Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#163
Postat 11 February 2011 - 01:57 PM
SorinR, la 11 Feb 2011, 11:50, a spus:
Sorine, varianta ta se aplica foarte bine in cazul nostru, merci pt tipp.
Sper ca ne tii la curent in continuare cu detalii/solutii ascunse de pe celalalt site.
#165
Postat 11 February 2011 - 03:41 PM
Mioriticul, la 9 Feb 2011, 11:40, a spus:
Mersi
Cam tarziu raspund si eu la intrebarea asta!! Am vazut tot pe un forum (infima mea experienta este doar teoretica, si revista asta cu corabioara ei parca m-a inebunit, toata ziua caut informatii ca apucatul) ca pistonasul ala de infipt cuiele apare in nr. 25 al revistei, impreuna cu prima serie de cuie pe care le aplicam. Linkul spre acel forum a fost dat de un user ceva mai inainte (nu tin minte pagina) Am cautat si prin orasul unde locuiesc o scula dintr-aia dar lumea se uita la mine ca la tramvai (nici de asta nu e la mine in oras ) Am sa mai dau odata si eu link-ul, intr-adevar foarte interesant: http://www.ship.deagostini.ru/forum/viewto...p?f=7&t=300
#168
Postat 11 February 2011 - 04:56 PM
mie imi pare ca ,coastele pe care le avem noi sunt cu mult mai subtiri decat cele din filmulet, sau din pozele de pe forumul din RU, si ca cuisoarele alea, sunt cam mari pentru grosimea coastelor. Daca as folosi ace cu gamalie ar fi ok, dar cuiele nu.
Comparati poza anterioara (numerele 1-4 ) cu ce avem deja acasa.
Mersi.
#169
Postat 11 February 2011 - 06:50 PM
#170
Postat 11 February 2011 - 07:09 PM
crios, la 11 Feb 2011, 12:04, a spus:
Totusi, am pus o poza cu "nava" asa cum arata ea dupa numarul 4 (fara tronsonul de chila care vine la numarul 4), poza reprezentand obiectul fix in biblioteca mea din barlogul unde-m relaxez neuronul.
Mai pun o data poza cu o mentiune scrisa pe ea
nr4_traversa.jpg
Acolo, exista niste traverse care iti ridica puntea mai sus cu cativa milimetri. Acele traverse, inca nu le ai drept pentru care, daca nu le-ai confectionat si montat nu prea vad cum ai putea sti care va fi pozitia finala a respectivei punti. Continui sa ma repet : nu este nimic de modificat nici la chila nici la grosimea puntii.
In rest, chiar face fiecare cum vrea. Rezultatul final tine fix de regula asta si este o regula nu o mistocareala.
Spor la treaba si
Bafta!
Evident ca pusesm baghetele respective. Aveam niste baghete 4x4 de balsa printre alte baghete, placaje, furniruri, etc.
Eu am explicat de ce trebuie facuta acea mica ajustura.
Nu o sa folosesc baghetele mele ca sunt prea moi si prea flexibile. Le astept pe cele originale.
In niciun caz nu m-am referit la tine in ceea ce priveste mistocareala. Era o referire generala la pastrarea unui topic curat. Daca s-a inteles gresit... scuze.
Intre timp m-am edificat si in privinta gaurii din punte care este ovala. Si ea (dupa parerea mea) trebuie ajustata la diametrul interior al inelului (9mm). Am explicat de ce ar trebui corectata gaura pentru catarg inainte de a lipi puntile.
#171
Postat 11 February 2011 - 07:28 PM
zanuGreuu, la 11 Feb 2011, 16:56, a spus:
mie imi pare ca ,coastele pe care le avem noi sunt cu mult mai subtiri decat cele din filmulet, sau din pozele de pe forumul din RU, si ca cuisoarele alea, sunt cam mari pentru grosimea coastelor. Daca as folosi ace cu gamalie ar fi ok, dar cuiele nu.
Comparati poza anterioara (numerele 1-4 ) cu ce avem deja acasa.
Mersi.
Ai ochi foarte buni! Felicitari!
Asa cum scriam si mai inainte, exista diferente constructive intre editia de acum 5 ani si cea de acum.
(in poza se vede si o sticluta cu aracet foarte bun si cu priza surprinzator de rapida)
Grosimea coastelor de acum 5 ani era de 5mm pe cand cea a celor de acum este de 4 mm (idem chila).
In celalalt topic am facut si o comparatie intre filmul de acum 5 ani si cel de acum. Filmul este acelasi deci cu piesele de atunci.
Acum 5 ani coastele (exceptie coasta 1 si 2) aveau traversele puntii inferioare corp comul cu castele. Acum traversele sunt separat. Pentru mine treaba asta este mai mult decat OK pentru ca voi putea da si curbura puntii. Si kitul mai are destul de multe alte lipsuri.
