cat despre pompa de santina, cred ca ne dau. Oricum cea facuta de johnreno36 nu este incorecta, per ansamblu fiind extrem de asemanatoare cu cele folosite pe nave similare in perioada respectiva.
Bafta!
#1624
Postat 12 June 2011 - 08:45 PM
#1625
Postat 12 June 2011 - 10:03 PM
crios, la 12 June 2011 - 07:50 PM, a spus:
Dex on line:
"PARAPÉT s. n. 1. perete scund la marginea unei punți, a unui pod etc. pentru a împiedica căderea lucrurilor, a oamenilor. 2. prelungire a bordajului deasupra punții la nave și la unele ambarcații. "
Dictionar enciclopedic de marina:
"Parapet = prelungire a bordajului lateral deasupra puntii, sprijinita pe montanti sau pe stalpi la navele din lemn. La partea superioara a parapetului se afla copastia."
"Fals bord = fila de tabla cu care bordajul exterior al navei se inalta deasupra puntii superioare sau deasupra puntii descoperite, cu scopul de a impiedica inundarea puntii sau caderea personalului, obiectelor, marfurilor de pe punte in apa"
Bafta!
Da, Crios, ai dreptate ... dar in cazul de fata e un fals, e o piesa care nu exista decat la unele machete ... daca era facut din file ca si restul bordului atunci nu avem nici un dubiu ... e "parapet". La constructia corabiilor moderne nu ma bag ...
Discutam doar ... cat se usuca lipiciul
johnreno36, la 12 June 2011 - 08:45 PM, a spus:
mai exact afet-ul tunului ... vezi poate te ajuta asta ( ca maiestrie ai):
si asta pentru un tun de 36 mm (cam asta ar trebui sa aiba tunul pentru SIB ...ca eu inca nul am)
P.S.
...si te rog fa poze printr-o lupa sa vada si ochiul meu mai clar ... ca si asa am oprit lucrul la o corabie pana imi fac ochelari
Aceasta postare a fost editata de staric: 12 June 2011 - 10:40 PM
#1627
Postat 12 June 2011 - 10:57 PM
Am o lupa ( de 2 bani...facuta de fratii nostri chinezi) pe care o pun in fata obiectivului aparatului de fotografiat ... deci poza o fac prin lupa. Apoi mai setez un pic aparatul in regimul "manual" :
*asta e pentru un "Canon", dar nu cred ca si restul de aparate nu au setarile astea ...
#1629
Postat 13 June 2011 - 12:48 AM
staric a spus:
Asa, mai in mare, bordajul e ceea ce ,,inveleste'' osatura pentru a forma corpul navei si e impartit, tot in mare, in bordajul fundului, bordajul lateral si bordajul puntii. Bordajul lateral se termina acolo unde se imbina cu cel al covertei printr-un stringher cu sau fara murada. Ce e sus de punte e parapet. Piesa data de kit e doar suportul pentru filele care o sa vina aplicate la filarea finala asa ca e intrunita si conditia cu ,,facutul din file''. iar pe cantul de sus o sa se monteze copastia
#1630
Postat 13 June 2011 - 12:54 PM
Ca tot nu m-am documentat, imi spune si mie cineva ce reprezinta sipcile din jurul cabestanului? eu in necunostinta de cauza ma gandesc cs sunt puse ca sa se impinga marinarii in ele cand rotesc cabestanul.
3cm inaltime cu 1.5 diametrul ar merge pentru un cabestan? Parca mi-as face si eu unul. Multam frumos.
#1632
Postat 13 June 2011 - 05:15 PM
johnreno36, la 13 June 2011 - 12:54 PM, a spus:
"balconul" il facem cu piesele lor, is satul de formumul lor (de fapt nu ma mai satur sa-l rasfoiesc), dar si la acest "balcon" ei (colegii rusi) si-au adus propiul aport!! Am sa-ti pun niste fotografii mai incolo
#1633
Postat 13 June 2011 - 07:58 PM
Dimensiunile corpului pompei 6x13mm fara furca bratului de actionare. Lungimea bratului aprox. 20mm.
Materiale:
- corpul - bagheta de fag de 6 mm;
- furca si bratul - placaj de aviatie de 1mm;
- pistonul (nu se vede dar are) - bagheta de brad de 4mm
- tzutzuroiul de evacuare - teava cu exteriorul cam de 2mm din pvc, vopsit;
- bratarile din tabla de alama de 0.5mm;
- sorbul - bagheta cam de 3mm din aia de frigarui;
- tijele si axele din sarma de cupru de 0.5mm;
La final am baituit cu stejar.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 13 June 2011 - 08:39 PM