Sfantul Ioan Botezatorul Sarcina de partid
#1444
Postat 27 May 2011 - 11:46 AM
ATENTIE MARE
COTA DE ASEARA ESTE BUNA. CEA DE 19mm. AZI AM MASURAT GRESIT COTA AIA PE SCAN.
AM OBSERVAT ACASA CU CORABIA IN FATA. SI PE SCAN ESTE TOT 19MM.
TAI NISTE PIESE DE CARTON SI PUN O POZA.
SCUZE PENTRU REPETATELE CONFUZII !!!
POZA
Acum cred ca e clar pentru toata lumea. Asa trebuie sa iasa.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 27 May 2011 - 12:11 PM
#1446
Postat 27 May 2011 - 12:30 PM
Si piesa taiata de pe scan se potriveste la fix.
Cum a iesit la unii cota aia cu 5-6 mm mai mica chiar nu pricep si nici nu prea vad cum se poate remedia asa, mai usor. Nasol e ca are implicatii destul de mari pentru numarul urmator si nr.20.
Pentru cei interesati, puteti decarca scan-uri pentru toata osatura, de AICI.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 27 May 2011 - 01:10 PM
#1448
Postat 27 May 2011 - 06:10 PM
staric, la 24 May 2011, 19:34, a spus:
O întrebare de marinar de uscat:
E clar că scopul curburii transversale a covertei este permiterea scurgerii apei. Dar la punțile inferioare? Sunt și ele curbate transversal? Și pe acolo se scurge repede ceva apă? La galioane, la care puntea de rezistență nu era coverta, curbarea ei reducea rezistența, flamba la solicitări laterale. Mă îndoiesc că era curbată transversal.
#1449
Postat 27 May 2011 - 06:23 PM
Скачать с DepositFiles:
Журнал №16 и №17 - Сканы деталей СКАЧАТЬ
Randul doi e un link care te duce pe pagina de unde poti sa descarci scan-ul.
@pe_dos Toate puntile aveau curbura in plan transversal. Daca nu ma crezi pe mine, vezi USS Constitution - sectiune, macheta la care lucreaza crios.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 27 May 2011 - 06:27 PM
#1451
Postat 27 May 2011 - 07:03 PM
Leo2003, la 27 May 2011, 19:23, a spus:
Mulțumesc pentru legătură.
Nu zic că nu te cred, doar că vreau explicația „de ce?”.
#1452
Postat 27 May 2011 - 07:18 PM
Urmaresc de la inceput acest topice despre SIB (cum l-ati botezat voi ) si vreau sa va felicit pentru lucrari pe toti .
Personal , am cumparat si eu primul numar insa fiindca aveam deja un proiect in lucru nu am continuat
Cat despre curbura puntilor acesta are un motiv pe cat de intemeiat pe atat de simplu; panta pentru scurgerea apei de pe punte ca de pe un acoperis (care este )
cu stima...
#1453
Postat 27 May 2011 - 08:07 PM
mihai8888, la 27 May 2011, 20:18, a spus:
cu stima...
pe_dos, la 27 May 2011, 19:10, a spus:
Mă gândeam că o punte curbată ar susține mai bine o încărcătură, ca un arc curbat de la construcții, însă alea descarcă forțele în lateral, ceea ce la nave ar fi în coaste, însă așa puntea ar lucra ca un genunchi de presă, nu e o idee prea bună. Pe o punte inferioară doar scurgerea apei să fi fost motivul?
#1454
Postat 27 May 2011 - 08:55 PM
wikipedia: Selatură a punţii se numeşte curbura longitudinală a punţii, datorită căreia prova şi pupa sunt mai înalte decât mijlocul navei. Forma curbă a punţii apără nava contra inundării de către valurile ce se sparg în prova şi-i măreşte flotabilitatea în cazul inundării unui compartiment din pupa sau din prova. Selatura prova are amplitudini mai mari decât selatura pupa.
sursa2:http://www.scritube.com/diverse/Lucrari-de-intretinere-la-bord2211011119.php
În planul longitudinal este reprezentata în proiectie si linia puntii. Ea se ridica spre capete formând selatura sau curba longitudinala.