Pentru cei ce vor sectiune, va mai spun doua dintre ele:
- dedesubtul puntilor nu exista file (se vad doar inbinarile intre scandurile mari)
- nava are cala cu diverse bagaje, lipseste insa lestul.
Bafta!
Leo2003, la 11 Feb 2011, 19:09, a spus:
Corect!
Bafta!
#172
Postat 11 February 2011 - 07:42 PM
crios, la 11 Feb 2011, 19:28, a spus:
Cred ca aici mai e o ciudatenie. Marfurile par a sta direct in santina. Ori acolo e cam apa imputzita de cele mai multe ori. Nu cred ca o sa avem o punte acolo. Tare mi-e frica ca dupa ce termin osatura o sa trec la traforat sau la taiat niste placaj de balsa pentru a mai fce o punte macar in zona centrala ca sa separ santina. Nu m-am hotarat inca. Mai studiez problema.
#174
Postat 11 February 2011 - 08:08 PM
Leo2003, la 11 Feb 2011, 19:42, a spus:
Incepem sa vorbim aceiasi limba.
ionutfifa, la 11 Feb 2011, 19:48, a spus:
Am retinut propunerea! Prima etapa va fi probabil la Salonul National de Modelism Militar - editia din anul acesta si pentru partea de vest a tarii am sa propun acelasi lucru colegilor cere organizeaza Salonul International de Machete de la Alba Iulia. Probabil ca atat noi la Bucuresti cat si prieteni din Alba vor reusi sa facem saloanele si anul asta (inca mai avem ceva sprijin). Nu stiu ce va mai putea fi la anul si mai departe.
Bafta!
#175
Postat 11 February 2011 - 08:14 PM
crios, la 11 Feb 2011, 19:28, a spus:
Sa ne spui si noua, te rugam, cum dai curbura puntii!! Suntem cativa pe aici care avem ochii mari, mari de tot ....... sa te vedem mai bine
#178
Postat 12 February 2011 - 12:24 AM
Puntile pe care le avem noi au doua mari dezavantaje:
- sunt din doua bucati;
- sunt dintr-un placaj rigid, greu de curbat;
Pentru cei cu mai multa experienta una din solutii ar fi:
- inlocuirea traverselor oferite cu altele, avand suprafata superioara curbata, astfel incit in axa navei sectiunea traversei sa ajunga de la 4x4 (la coaste) la 4x6-7. Cred ca la scara acestei machete sageata in axa navei nu e mai mare de 2-3mm. Asta pentru o curbura simplificata, in arc de cerc. Aici mai trebuie studiat.
- refacerea puntilor dintr-un placaj mult mai flexibil;
O solutie la indemana tuturor, cu ce avem in acest set, pare putin probabila, dar, sa asteptam si opinia lui crios.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 12 February 2011 - 12:34 AM
#179
Postat 12 February 2011 - 04:15 PM
Leo2003, la 12 Feb 2011, 00:24, a spus:
Multumesc pentru incredere!
Leo2003, la 12 Feb 2011, 00:24, a spus:
Pentru cei ce se afla la inceputul modelismului si incep cu aceasta nava, recomand sa urmareasca instructiunile date de catre DeAgostini.
De ce? Pentru ca indiferent cum ar fi acestea, vor duce catre realizarea sigura a machetei.
Leo2003, la 12 Feb 2011, 00:24, a spus:
- inlocuirea traverselor oferite cu altele, avand suprafata superioara curbata, astfel incit in axa navei sectiunea traversei sa ajunga de la 4x4 (la coaste) la 4x6-7. Cred ca la scara acestei machete sageata in axa navei nu e mai mare de 2-3mm. Asta pentru o curbura simplificata, in arc de cerc. Aici mai trebuie studiat.
- refacerea puntilor dintr-un placaj mult mai flexibil;
Pentru cei cu mai multa experienta ... ei stiu deja asa ca solutia este pentru cei cu mai putina experienta si mai mult curaj
Metode sunt doua
- cea amintita de Leo2003
- metoda curbari traverselor
Pentru ambele metode este bine de facut un sablon astfel incat curbura sa fie aceiasi la toate traversele. Placajul, mie personal, mi s-a parut destul de docil, dar in situatia in care nu se lasa curbat la mana, fara prea mare efort, poate fi inlocuit cu un placaj ceva mai subtire sau chiar cu furnir pe care sa se lipeasca un rand de file si pe partea de jos.
Asta este situatia care poate fi aplicata atunci cand sunt deja toate piesele necesare realizarii osaturii.
Sunt metode care ajuta la aducerea cat mai aproape de ceea ce ar trebui sa fie, insa pentru o sectiune "adevarata", intreaga osatura ar trebui inlocuita ... sau mai exact, totul trebuie regandit.
Fiecare va merge pe calea care ii este permisa de cunostinte, curaj, scule, pasiune, chef, etc.
Bafta!
#180
Postat 12 February 2011 - 05:37 PM