Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#1610
Postat 11 June 2011 - 09:55 PM
traian, la 08 June 2011 - 10:12 PM, a spus:
Unde-i Pippa, vreau și eu!
În altă ordine de idei, cred că prima dată n-am lipit bine adaosurile alea din pupa, le-am lipit prea în față. Bineînțeles că la dezlipire unul s-a rupt și a trebuit să fac altul. Noroc de „resturile” de material. Cred că trebuie lipite ca în poze, ca să permită pilirea după linia roșie, ca să poată fi filată zona etamboului.
#1611
Postat 12 June 2011 - 10:16 AM
Ma gandesc sa pun intre primele doua coaste, atat la prova cat si la pupa, polistiren extrudat, intre partea de jos a coastelor si puntea principala.
Tot asa si intre baza chilei si puntea calei pe care am facut-o. In acest fel, voi crea, macar in acele zone, niste suprafete, care ma vor ajuta la filarea bordajului. Cred ca de marti am sa ma ocup de ce v-am spus.
#1612
Postat 12 June 2011 - 11:45 AM
Leo2003, la 12 June 2011 - 10:16 AM, a spus:
Metoda e folosita cu succes de mult timp. Am o cunostinta care la toate modelele umple spatiul dintre coaste si in zonele unde nu are magazii, cu polistiren pe care il finiseaza dupa forma corpului. Pana acum ceva timp am considerat a fi o complicatie inutila insa nevoit fiind sa o folosesc si eu am constatat ca are rezultate foarte bune.
#1613
Postat 12 June 2011 - 11:52 AM
Leo nu te enerva din cauza lor, dupa ce pui filele oricum nu se mai vad.
Eu am pitit si lufturile alea dintre parapet(copastie) si peretele frontal.
Daca am vazut bine in pozele rusilor in gaura mica de linga peretele frontal vine o pompa de apa?
#1614
Postat 12 June 2011 - 03:24 PM
johnreno36 a spus:
Pe toate corabiile e macar o pompa numita de santina cu cere se scoate apa adunata in spatiul de sub panourile de pe fundul magaziilor (santina) . pozitia e aleasa tinand cont de curbura fundului navei in asa fel ca sorbul sa fie in zona cea mai joasa. De obicei zona asta e in jurul arborelui mare.
#1616
Postat 12 June 2011 - 06:32 PM
@john Hi, hi... Nu-s nervos neam, dar tot cred ca aiurelile alea sunt complet inutile, si destul de dificil de ajustat corect dupa conturul cocii.
#1617
Postat 12 June 2011 - 06:34 PM
Sfatos, la 12 June 2011 - 03:33 PM, a spus:
Asa cum am scris si la pagina 77 a acestui topic:
crios, la 03 June 2011 - 07:47 PM, a spus:
Copastia este piesa din lemn care vine montata la marginea superioara a parapetului.
Piesle care au venit la numarul 19 nu sunt copastii ci doi parapeti.
Bafta!
#1618
Postat 12 June 2011 - 07:02 PM
#1620
Postat 12 June 2011 - 07:50 PM
staric, la 12 June 2011 - 07:02 PM, a spus:
Pentru o mai buna intelegere a termenilor mi-am permis sa dau cateva citate cu atat mai mult cu cat traducerea DeA este cam varza.
Dex on line:
"PARAPÉT s. n. 1. perete scund la marginea unei punți, a unui pod etc. pentru a împiedica căderea lucrurilor, a oamenilor. 2. prelungire a bordajului deasupra punții la nave și la unele ambarcații. "
Dictionar enciclopedic de marina:
"Parapet = prelungire a bordajului lateral deasupra puntii, sprijinita pe montanti sau pe stalpi la navele din lemn. La partea superioara a parapetului se afla copastia."
"Fals bord = fila de tabla cu care bordajul exterior al navei se inalta deasupra puntii superioare sau deasupra puntii descoperite, cu scopul de a impiedica inundarea puntii sau caderea personalului, obiectelor, marfurilor de pe punte in apa"
Bafta!
#1621
Postat 12 June 2011 - 07:56 PM
crios, la 12 June 2011 - 06:34 PM, a spus:
Bafta!
Scuze, asa e, m-am grabit si am dat cu biga-n parapet.
johnreno36, la 12 June 2011 - 07:22 PM, a spus:
Da' pompa nu ne dau cei de la DeA? Eu cred ca ne dau daca ne-au dat gaura. NUUUUUU??!!
Aceasta postare a fost editata de Sfatos: 12 June 2011 - 08:00 PM
#1622
Postat 12 June 2011 - 08:04 PM
Sfatos, la 12 June 2011 - 07:56 PM, a spus:
Nu-i bai!
Cat despre pompa de santina, cred ca ne dau. Oricum cea facuta de johnreno36 nu este incorecta, per ansamblu fiind extrem de asemanatoare cu cele folosite pe nave similare in perioada respectiva.
Bafta!