În general, selatura este variabila, de la 0,02L pâna la 0,04L:
- Navele de razboi, sau cele fluviale au selatura si mai mica, putând fi redusa pâna la zero, iar în unele cazuri, poate deveni chiar negativa, asa cum erau puntile blindate ale fostelor monitoare cuirasate din Flotila de Dunare.
- Nu este obligatoriu ca punctul cel mai jos al curbei selaturii sa fie chiar la mijlocul navei, el este plasat adesea mai spre pupa.
- Scopul selaturii este de a favoriza scurgerea apei cât mai rapid, atât a apei îmbarcate pe la prova, la tangajul navei pe mare rea, cât si a apei îmbarcate peste copastie în bordul din vânt, în aliura cu vântul si valul din sectorul pupa, fie la ruliul lent, fie la o viteza a navei mai mica decât perioada valurilor.
Selatura longitudinala este completata cu sageata puntii sau curba puntii în sectiune transversala. Aceasta are în dreptul cuplului maestru valoarea de:
- 1/50…1/48 din latimea puntii, la navele mari;
- 1/25 din latimea puntii, la navele mici;
- 1/20 din latimea puntii, la iahturi;
- 1/100…1/50 din latimea puntii la navele de razboi si la cele de pasageri.
Aceasta postare a fost editata de SorinR: 27 May 2011 - 09:01 PM
#1455
Postat 27 May 2011 - 08:55 PM
Nu vad de ce trebuie sa privim puntea ca pe o entitate separata si s-o incarcam cu sarcini laterale care ar duce la distrugerea ei. (In nici un caz flambaj ca flambajul este cu totul altceva.)
Puntea este fixata de grinzile transversale, de stringherii longitudinali, care, la randul lor formeaza un corp comun cu toata structura navei, inclusiv bordajul.
Si de unde sa apara sarcini laterale asa de mari? Orice capitan cu scaun la cap, pe timp de mare agitata, hula puternica, furtuna, isi guverneaza nava cu prova in val. Chiar si in cazul in care nava e lovita fortuit de un val puternic exact in unul din borduri, cu siguranta nava se va rasturna, nu se vor rupe puntile.
Cum ziceam, in timpul unei furtuni nava se deplaseaza cu prova in val si este puternic solicitata datorita tangajului. Ori, in acest caz, nava este solicitata zdravan la incovoieri si forfecari in plan vertical, iar puntea curbata transversal chiar este o solutie buna, conferindu-i o rezistenta mai mare decat o punte plana.
Daca esti carcotasi poti sa spui - bun, atunci selatura nu mai e ok. Asa e, numai ca in astfel de structuri totul este un compromis.
Aceasta postare a fost editata de Leo2003: 27 May 2011 - 09:28 PM
#1456
Postat 27 May 2011 - 09:47 PM
Leo2003, la 27 May 2011, 21:55, a spus:
Natural că niște valuri nu puteau determina flambajul traverselor care susțineau o punte.
Dar, aveau tunuri. Deci se mai și luptau. Și se mai și abordau. Și, la abordaje, când distanța dintre ele era mică, dacă le mai „ajutau” și valurile, se mai și bușeau una de alta în lateral. Și acest șoc (v. și „multiplul de șoc” de la „rezistența materialelor”) era preluat de grinzile transversale ale punții amplasate la nivelul lățimii maxime. Și aceste grinzi cum se deformau în urma șocului lateral? Ca un băț de chibrit strâns între capete. Și dacă e de la început curb...
Bun, deci o explicație ar fi: scenariul avut în vedere de mine este foarte puțin probabil, în timp ce scenariul infiltrării apei pe punțile inferioare este mult mai probabil, deci aia este explicația.
#1459
Postat 29 May 2011 - 10:20 AM
#1460
Postat 29 May 2011 - 11:12 AM
PS: cand faci poze data viitoare foloseste functia macro sau daca folosesti celularul pune obiectele mai departe pt a focaliza pe ele. pixul se vede mai clar decat bancutele si masa. eu zic ca pozele e mai important sa fie clare decat sa fie mari
Aceasta postare a fost editata de NightAngel: 29 May 2011 - 11:16 AM